Werk & Studie alle pijlers

Argumenten voor parttime werken

25-06-2007 22:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Een vriendin van mij wil parttime gaan werken, maar aangezien ze bij een bedrijf werkt dat daar erg moeilijk over kan doen, wil ze graag met goede argumenten komen.

De belangrijkste reden om te parttimen voor haar is dat ze zo meer balans in haar leef/werk balans heeft. Maar graag zou ze meer argumenten willen, kunnen jullie helpen?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Als je wat wilt verkopen, dan doe je dat met argumenten die belangrijk zijn voor de koper, niet met argumenten die belangrijk zijn voor de verkoper.



Oftewel: wat is voor haar werkgever een voordeel als je vriendin parttime gaat werken? Indien geen, dan wordt het een moeilijk gesprek, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Werkgever mag eigenlijk niet weigeren tenzij hij heel zwaarwegende belangen heeft. Dus vooral goed nadenken ook over de bezwaren die de werkgever zou kunnen hebben en proberen die naar iets positiefs om te buigen zodat zij zelf daar geen argument hebben.
Alle reacties Link kopieren
google eens op waa of "wet aanpassing arbeidsduur" of kijk ff op



http://www.duojob.nl/xcms/text/id/6159/mid/6160
Alle reacties Link kopieren


Als je wat wilt verkopen, dan doe je dat met argumenten die belangrijk zijn voor de koper, niet met argumenten die belangrijk zijn voor de verkoper.



Oftewel: wat is voor haar werkgever een voordeel als je vriendin parttime gaat werken? Indien geen, dan wordt het een moeilijk gesprek, ben ik bang.




Om hierbij aan te sluiten: Een goed argument zou kunnen zijn dat je makkelijker doktersbezoeken buiten werktijd kunt regelen. Als het werk dat je doet het toe laat zou je de dag dat je niet wilt gaan werken een keer kunnen ruilen met een andere dag als je naar de dokter moet (ik heb het dan over doktersbezoeken die langer duren of als je er veel voor moet reizen).

Ik werk zelf ook parttime (4 dagen van 8 uur in de week) en probeer zoveel mogelijk op mijn vrije dag doktersbezoeken te plannen. Gaat dit niet, dan heb ik de mogelijkheid om mijn vrije dag te ruilen met een andere dag. Zo heeft mijn werkgever zo min mogelijk 'last' van mijn verzuim. Soms gaat dat ook niet en dan houdt het op; maar mijn werkgever is dan wel flexibel omdat hij weet dat ik er alles aan heb gedaan om het bezoek in mijn eigen tijd te plannen. En daarnaast kun je soms klachten hebben die het vereisen dat je vrij direct naar de dokter moet gaan.



Werkgevers hebben namelijk het liefste dat je zo min mogelijk verzuimt voor doktersbezoeken.

Ik weet niet of je vaak naar een dokter/ziekenhuis moet, maar als dat zo is, dan zou je dat als argument kunnen gebruiken. Voor jou kan dit argument als voordeel hebben dat je op die dag rustig alle tijd hebt om de dokter te bezoeken, je niet hoeft "op te vreten" in de wachtkamer omdat je zo weer naar je werk moet enz.
Alle reacties Link kopieren
hoeze argumenten zoeken?

als zij minder uren wil werken dan wil ze dat toch gewoon, de reden daar heeft de werkgever volgens mij niets mee te maken, anders laat ze toch gewoon doorschemeren dat ze als het bij deze werkgever niet gaat een andere werkgever gaat zoeken?

heey er is nog een leven naast je werk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft zou een goed argument zijn dat je je werk beter doet in die vier dagen dat je er bent, omdat je door meer vrije tijd beter uitgerust/in balans bent en minder last hebt van stress etc. Soms is het ook mogelijk om 4 dagen van 9 uur te maken, waardoor je toch de 36 uur haalt.



Voor mezelf zou ik zeggen: waarom meer werken dan (financieel) nodig? Dat is alleen maar inefficient en verspilling van energie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven