Waar een goede boxspring kopen en welk merk?

14-05-2011 22:09 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:50
Reden: Ander topic
% gewijzigd
Ik heb een boxspring gekocht van de Leenbakker en ik kan maar een ding zeggen, NOOIT doen !

Heb rugklachten tot en met gekregen , verschrikkelijk..

De eerste weken was er nog niet zoveel aan de hand maar

2 maanden daarna zakten de matrassen in , zowel in het midden

als de zijkanten. Nu na een jaar zit ik met lage rugklachten !

Ik had een complete set voor rond de 900 euro maar wat heb

ik een spijt ! Nu kan ik weer opnieuw rondkijken naar een bed

met goede matrassen. Nooit geweten dat het zoveel verschil

kon maken..
Schijnt dat Ikea onlangs de beste was in een onderzoek van de consumentenbond, en die hele dure de grond zijn ingeschreven.

Boxspring is altijd met spiralen, maar erboven op kan je kiezen uit verschillende dunne matrassen. Koudschuim of latex of?

(ik zou dat onderzoek met straling wel willen lezen, heb je ook een bron?)
Wat is goed? Je hebt goedkopere boxsprings (Ikea etc), betere boxsprings (Pullman etc) en hele goede boxsprings (EastBorn etc).

Ik denk dat je de kwaliteit mede af moet laten hangen van je eigen lichaam. Ben je in prima gezondheid, dan kan een goedkopere of middenklasse systeem prima zijn. Heb je echter gezondheidsproblemen, dan kan een beter systeem noodzakelijk zijn.

Ik heb zelf een Beter Bed gehad, maar die was na 7 jaar echt op. Dat zou ik dus niet snel weer doen. Ik geloof dat Ikea overigens wel erg goed uit de consumentenbond-test is gekomen.

Ik heb inmiddels een heel duur bed (maar wel erg goedkoop gekocht in een magazijn-verkoop) en ben daar erg blij mee omdat ik rugklachten heb. Het scheelt echt enorm hoe ik nu slaap en opsta in vergelijking met voor die tijd. Maar had ik die niet gehad, dan had ik waarschijnlijk ook voor een goedkoper systeem gegaan.

Ik denk dat 1000 euro aan de krappe kant is, alhoewel ik de Ikea prijzen niet ken. Ik denk dat 1250 tot 1500 realistischer is voor de goedkopere merken in beddenzaken. Dan heb je wel een vlakke niet verstelbare bodem.
op consumentenbond staat een boxspring van IKEA als beste getest 2011: http://www.ikea.com/ms/nl_NL/campaigns/ ... ntest.html
@galadriel

Ik meen dat Hastens er slecht uit kwam. Dat zijn op zich prima bedden, maar die matrassen moeten wel elke keer 'opgeschud' worden, anders komen er ligkuilen in. En als je ziet hoe dik die zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat veel eigenaren dat ook echt vaak doen!
Ik heb een boxspring, maar ik weet even niet waarvan de boxspring zelf is, maar ik heb er een Tempur matras op en dat zijn geloof ik echt de beste matrassen. Deze matrassen gaan ook lang mee, je hebt er 15 jaar garantie op ik weet niet wat de garantie inhoud..
Love my life!
Tempur staat idd goed aangeschreven, maar je moet er wel tegen kunnen. Ik vind het echt vreselijk liggen.

Daarnaast zijn boxsprings vaak systemen waarbij de beide delen op elkaar zijn afgestemd om een optimaal comfort te garanderen. Niet elke box is dus geschikt om een tempur matras op te leggen.
Ik heb een gewone spiraalbodem, is nog steeds dezelfde die ik kocht toen ik als tiener trouwde. Ligt nog steeds goed, je kan hem in elk bed leggen.

M.i. kan je niet beter liggen dan "goed" liggen. Als je "heerlijk" ligt dan word je daar moe van na een tijd.
Op mijn boxspring kon ik kiezen uit drie soorten bovenmatrassen (of hebben die een speciale naam?)

Waaronder koudschuim, die heb ik onthouden, want die heb ikzelf. En het lag er helemaal aan wat je fijn vind om op te liggen, wat harder, beetje in-weg-zakken en noem maar op.

Het is heel persoonlijk.

ik vind het heerlijk, lekker hoog stevig bed, het enige wat is mis is de ruimte onder het bed waar ik vroeger lades had.
Ik heb 2 keer een "goedkope" boxspring gekocht.(2e een maat groter, vanwege groter huis)

Wel 2 matrassen en 2 traagschuimtoppers.

Op de eerste boxspring lag een 2-pers. topper en ik voelde iedere draai die partner maakte. Nu nergens meer last van.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een topper is ook zoiets. Op sommige boxsprings kan dat prima, maar er zijn ook systemen (meestal de wat duurdere) waarbij de topper juist afbreuk doet aan de kwaliteit van je bed. Laat je daarover dus ook goed informeren voordat je er eentje aanschaft.
Pullman boxspring: wereld v verschil. Eindelijk uitgerust wakker worden! We hebben er echt voor gespaard en met ¤1000 kom je er niet.. Ik vind het extra belangrijk omdat we beiden fysiek werk doen.
Ja het ligt er inderdaad aan waar je van houd..

Houd je van hardere matrassen of zachtere of in het midden.

Als je naar de ikea gaat zullen zij jou daar ook adviseren en het verschil laten voelen. Ik ben met mijn moeder meegegaan naar ikea en na 5 jaar is zij er nog steeds blij mee.
Love my life!
Het lekkerste bed waar ik ooit op gelegen heb, is een Kreamat. Echt een waanzinnig bed. Een superdik en heel zacht matras, maar met 6 verschillende zones in de box die elk afzonderlijk ingesteld worden op je lichaamsgewicht. Maar helaas, die bedden zitten in dezelfde prijscatagorie als Hastens en dat is voor mij nog even niet weggelegd...
quote:Manon1976 schreef op 14 mei 2011 @ 22:09:

-In de meeste matrassen zitten metalen spiralen (binnenvering). Ik heb gelezen dat uit onderzoek is gebleken dat er daardoor straling kan ontstaan, in relatie met een tv op een slaapkamer. Wie heeft er ervaring met andersoortige matrassen (dus met LATEX en POLYETHER-matrassen)?

Dat heeft niets met de tv te maken maar met het feit dat de veren (vooral pocketveren) langs elkaar afschuren doordat je er op ligt en beweegt. Hierdoor ontstaat een statische lading. Sommige mensen hebben hier heel erg last van, sommige helemaal niet. Houdt er wel rekening mee dat latex en polyether vaak minder goed ademt en daardoor warmer is.
quote:nummerzoveel schreef op 14 mei 2011 @ 22:23:

@galadriel

Ik meen dat Hastens er slecht uit kwam. Dat zijn op zich prima bedden, maar die matrassen moeten wel elke keer 'opgeschud' worden, anders komen er ligkuilen in. En als je ziet hoe dik die zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat veel eigenaren dat ook echt vaak doen!

Ik ken mensen die idd een Hästens gekocht hadden (ik meen voor circa 25.000 euro!) en die rugklachten kregen door dit bed. Na een half jaar hebben ze een ander bed gekocht. Van Hästens zelf kregen ze helemaal niks terug voor hun bed, volgens hen was het bed prima. Er kwam zelfs een vertegenwoordiger van de fabriek naar NL om naar het bed te kijken, ik denk dat daarom de bedden zo duur zijn, die ticketkosten moeten ook weer terugverdiend worden.

bij de consumentenbond kwam Auping ook goed uit de test, maar die zijn een stuk duurder dan Ikea.
Ik heb een boxspring van de ikea. Ik heb hem gekocht toen ik student was en nog niet zo'n heel groot budget had. Dus ik heb 2 losse bedden met een twee persoons dekmatras. Het is een redelijk dunne dekmatras, maar dat ligt al gewoon prima, als ik straks wat meer geld over heb koop ik een iets dikkere (en dus duurdere) matras. Zo kun je het zo duur en dus luxe maken als je wilt.
Ikea kwam in een bepaalde prijsklasse het beste uit de testen een paar jaar terug. Wij kregen helaas pijn. In de rug ervan maar dat kan ook door slechte voorlichting komen... Erna zijn we naar een goede speciaalzaak gegaan en werden uitgebreid geadviseerd. Uiteindelijk kwam er een kreamat uit en daar liggen we nu alweer 5 jaar op met heel veel plezier! Echte aanrader maar wel duur inderdaad. Daar werd Hastens ons om eerder genoemde reden afgeraden door de winkelier.
Computer says nooooo
@summer

Ik ben jaloers!
Wij hebben een Hastens, en zijn daar erg tevreden over! We hebben hem nu 3 jaar, en sindsdien heeft mijn vriend nooit meer last van zijn rug gehad, terwijl hij daarvoor een hernia heeft gehad...
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:51
Reden: ander topic
% gewijzigd
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:53
% gewijzigd
Kijk ook eens in dit topic:

nieuw bed, wat is wijsheid?
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:53
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven