Gezondheid alle pijlers

X-lens, iemand ervaring?

17-05-2011 11:21 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paginagrote advertentie in de krant trok mijn moeders aandacht; een bril voor mensen met dyslexie.

Aangezien zowel zoon als vriend dyslectisch zijn, heb ik de site maar eens even voor ze doorgelezen..

Daar is het natuurlijk allemaal hoera en geweldig, en ook de gebruikers die geciteerd worden zijn natuurlijk allemaal blij.

Maar ik zou graag eens hier horen of er al mensen zijn die deze bril of lenzen voor dyslexie uitgeprobeerd hebben. Het zou namelijk geweldig zijn als het echt zou helpen toch? Je bent tegen de 600 euro kwijt, en de verzekering staat niet vooraan voor een vergoeding, dus enig vooronderzoek lijkt me geen kwaad te kunnen. Ik ben benieuwd of er al ervaringen zijn!

Groetjes Ambra
Alle reacties Link kopieren
heb je hier wat aan? een artikel dat het wonder van gekleurde lenzen ontkracht uit 2005

http://www.skepsis.nl/dyslexie.html
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Borderwalk, dit is duidelijk de heel andere kant van het verhaal.

Soms zijn dingen te mooi om waar te zijn, zucht.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je van 1 verhaal uitgaat wat in 2005 op basis van hele verkeerde onderzoeken is geschreven. Lees zelf eens de bronnen die het artikel gebruikt en je komt op hele andere gedachten.



Lees bijvoorbeeld eens deze site:

http://www.medicalfacts.n ... ten-met-visuele-dyslexie/



Met Xlens worden hele goede resultaten geboekt, en er is een niet goed geld terug garantie! Dus als het echt te mooi is om waar te zijn nemen ze je bril terug en krijg je het geld terug.. Volgens mij kan het niet eerlijker... Probeer het gewoon eens zou ik zo zeggen dan weten je zoon en vriend het ook meteen.
Alle reacties Link kopieren
Beste Ambra,



Ik reageer wel wat laat op je oproep maar, ik wil er toch even iets over zeggen.



Onze zoon is dyslectisch en had erg veel moeite met lezen en schrijven. Aan het einde van leerjaar 2010-2011 (groep 6) hebben wij hem laten testen bij X-lens (kosten ¤.50,=) en daar bleek gelijk al dat hij met blauwe glazen 30% sneller las en met minder fouten. Dit was voor ons reden om een bril (op sterkte) voor hem aan te schaffen. Deze bril heeft hij nu vanaf Sept.2011 dagelijks gedragen en de resultaten op school voor mn. lezen zijn echt met sprongen vooruit gegaan. Ik kan gerust zeggen dat de bril voor ons het geld (± ¤.700,=) dubbel en dwars waard is (al blijft het een heleboel geld).



Wat wel grappig is, is dat onze zoon kort geleden door X-lens is getest (gratis na een jaar) en daaruit bleek dat hij nu op een normale snelheid leest van een volwassene en met veel betere intonatie en leestekens.



Een aanrader is nog wel, als je de bril aanschaft, sluit ook gelijk een verzekering via X-lens af voor ¤.50,=/jaar want onze zoon had dit jaar voor één oog een correctie nodig omdat zijn oog wat achteruit gegaan was en dat kost dan gelijk ¤.350,= (voor één glas)! Hier wordt je dus niet vrolijk van! Met de verzekering had het 10% van de kosten geweest en kinderen zijn nu eenmaal in de groei (ook de ogen).



We zijn overigens nu ook aan het kijken voor onze tweede zoon maar, hiervan weten we alleen dat hij ± 20% sneller leest met de lenzen en hij wordt minder misselijk door het lezen. We hebben de bril voor hem nog niet aangeschaft maar overwegen het wel.



Als laatste nog even, als je het niet gelooft of vertrouwd, kan je zo ie zo een test laten uitvoeren en goed opletten of je zelf verschil merkt (je zit er zelf bij) daarna kan je de bril aanschaffen en ze hebben ook nog een "niet goed geld terug" garantie. Geen enkel risico dus alleen die ¤.50,= dan.



Al met al zijn wij dus erg tevreden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt,



Bert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven