Werk & Studie alle pijlers

Baan na HBO-studie Commerciële Economie?

01-07-2007 22:31 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik heb net de HBO-studie Commerciële Economie afgerond. Nu gaat het grote-mensen-leven dus beginnen; een échte baan zoeken! Ik heb eerlijk gezegd nog heel weinig idee welke richting ik op ga/kan gaan. De studie is zo breed. Denk dat ik maar ga solliciteren op banen die me interessant lijken en/of HBO economie, communicatie, marketing als achtergrond vragen.

Zijn er hier mensen die ook deze studie hebben afgerond? Zo ja, wat was jullie eerste baan en wat voor banen eventueel daarna? Heb je iets aan je studie gehad bij je baan/banen?

Ik ben benieuwd!





Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Kan niemand me iets vertellen over haar ervaringen met werk na deze studie? Ben toch wel erg benieuwd eigenlijk!! :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mijon,



Dan toch een reactie;)!

Ik heb net als jij ook HBO CE gedaan en toen ik klaar was heb ik ook erg getwijfeld welke richting ik nou op wilde. De studie is inderdaad erg breed en je kan in veel verschillende branches werken.

Ikzelf heb eerst een jaar gewerkt als Marketingmedewerker, vervolgens wilde ik meer met sales gaan doen en daarom heb ik besloten om hierin een jaartje ervaring op te doen als intercedente. In dat jaar heb ik veel ervaring opgedaan in sales, maar ook op andere niveaus, zoals werken met mensen, interviewtechnieken en ik heb veel bedrijven van binnen gezien en branches leren kennen. Momenteel werk ik als Interim Professional bij een detacherngsbureau. dat betekent dat ik gedetacheerd wordt bij verschillende opdrachtgevers.



Het is belangrijk om voor jezlef te bepalen welke kant je op wilt. Wat lijkt je leuk? bij wat voor soort bedrijf? In welke sector? Wat wil je over 5/10 jaar doen. Welke aspecten uit de opleiding vond je het leukst? Volgens mij zijn dat de vragen die je jezelf kan stellen. Mocht je het nou nog steeds niet weten, dan kan ik je altijd aanraden om eens bij een uitzendbureau te solliciteren. Op die manier doe je veel ervaring op (staat goed op je cv, want zowel sales als werken met mensen en targets) en je kan in verschillende branches en bij verschillende bedrijven een kijkje nemen. Bovendien kan je wellicht een beetje netwerken enj op die manier bij een bedrijf binnenkomen.



Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen. Mocht je nog meer willen weten, dan hoor ik het wel! Ik heb vast nog ewat bruikbare tips!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jouw verhaal te lezen Cathy! Bij wat voor soort bedrijf heb je eerst als marketingmedewerker gewerkt?



Toevallig ga ik een paar weken vakantiewerk doen deze zomer, als assistent-intercedente!! Had nooit echt de ambitie iets met dit beroep te gaan doen (kan natuurlijk wel prima na deze studie), maar per toeval ben ik er aan gekomen! Lijkt me wel afwisselend! Het commerciële rvan (targets etc) spreekt me minder aan, maar kan deze weken mooi uitvinden hoe dat is? Denk dat het een mooi opstapje is naar een baan als intercedente (als het leuk is) of voor een andere baan. Beetje concete werkervaring met m'n studie.



Waarom ben jij overgestapt naar het detacheringsbureau?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb IBL gedaan (zeer veel raakvlakken met CE) en veel oud mede-studenten gingen werken als: accountmanager of marketing-(binnendienst)medewerker.



Ik ben na mn studie verder gaan studeren (Bedrijfscommunicatie) en ben op zoek naar werk. Ik zoek m.n. banen op het gebied van MarCom. (Heb ook al gewerkt als online marketeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven