Marokkaans raadslid stuurt burger 'hatemail'

16-01-2008 13:04 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hier nou van? PvdA-lid Bouchra Ismaili stuurde de volgende mail aan een burger:



"Luister goed jij vuile gek WIJ BLIJVEN HIER hahahahahahhahah VAL DOOD . Ik ben een nederlandse moslim en dat zal ik blijven tot mijn dood. Ik heb medelijden met jouw soort jij moet leven met haat, echt triest. Mijn vader en moeder hebben keihard gewerkt om dit land mede op te bouwen en ik heb niks te maken met wat anderen denken of zeggen. Jij bent een zielige duivelaanbidder!!! Je hebt je ziel verkocht!!! Raar wel in de duivel en aanhang geloven en God de almachtige de overheerser van hemelen en aarde ontkennen.Jouw soort zijn de ergste terroristen jullie terroriseren nu al jaren ons leven hier in Nederland. Maar gelukkig zijn jullie dun bezaaid en zijn de meeste Nederlanders ontwikkeld en tolerant. Jullie zijn hier de allochtonen!!!! Met Allah aan mij zijde vrees ik niks en niemand. IK EN MIJN MEDE MOSLIMS LEVEN jouw soort word verteerd door haat. Een advies als ik zo vrij mag zijn bekeer je tot de islam en vind rust in je hart. Haat vreet je op en zorgt ervoor dat je leeg bent in je hart. Je hebt maar beperkt tijd in dit leven ga leven en genieten het is zo voorbij allemaal. Wij leven.......................jij probeert iets ongedaan te maken het leven en het lot van anderen te beinvloeden. Vrijmetselaar hahahaha jij bent niet vrij je bent een slaaf van de duivel. Je denkt dat je zelf een soort god bent echt zielig ga jezelf na laten kijken! Als je een man bent met BALLEN laat dan weten wie je bent laten we in gesprek gaan. Je kan bij mij altijd terecht voor een gesprek. Ik weet dat je leeg bent van binnen en dat je soms voelt dat je niet bestaat. Je wilt gezien worden en gehoord maar je bent gewoon GEWOON, een grijze muis een miezerig persoontje een van de miljarden die op de aardbol rondlopen. Maar ik hoor je noodkreet Ik hoor je schreeuw naar aandacht. Ik zal altijd tijd voor je maken ondanks het feit dat ik het druk heb met Nederland een mooier schoner en veiliger land te laten worden waar mensen zichzelf kunnen ontwikkellen en in vrijheid en democratie kunnen leven ongeacht kleur afkomst en geloofsovertuiging. Waar zelfs duivelaanbidders van mij een plekje verdienen, want wie ben ik uiteindelijk om te oordelen. Dat laat ik over aan de rechter der rechters ALLAH A RAHMAN OU RAHEEM!!!"



De PvdA in Charlois reageerde gelaten, en mailt als reactie:

"Beste mensen,



Ik zou hier niet teveel aandacht aan geven.



De reactie van Bouchra is begrijpelijk doch deels ook aanstootgevend en dat zouden we als PvdA niet voor onze rekening moeten willen nemen. Bijvoorbeeld heeft deze Jos Parbleu op de discussiesite mores-mores een reactie gegeven op een stuk van Alain Caruba, een man uit de VS, zoals hij zichzelf voorstelt. Als bijlage bij zijn reactie heeft deze Jos Parbleu een artikel geschreven door een Vrijmetselaar bijgevoegd. Dat artikel is volledig verzonnen en raakt kant noch wal. De strekking is dat de Vrijmetselarij uit zou zijn op de wereldheerschappij. Niets is minder waar, hetgeen ik kan als Vrijmetselaar kan aantonen.



Bouchra veronderstelt in haar reactie dat Jos Parbleu Vrijmetselaar zou zijn, hetgeen hij zelf niet beweert.



Maar laten rusten, zo stel ik voor. "



Mag Bouchra Ismaili aanblijven als raadslid?
Bij democratie gaat het om de stem van het volk.

Beetje lullig als een sigarenboer niet mee mag doen. Hij is toch ook volk?



Of zijn alleen Nette Retorica Personen volk, die een plekje en een stem (figuurlijk maal 2) verdienen?
(Ik zal het je vast verklappen.

De sigarenboer blijft. En jij stemt op iemand/iets anders.

Jij hebt nl vrije keus. Het recht om van gedachten te veranderen.)
Alle reacties Link kopieren
Okee Kjong.
Alle reacties Link kopieren
klinkt alsof Bouchra al lange tijd lastig gevallen wordt, haar reactie lijkt me dan begrijpelijk en heeft niks te maken met haar functioneren
Alle reacties Link kopieren
overigens vind ik haar reactie wel een beetje dom
Alle reacties Link kopieren
complicated schreef op 16 januari 2008 @ 16:40:

Hihi, ik moest er opeens aan denken dat als Zuss in de lokale politiek zou stappen, zij ongetwijfeld ook reacties van gelijke strekking zou schrijven bij minder welkome berichten.




Dat is eerder iets voor jou. Alleen vermom jij het in zogenaamde eloquente en intelligente posts. En je gaat roepen dat de ander dom is. En jij niet. Dus. Enzo.

En een opmerking over andersmans (vermeende) uiterlijk ga je dan natuurlijk ook maken.
anoniem_37707 wijzigde dit bericht op 17-01-2008 08:25
Reden: Geeft bij ander inzien Compli gelijk. Hij kan het in zijn onmetelijke wijsheid toch niet verkeerd zien?
% gewijzigd
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Vind ik toch te makkelijk hoor Meds.
Alle reacties Link kopieren
Eens met nijn.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Van de Telegraaf site;

Volgens Van Heemst ontvingen meerdere lokale politici de e-mail waar Ismaili „vanuit een opwelling van woede” op reageerde. „De afgelopen weken zijn meerdere politici, onder wie ikzelf, met honderden hatemails bestookt door twee afzenders Jos Parbleu en ene mijnheer Hendriks. De teksten zijn zeer laag bij de grond en vunzig.”



En toch vind ik dat een volksvertegenwoordigster (ook al zal ze best de mening van een groep mensen vertegenwoordigen) dergelijke taal niet hoort te bezigen. Roepen dat iemand kan doodvallen gaat te ver.

En een lid van een seculiere partij die het heeft over duivelaanbidders als het gaat om niet moslims?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoort e-mail ook te vallen onder het 'briefgeheim'. Een reactie publiceren zonder de 'actie' is al helemaal 'not done'.



Over taalgebruik en verwensingen zijn al vele lappen tekst geschreven. Daarbij valt het op dat mensen die het ene moment de mond vol hebben over 'vrijheid van meningsuiting', het volgende moment zwaar in de ankers gaan als ze zich aangesproken voelen, of zich identificeren met een geadresseerde.



Een politicus zou zich niet van dit soort taal moeten bedienen, en terughoudend moeten zijn, erop bedacht dat mensen propaganda bedrijven met hun excessen.
Alle reacties Link kopieren
Jaap, ik vind vrijhgeid van meningsuiting zo ongeveer het grootste goed dat wij in NL hebben. En ik ben ook niet bang om eens op iemands tenen te staan, mensen roepen te snel dat ze gekwetst zijn.

Daarentegen vind ik dat een politicus die een bepaalde partij vertegenwoordigt, die een gedragscode heeft ondertekend, die ons land vertegenwoordigt (ook al gaat het 'maar' om een deelraad) die hoort zich gepast te gedragen. En iemand doodwensen is niet gepast. Valt ook niet onder vrijheid van meningsuiting denk ik.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Tuurlijk moet ze uit de PvdA worden gezet. Punt.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 16 januari 2008 @ 18:06:

Tuurlijk moet ze uit de PvdA worden gezet. Punt.
Als we die hele partij nou es opdoeken, weer een probleem minder.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Yas, ik dacht al, waar blijft ze? :-)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lin X-D
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
.
Zuss schreef op 16 januari 2008 @ 18:56:

Hahaha Yas, ik dacht al, waar blijft ze? :-)
Dat dacht ik ook, waar blijft ze.....
Als die brief niet zo triest was zou ik er hard om moeten lachen. Wat een zielig persoon zit er achter die brief.
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef op 16 januari 2008 @ 17:43:



En een lid van een seculiere partij die het heeft over duivelaanbidders als het gaat om niet moslims?
Volgens mij was dat niet zozeer gericht tegen niet-moslims als wel tegen vrijmetselaars
Alle reacties Link kopieren
jaap schreef op 16 januari 2008 @ 17:51:

Volgens mij hoort e-mail ook te vallen onder het 'briefgeheim'. .
Briefgeheim geldt niet voor afzender en geadresseerde, die mogen hun eigen post uiteraard gewoon openbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Zuss schreef op 16 januari 2008 @ 17:56:

En iemand doodwensen is niet gepast. Valt ook niet onder vrijheid van meningsuiting denk ik.




Geen idee wat er in die gedragscode staat die de betrokken politicus ondertekend zou hebben, maar ik ben één en al oor om te vernemen wat daar in staat dan.



Iemand dood wensen behoort volgens mij zeer zeker wél tot de vrijheid van meningsuiting, ook al neem ik er persoonlijk zonder voorbehoud afstand van.



Waar we hier op stuiten, is iets dat ik enige jaren geleden ook zelf aan den lijve heb meegemaakt. Waarbij ik dan privé-persoon ben, en geen 'gedragscode' hoef te respecteren, anders dan die van de forum-beheerder. Maar een tweetal 'grapjassen' meende dat het een prima initiatief was om mij tot 'pedofiel' te verklaren, en dat bij elke confrontatie in de 'discussie' in te brengen. Na een keer of wat gevraagd te hebben of de 'heren' er mee op wilden houden, wat de zaak alleen maar erger maakte, en de Viva-beheerder te hebben geattendeerd op de weinig 'sympathieke' wijze van 'discussiëren', wat geen resultaat had, leek het mij tijd worden de tegenaanval in te zetten. Dat kwam mij vervolgens op een 'ban' te staan. En dat incident heeft intern binnen Viva, expliciet voor deze peiler, tot heroverweging van het 'moderatie-beleid' geleid, als ik juist ben geïnformeerd.



Gelukkig zijn we van dat soort obscene confrontaties nu verlost, en dat wil ik graag zo houden, maar als ik het nu goed begrijp, werden bepaalde politici van de PvdA regelmatig met schofterige mails bestookt, waarbij je als politicus geen beroep kunt doen op enige 'moderator'. Misschien moet je beseffen dat dergelijk tuig uit is op een reactie die ze vervolgens publiek kunnen maken, zonder dat hun eigen 'correspondentie' enige aandacht krijgt, en je realiseren dat het hen te doen is om 'Wilders-propaganda'. Maar ik kan mij óók voorstellen dat je, in een land waar je iemands vrouw voor 'hoer' kunt uitmaken zonder dat dit strafrechtelijke consequenties kan hebben, op zeker moment de behoefte voelt met gelijke munt terug te betalen. Dus 'verbaal geweld' als defensie inzet. Het werkt niet, maar misschien lucht het op.



Hoe het ook zij, wie respectloos is jegens anderen, maar triomfantelijk pronkt met een respectloze reactie, in de wetenschap dat het een politieke rel oplevert, die mag niet buiten schot blijven. Dit soort provocatie, en er vervolgens politieke munt uit slaan (want wat was die Wilders weer snel! Je zou bijna denken dat hij er de hand in heeft gehad!), is pathetisch.
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriend van mij is ook deelraadslid (in een grote stad) en die neemt zijn werk serieus en staat er niet in als een of andere vrijwilliger. Ik vind de reactie van mevr. Ismaili dus echt beneden alle peil. "Val dood"? Zoiets zeg je niet. Dat is toch absurd? Lekker voorbeeld ben je dan. :no:

En het excuus dat ze daarvoor allemaal nare dingen had gehoord en eerder al vervelende mails hebt ontvangen is echt geen vrijbrief (of mail) om dan zo verschrikkelijk te keer te gaan. Wat is dat nou voor onzin. Ik ga ook niet helemaal los op iemand die ik aan de lijn heb als ik daarvoor een rotgesprek heb gehad met een ander. Dat heet beheersing en als je een keer stoom af wil blazen ga je op boksen. Of je schrijft een haatmail en wist deze, maar je verzend m niet!
Alle reacties Link kopieren
Een paar pagina's terug staan wat regels uit de gedragscode voor PvdA-ers
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven