Tandvleesontsteking
zondag 23 mei 2010 om 11:03
Sinds een week heb ik tandvleesontsteking. Ik heb het nog niet eerder zo pijnlijk gehad. Ik heb inmiddels maar een paar parecetemolletjes geslikt, maar dat lijkt nog niet veel te werken. Pffft...hier zijn mijn 3-verstandskiezen-in-1-keer echt niks bij.
Ik heb op internet even nagekeken wat te doen, en dat is dus tandenpoetsen en flossen. Tandenpoetsen deed ik wat minder omdat het zo'n pijn doet, maar nu doe ik het wel weer. Brrrr...ik word er gewoon beroerd van.
Zijn er nog andere dingen die kunnen helpen? Ik heb wel eens gehoord van zoutoplossingen? Hoe doe je zoiets?
Ik ben niet echt van plan om nu naar de tandarts te gaan. Ik moet over 1,5 week en tot die tijd kan ik het wel uitzingen, tenzij het erger wordt.
Ik heb op internet even nagekeken wat te doen, en dat is dus tandenpoetsen en flossen. Tandenpoetsen deed ik wat minder omdat het zo'n pijn doet, maar nu doe ik het wel weer. Brrrr...ik word er gewoon beroerd van.
Zijn er nog andere dingen die kunnen helpen? Ik heb wel eens gehoord van zoutoplossingen? Hoe doe je zoiets?
Ik ben niet echt van plan om nu naar de tandarts te gaan. Ik moet over 1,5 week en tot die tijd kan ik het wel uitzingen, tenzij het erger wordt.
zondag 23 mei 2010 om 11:09
Bij mij zei de mondhyg. dat ik met van die ragertjes aan de slag moest. Ook als het bloedde en pijn deed... Maar het klinkt of jij het wel een stuk erger had dan ik toen. Bij mij is het nu wel weg. Tenzij ik weer een tijdje niet rager, dan komt het weer.
Sterkte hoor, is inderdaad pijnlijk!
Sterkte hoor, is inderdaad pijnlijk!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
zondag 23 mei 2010 om 11:52
Ik ken het gevoel.
Inderdaad spoelen met Corsodil of Bocasan.
Flossen niet doen als je tandvlees ontstoken is. Flossen is werkt preventief bij een gezonde mond, maar lost het niet op (maakt het alleen erger). Als je ontstoken tandvlees hebt moet je wel stokeren, hoe pijnlijk dat ook is. Neem die allerdunste stokers, Oral B heeft hele goede.
Inderdaad spoelen met Corsodil of Bocasan.
Flossen niet doen als je tandvlees ontstoken is. Flossen is werkt preventief bij een gezonde mond, maar lost het niet op (maakt het alleen erger). Als je ontstoken tandvlees hebt moet je wel stokeren, hoe pijnlijk dat ook is. Neem die allerdunste stokers, Oral B heeft hele goede.
zondag 23 mei 2010 om 11:56
Ik had vorige week ook tandvleesontsteking, ontzettend pijnlijk: je zag ook zo'n paar bloederige "wonden" zitten tussen mijn tanden. Poetsen deed heel veel pijn. Ik heb me toen bij het kruidvat antibacterieel mondwater gehaald, gewoon van het kruidvatmerk en ook een elektrische tandenborstel (die had ik nog niet) Iedere dag gewoon twee keer gepoetst ermee en iedere dag ook twee keer mondwater gebruikt en nu is het weg! Gelukkig
zondag 23 mei 2010 om 11:57
zondag 23 mei 2010 om 14:04
quote:Thirtysomething schreef op 23 mei 2010 @ 12:45:
Bocasan is idd uit de handel en er is helaas geen alternatief voor gekomen.
Bij de apotheek kan je chloorhexidine mondspoeling kopen. 2x daags spoelen, maximaal 2 weken.Dat is dus de eerder genoemde Corsodil. Goed erbij poetsen, want het nadeel ervan is dat het je tanden verkleurt.
Bocasan is idd uit de handel en er is helaas geen alternatief voor gekomen.
Bij de apotheek kan je chloorhexidine mondspoeling kopen. 2x daags spoelen, maximaal 2 weken.Dat is dus de eerder genoemde Corsodil. Goed erbij poetsen, want het nadeel ervan is dat het je tanden verkleurt.
zondag 23 mei 2010 om 16:47
Ik heb van de mondhyg ragertjes aangeraden gekregen. Eerst die met een gekleurd handvatje en een ijzerdraadje me "haren", en de laatste keer gaf ze me het advies om de ragertjes van "gum" te kopen, kan gewoon bij etos, kruidvat etc..
Ik heb altijd een kl*rehekel aan flossen en ragen gehad, maar deze vind ik top. Ik kan tussen alle kiezen komen en zo alles schoonmaken. En buiten dat: ze zijn voor eenmalig gebruik, dus niet elke keer weer de oude bacteirën weer in je mond!
De mondhyg adviseerde me om eens per dag te rageren, maar als ik voel dat er its tussen mijn kiezen is blijven hangen, pak ik vaker een "gummetje".
Hopelijk gaat je tandvleesontsteking gauw weer over, ik weet uit ervaring hoe rottig het is
Ik heb altijd een kl*rehekel aan flossen en ragen gehad, maar deze vind ik top. Ik kan tussen alle kiezen komen en zo alles schoonmaken. En buiten dat: ze zijn voor eenmalig gebruik, dus niet elke keer weer de oude bacteirën weer in je mond!
De mondhyg adviseerde me om eens per dag te rageren, maar als ik voel dat er its tussen mijn kiezen is blijven hangen, pak ik vaker een "gummetje".
Hopelijk gaat je tandvleesontsteking gauw weer over, ik weet uit ervaring hoe rottig het is
zondag 23 mei 2010 om 16:56
Ik ben er NET vanaf!
Vorige week een mega ontsteking aan mijn tandvlees. Ontzettende pijn gehad. Nog nooit eerder zo´n zeurende, vervelende pijn in mijn mond gevoeld.
Heb direct een electrische tandenborstel aangeschaft (had ik nog niet). 3 maal daags gaan poetsen (ipv 2 maal) en 3 maal daags goed flossen. Daarbij had ik mondwater van OralB voor gevoelige tanden en tandvlees. Per dag nam de pijn af en na 4 dagen was het weer helemaal in orde! Goed schoon houden dus. En zorg dat je altijd goed flost! Dat was er bij mij namelijk bij ingeschoten.
Vorige week een mega ontsteking aan mijn tandvlees. Ontzettende pijn gehad. Nog nooit eerder zo´n zeurende, vervelende pijn in mijn mond gevoeld.
Heb direct een electrische tandenborstel aangeschaft (had ik nog niet). 3 maal daags gaan poetsen (ipv 2 maal) en 3 maal daags goed flossen. Daarbij had ik mondwater van OralB voor gevoelige tanden en tandvlees. Per dag nam de pijn af en na 4 dagen was het weer helemaal in orde! Goed schoon houden dus. En zorg dat je altijd goed flost! Dat was er bij mij namelijk bij ingeschoten.
Carpe diem
zondag 23 mei 2010 om 18:14
Ik heb nog geen mondwater gekocht (uiteraard, het is zondag). Maar ik heb vandaag ongeveer 5 keer mijn tanden gepoetst. Ik heb behoorlijk wat paracetemolletjes op, maar het lijkt wat beter te worden. De pijn is minder, en het is minder gezwollen. Ik ga zowat door de grond van de pijn als ik poets, maar het werkt wel. Flossen en ragen doe ik niet, nog nooit gedaan. En dan krijg je ongeveer 1 keer in de 5 jaar een ontsteking, dus best te doen.
Ik zit er wel over na te denken om mondwater te gaan kopen. Ik kijk nu eerst nog even aan of het beter wordt met het poetsen, zoniet dan koop ik dat speciale mondwater nog.
Ik zit er wel over na te denken om mondwater te gaan kopen. Ik kijk nu eerst nog even aan of het beter wordt met het poetsen, zoniet dan koop ik dat speciale mondwater nog.
zondag 23 mei 2010 om 19:03
Ik heb heel lang last gehad van onstoken tandvlees, tot dat het een keer zo erg was dat ik het niet meer uit hield.
ik ben toen op zoek gegaan naar een andere tandpasta en ben toen Meridol gaan gebruiken kan je gewoon kopen bij de kruidvat je heb er ook mondspoeling van die moet je wel bij de apotheek halen, maar sinds ik meridol gebruikt (nu bijna een jaar) heb ik geen onstoken tandvlees meer!
dus misschien een idee!
http://www.doedemeridoltest.nl/
ik ben toen op zoek gegaan naar een andere tandpasta en ben toen Meridol gaan gebruiken kan je gewoon kopen bij de kruidvat je heb er ook mondspoeling van die moet je wel bij de apotheek halen, maar sinds ik meridol gebruikt (nu bijna een jaar) heb ik geen onstoken tandvlees meer!
dus misschien een idee!
http://www.doedemeridoltest.nl/
maandag 24 mei 2010 om 20:18
Ik ben wel heel benieuwd naar die ragertjes...kan me er moeilijk een voorstelling bij maken. Heeft iemand een plaatje paraat? 
Ik schijt in m'n broek voor de tandarts en ben, heel slecht ik weet het, al wat langer ( lees een jaar of 3) niet meer geweest. Ik wil nu echt een afspraak gaan maken maar wil de boel eerst heel goed op orde hebben vandaar.

Ik schijt in m'n broek voor de tandarts en ben, heel slecht ik weet het, al wat langer ( lees een jaar of 3) niet meer geweest. Ik wil nu echt een afspraak gaan maken maar wil de boel eerst heel goed op orde hebben vandaar.

donderdag 27 mei 2010 om 16:58
Ik heb (denk ik) ook een tandvleesontsteking, maar het rare is dat het geen pijn doet, en ook niet bloedt, maar het tandvlees trekt wel terug! Ik maak daar maak ik me echt zorgen om. Straks wordt het steeds erger, en vallen m'n tanden uit! Of is dat echt een kwestie van vele jaren?
Ik moet nog zo lang doen met dit gebit.
Ik heb dinsdag toevallig een afspraak bij de tandarts staan om m'n kiezen te laten sealen, zal het meteen even aankaarten.
Ik moet nog zo lang doen met dit gebit.
Ik heb dinsdag toevallig een afspraak bij de tandarts staan om m'n kiezen te laten sealen, zal het meteen even aankaarten.
zondag 29 mei 2011 om 20:32
Hier ook zo, corsodyl werkt wel maar je moet opletten met tanden poetsen, ervóór poetsen anders worden je tanden bruin.
Ragertjes met handvat niet meer voor mij ik heb het meegemaakt dat het ragertje tussen mijn kies zat en het handvat in mijn hand!
En ja... het is pijnlijk voelt hetzelfde als flinke tandpijn!!!
Ragertjes met handvat niet meer voor mij ik heb het meegemaakt dat het ragertje tussen mijn kies zat en het handvat in mijn hand!
En ja... het is pijnlijk voelt hetzelfde als flinke tandpijn!!!