nieuwe kat erbij uit asiel, bij een poes van 2 jaar, help!!

30-05-2011 13:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik had even een vraagje, want ik weet niet hoe of wat ik er mee moet.

Ik heb zelf een lieve poes in huis van 2 jaar, ik heb haar vanaf kitten. Ze is erg lief , nog een beetje speels ook. Maar ik werk ook veel, en vond het vaak zielig als ze dan alleen was. Dus wilde ik er een kat bij voor haar, als maatje.

Nu heb ik sinds 2 dagen een kat erbij, die heb ik uit het asiel gehaald, het is een kater van 10 jaar oud, en is erg rustig, NIET dominant, maar wil wel veel gekroeld worden.

Die heb ik er nu bij, en nu si het zo dat mijn 2 jarige poes wel steeds gromt en blaast als hij in de buurt komt, maar de kater doet niets naar haar. Niet blazen, of slaan. In het begin kroop hij soms weg voor haar, maar nu kijkt hij haar alleen raar aan. En het is wel lachuh, want hij steekt zijn tong vaak uit :P, dus ziet er ook erg lachuh uit. Maar ik heb dus bewust voor een kater gekozen omdat ik las dat als je een poes erbij zat, echt vaak gewoon bitch fight wordt tussen de 2.



Nu is het dus zo, dat mijn 2 jarige poes, toch steeds op haar hoede is, en op andere plekjes gaat liggen. Op de kast, in het raam, en normaal ligt ze op mijn bed, maar gaat nu op het kastje aan het einde van mijn bed liggen.

Ze heeft ook 2 keer over gegeven zag ik. Dus ik vind dit ook erg sneu voor haar. Maar ik vraag me af , want dit is de 2e dag nu, of dit normaal is, en hoe lang kan dit duren???

want ik wil haar niet ziek laten worden heirdoor, maar alleen het beste voor haar, en ik dacht goed te doen om een vriendje voor haar te zoeken. .



Iemand ervaringen hiermee, of tips wat ik hiermee kan doen?? ze zijn allebei erg lief, en ik wil ze allebei een goed huisje geven, en hoop dat ze samen vriendjes worden.



Bedankt alvast voor de reacties.



-xxx-
Alle reacties Link kopieren
Geef de poes van 2 jaar de tijd om te wennen, er komt toch een onbekende kat in "haar" territorium...dwing het niet af maar laat haar het op haar manier doen. Het komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons 3 of 4 dagen, toen ze (als kitten) voor het eerst bij elkaar kwamen, maar ook als 1 van beide onder narcose is geweest bij de dierenarts. Geef het tijd, ze vechten niet eens, het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
dat duurt wel even hoor, blazen, grommen hoort er allemaal bij. Je kunt wel feliway spray kopen ( niet die in het stopcontact,maar de spuitbus) dat stelt ze ook wel wat gerust
Alle reacties Link kopieren
Nou eigenlijk gaat het dus hartstikke goed! Geen vechtpartijen, dat is al heel wat hoor. Lekker laten gaan die twee. Ze zoeken het zelf wel uit.

Dat je poes heeft gebraakt komt waarschijnlijk omdat ze al het eten snel wil opeten zodat de ander het niet kan pakken. Dan schrokken ze het te snel naar binnen en dan komt het er weer uit. Zal ook wel over gaan als ze wat relaxter wordt.
Alle reacties Link kopieren
oke echt?? zo bedankt voro jullie reacties. want die kater is ook zo lief, zit geen kwaad in, en ik wil hem graag een goed huisje geven, omdat de oudere toch vaak langer in het asiel zitten.

En chunky, die poes, ligt nu wel gewoon in de woonkamer te slapen, maar wel op de kast, zodat ze alles kan overzien.

Ik heb geprobeerd om de kater even bij chunky te houden, en toen ging ze niet blazen, even boos kijken, maar ze hakt niet.

Misschien moet ik er niet teveel mee bezig zijn.

Maar vind wel fijn om reacties en ervaringen te horen van andere
Alle reacties Link kopieren
Vooral niet mee bemoeien dus en lekker laten gaan!
Alle reacties Link kopieren
heb zelf ook vaak 1 of meerdere katten bij elkaar gezet,en is altijd goedgekomen!

vooral het zijn gang laten gaan.Kan de 2 jarige kat zelf naar buiten?Dan kan ze evt de boel ontvluchten. 2 dagen is ook nog erg kort hoor.

Kan soms wel maanden duren,meestal kiezen ze toch eieren voor hun geld.Echt,2 dagen is veeeel te kort om je er zorgen over te gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je vanuit het asiel geen intructie gekregen om ze langzaam aan elkaar te laten wennen en vooral niet meteen bij elkaar te zetten?



als ik jou was zou ik even bellen met het asiel, en nu alsnog beginnen met het programma om katten aan elkaar te laten wennen. Sluit kater op in een aparte kamer, met eigen bak, eigen voor en een eigen mandje o.i.d om in te liggen. Poes heeft de rest van het huis. neem twee kleine handdoekjes o.id. Leg er een van in het mandje van de kater en een op een vaste ligplek van poes. Wrijf met deze doekjes langs de bek van de katten, dan geven ze extra geur af. Elke dag verwissel je de doekjes, zodat de katten elkaars geur ruiken en gaan vertrouwen. Pa s na een dag of 5 zet je de deur van die kamer open, waarbij je er op let dat de kater alleen er uit komt, en de poes niet er in. Dan zou het een stuk beter moeten gaan. Een beetje blazen en grommen en af en toe tikken naar elkaar is normaal, maar als een van de twee zich echt gaat verstoppen of niet meer eet, is dat niet normaal.

Tenslotte, kattenbeten en krassen zijn vaak erg vies en gaan snel ontsteken. als je kat ech ziek lijkt te zijn, kan dat komen doordat ze elkaar verwondt hebben. Dan moet je ff naar de DA voor antibiotica
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi



de kat is niet gewond, want ze slaan, of krabben elkaar niet. Die kater doet zowiezo helemaal niets hoor. die kijkt beetje duf voor zich uit als chunky blaast :P. En ze eet nu wel, ook als ik bijvoorbeeld stukje kip pak, eet de poes dat ook gewoon op.

Ik durfde haar eerst niet naar buiten te laten omdat ik bang ben dat ze weg blijft, maar vanaf vandaag heb ik de buitendeur open gedaan, en is ze even naar buiten gegaan, heeft ze over de grond gerold en kwam weer naar binnen. ze ligt nu weer op haar kleedje in de woonkwamer , maar wel op de kast weer, te slapen.

De kater zit hier op een kussen, ook te slapen. Dus ik wacht het nog even af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven