Leuke plaats in Toscane

15-04-2009 22:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de zomer wil ik graag met mijn vriend met de auto op vakantie naar Italie. Ik hoor heel veel goede verhalen over Toscane dus daar ben ik nu aan het kijken. Wie weet er een leuke badplaats met een gezellig stadje? Er zijn plaatsen genoeg maar ik lees ook veel negatieve verhalen over de prijzen e.d. Wie heeft goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar geleden in een plaatsje ergens onder Pisa vlakbij Livorno geweest maar weet echt niet meer hoe het heette.(kan het ook niet vinden nu)

Was trouwens ook niet echt veel te doen daar maar wel ideaal om met de auto naar de bekende plaatsten als Lucca en Sienna en San Gimignano te gaan.



Maar ik vond Italie over het algemeen wel prijzig,denk dat het niet zo veel uitmaakt waar je zit..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vorig jaar geweest! Echt een top vakantie gehad!



We zijn in Sienna (echt een aanrader), San Gimignano, Florence en Pisa geweest. Hoor wel als je nog iets meer wil weten!
Ik vond Pisa heel leuk. Niet al te groot, wel grote camping. Op het plein waar de hele scheve toren staat is het erg toeristisch, maar in de straten daarachter helemaal niet. Studentenstad.

De stranden in de omgeving vond ik wat minder.

Lucca vond ik ook erg mooi en Florence tuurlijk. Maar wat sfeer betreft stond Pisa bij mij bovenaan.



Ik vond Toscane helemaal niet zo duur, zeker niet vergeleken met Frankrijk. Eerder net zoiets als Nederland. Kon voor 2,00 lunchen (broodje mozzarella plus cappu). De cappu's zijn sowieso goedkoop. En het eten was erg lekker. De temperatuur ook.
Alle reacties Link kopieren
Bij Grosetto (hoop dat ik het goed schrijf) zitten een aantal mooie badplaatsen waaruit je prima dagtochten kan doen.



Volterra is ook een leuke stad om heen te gaan. Als je moet kiezen tussen Florence of Siena zou ik Siena kiezen. Vond ik leuker.



Nog een tip: als je je trip in 2 x wil doen zou je eerst richting Genua kunnen rijden. Daar zit Cinque Terre. http://www.cinqueterre.it/info.php



Ik vond het geweldig.



Heel veel plezier
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Pisa juist weer helemaal niks. De toren is leuk om een keer gezien te hebben, maar verder..... Lucca is erg leuk, maar ik vind zelf Siena echt fantastisch. Ik kom hier regelmatig en ik vind het elke keer weer een feest.



San Gimignano kan ik je ook zeker aanraden (haal een ijsje!!!!) Florence is zeker een mooie stad en ook wel een must-see als je toch in Toscane bent! Als je een dagtripje wilt maken vanuit Toscane, Perugia is dichtbij (1,5uur rijden) en een supermooie stad.



Maar het mooiste in Toscane zijn toch wel de landschappen, dus ga gewoon rondrijden en kijk wat voor moois je tegenkomt! Dan wel op de landweggetjes hé!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een aantal jaren geleden op een camping in Marina di Bibonna terecht gekomen. Was een heel leuk plaatsje, en een heerlijk strand erbij! Er lagen wat winkeltjes, en heel veel leuke restaurantjes en ijscafe's. Van daar uit waren alle trekpleisters (Luca, Volterra, Florence, Pisa) heel makkelijk en snel te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Ben al een aantal keren in Toscane geweest, heerlijk daar!

Mijn absolute nummer 1 is Volterra: alles wat je je voorstelt bij een mooie oude italiaanse stad vind je hier. Om Volterra heen is de omgeving echt schitterend. De stad ligt hoog, prachtig Toscaans licht en heerlijk eten. Ben ook in Siena, Florence, Pisa, Arezzo, Luca en San G geweest maar ik vond Volterra toch echt het toppunt.

Er is volgens mij maar 1 camping Le Balze. Is ons prima bevallen.



Arezzo (van de film La vita bella) is ook echt de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Als je het leuk vindt om een ander deel van Italie te bezoeken, waar je minder niet -Italiaanse toeristen tegenkomt, zou ik zeker eens gaan kijken naar Ligurie (grenst aan Toscane in het noorden). Alassio is een geweldige badplaats waar veel Italianen komen, als je wat chiquer wilt gaan moet je in de buurt van Portofino of Rapallo zijn. Daar ligt ook de Cinque Terre, zoals dertigmin al als tip meegeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Ligurie ook geweldig. In een dorpje voor Cinque Terra het allerheerlijkst gegeten.



Ligurie is idd niet zo bekend bij NL. Heel veel italianen.



(Ik ben blij dat iemand anders Volterra ook zo leuk vind. Ik dacht al dat ik de enige was
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar samen met mijn vriend ook in Toscane geweest. We hadden een hotel in Lucca, Hotel Napoleon (geboekt via booking.com, niet duur). We zijn o.a. naar Pisa en Florence geweest, zeker de moeite waard. Viareggio ligt ongeveer een half uurtje vanaf Lucca en is een mooie badplaats met een leuke boulevard met heerlijk ijssalons. Wel moet je voor de stranden betalen.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt allemaal heel leuk. Ik kan niet wachten! We willen het liefste naar een camping (of misschien twee). Maar ik kom er nog niet echt uit met de plaats. We willen het liefste wel bij zee. En er moet in de badplaats zelf ook nog wel wat te beleven zijn....
Alle reacties Link kopieren
Mocht je de tip over Ligurie aannemen, hou er dan wel rekening mee dat je in Ligurie bijna alleen maar kiezelstranden hebt...
Alle reacties Link kopieren
quote:snoepie schreef op 18 april 2009 @ 13:06:

Het klinkt allemaal heel leuk. Ik kan niet wachten! We willen het liefste naar een camping (of misschien twee). Maar ik kom er nog niet echt uit met de plaats. We willen het liefste wel bij zee. En er moet in de badplaats zelf ook nog wel wat te beleven zijn....Wij zijn dus naar Marina di Bibbonna geweest. Leuke plaats aan zee! Heerlijk zandstrand. Leuke restaurantjes en winkeltjes in de plaats zelf. Wij zaten op camping Le Capanne. Prachtige camping tussen de olijfbomen en eukalyptus bomen. Met een geweldig mooi zwembad erbij. Iedere dag gratis masseurs aanwezig bij het zwembad. En hele mooie schone sanitair gebouwen. (echt, zo schoon heb ik ze op een camping nog nooit gezien) Op de camping zit ook een restaurant/pizzeria waar je heerlijk kunt eten.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor, er zijn zoveel mooie plekken in Toscane. Ik denk toch dat we naar twee verschillende campings gaan. En ik dacht dat mijn vriend graag naar het strand wilde maar dat hoeft dus niet per se.... Wordt de keuze nog moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Ach, t is eigenlijk overal wel mooi! Je moet er toch zelf wat van zien te maken daar. En als een camping niet bevalt, dan pak je toch in en ga je naar de volgende?
Alle reacties Link kopieren
Wat ook een erg mooie plaats is: Cortona! Verder vond ik Volterra ook geweldig, net als Pienza, San Gimignano, Lucca, Siena, Firenze, Montalcino, Montepulciano (in Montepulciano en Montalcino: wijnen!), en in buurprovincie Umbria:Perugia (leuke studentenstad!) Wij vonden Pisa dan weer niks aan en wisten niet hoe snel we daar weer moesten wegkomen...



Oja, Greve (in Chianti) is leuk om te bezoeken als je van wijn houdt, er is daar een prachtig proeflokaal waar je de meest geweldige wijnen kunt proeven. Je koopt dan bij binnenkomst een soort kaartje met saldo en kunt vervolgens zelf kiezen welke wijnen je wilt proeven, superleuk om eens te doen!



Ik ben zo'n beetje verslaafd aan Italië, de cultuur, het eten, de taal, en niet te vergeten de espressobarretjes waar je voor 1 euro een perfecte espresso drinkt aan de bar, uiteraard tussen de locals!



Veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Oja, als je in Pienza bent, let dan ook eens goed op de namen van de straten! Wat dacht je van Via dell'Amore of Via del Bacio?
Alle reacties Link kopieren
Toscane is geweldig, ik zou er zo nog tig keer heen willen en kunnen. Lucca Sienna Florance Pisa en tal van kleinere plekken zijn zeker de moeite.

Kwa prijs vind ik Italie echt niet duur. Maar het is maar hoe je referentie kader is natuurlijk!

Voor een stuiver naar Turkije in het voorjaar is niet te vergelijken.



Wij gaan niet naar campings dus daar kan ik geen tip over geven. Maar denk eens aan een agrioturismo, dat is fantastisch! En er zijn er genoeg in die streek.
Alle reacties Link kopieren
In Ligurie idd bijna alleen maar kiezel. Alhoewel ze ook stukken hebben opgespoten met zand. Overal op het strand kan je bedjes huren dus dat moet geen probleem zijn.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk topic. Wij gaan in juni met zn 4-en (allemaal 31 min) naar Toscane, in de buurt van Cortona hebben we een villa gehuurd met zwembad. Dus tips voor Sienna (lunch, diner, bezienswaardigheden, markten) zijn welkom. Tevens is een Rome met de trein in een dag te doen. 1 van ons is er nog nooit geweest, rest wel, willen gewoon even sfeer snuiven weten dat we niet St. Pieter en alle andere moois kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
even uppen

Wij hebben voor deze zomer 3 weken geboekt in Montescudaio. Van daaruit gaan we diverse uitjes doen, oa Pisa (tja die toren moet je toch echt eens gezien hebben), Lucca, Sienna en Elba ligt ook in de planning.

Ben benieuwd of er nog meer tips zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor tips zoek je? Natuur, cultuur, leuke restaurantjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven