Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
Persephone, waarom maak je die vlindertjes niet zelf? Beetje dust erbij voor het effect. Of zeg ik nu iets doms?
Hallo, hoe is het hier met iedereen?

Mooie taarten zie ik weer voorbijkomen!

Ik heb zelf het bakken even op een laag pitje (haha...) gezet.. kom er gewoon niet aan toe. Maar ik hoop binnenkort wel weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bestelde spulletjes binnen! Vanavond bak ik de cake en dan morgen versieren.

Alle reacties Link kopieren
Flowerfield, veel plezier en succes!!
Alle reacties Link kopieren
Het lukt! Tot nu toe.

Die taart gaat vanavond nog in elkaar! Nou ja taart, versierde cake. Ik kan 'em niet vullen omdat de cake te zacht is. Dat ga nie goe nie.

Versierde cake dus. Komt goed. Nu zo de botercreme maken en hatseflats, het spul erop!
Alle reacties Link kopieren




Zo, en nu heb ik geen zin meer.

Mijn gezellige tafelkleed geeft dus af. Mijn witte fondant was rood met witte stipjes. Hij gaat nu de prullenbak in.

Volgende keer:

Kapselbeslag maken, geen tafelkleed dat afgeeft en vooral niet 's avonds doen wanneer ik moe ben.

Weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, hij is superleuk geworden! Met recht een 'Flowerfield' Vond je het wel leuk om te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja het was wel heel leuk! Vooral de bloemetjes enzo maken. Mijn handen zijn nog steeds groen en oranje, maar ach, gaat wel weer over.

De cake bekleden met fondant was wel lastig. Het scheurde een beetje bij de rand bovenaan.



Misschien morgen cupcakes of zo!

En dan rol ik het fondant wel uit op het aanrecht. Zo zonde dat ik het nu weg moest gooien.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de fondant weggegooid? Ik dacht dat je je tafelkleed bedoelde

Als het scheurde was het misschien net te dun uitgerold...? Je figuurtjes zouden ietsje dunner kunnen juist, al is dat ook een kwestie van smaak natuurlijk! Ik gebruik een stuk bakpapier om de marsepein (fondant in jouw geval) op uit te rollen zodat het niet (op het aanrecht) blijft plakken. Maar er zijn waarschijnlijk nog wel handigere manieren. (Dames?)



Je hebt wel de smaak te pakken in ieder geval; morgen cupcakes! Wie gaat het allemaal opeten?
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: weet iemand hoe je zo'n Impression Mat of Roller gebruikt? Ik snap hoe je je print in je marsepein krijgt, maar hoe krijg je je uitgerolde geprinte marsepein over je taart? Want als je je handen (zoals ik) of smoothner gebruikt, dan wrijf je het patroon er toch weer uit? Ik wil er misschien één gaan aanschaffen, maar ik snap er niks van...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Kareltje. Ik ga er eens over nadenken.



Figuurtjes moeten idd dunner. En ik heb de hele cake weggegooid ja. Het tafelkleed gebruik ik voor de creatieve buien van de Hooligan.

De cupcakes staan nu in de oven. Ik geef vriend er wat mee naar z'n werk. Alleen komen daar andere figuurtjes op. En bakpapier voor het uitrollen! Ik wist dat ik wat vergat!
Alle reacties Link kopieren
quote:kareltje79 schreef op 11 juni 2011 @ 20:53:

Vraagje: weet iemand hoe je zo'n Impression Mat of Roller gebruikt? Ik snap hoe je je print in je marsepein krijgt, maar hoe krijg je je uitgerolde geprinte marsepein over je taart? Want als je je handen (zoals ik) of smoothner gebruikt, dan wrijf je het patroon er toch weer uit? Ik wil er misschien één gaan aanschaffen, maar ik snap er niks van... Fondant uitrollen, mat erop leggen, met je roller erover heen gaan. Dan de fondant over je taart drapperen, niet teveel meer wrijven en al helemaal geen smoothers gebruiken.
Alle reacties Link kopieren




En nu moet ik strijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackdress schreef op 12 juni 2011 @ 09:54:

[...]





Fondant uitrollen, mat erop leggen, met je roller erover heen gaan. Dan de fondant over je taart drapperen, niet teveel meer wrijven en al helemaal geen smoothers gebruiken.Hoi Blackdress, als ik de marsepein over m'n taart drapeer dan heb ik eerst nog zoveel plooien (als een tafelkleed). Hoe krijg ik dat dan mooi glad om het taartje heen zonder (teveel) te wrijven?
Alle reacties Link kopieren
kareltje: dit voorkom je door een grotere hoeveelheid marsepein uit te rollen en niet te dun uit te rollen. Door de zwaarte van je uitgerolde marsepein trekt deze zich makkelijker strak en doordat het wat langer is, valen je plooien lager. Daarna is het een kwestie van voorzichtig optillen en drapperen. Tip voor de mat, leg je matje er op vlak voor je de gewenste dikte hebt en rol hem er dan over. dan blijft je print wat mooier op je marsepein/fondant zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat jesje zegt dus. Je kunt wel heel voorzichtig met je handen de plooien glad trekken en de fondant op je taart plakken, maar niet met smoothers o.i.d. aan den slag gaan.
quote:Flowerfield schreef op 08 juni 2011 @ 23:13:

Persephone, waarom maak je die vlindertjes niet zelf? Beetje dust erbij voor het effect. Of zeg ik nu iets doms?

Nou, omdat.. omdat.. omdat...



Dat niet kan ..



Kijk:







Zo'n vaste hand heb ik niet ..
quote:Flowerfield schreef op 08 juni 2011 @ 23:11:

Ah oké! Ja, ik snap dat 20 euro dan veel geld is! Als er mensen bij je in de buurt wonen kun je zo nu en dan eens wat ruilen. Als je het voorzichtig opbergt kun je weer even vooruit.



Ik heb idd de kleuren van Wilton besteld. Dat witte fondant dat ik heb besteld zou iets dikker zijn. Leek me handiger met de decoraties. Mijn vriendin vroeg ook al of ik spierballen had.

Verkleuren je handen er niet van?



Eind van het jaar kun je los gaan toch met wensen? Sinterklaas en kerst!

Mijn moeder neemt deze zomer uit Frankrijk ook vormpjes mee. Ze vertelde me dat ze daar veel meer hadden. Ben benieuwd.

Ach, mijn moeder vindt het allang leuk dat ik op creatief vlak gelukt ben.

Ze is zelf ook creatief.



Persephone, bedankt voor je bisquitrecept. Zal ik ook proberen. Ik heb twee uurtjes de tijd om die taart te bakken en de dag daarna twee uurtjes om te decoreren. Als ik mazzel heb. Gaat nog leuk worden.



Jaaa! Je handen verkleuren enorm!

Het werkt om latex handschoentjes aan te schaffen. Zo'n hele doos..

Ik vind je taartje en je cupcakes trouwens erg schattig! Supergoed gedaan voor de 1ex!
quote:kareltje79 schreef op 11 juni 2011 @ 20:29:

Ik gebruik een stuk bakpapier om de marsepein (fondant in jouw geval) op uit te rollen zodat het niet (op het aanrecht) blijft plakken. Maar er zijn waarschijnlijk nog wel handigere manieren. (Dames?)







Als ik bij mn moeder ben (aanrechtblad van steen), dan smeer ik die in met margarine en strooi ik er een heeeeel klein beetje poedersuiker over.. Daar rol ik de fondant op uit...



Ben ik in mn studentenkamertje en gebruik ik de bovenkant van de wasmachine.. Dan smeer ik de wasmachine in met boter, leg ik dáár bakpapier op.. Ik klem het uiteinde tussen mijn buik en de wasmachine en rol dan alleen maar van me af.. Vervolgens til ik het hele papier op (ook handig als het warm is en je fondant steeds scheurt bij het oppakken) en drapeer ik de fondant met papier en al over de taart. Dan pas haal ik het er af en begin ik met smoothen.



De wasmachine heeft bovenop ribbeltjes waardoor de fondant meer blijft plakken ofzo ..
Alle reacties Link kopieren
Breek trouwens zo maar in op jullie topic.... Lees eigenlijk alleen mee om te kijken wat voor een moois er gemaakt wordt.



Perseph0ne: met royal icing op en stukje bakpapier zou je een heel eind moeten komen met die vlinders. Deze zijn wel heel fijn en mooi. Om een knikje voor de vleugels te krijgen zou je er een schuin afgeknipt keukensponsje onder kunnen leggen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel Jesje en BD! Ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen. Als het me gelukt is zal ik 'ns een fotootje plaatsen, maar eerst nog aanschaffen (of afwachten of ik 'm ~na veel gehint~ op m'n verjaardag krijg binnenkort ).



Haha PP, ik zie je al helemaal gaan met je boter op je wasmachine. Wat word je toch inventief van sobere omstandigheden student zijn .



@Jesje: er is geen "ons topic" hoor, iedereen mag naar hartelust meelezen, -schrijven, -bakken! Graag zelfs!
Alle reacties Link kopieren
Mijn nagelriemen hebben nog steeds alle kleuren van de regenboog! Misschien vandaag maar weer wat bakken, dan heb ik vanavond wat te doen.
quote:jesje schreef op 14 juni 2011 @ 13:14:

Breek trouwens zo maar in op jullie topic.... Lees eigenlijk alleen mee om te kijken wat voor een moois er gemaakt wordt.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd :-) ..

Perseph0ne: met royal icing op en stukje bakpapier zou je een heel eind moeten komen met die vlinders. Deze zijn wel heel fijn en mooi. Om een knikje voor de vleugels te krijgen zou je er een schuin afgeknipt keukensponsje onder kunnen leggen.Ach je hebt ook gelijk hoor! Maar ik vind déze zo mooi! Daarnaast heb ik royal icing spuiten nog niet echt onder de knie ..
quote:kareltje79 schreef op 14 juni 2011 @ 15:46:



Haha PP, ik zie je al helemaal gaan met je boter op je wasmachine. Wat word je toch inventief van sobere omstandigheden student zijn .Achja, je moet toch wat he :-)
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer eens....



Dat drapperen van de marsepein lukt mij ook nog steeds niet goed. Ook al rol ik een groot stuk uit en trek ik het telkens omhoog bij de rimpels. Ik vind het een K klus. Gelukkig is de rest wel leuk om te doen!



Ik heb gisteren nog n taart gemaakt. Engelse vriend is over voor een 4daagse wandeltocht en hij werd gisteren 65 jaar. Heb n ronde taart gebakken, met bokkepootjesvulling gevuld. De ene helft bestaat uit de Nederlandse vlag, de andere helft uit de Engelse vlag en daar over heen zwarte voetstapen. Hij was erg leuk geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven