Omgaan met (kleine) teleurstellingen.

11-06-2011 09:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren moest ik examen doen. Ik ben ziek, maar ben toch gegaan. Resultaat: gezakt, met 1 fout te veel. Op de terugweg bedacht ik me ineens dat ik bij 1 vraag het antwoord wel had geweten! Dat frustreerde me echt enorm. Ook omdat ik het examen misschien te snel heb afgesloten. Mijn hoofd zat vol, ik zag het even niet meer en dacht: schijtexamen, de groeten er mee...



Gisteren voelde ik me echt kl*te, terwijl de wereld niet is vergaan, de zon scheen en er niemand dood is. Mijn omgeving relativeerde alles weg, maar dat trok ik niet zo goed. Vandaag knaagt het nog steeds (niet zo erg als gisteren, maar toch). Eigenlijk ben ik vooral boos en teleurgesteld in mezelf. Maar die gevoelens zijn helemaal niet fijn...



Hoe kan je nou het beste omgaan met dit soort kleine teleurstellingen / tegenslagen? Zonder dat je er in blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
Je mag je er toch een paar dagen rot over voelen? Heel normaal vind ik. Slijt vanzelf.

Mag je het examen over doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan hem over een aantal weken over doen. Door alle relativerende reacties kreeg ik het idee dat ik mezelf meteen moet herpakken. Dat ik er te lang in blijf hangen (wat ik ook niet wil hoor).
Alle reacties Link kopieren
Ergens van balen is prima, dan mag je best boos op jezelf zijn dat je nou net niet meer aandacht had besteed aan die ene vraag. Maar blijf er niet in zwelgen. Je mag het examen over doen, klaar. Het is niet de 100.000 eurovraag in een quiz.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zwelg ik vandaag al minder dan gisteren, maar hoe lang mag je zwelgen en wanneer gaat dat stomme rot gevoel weg?
Alle reacties Link kopieren
quote:ev_76 schreef op 11 juni 2011 @ 09:42:

Gelukkig zwelg ik vandaag al minder dan gisteren, maar hoe lang mag je zwelgen en wanneer gaat dat stomme rot gevoel weg?



Twee keer de helft?

Hoe moeten we dat nou aangeven? In tijd? In gevoel? In hoe het bij mij ging toen ik baalde van iets anders?



Ga naar buiten, frisse neus halen. Koop een bos bloemen/chocola/boek/lekkere thee/weet ik veel wat, zeg 3 wildvreemde mensen gedag en kijk naar mooie bloemen in een tuin. En je voelt je al weer snel beter.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja, je hebt gelijk ook. Het is gelukkig ook niet het einde van de wereld... Thanks, had het even nodig zoiets te horen!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geldt: rust! Een advies van een wijze vader die het met een strikje erom aan me meegaf toen ik het huis uit ging. Ofwel: sta jezelf toe om te balen en zorg gelijktijdig voor rust.Even slapen,lekker naar buiten,als je maar even tot rust komt! Je bent ziek,logisch dat je er even "in bleef hangen".Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven