Trouwen zonder trouwringen erbij?

16-01-2008 20:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan in juli in stilte trouwen.Dit is voor ons beiden tweede huwelijk.

Ik keek vandaag op de internet naar trouwringen en wat ben ik geschrokken van de prijzen!!!

Het is belachelijk duur vind ik.Niet dat we het slecht hebben of dat ik zo zuinig bent of zo,maar ik zat me toch af te vragen of je echt trouwringen nodig hebt??

Of is dit verplicht?

Zijn er meer stelletjes zonder trouwringen getrouwd?

En vinden jullie dat het toch erbij hoort?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Trouwringen zijn helemaal niet verplicht; voordat je gaat trouwen vragen ze zelfs of je ringen wilt uitwisselen of niet (en bij ons was de ambtenaar het zelfs vergeten, de doos ;-) ). Dus als je zonder wil trouwen kan dat prima, geen enkel probleem.

Je kunt er ook voor kiezen om niet zulke dure ringen te kopen. Zilveren ringen zijn bijvoorbeeld al een heeeeeel stuk goedkoper, en net zo mooi. Ze worden misschien iets sneller dof, maar daar kun je wat aan doen.

Kortom: je kunt alles zo inrichten als je zelf wilt. Ring of geen ring, trouwring, of gewoon een mooie andere ring. Het is jouw dag, je mag het allemaal helemaal zelf weten (wat een vrijheid he ;-) )
Alle reacties Link kopieren
mijn beste vriend is getrouwd . hij en zijn vrouw wilden allebei geen ringen, ze dragen geen sierraden ze houden er gewoon niet van.

is geen probleem. ringen zijn een keuze geen verplichting .
Mijn man en ik hadden de ringen al en droegen ze ook toen we nog helemaal geen trouwplannen hadden. Er werd van te voren door de ambtenaar gevraagd (in het voorgesprek) of we ringen wilden wisselen, wij zeiden ja en hebben gewoon onze oude ringen gebruikt. Je kunt het ook niet doen volgens mij. Gewoon aangeven dat je dat niet wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op maandagochtend getrouwd. Eigenlijk meer ivm zwangerschap en kind erkennen dan om romantische redenen. Maar geen ringen hoor. Is wat je zelf wilt. Je trouwt toch voor elkaar en als jij vindt dat het zonder ringen ook goed is, dan maakt het toch niet uit? Wij zijn/waren al zo lang bij elkaar... zonder kind waren we niet getrouwd, maar het zou voor mij hetzelfde voelen eigenlijk...

Ik heb onlangs wel op internet een mooie ring gezien en gekocht waar ik onze naam in heb laten zetten en de trouwdatum. Wilde sowieso al zo'n soort ring en toevallig stond erbij dat je 'm kon laten graveren. Anders had ik niks gehad...
Alle reacties Link kopieren
Zonder ringen en poespas getrouwd ;-)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Trouwringen zijn natuurlijk niet verplicht, maar ik heb het idee dat als je bij een juwelier gewone gladde gouden ringen koopt ze toch niet zo heel duur zijn. Ik zou gewoon nog eens een juwelier binnen stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ringen hoeven niet duur te zijn, maar zodra er trouw- voor staat, vervierdubbelen ze in prijs.



Als je toch ringen wilt, stap dan eens in je eentje naar een edelsmid of juwelier en vraag wat een gladde ring kost. Zodra je die prijs weet, vraag dan eens wat het als setje kost, en dan pas zeggen dat het om trouwringen gaat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden onze ringen al lang voor we officieel trouwden gekocht en ze tijdens een heel intieme eigen 'bruiloft' omgedaan, waar we echt niemand bij wilden hebben. X-D We hadden ze gewoon om toen we officieel trouwden, er was dus geen uitwisseling.

Van één iemand die op onze bruiloft aanwezig was, hoorden we achteraf dat ze het uitwisselen van de ringen gemist had, maar dat was dan pech voor haar :smile:



We hebben trouwens heel eenvoudige, maar wel gouden, ringen gekocht en die waren niet zo erg duur (ongeveer 100 euro).

Het was voor ons ook ons tweede huwelijk overigens.

Hoewel ik altijd zeg dat mijn eerste huwelijk alleen maar een 'poging tot huwelijk geweest is', want een huwelijk is voor altijd ('tot de dood ons scheidt'), en aangezien mijn eerste huwelijk aan dat criterium niet voldeed, was het dus geen echt huwelijk. Alleen een weduwe/weduwnaar kan volgens mij twee keer trouwen ;-]
Koop titanium trouwringen! Low-budget, want onder de 100 euro heb je een paar. (Moesten wij, vanwege allergie van manlief op alle andere soorten metaal/staal)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man (toen dus vriend) wilde graag trouwringen, ik vond het eigenlijk onzin. Waar we ook zochten, ik vond de ringen niet mooi, duur en doorsnee. Voor mij zou het niets toevoegen. Bovendien houd ik niet van goud en hij wel.

Uiteindelijk hebben we de ringen zelf ontworpen en laten maken. Voor mij een van witgoud en voor hem een gewone. Maar -zoals ik al verwachtte- verdwenen ze binnen de kortste keren onder in een la.

Of zo.

Ergens ;-)



Dus: bij twijfel niet doen!



Ik draag wèl al 20 jaar de ring die mijn vriend voor me heeft meegenomen van een indianenstam in Canada. Voor mij betekent die veel meer: dat we bij elkaar horen, al hebben we een hele wereld tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van me hebben oorbellen uitgewisseld ipv ringen... is ook nog een optie.. X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht de trouwringen maken voor mijn zus en haar man (ik ben hobby-edelsmid). Dat vond ik zo bijzonder!



Ze hebben elk een heel eigen ring. Mijn zus kon zich vinden in mijn ontwerp; mijn zwager vond dat geen fijne ring dus heb ik voor hem een andere gemaakt, zoals hij hem wilde. De ringen heb ik eerst van plexiglas gemaakt, passen en meten, en toe gegoten in zilver.

Ze hebben in ondertrouw de proefringen van zilver gedragen, en in die tijd heb ik nog moeten vijlen en schuren. Toen ze echt tevreden waren, heb ik afdrukken van die ringen gemaakt en ze in goud gegoten.



Het was mijn huwelijkskado, voor mijn zus en haar man. Ik heb ze ook aangegeven tijdens de ceremonie.



Erg offtopic, maar vind het wel een mooi verhaal. De ring die naar hen toe groeide.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Zoals al gezegd zijn ringen zeker niet verplicht, het is je eigen keuze.

Wij hebben geen ringen uitgewisseld bij ons trouwen; we droegen nooit ringen en nu nog steeds niet.

Maar om het nu voor de prijs te laten?

Als je het een mooie symboliek vindt, koop je toch goedkope ringen? Bij wijze van spreken van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
heb je bij Lucardi gekeken , of bij Otto en de Wehkamp ?

Ik vind het wel meevallen... trouwens ontzettende leuke bruidsmode bij......de Otto !



http://www.otto.nl/is-bin...L_BrowseCatalog-Start;sid=3O4zmy19JraNmWrzVPQRWXgtJlUQ8eosLAi4XD2boqrqN0P-dCy4XD2bG7_DfQ==?CategoryName=sh3592555&CatalogCategoryID=qJ9_AAABFRcAAAEXY8NNPEZX&SpecialShopName=&SpecialShopID=&ls=0&CatalogPage=0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het dan weer niet belangrijk dat de ringen mooi of bijzonder waren, wij wilden ringen die hetzelfde zijn, een echt 'stel' ringen dus én heel eenvoudige ringen, omdat we ook eenvoudig leven, uit vrije keuze, overtuiging en smaak. Bijvoorbeeld geen auto, geen luxe vakanties, geen make-up; wij vinden het leuk om niet veel materiële zaken 'nodig' te hebben. Onze ringen symboliseren dat.
Wij trouwen as. dinsdag. Wij gaan de ringen van ons geregistreerd partnerschap 'hergebruiken'. Wij willen over een aantal maanden wel trouwringen gaan kopen, hebben geld apart gelegd (zijn inderdaad niet goedkoop), maar omdat ik nu 6 maanden zwanger ben durven we het niet aan om nu ringen te kopen. Mijn 'oude' ring past ook neit lekker, knelt, ik zal hem wel dragen tijdens het feestje maar daarna gaat hij weer lekker het doosje in...



Niks moet als je gaat trouwen qua kleding/ring etc, je mag er zelf voor kiezen.



Succes! Groetjes,



Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dan weer geen trouwkleding, maar hebben een kapitaal neergelegd voor onze trouwringen.
Alle reacties Link kopieren
postorderbedrijf Bader heeft ook goedkope ringen. En inderdaad, titanium is een goedkoper materiaal voor ringen.



Maar ik zou het geen probleem vinden om toch iets meer te betalen voor een set ringen die jullie mooi vinden. Als het goed is, moet je ze wel de rest van je leven dragen. Onze set kostte 2 jaar terug 600 euro (herenring in de aanbieding) en is van wit en roodgoud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven