Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
@hekje

laat je even weten of het lukt?
Erh, andere nerds, waar zijn jullie? *bibbert*
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij niet-nerds/digibeten kunnen elkaar anders ook al redelijk op weg helpen en aanmoedigen zo blijkt hier.
quote:boterblommetje schreef op 15 juni 2011 @ 20:40:

ik heb een doos staan met daarin een gloedjenieuwe draadloze modem.

Ik durf het kreng niet eens uit de doos te halen.

Zie er gewoon tegenop op te gaan puzzelen hoe dat moet in de meterkast.



Vandaar dat ik nu forum met mijn telefoon

Draadloze modem, dus geen router?



Heb je er een splitter bijgekregen?



Je moet de telefoonlijn in de modem stoppen, aanzetten, 5 minuten wachten en daarna met een laptop connecten naar je modem (de naam (SSID) is meestal de naam van de modem) dan druk je op verbinden en vraagt ie waarschijnlijk om een paswoord. Die staat meestal op de onderkant van je modem.
Alle reacties Link kopieren Quote
TVP





Altijd handig
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pelikaan schreef op 15 juni 2011 @ 20:52:

[...]



Heb je toevallig een laptop met touchpad?Had het idd ook door mijn touchpad.
quote:hekje schreef op 15 juni 2011 @ 20:53:

Waarom is mijn pc zo enorm traag? Heb geen grote bestanden & genoeg geheugen (denk ik). Download nooit wat (behalve foto's soms en tekstbestanden).Kan je wat specificaties van je computer geven? Merk, processor, geheugen, besturingssysteem.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juni 2011 @ 20:43:

Hallo, ik vroeg mij af waarom iTunes het meest stomme programma is wat er bestaat. En hoe het kan dat wanneer ik liedjes verwijder in Finder, die liedjes nog wel blij en eikelig in de iTunes-bibliotheek staan te wezen *grijpt Xion bij schouders en schudt 'm door elkaar* tell me how, goddamnit!!

Je moet de liedjes verwijderen in het Music Display, niet in de Finder.



*kuchApplehahahahkuch*
Alle reacties Link kopieren Quote
wat is het verschil tussen een modem en een router dan?





Gaat nog even op de doos kijken...yep het is een modem.
quote:XionZ schreef op 15 juni 2011 @ 21:26:

[...]



Je moet de liedjes verwijderen in het Music Display, niet in de Finder.



*kuchApplehahahahkuch*



Wat is het music display precies?



Ja apple, iTunes, mooi klote.
quote:kitty.elastic schreef op 15 juni 2011 @ 20:45:

waarom kan mijn oude laptop wel contact leggen ( draadloos ) met mijn mediaboxdingetje ( om bestanden van je laptop/pc draadloos op de tv af te spelen ) en mijn nieuwe laptop niet?

Ik heb alle software geinstalleerd enzo, maar mediabox vind nieuwe laptop niet, oude laptop wel. Ik kan wel via oudelaptop - nieuwelaptop bestanden afspelen... ikniesnapnie Lijkt me een beveiligingsprobleem. Welke mediabox heb je?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pelikaan schreef op 15 juni 2011 @ 20:52:

[...]



Heb je toevallig een laptop met touchpad?Ja klopt, is dat het?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 juni 2011 @ 20:49:

Ik heb vele vragen opgespaard. Mijn grootste ergenis is dat tijdens het typen de cursor echt letterlijk om de paar woorden naar een andere zin of ander deel van de pagina springt, dus ik ben alleen maar bezig met scrollen en teksten te verbeteren.



Ik heb meer probleempjes maar alles op zijn tijd.



Weet iemand hoe dat kan, of nog liever, hoe ik het moet fixen.Heb je een laptop? Poets je touchpad even en let erop dat je handpalmen hem niet raken tijdens het typen.
Alle reacties Link kopieren Quote
oh en wat extra info:



er is nu een vaste computer met modem die dus niet draadloos kan.

Nu ben ik met mijn twee laptops bij vriend komen wonen en via Telfort waar het abo loopt geregeld dat we een draadloze modem kregen (gratis bij contractverlenging)

Dat is dus wat er moet gebeuren.. De vaste modem zit direkt aan de computer van mijn vriend gekoppeld.

Maar ik had in mijn vorige huis ook Telfort draadloos en ie zat in de meterkast...
quote:boterblommetje schreef op 15 juni 2011 @ 21:27:

wat is het verschil tussen een modem en een router dan?





Gaat nog even op de doos kijken...yep het is een modem.Een modem heeft een inbelfunctie. Jip en Janneke: Hij verbindt je met je provider. Een router moet je zien als een doorgeefluik (jij mag op internet, jij, jij, en jij ook) met een paar handige functies.
quote:boterblommetje schreef op 15 juni 2011 @ 21:30:

oh en wat extra info:



er is nu een vaste computer met modem die dus niet draadloos kan.

Nu ben ik met mijn twee laptops bij vriend komen wonen en via Telfort waar het abo loopt geregeld dat we een draadloze modem kregen (gratis bij contractverlenging)

Dat is dus wat er moet gebeuren.. De vaste modem zit direkt aan de computer van mijn vriend gekoppeld.

Maar ik had in mijn vorige huis ook Telfort draadloos en ie zat in de meterkast...

Dus moet je er een router of een switch tussen hangen zodat je het internet kan delen. Heeft de modem 1 of 2 'uitgangen/poorten'?



Edit: Dus je vriend heeft gewoon Telfort? Dan kan je de huidige modem verwijderen en de nieuwe draadloze aansluiten.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juni 2011 @ 21:27:

[...]





Wat is het music display precies?



Ja apple, iTunes, mooi klote.Het overzicht. Onder het kopje Library staat Music. In het rechter scherm staan al je liedjes. Die kan je dan verwijderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:XionZ schreef op 15 juni 2011 @ 20:28:

[afbeelding]



Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Eindelijk dit topic ontdekt heb ik. Dat besmet door Yoda ik ben, weet ik. Triest is het.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 15 juni 2011 @ 22:01:

[...]



Eindelijk dit topic ontdekt heb ik. Dat besmet door Yoda ik ben, weet ik. Triest is het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo!



Ik heb gisteren mijn rugtas laten vallen, met daarin mijn mac.. Nu lijkt het alsof de batterij ingang (en de usbingangen en de koptelefooningang) wat 'dieper' liggen dan normaal.



Ik kan mijn laptop ook niet meer opladen op e normale manier, alleen als ik het opladertje er verkeerd om in doe . Ik heb een oplader die eruit ziet als een omgekeerde L en dus niet deze







Kan dit nu heel erg kwaad, of moet ik toch maar langs de macwinkel. Overigens als ik hem erin doe zoals handig is (dan zie ik dus een L nu zit hij als een streepje met rechtsboven in de lijn naar mijn computer ...snappen we het nog) laadt hij niet op, maar gaat hij op netstroom werken..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm als ik beweeg met mijn laptop gaat hij nu ook weer over op batterij laadt niet op..
Lijkt erop alsof je moederbord een stukje is verschoven door de val. Of dat er iets precies tegen de connectors is aangekomen.



Ik zou even langs een store gaan. Valt helaas niet onder de garantie als je geen extra verzekering hebt.
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaaf nerd, een topic vernoemt naar jou



Gaaf initiatief !!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven