Kinderen
alle pijlers
kinderen niet uitgenodigd?
zondag 20 januari 2008 om 00:11
hallo allemaal,
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
zondag 20 januari 2008 om 17:57
Yep en dat soort 'feestjes' zijn jáááááren later nog een hylarisch gespreksonderwerp
Altijd leuk zo'n verhaal uit de ouwe doos nog eens op te diepen, lachen gieren brullen.
We hebben trouwens ook eens het omgekeerde meegemaakt.
Hadden we een huwelijksfeest van mensen die er nu niet bepaald om bekend staan uit te pakken zeg maar.
Aardige maar beetje stijve types die al heel afkeurend kijken als je een tweede versnapering erin gooit zeg maar.
Wij dus met zijn allen heen en het was een superfeest, van alles niks te kort, ze hadden echt uitgepakt en kosten nog moeite gespaard. Wat een aangename verrassing was dat, echt een feest waar werkelijk iedereen het super naar zijn zin had, beregezellig. En reken maar dat de gastheer/vrouw dat ook gemerkt hebben dat mensen het ècht naar hun zin hebben gehad ipv zo goed mogelijk de dag door proberen te komen.
Het werd een superfeest voor hun èn de gasten.
Ook daar wordt nog steeds over gesproken.
zondag 20 januari 2008 om 17:58
Ehm...dat is dus wat ik zeg. Dus iemand mag dus van jou niet zeggen dat er liever geen kinderen bij mogen zijn, want dan exit? Dat vind ik wel erg hard eerlijk gezegd. Stel dat iemand gewoon een leuk feestje wil, en daar even geen gillende kinderen bij horen...is dat zo verschrikkelijk?
Overigens vond ik de opmerking over dat je je kind toch ook niet mee neemt naar de kroeg eigenlijk wel een goeie. Ik weet niet wat voor een feesten men hier gewend is...maar de feestjes waar ik ben geweest daar horen echt geen kinderen haha!
zondag 20 januari 2008 om 18:08
Wij hadden besloten geen sterke drank te schenken, alleen bier en wijn (uitzondering voor Mavs opa). Mavs collega's en een aantal van onze vrienden waren/zijn nogal van het type 'niet drinken maar zuipen'. We hadden er niet zo veel zin in om bakken met geld neer te leggen zodat een stuk of 20 kerels zich zo snel mogelijk een kater zou kunnen zuipen mbv bacardi, breezers, wodka, etc.
zondag 20 januari 2008 om 18:10
zondag 20 januari 2008 om 18:13
Ja dat klinkt wel logisch. Ik denk dat ik het ook bij bier en wijn zou houden in dat geval.
Alhoewel...ik heb op een verjaardagsfeest wel eens iemand binnen een uur een biertje of 8 a 9 naar binnen zien gieten. Echt gieten, niet eens drinken. Zo aso... Mocht ik veel willen drinken dan zal ik altijd extra bijdragen in de kosten.
Off topic: Dit doet me denken aan mensen die de hele avond wijn drinken, en dan ineens mixdrankjes als iemand een rondje geeft. En nog erger, als zij aan de beurt zijn niet eens vragen wat iedereen wilt, maar gewoon het goedkoopste bestellen! Bah...
Alhoewel...ik heb op een verjaardagsfeest wel eens iemand binnen een uur een biertje of 8 a 9 naar binnen zien gieten. Echt gieten, niet eens drinken. Zo aso... Mocht ik veel willen drinken dan zal ik altijd extra bijdragen in de kosten.
Off topic: Dit doet me denken aan mensen die de hele avond wijn drinken, en dan ineens mixdrankjes als iemand een rondje geeft. En nog erger, als zij aan de beurt zijn niet eens vragen wat iedereen wilt, maar gewoon het goedkoopste bestellen! Bah...
zondag 20 januari 2008 om 18:14
zondag 20 januari 2008 om 18:16
Neehee, ik zeg dus juist dat het NIET om feestjes gaat, maar gewoon de hypothetische situatie dat iemand uit mijn familie tegen iemand anders in de familie zegt dat de kinderen niet welkom zijn. Ik kan je vertellen: dat resulteert geheid in elkaar pas weer zien op een willekeurige begrafenis.
Maar goed, die hypothetische situatie is in onze familie nog nooit voorgekomen, familie is familie en tenzij je zelf ervoor kiest om niet te komen om wat voor reden dan ook ben je altijd voor alle gelegenheden welkom. En ja, dus ook als je een familielid bent die 4 of 6 of 8 of 3 maanden is.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 18:17
Klopt maar ze dronken als gekken. De vrouwen niet natuurlijk, maar de mannen!
De vrouwen stonden stiekem te roken op de plee, want dat mag vader niet zien.
Het was vermakelijk. Ik heb me enorm geamuseerd. Gelukkig met een geheim drankje.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
zondag 20 januari 2008 om 18:19
Ik weet niet waarom er persé alcohol geschonken moet worden, wij maken regelmatig feestjes mee zonder alcohol en die zijn beregezellig hoor. (man is turks en veel moslimvrienden en kennissen dus vandaar dat er dan vaak geen alcohol geschonken wordt op feestjes.)
Overigens vind ik alcohol an sich geen probleem, alleen zijn er bijna altijd wel mensen die strontvervelend worden als ze teveel gedronken hebben en daar kan ik dan weer niet tegen.
Overigens vind ik alcohol an sich geen probleem, alleen zijn er bijna altijd wel mensen die strontvervelend worden als ze teveel gedronken hebben en daar kan ik dan weer niet tegen.
zondag 20 januari 2008 om 18:19
Vreemd...je mag dus blijkbaar niet zelf bepalen wie je op je feest wilt, maar wel wat ze tot zich nemen? Dat zou ik veel erger vinden! Als je mij vriendelijk uitlegt dat je het te druk vind met kinderen er bij, prima. Als je mij als volwassen vrouw gaat vertellen dat ik geen alcohol mag drinken...niet prima! Want dat bepaal ik wel nog altijd zelf. Moet je ook niet vreemd opkijken als de helft van de gasten om 18:00 uur weg sluipt om in de kroeg om de hoek een eigen feestje te bouwen.