Weer niet verliefd gaat het nog ooit komen?

13-06-2011 12:28 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff de laatste tijd ben ik nogal wat aan het daten en dan nog niet eens via internet, maar gewoon omdat het zo loopt! En een paar superleuke dates gehad, maar het is het telkens net niet: of lichamelijk wil ik niet de kleren van zijn lijf scheuren of ik vind hem te dom (zelf hb, dus wat niveau is wel prettig, hb is geen vereiste)....



Ik wil gewoon even de frustratie kwijt.....om de een of andere reden kom ik gewoon niemand tegen waarvan ik denk, ja ik wil nu met degene naar bed en die ik gewoon qua karakter helemaal top vind...





Dus de vraag, moet ik met minder genoegen nemen en heel mijn leven er een soort van minnaar bij houden zoals ik nu met mijn scharrel naast het daten doe?
Alle reacties Link kopieren
Hans...tuurlijk geef ik mijn scharrels op, dat is voor mij vanzelfsprekend zodra het echt serieus wordt.....



Ik zoek gewoon wat iedereen zoekt denk ik: iemand waar leuk is om tijd mee door te brengen, die mij aanvult, samen dingen doen, maar ook je eigen dingen blijven doen.....



Qua karakter: iemand die een beetje gek is, houdt van gezelligheid, van lekker eten en drinken, niet heel zuinig is, iemand die ambitieus is, sportief is etc....
Alle reacties Link kopieren
Idd badmeester, niet zo heel moeilijk te raden.....
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 14 juni 2011 @ 14:14:

Hans...tuurlijk geef ik mijn scharrels op, dat is voor mij vanzelfsprekend zodra het echt serieus wordt.....



Ik zoek gewoon wat iedereen zoekt denk ik: iemand waar leuk is om tijd mee door te brengen, die mij aanvult, samen dingen doen, maar ook je eigen dingen blijven doen.....



Qua karakter: iemand die een beetje gek is, houdt van gezelligheid, van lekker eten en drinken, niet heel zuinig is, iemand die ambitieus is, sportief is etc....



Niets is logisch als het op verhoudingen aankomt...je schrijft '.tuurlijk geef ik mijn scharrels op, dat is voor mij vanzelfsprekend zodra het echt serieus wordt"



Klinkt alsof je begint te daten, een paar weken, terwijl je je gewoon doorgaat met beide scharrrelhaantjes en teglijkertijd kijkt of die gast waarmee je uitgaat 'echt serieus' wordt.



Als dat niet het geval is heb je die scharrels nog, Je kunt natuurlijk niet met die scharrels stoppen Voordat je weet of het serieus wordt met mr. Date.

..Of, je doet je scharrels de deur uit en drie weken later ben je op Date uitgekeken en dan heb je helemaal niets meer.....



Wil je niet erg veel , als in erg veel tegelijkertijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 13 juni 2011 @ 12:45:

Okee, ik schrijf mensen niet meteen af....deze frustatie komt eigenlijk door een superdate van gisteren.....die jongen is op alles mijn "droomkerel" alleen fysiek niet.....ik kan wel met hem zoenen etc, maar ik voel geen vuurwerk :(



En smoorverliefd ben ik nog nooit geweest, mijn langste relatie tot nu toe is 6 maanden geweest omdat het wel gezellig was....



Ik vroeg het me al af, maar je geeft zelf al het antwoord: nog nooit verliefd geweest.

Heb je er weleens aan gedacht dat die verliefdheid ook nooit kan komen? Hoeveel jongens/mannen je ook zal daten. Voor een enkeling is dat gevoel gewoon niet weggelegd. Dan kun je blijven hopen en blijven zoeken/daten, maar dat heeft geen zin.

Het is heel goed mogelijk om een relatie te hebben met iemand waar je niet verliefd op bent, dat kan zeker werken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook tijdelijk niet met de scharrels afspreken in het kader van ik heb iemand ontmoet met wie het serieus is (gebeurd andersom ook wel eens). Ik doe wel eens tegelijkertijd, maar ik zie mijn scharrelsn niet wekelijks, eerder maandelijks....



@vivapepsi jep daarom ook dit topic....

Ik denk dat ik wel een van die mensen zou kunnen zijn waar het niet voor is weggelegd; en ik weet dat je een relatie kunt hebben zonder dat je verliefd bent, alleen ik ben nog relatief jong en ik wil het nog een jaar of 2 proberen en mijzelf er dan bij neer gaan leggen....
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 14 juni 2011 @ 14:38:



@vivapepsi jep daarom ook dit topic....

Ik denk dat ik wel een van die mensen zou kunnen zijn waar het niet voor is weggelegd; .Vreemde gedachte, ben je nog nooit helemaal weg van iemand geweest?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm wel dat iemand heel leuk vond, maar ik wist ook dat de persoon in kwestie problemen had en op dat moment een relatie alleen ellende zou betekenen, dus dat kan ik dan afsluiten.....
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 14 juni 2011 @ 14:56:

Hmmm wel dat iemand heel leuk vond, maar ik wist ook dat de persoon in kwestie problemen had en op dat moment een relatie alleen ellende zou betekenen, dus dat kan ik dan afsluiten.....Klinkt wel berekenend, en niet als een verliefdhied nee..
Kalliope volgens mij is er niks mis met jou en komt t gewoon allemaal vanzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 14 juni 2011 @ 14:14:

Qua karakter: iemand die een beetje gek is, houdt van gezelligheid, van lekker eten en drinken, niet heel zuinig is, iemand die ambitieus is, sportief is etc....



Ik vind dat dan weer zo vaag: "een beetje gek", "houdt van gezelligheid" (joh?), "houden van lekker eten en drinken" (nee, ik eet alleen dingen die ik niet lust..)



Standaardkreten waar je veel mee denkt te zeggen, maar eigenlijk zegt het geen snars.



Ambitieus is een ander woord voor "moet goed verdienen". Niet heel zuinig snap ik vervolgens ook.. Sportief is helder. Wat nog meer? En wat juist niet?



Maak het eens wat helderder voor jezelf. Maar ook: geef iets eens een kans.



Om je eigen slechte voorbeeld even te gebruiken: vind je het nou echt boeiend dat iemand iets weet van snaartheorie (er schijnen overigens maar een handjevol mensen te zijn die dit ècht begrijpen - en daar ben jij niet eentje van) of is het al leuk genoeg dat iemand er iets over zou willen weten. Van jou wellicht?



Ik denk dat je veel te snel je mening en oordeel al over iemand klaar hebt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die houdt van gezelligheid --) iemand die veel buitenshuis is en in de kroeg hangt, iemand die ook van alchol houdt, een levensgenieter is....





Tsja die klik moet er gewoon zijn, en zolang het geen jaknikker is, mij in mijn waarde laat heb ik gewoon niet een bepaald type wasr ik op val....



Misschin slecht voorbeeld en ik heb natuurkunde gestudeerd en ik zal er allicht iets van snappen?



E tsja ik vind het boeiend, ik vind het prettig om een beetje over mijn werk te kunnen praten met mijn partner...
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies zou zijn om er de komende periode niet zoveel over na te denken. Hoe meer je denkt, hoe minder je kan voelen. En verliefd zijn/worden is echt alleen een kwestie van gevoel.
wat voor werk doe je dan eigenlijk of heb ik dan iets gemist?
Alle reacties Link kopieren
@badmeester dat hou ik liever een beetje onder de pet ivm met herkenbaarheid, er zijn niet veel vrouwen in mijn vakgebied, maar het is heel erg beta.....



@lenie, niet denken is het ontkennen van mijn wezen, hahaha dat is niet echt een optie; als ik een jongen tegenkom die ik heel leuk vind, maar idie problemen heeft dan zal ik er niks mee beginnen omdat dat niet verstandig is......



@hans nee dat is niet berekend, dat is gezond verstand, een kerel die en depressief is en net een scheiding achter de rug heeft op mijn leeftijd is niet de meest ideale kerel....
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet nee, maar als jij een 'Klik' wilt met iemand is dat toch gebaseerd op de persoonlijkheid neem ik aan, ( bij mij wel tenminste.) en niet op de situatie-in-het-leven waar die persoon zich juist in bevindt.



Wat jij gezond verstand noemt, noem ik berekenden, wat ook , mij mijn mening, niet echt negatief is.



Stel je onmoet jouw klikman en die heeft juist op dat moment een scheiding, ziekte, schulden enz. enz. op te lossen. Is voor jou die 'Klik' minder dan?



Die magische klik betekent ook weer niet dat je gelijk Alles Samen moet doen, i.m.h.o. begrijp je?
Alle reacties Link kopieren
Hans, inderdaad als ik iemand leuk vind, maar als die persoon inderdaad diepe schulden heeft, al kinderen heeft of ongeneeslijk ziek is, dan is voor mij de klink minder.



Dan zal ik er ook voor kiezen om het gevoel dat ik dan heb te negeren (en als dat kan ben je volgens mij niet echt verliefd).



In dat opzicht ben ik ook wel berekend hoor: ik wil iemand met dezelfde normen en waarden en iemand die hetzelfde toekomst beeld heeft; en na date of 6 a 7 heb je dat meestal wel door
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 16 juni 2011 @ 11:29:

Hans, inderdaad als ik iemand leuk vind, maar als die persoon inderdaad diepe schulden heeft, al kinderen heeft of ongeneeslijk ziek is, dan is voor mij de klink minder.



Dan zal ik er ook voor kiezen om het gevoel dat ik dan heb te negeren (en als dat kan ben je volgens mij niet echt verliefd).







Je klinkt inderdaad erg Beta...

Als je echt verliefd wordt is de logica vaak iets anders.

Voor die tijd kun je een ideale voorstelling maken die dan in duigen valt. Als je eenmaal aangevallen wordt door horden vlinders verandert de realiteitsbeleving. Een interessant fenomeen, daar niet van.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk het ideale plaatje bestaat niet, maar ik ben wel nuchter genoeg om als iemand hele erge problemen heeft mijn gevoel uit te schakelen.....



(mijn vriendinnen noemen me ook wel de man van het stel hoor!)
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 16 juni 2011 @ 11:56:

Tuurlijk het ideale plaatje bestaat niet, maar ik ben wel nuchter genoeg om als iemand hele erge problemen heeft mijn gevoel uit te schakelen.....



(mijn vriendinnen noemen me ook wel de man van het stel hoor!)



Jouw vriendinnen gaan er dus vanuit dan het uitschakelen van gevoelens iets typisch mannelijks is?

Die mogen dan wel een beetje meer Beta worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven