Entertainment alle pijlers

Wat was de eerste film die je in de bioscoop zag?

16-06-2011 16:57 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over de film Penny's shadow waar die TO met dochter naar de bios wil gaan zat ik te denken wat mijn eerste film was waar ik heen ben geweest.



Dat was Bedknobs and Broomsticks (Heksen en bezemstelen in het Nederlands.)Film en tekenfilm door elkaar.Weet nog dat ik het erg spannend vond om naar de bioscoop te gaan.Weet niet meer met wie ik er was maar denk een kinderfeestje ofzo.



Zag dat die film uit 71 is en ik ben uit 74 maar ben er via wiki achter dat er in 79 een verkorte versie van die film in de bioscoop heeft gedraaid.film
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij platvoet en zijn vriendjes (deel 1). Ik heb de hele bioscoop bij elkaar gehuild toen z'n ouders(?) doodgingen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof Annie :-) Ik was toen 8 - 1982.
Alle reacties Link kopieren
Taran en de Toverketel, met oma em zus
Alle reacties Link kopieren
heel fout, Konvooi, een truckerfilm uit 1979, wat toen 8, met dank aan mijn 2 grote broers....



met vriendinnen Ciske de Rat, helemaal geweldig vond ik die
Alle reacties Link kopieren
De kleine zeemeermin, met mijn vader en zusje.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje en de zeven dwergen, maar ik kan me herinneren dat never ending story meer indruk heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
E.T. en ik vond t rete eng!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:snowy2 schreef op 16 juni 2011 @ 20:19:

[...]





Jaaaa, dat was ook mijn eerste bioscoopfilm. Ik zat al een kwartier te verzinnen hoe hij ook alweer heette....

Hahaha toevallig!



Heb de film nu op dvd, vind 'm nogsteeds zooo schattig
quote:Banba schreef op 16 juni 2011 @ 20:18:

Harley Davidson and the Marlboro man.

Ik was 9, maar mijn vader was mee en die deed niet aan rekening houden met de kinderen enzo. ik zie je helemaal zitten, zo'n uk tussen allemaal volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik durfe het bijna niet te zeggen toen ik de titel las..... maar er zijn hier al meer mensen met de billen bloot gegaan: Joep Meloen! Met mijn vader en mijn broer. Het jaar daarna naar Annie met mijn tante en twee zussen van haar. Ik weet nog dat mijn tante mij de ondertiteling voor moest lezen omdat ik nog niet zo snel kon lezen!!! Je zal maar voor ons gezeten hebben!
Alle reacties Link kopieren
Grease! Heb Joep Meloen, Annie, ET en alle films van Louis de Funes ook gehad!
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, zie dat ik niet als enige film-ontmaagd ben door Joep Meloen
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee .. maar de 1e die ik me kan herinneren is JAWS
Alle reacties Link kopieren
quote:Sam32 schreef op 16 juni 2011 @ 20:45:



En daarna hééél lang niet naar de bioscoop geweest. De eerstvolgende film was Schindler's List. Wat een verschil he?Ik zat op de MBO destijds en toen kreeg iedereen een kaartje om naar deze film te gaan. Gratis. Omdat de leraren het zo'n belangrijke film vonden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Een Dick Trom film in zo'n buurthuis zaaltje met een beamer.( was geen bios in mijn woonplaats toen)



Was reuzestoer om daar heen te mogen, voelde me heel groot!
Judge Dredd in 1995



Het was afschuwelijk! Maar ik wou zo graag met die groep jongens (en mijn vriendinnen) op stap! Ghe ghe
Alle reacties Link kopieren
Ciske de Rat. Ik was tien jaar, en meteen megafan van Danny de Munk. Zelfs lid geworden van zijn fanclub, en een fanclubdag bezocht met honderden gillende meisjes.



You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven