Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met het South Beach Dieet

16-05-2011 13:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Inderdaad. Bij mij moeten ze er ook af, die kilo's (of eigenlijk, kolossen, dat dekt de lading beter). Ik ben 1,66 meter en weeg 81 kg. Véél te veel dus. Zeker 15 kilo. Ben 39 jaar, getrouwd en moeder van twee kinderen. Over acht maanden word ik 40 en dat is de directe aanleiding om daadwerkelijk de boel aan te pakken. Als ik veertig word, ben ik op gewicht, reken maar! Een kado voor mijzelf. Alleen voor mijzelf. Wat zal me dat goeddoen.



Ik heb twee tools ingezet: sportschool (morgen begin ik, 2 tot 3 keer per week) en het South Beach Dieet. Waarom? Omdat dát me aanspreekt.



Wie heeft ervaring met het South Beach Dieet? Gewoon benieuwd naar. Iemand anders die ook wil gaan afvallen, en misschien ook met South Beach? Tips & Tricks en ervaringen altijd welkom.



Alvast dank voor jullie reacties!



Floortje
Alle reacties Link kopieren
Zelfde als Dr. Frank. Veel eiwitten en geen of weinig koolhydraten. Werkt prima, ik ben er 10 kg mee afgevallen en ik ben nog steeds op gewicht na 1 jaar.

Veel komkommer en tomanten gegeten met tonijn.

Enige nadeel is dat het nogal verstopt. Maar een crackertje met veel vezels helpt daar weer tegen.
Tip: South beach Nederlands forum

Voor recepten, tips, inspiratie etc. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je reactie, Isolde!



Hoe lang heb je over die 10 kilo gedaan? Kilo per week? Deed je Dr. Frank?



Ach, het maakt ook niet uit, ik merk wel hoe het bij mij (en mijn lijf) verloopt.



Wel ben ik benieuwd hoe je je gewicht zo netjes hebt weten te behouden. Ik kan me goed voorstellen dat je van Dr. Frank of het SB-dieet je bewust raakt van goede en slechte koolhydraten en vetten. Je daar dus van leert, voor altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 16 mei 2011 @ 14:21:

Tip: South beach Nederlands forum

Voor recepten, tips, inspiratie etc. Succes!Dank je, Avril! Ik heb mijn info voornamelijk van hetsouthbeachdieet.nl gehaald. Maar bedankt voor deze link (die site is net even niet bereikbaar ).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het geprobeerd, maar houd het gewoon niet vol, geen koolhydraten. Toen ik er vervolgens achter kwam dat fase 3 gewoon mijn normale eetpatroon is, ben ik gestopt
Later is nu
quote:floortjeoverijssel schreef op 16 mei 2011 @ 14:26:

[...]

Dank je, Avril! Ik heb mijn info voornamelijk van hetsouthbeachdieet.nl gehaald. Maar bedankt voor deze link (die site is net even niet bereikbaar ).

Als het goed is, is deze weer in de lucht hoor!

Ik vond het forum echt een goede bron voor recepten, lekker makkelijk tot uitgebreid, om binnen het south beach te kunnen koken en variëren. Als je wilt kun je daar je dagmenu neerzetten en krijg je feedback/tips. Best handig.
quote:dreamer schreef op 16 mei 2011 @ 14:29:

Ik heb het geprobeerd, maar houd het gewoon niet vol, geen koolhydraten. Toen ik er vervolgens achter kwam dat fase 3 gewoon mijn normale eetpatroon is, ben ik gestopt Geen koolhydraten, natuurlijk eet je die wel. In groenten en fruit zitten ook koolhydraten, je eet in dit dieet de wat meer verantwoorde koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 16 mei 2011 @ 14:43:

[...]



Als het goed is, is deze weer in de lucht hoor!

Ik vond het forum echt een goede bron voor recepten, lekker makkelijk tot uitgebreid, om binnen het south beach te kunnen koken en variëren. Als je wilt kun je daar je dagmenu neerzetten en krijg je feedback/tips. Best handig.Er staat inderdaad veel op! Moet nog wel uitdokteren hoe ik per dag netjes de munu's kan uiteenzetten. Heb het kookboek nog niet... Er staan weliswaar veel recepten op het forum, maar de hoeveelheden zijn me nog niet helemaal duidelijk. Tot je verzadigd bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:dreamer schreef op 16 mei 2011 @ 14:29:

Ik heb het geprobeerd, maar houd het gewoon niet vol, geen koolhydraten. Toen ik er vervolgens achter kwam dat fase 3 gewoon mijn normale eetpatroon is, ben ik gestopt Was je wel afgevallen, Dreamer? Fase 3 is natuurlijk al heel mooi. Bij mij moet er alleen wel écht iets gebeuren. Ik wil het graag proberen en ervaren hoe mijn lichaam reageert op mijn aangepaste (SB-)eetpatroon. Althans, daar ga ik morgen mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ben van medicijnen 10 kilo aangekomen en met SB 8 afgevallen. Na 2 weken droomde ik wel van brood (0: Verder vind ik het makkelijk

Vol te houden. Al ben ik nu weer gewoon aan het eten. Ben tevreden hoe het nu is. Als ik weer wat aankom doe ik paar dagen geen brood en aardappels. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Is hier ook topic over onbijt. Moet je even zoeken, handige tips (0:
quote:floortjeoverijssel schreef op 16 mei 2011 @ 15:14:

[...]

Er staat inderdaad veel op! Moet nog wel uitdokteren hoe ik per dag netjes de munu's kan uiteenzetten. Heb het kookboek nog niet... Er staan weliswaar veel recepten op het forum, maar de hoeveelheden zijn me nog niet helemaal duidelijk. Tot je verzadigd bent?Nee, de hoeveelheden worden aangegeven in het boek. Wat je kunt doen is op het forum kijken naar eetdagboeken fase 1, dan krijg je een idee wat de hoeveelheden zijn per maaltijd en tussendoortje.
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 16 mei 2011 @ 14:21:

Tip: South beach Nederlands forum

Voor recepten, tips, inspiratie etc. Succes!



Op de recepten na, vind ik dit echt een verschrikkelijk forum. 8 vd 10 topics eindigt met; dit is al eerder gevraagd, gebruik de zoekfunctie. En daarnaast geven de mods een eigen draai aan het dieet waarbij ze naar mijn mening behoorlijk doordraaien. Ze zijn echt heel erg streng, soms tot op het absurde af. Als je na een paar weken in fase 2 zondigt, dan moet je verplicht terug naar fase 1. Wat is er mis met een keertje zondigen en genieten (na minimaal 4 weken heel erg netjes te hebben gegeten!) en dan verder gaan waar je was gebleven? Ga je het dieet echt langer volhouden als je als een kleuter wordt gestrafd? Volgens mij is je KH-verslaving echt niet 100% terug als je een keer iets verkeerds eet. En daarnaast wijken ze met bepaalde dingen ook af van het boek, want "zij hebben in de praktijk ondervonden dat het zo veel beter werkt". Dan vraag ik mij een beetje af waar "zij"hun diploma hebben gehaald.



Ik ben geen fan.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die een paar kilo hoeven af te vallen is South Beach goed. Wil je meer of ben je flink insulineresistent (ff googlen) dan zou ik voor een ander dieet kiezen met minder koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
South Beach is toch juist gebaseerd op minderen met koolhydraten?
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook weer bezig! ben in 2006 25 kilo afgevallen en nu 7 aangekomen. door slecht afgestelde thyrax maar ook echt door stress eten. ik ben het eens met dat dat forum wel wat ver gaat en extreem is, ik vind het ook niet zo gebruiksvriendelijk en ook niet zo prettig. ik lees er wel om info te krijgen maar ik durf er niets te plaatsen, het is bij mij allemaal wat lang geleden maar wordt verplicht het boek weer te lezen terwijl ik juist op zoek ben naar wat steun en hoe-zat-het-ook-al-weer zonder het hele boek te moeten uitpluizen.



wie ook?
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen zou ik het boek lezen, dan begrijp je meer van het dieet. Ik raad het iedereen aan. Ik ben van een maat 44 naar een maat 38 gegaan.
Alle reacties Link kopieren
heb het boek gelezen 6 jaar geleden. om nou het boek wéér helemaal te gaan lezen trekt me niet zo. en het gaat me eigenlijk ook meer om steun en tips :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 19 mei 2011 @ 18:54:

South Beach is toch juist gebaseerd op minderen met koolhydraten?Niet helemaal. Bij South Beach kun je na 2 weken naar fase 2 waar je dus meer goede koolhydraten gaat eten. mensen die insulineresistent zijn hebben ook moeite met goede koolhydraten. Zeker de eerste tijd.
Ik ben drie jaar geleden blijvend 15 (studenten)kilo's met South Beach kwijtgeraakt. ik zou alleen niet op dat forum gaan zitten want dat zijn echt jihadistische figuren die wel heel streng in de leer zijn. koop gewoon lekker het boek en dan kom je al een heel end op weg. een collega van mij is er ook acht kilo mee afgevallen en die heeft zelfs in fase 1 nog een keer een broodje pindakaas tussendoor gesmokkeld.

waar je gewoon echt vanaf moet zien is suiker. sinds ik daar op let (want het zit echt OVERAL in, zelfs in tomatensaus en ook bij heel veel zogenaamde "minder vet"-producten), heb ik geen worstelingen meer met m'n gewicht.

en dat terwijl ik in de tien jaar daarvoor mijn hele stofwisseling om zeep heb geholpen met diëten en vooral heel weinig eten. Bij South Beach mag je heel veel onbeperkt eten, waardoor je die stofwisseling ook weer even een schop geeft. en er zijn echt hele lekkere recepten, zoals een quiche met plakken courgette als bodem (ipv bladerdeeg). nouja, ik doe nu 1x per jaar nog steeds fase 1 om even van de suikers af te kicken als ik weer te veel zakken snoep opentrek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven