Kinderen
alle pijlers
kinderen niet uitgenodigd?
zondag 20 januari 2008 om 00:11
hallo allemaal,
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
zondag 20 januari 2008 om 22:29
zondag 20 januari 2008 om 22:30
Dat is helemaal niet erg. Maar als jij zo nodig iets wil vieren, dan kan je er niet vanuit gaan dat de rest van de wereld jouw dingetje net zo belangrijk vindt als jij. Dus dan moet je ook niet piepen als het mensen niet uitkomt, of ze er geen zin in hebben, of wat dan ook.
De kans is groot dat als je mensen géén beperkingen oplegt, de meeste mensen zelf wel kunnen bedenken wat wel en niet gepast is, toch? En laten er een paar stellen bijzitten zoals Pimmelien, die wel hun kids mee willen nemen, dan lopen er op 100 gasten misschien hooguit 10 kinderen rond. Daar kom je toch ook wel overheen?
Het is gewoon jammer om mensen tegen je in het harnas te jagen als je iets van ze wil.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 22:33
Ja, als je al bij je verloving eisen gaat stellen aan je gasten, wanneer houdt het op? En kan een gast zich dus gaan aanpassen op verloving, trouwen, kraamvisite...
Ik ben zonder poeha getrouwd, kraamvisite was gewoon welkom. Dat kan ook. En ben daardoor toch net iets minder geneigd om me aan te passen op futiliteiten.
Ik ben zonder poeha getrouwd, kraamvisite was gewoon welkom. Dat kan ook. En ben daardoor toch net iets minder geneigd om me aan te passen op futiliteiten.
zondag 20 januari 2008 om 22:33
zondag 20 januari 2008 om 22:35
Alweer eisen stellen. De enige die eisen stelt is TO, want die wil niet komen als haar kind niet mee mag. En over al die andere dingen gaat het hier niet.
En mamzelle, ook jij denkt egocentrisch, want jij vindt dat iedereen het zou moeten doen als jij en zo niet, dan geef je daar gewoon geen gehoor aan gezien je laatste zin.
En mamzelle, ook jij denkt egocentrisch, want jij vindt dat iedereen het zou moeten doen als jij en zo niet, dan geef je daar gewoon geen gehoor aan gezien je laatste zin.
zondag 20 januari 2008 om 22:36
Tja, dat geldt natuurlijk net zo hard andersom. En ik denk dat de kans groter is dat wanneer je níets zegt, mensen zelf bedenken "goh leuk, dj, zaaltje, zuipen, hee schat, zullen we lekker de kids thuislaten, kunnen wij ook eens uit ons dak, wat zeg jij?"
En dan heb je ook je feestje zonder kids. Terwijl je nu bij voorbaat mensen al voor het hoofd stoot.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 22:40
Nee hoor, de gastvrouw stelt een eis: de hele familie is welkom, mits ze hun kids dumpen op een tijdstip dat nou niet echt handig is, qua oppas. Tja, dat is haar goed recht, maar dan loop je dus het risico dat mensen helemaal niet komen. Zonder die eis zouden een heleboel ouders bijvoorbeeld ook kunnen denken "weet je wat, ik ben zo blij voor nichtje, we gaan in ieder geval even feliciteren en een cadeau brengen, gaan we weer weg als de kindlozen willen beesten." Of "nou, ik neem een oppas, want ik heb ook wel zin in een avondje slempen".
Ik neem aan dat oma van 83 ook weg gaat als de jeugd los gaat op trance, dat had voor de ouders ook kunnen gelden.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 22:41
zondag 20 januari 2008 om 22:43
Pimmelien schrijft zelf ergens dat er anders altijd 1 van hen naar een verjaardag gaat dus waarom er dan nu zo'n probleem van maken...
Het is ook niet mijn idee een feest zonder kinderen,ik zou zelf ook nooit zeggen dat kinderen niet welkom zijn maar ik begrijp best dat anderen liever geen kinderen op hun feest willen..
Ik zou dan ook een oppas regelen en alleen gaan...
Het is ook niet mijn idee een feest zonder kinderen,ik zou zelf ook nooit zeggen dat kinderen niet welkom zijn maar ik begrijp best dat anderen liever geen kinderen op hun feest willen..
Ik zou dan ook een oppas regelen en alleen gaan...
zondag 20 januari 2008 om 22:43
zondag 20 januari 2008 om 22:47
zondag 20 januari 2008 om 22:47
Tja, daar zullen we het nooit over eens worden. Ik vind het van de gastheer/vrouw egocentrisch en ik ben volgens mij nog altijd niet verplicht om naar feestjes te gaan alleen maar omdat ik uitgenodigd word. Een feestje moet leuk zijn, en een feestje waar eerst een hele familieruzie aan vooraf moet gaan is niet mijn idee van leuk. Ik zou er verder net als Pimmelien geen woorden aan vuil maken, slechts zeggen dat ik het jammer vind dat mijn kind niet welkom is bij zijn tante en dat ik daarom dus liever zelf ook niet kom. En dan zou ik een kaartje sturen en klaar ermee.
Am Yisrael Chai!
zondag 20 januari 2008 om 22:50
Oh, ik ook hoor, maar die feestjes beginnen in de regel niet op een tijdstip dat mijn kind nog moet eten. Als je van mensen met kinderen verwacht dat ze hun kinderen thuislaten, pas daar dan ook je feest op aan. Ik ga echt niet gezellig met oma en alle tantes en ooms en mijn broer en de rest van de familie in een kringetje taart zitten eten als mijn kind met een oppas moet avondeten, dan blijf ik liever thuis.
Am Yisrael Chai!