kinderen niet uitgenodigd?

20-01-2008 00:11 827 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Graag horen we reacties

Groetjes Pimmelien
mamzelle schreef op 20 januari 2008 @ 22:25:

Er zijn altijd twee kanten Nippo. Net zo goed als Pimmelien zonder kinderen naar dat feestje kan gaan had Nicht kunnen kiezen voor een feestje zonder beperkingen. Waarom moet Pimmelien zich schikken en mag de nicht star zijn?
Omdat het haar verlovingsfeestje is misschien?
FV, wederom je eigen perspectief. Jij vindt dat, maar gastheer/vrouw denken daar anders over en kinderen worden niet uitgenodigd. Waarom dan niet gewoon zonder kinderen komen als ze dat graag willen? Waarom is het zo moeilijk om een kleine concessie te doen, gewoon voor een ander?
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:25:

FV, het gaat er niet om wat jij vindt. Waarom is het nou zo erg om iets voor iemand anders te doen?

Dat is helemaal niet erg. Maar als jij zo nodig iets wil vieren, dan kan je er niet vanuit gaan dat de rest van de wereld jouw dingetje net zo belangrijk vindt als jij. Dus dan moet je ook niet piepen als het mensen niet uitkomt, of ze er geen zin in hebben, of wat dan ook.

De kans is groot dat als je mensen géén beperkingen oplegt, de meeste mensen zelf wel kunnen bedenken wat wel en niet gepast is, toch? En laten er een paar stellen bijzitten zoals Pimmelien, die wel hun kids mee willen nemen, dan lopen er op 100 gasten misschien hooguit 10 kinderen rond. Daar kom je toch ook wel overheen?

Het is gewoon jammer om mensen tegen je in het harnas te jagen als je iets van ze wil.
Am Yisrael Chai!
Ja, als je al bij je verloving eisen gaat stellen aan je gasten, wanneer houdt het op? En kan een gast zich dus gaan aanpassen op verloving, trouwen, kraamvisite...

Ik ben zonder poeha getrouwd, kraamvisite was gewoon welkom. Dat kan ook. En ben daardoor toch net iets minder geneigd om me aan te passen op futiliteiten.
Het is gewoon jammer dat mensen zoveel moeite hebben om gewoon iets voor een ander te doen, of om alleen al hun eigen persectief los te laten.
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:29:

FV, wederom je eigen perspectief. Jij vindt dat, maar gastheer/vrouw denken daar anders over en kinderen worden niet uitgenodigd. Waarom dan niet gewoon zonder kinderen komen als ze dat graag willen? Waarom is het zo moeilijk om een kleine concessie te doen, gewoon voor een ander?
Omdat ik in de regel niet zo graag gunsten verleen aan mensen die onbeschoft tegen me zijn, en ik vind die manier van uitnodigen erg onbeschoft. Is hun goed recht verder, maar daar zit dus de consequentie aan dat mensen die dat niet waarderen gewoon niet komen.
Am Yisrael Chai!
blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2008 @ 19:40:

* maakt notities

wensenlijst begrafenis ; dresscode , geen alcohol of caffeïne bevattende dranken , onder-en bovengrens qua leeftijd , geen partners , omschrijving welke kleur/soort bloemen en grootte van rouwkrans .

Zo ! Kan ik ooit een keer mijn gram halen , als ik toch niks meer merk van gepikeerde gasten :) *

Ben nog lang niet bijgelezen, maar Whoehahahahaha :rofl:

Dochter is naar één begravenis geweest en ik ben toen ze huilerig leek te worden meteen met haar weg gelopen om andere rouwenden niet te storen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alweer eisen stellen. De enige die eisen stelt is TO, want die wil niet komen als haar kind niet mee mag. En over al die andere dingen gaat het hier niet.

En mamzelle, ook jij denkt egocentrisch, want jij vindt dat iedereen het zou moeten doen als jij en zo niet, dan geef je daar gewoon geen gehoor aan gezien je laatste zin.
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:33:

Het is gewoon jammer dat mensen zoveel moeite hebben om gewoon iets voor een ander te doen, of om alleen al hun eigen persectief los te laten.

Tja, dat geldt natuurlijk net zo hard andersom. En ik denk dat de kans groter is dat wanneer je níets zegt, mensen zelf bedenken "goh leuk, dj, zaaltje, zuipen, hee schat, zullen we lekker de kids thuislaten, kunnen wij ook eens uit ons dak, wat zeg jij?"

En dan heb je ook je feestje zonder kids. Terwijl je nu bij voorbaat mensen al voor het hoofd stoot.
Am Yisrael Chai!
Alweer lees ik over recht, en wat een principes. Als jij een uitnodiging die niet aan je kind gericht is onbeschoft vindt, dan vind ik dat erg overtrokken maar dat is jouw mening. Als je daarom zelf niet komt, dan vind ik dat egocentrisch.
FV, dat is duidelijk niet waar, zie TO die haar kind perse mee wil nemen.
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:35:

Alweer eisen stellen. De enige die eisen stelt is TO, want die wil niet komen als haar kind niet mee mag. En over al die andere dingen gaat het hier niet.

En mamzelle, ook jij denkt egocentrisch, want jij vindt dat iedereen het zou moeten doen als jij en zo niet, dan geef je daar gewoon geen gehoor aan gezien je laatste zin.
Ik kan heel goed iets voor iemand overhebben. Kan er niet best tegen dat dat van me verwacht wordt op straffe van een slecht karakter te hebben, terwijl de ander van een niet al te aangenaam karakter getuigt door mensen uit te sluiten.
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:35:

Nee hoor, de gastvrouw stelt een eis: de hele familie is welkom, mits ze hun kids dumpen op een tijdstip dat nou niet echt handig is, qua oppas. Tja, dat is haar goed recht, maar dan loop je dus het risico dat mensen helemaal niet komen. Zonder die eis zouden een heleboel ouders bijvoorbeeld ook kunnen denken "weet je wat, ik ben zo blij voor nichtje, we gaan in ieder geval even feliciteren en een cadeau brengen, gaan we weer weg als de kindlozen willen beesten." Of "nou, ik neem een oppas, want ik heb ook wel zin in een avondje slempen".

Ik neem aan dat oma van 83 ook weg gaat als de jeugd los gaat op trance, dat had voor de ouders ook kunnen gelden.
Am Yisrael Chai!
En ik vind trouwens ook niet dat je mensen voor het hoofd stoot. Alleen mensen die vinden dat hun wereldbeeld (in dit geval mbt kinderen) het enige juiste is, zullen zich voor het hoofd gestoten voelen. De rest denkt hoogstens dat ze de oppas moeten bellen.
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:39:

Alweer lees ik over recht, en wat een principes. Als jij een uitnodiging die niet aan je kind gericht is onbeschoft vindt, dan vind ik dat erg overtrokken maar dat is jouw mening. Als je daarom zelf niet komt, dan vind ik dat egocentrisch.
Nee, ik vind een uitnodiging waar expliciet instaat dat mijn kind ongewenst is onbeschoft. Zéker als die uitnodiging afkomstig is van mijn bloedeigen zus (broer in mijn geval dan, maar goed) en haar (zijn) kind.
Am Yisrael Chai!
Pimmelien schrijft zelf ergens dat er anders altijd 1 van hen naar een verjaardag gaat dus waarom er dan nu zo'n probleem van maken...

Het is ook niet mijn idee een feest zonder kinderen,ik zou zelf ook nooit zeggen dat kinderen niet welkom zijn maar ik begrijp best dat anderen liever geen kinderen op hun feest willen..

Ik zou dan ook een oppas regelen en alleen gaan...
In wat duidelijker Nederlands: ik vind niet dat je Pimmelien -of mij, of Fash- egocentrisch hoeft te noemen als die uiteindelijk besluit níet te gaan.
FV, gastheer/vrouw willen geen kinderen, ook niet even. Als mensen niet komen omdat ze geen oppas hebben: kan gebeuren (was hier niet aan de orde want toch oppas nodig voor jongere kind). Als mensen niet komen omdat ze het daar niet mee eens zijn: egocentrisch.
Mamzelle, waarom je niet gewoon aanpassen zodat zij het verlovingsfeestje hebben dat ze willen? Waarom is jouw gelijk zo belangrijk?
fashionvictim schreef op 20 januari 2008 @ 22:42:

[...]

Nee, ik vind een uitnodiging waar expliciet instaat dat mijn kind ongewenst is onbeschoft. Zéker als die uitnodiging afkomstig is van mijn bloedeigen zus (broer in mijn geval dan, maar goed) en haar (zijn) kind.

Ja dat zou ik ook onbeschoft vinden van mijn eigen broers..

Ik geloof ook niet dat 1 van mijn broers het ook maar in zijn hoofd zou halen om dat te doen..
Ik wil niet lullig doen, maar een feest mét kinderen is hoe dan ook anders dan zonder kinderen. En ik kan legio feesten bedenken waar ik géén kinderen, ook die van mijzelf, bij zou willen hebben, hoe goed opgevoed die kinderen dan ook zijn. Dus wie is hier nu egocentrisch?
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:43:

FV, gastheer/vrouw willen geen kinderen, ook niet even. Als mensen niet komen omdat ze geen oppas hebben: kan gebeuren (was hier niet aan de orde want toch oppas nodig voor jongere kind). Als mensen niet komen omdat ze het daar niet mee eens zijn: egocentrisch.
Tja, daar zullen we het nooit over eens worden. Ik vind het van de gastheer/vrouw egocentrisch en ik ben volgens mij nog altijd niet verplicht om naar feestjes te gaan alleen maar omdat ik uitgenodigd word. Een feestje moet leuk zijn, en een feestje waar eerst een hele familieruzie aan vooraf moet gaan is niet mijn idee van leuk. Ik zou er verder net als Pimmelien geen woorden aan vuil maken, slechts zeggen dat ik het jammer vind dat mijn kind niet welkom is bij zijn tante en dat ik daarom dus liever zelf ook niet kom. En dan zou ik een kaartje sturen en klaar ermee.
Am Yisrael Chai!
sokje schreef op 20 januari 2008 @ 22:47:

Ik wil niet lullig doen, maar een feest mét kinderen is hoe dan ook anders dan zonder kinderen. En ik kan legio feesten bedenken waar ik géén kinderen, ook die van mijzelf, bij zou willen hebben, hoe goed opgevoed die kinderen dan ook zijn. Dus wie is hier nu egocentrisch?
Oh, ik ook hoor, maar die feestjes beginnen in de regel niet op een tijdstip dat mijn kind nog moet eten. Als je van mensen met kinderen verwacht dat ze hun kinderen thuislaten, pas daar dan ook je feest op aan. Ik ga echt niet gezellig met oma en alle tantes en ooms en mijn broer en de rest van de familie in een kringetje taart zitten eten als mijn kind met een oppas moet avondeten, dan blijf ik liever thuis.
Am Yisrael Chai!
Alweer "verplicht". Nee, je bent niet verplicht. Maar je zou iets voor een ander over kunnen hebben, gewoon uit vrije wil.

En alweer heb je het over wat jij vindt. En daar gaat het mij niet om, het gaat er om wat jij vervolgens doet.
Misschien is dat het wel: als oma van 83 welkom is, vind ik het niet meer dan normaal dat de tantezeggertjes ook welkom zijn.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven