Schoenen opbergen - hoe?

30-03-2011 14:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds geen goed systeem gevonden op mijn schoenen op te bergen. Niet dat ik er super veel heb, maar toch.. Ik heb een houten rekje van Ikea waar hoge schoenen niet inpassen, een wit rekje van Blokker voor pumps en mijn laarzen slingeren her en der. Soms zie je reclames voor schoenenkasten maar volgens mij zijn die best klein, ventileert het niet zo goed en kun je er geen laarzen in kwijt. Hoe bergen jullie je schoenen op?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoenen staan in mijn grote vriend boekenkast billy, van een niet nader te noemen zweedse design-store.



je kunt zelf de ruimtes tussen de planken instellen. Dus een schap voor laarzen, een voor enkel laarsjes en derest pumps/schoenen etcetera.
Alle reacties Link kopieren
ik plemp ze in de meterkast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk gewoon een grote plastic doos waar ik ze in pleur. Hoge laarzen zet ik ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi ze op een hoopje naast de deur...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze nu in een grote doos, maar wil ook een ander systeem, dit is niet handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:fritske schreef op 30 maart 2011 @ 14:59:

ik plemp ze in de meterkast



idem en in een apart kastje naast de meterkast.



Eigenlijk zoek ik ook nog een goede oplossing, onze hal is te klein voor een degelijke schoenenkast en nu moet er ook nog een kinderwagen binnenkort staan
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:fritske schreef op 30 maart 2011 @ 14:59:

ik plemp ze in de meterkast Idem. Vond eigenlijk dat ik wat beters/netters moest verzinnen totdat een meteropnemer me vertelde dat ie het vaak nog veel erger meemaakte, dus dat plan kon weer onderop de stapel
Alle reacties Link kopieren
ik heb een inloopkast (hebben we het huis min of meer op gekocht hahaha) en daar passen ze allemaal netjes in, inclusief de hoge laarzen. zooooo fijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze eigen "Billy" gemaakt. Dus ook rekening gehouden met de soort schoenen (voroal laarzen). Er kan nog wel wat bij en het rek kan ook nog wat groter.
Alle reacties Link kopieren
In mijn schoenendozen, de wat grotere. Maar ik heb ook van die opbergzakken. Schoenenzakken zijn het niet echt. Met allemaal vakjes (12) en in ieder vakje een schoen. Zo'n zak is van canvasachtig pul en ik heb er 3 hangen. ideaal voor pumps, gympen etc.
Pumps en gympen heb ik hier in:





Laarzen staan met laarzenspanners onder het hanggedeelte in mijn kast.
Ik heb ook zo'n hang ding aan de achtkant van de deur hagen, maar daar zitten alleen de schoenen in die ik bijna nooit draag. Van de rest (vooral de laarzen) heb ik de originele doos nog bewaard. Is lekker stapelbaar, staat het plaatje op en vierkante dozen stoffen makkelijker af dan de schoenen zelf. Ik heb ook nog een soort van rollator die onder het bed kan, maar dat vond ik onhandig. Zelfs met een doek erover heen tegen het stof, vond ik dat onhandig. Ik heb ondertussen ook die ruimte in gebruik voor een dekenlade.
Alle reacties Link kopieren
onder het bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 lage schoenenkasten, daar passen zo'n 20 paar schoenen van mij in





Daarbij hangen er sneakers, slippers en ballerina's schoenen aan de deur van mijn meterkast in zo'n vakjeszak





Ik heb nog een boel ruimte over in mijn meterkast (is meer een soort trapkast) en ik heb daar de onderste plank gereserveerd voor mijn laarzen. De mooiste exemplaren liggen daar in dozen, de meer dagelijke varianten met een goedkope plastic laarzenspanner erin





Oh en dan heb ik ook nog een hoop in dozen in mijn kledingkast staan, met foto voorop



Ik ben serieus schoenverslaafd....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die we vaak dragen in de meterkast staan

en die we minder vaak dragen in de 2 bovenladen van onze inbouwkasten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb je een trapkast? Daar heeft mijn vriend iets heel handigs in gemaakt. Ik zal proberen of ik het uit kan leggen. Aan de binnenkant van de trap heeft hij in het verlengde van de traptreden allemaal plankjes gemaakt met de diepte van een schoen. En aan die traptreeplankjes heeft hij aan de zijkanten een in stukken gezaagde bezemstelen vast gemaakt waar ik mijn laarzen op z'n kop overheen hang.
Alle reacties Link kopieren








"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Twee schoenenkastjes op elkaar van Gamma (o.i.d.) en dan gesorteerd op kleur en op het 'deurtje/klepje' een etiketje met welke kleur. Haha, 2 x zwart, 1 x bruin, 1 x blauw, 1 x wit, 1 x gekleurd etc. Denk dat er zo'n 30 tot 40 paar in die 2 kasten zitten/kunnen.

Laarzen met laarzenspanners in het onderste deel van het leggedeelte van mijn kledingkast.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-06-2011 22:18
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoenen staan in een Ikea kast net als onderstaande (alleen heb ik twee losse delen en meer planken):





Heb deze kast nu op de logeerkamer staan en m'n moeder gaat nog een keer een mooie hoes maken voor er omheen zodat je niet al die schoenen zo ziet staan.



Laarzen en hoge schoenen onderin en de pumps/lage schoenen bovenin. Je kunt zelf de plankhoogte instellen (hoewel ik nog wel wat opbergboxen wil voor er bovenop waar ik slippers etc. in kan gooien, die nemen nu veels te veel ruimte in).



En de schoenen die nog gerepareerd moeten worden (Ikea tas vol) staan nog eventjes ergens in de woonkamer.



Eerst stond het kleine kastdeel bij de voordeur met nog een klein kastje ernaast. En een hele grote berg schoenen ertussen. Maar daar moet ook bij ons binnenkort de kinderwagen komen te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven