Auto huren Spanje

20-06-2011 21:25 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze zomer naar Spanje en willen dan graag een auto huren en op de bonnefooi een beetje rondtrekken. Via Hertz zouden we voor anderhalve week ¤ 190,- kwijt zijn plus ongeveer ¤ 70,- voor het afkopen van het eigen risico. Via EasyTerra en AutoEurope zouden we ¤ 193 inclusief afkoop (blijvend) eigen risico kwijt zijn. Heeft iemand ervaring met deze maatschappijen? Ik ken ze niet en ben een beetje huiverig om zomaar te boeken.
...
anoniem_126812 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:01
Reden: ...
97.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de tank had ik inderdaad al op gerekend (staat in de algemene voorwaarden). Tank leeg inleveren moet lukken. Carjet is redelijk prijzig met afkoop eigen risico. Aangezien ze in Spanje nogal van het bumpertjetik zijn bij inparkeren heb ik liever geen eigen risico
Alle reacties Link kopieren
Hertz is altijd veel te duur. Zij drijven volgens mij op zakenreizigers, die toch kunnen declareren .

AutoEurope is prima, met EasyTerra heb ik geen ervaring.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben via hispacar gehuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik boek via doyouspain.com. Zij zoeken de goedkoopste aanbieder, afgelopen week waren we 82 euro kwijt voor een week.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wij waren erg tevreden over Sixt! Alleen geen idee van de prijzen
Alle reacties Link kopieren
quote:Juultje schreef op 20 juni 2011 @ 21:54:

Ik boek via doyouspain.com. Zij zoeken de goedkoopste aanbieder, afgelopen week waren we 82 euro kwijt voor een week.Dat is dan zeker excl.afkoop ER?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan bij doyouspain helaas niets vinden over het eigen risico. Aangezien we ook steden gaan bezoeken wil ik deze echt afkopen. Krasje in de bumper kan anders heel duur worden
Alle reacties Link kopieren
Sixt is best wel duur, zelfde prijsklasse als Hertz
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 20 juni 2011 @ 22:01:

[...]





Dat is dan zeker excl.afkoop ER?Ja klopt, dat hebben we niet afgekocht.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ER altijd af. Heb al paar keer schade gehad en niet door eigen schuld.
.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk altijd doen. Eigen risico afkopen De parkeergarage's in Spanje zijn erg krap en klein. Waardoor je zo schade oploopt ook het buiten parkeren zijn de plaatsen vrij krap. Je hebt zo een deuk of kapot achterlicht door een ander.



In Spanje betaal je per minuut trouwens in de parkeergarage. Dat zouden ze in Nederland ook moeten doen. Meestal tussen 2 a 4 cent per minuut in de steden.



Wij gaan 2 a 3 x per jaar een fly drive doen in spanje. Meestal een dag of 10. Inmiddels 28 steden in spanje gezien.



Zorg er ook voor dat je banden,ramen en wielen zijn meeverzekerd. Vaak zijn die niet meeverzekerd.

Vraag dat ALTIJD na

Wij huren onze auto altijd bij www.car4hollidays.nl



Dit is een tussenhandel die kijkt waar het goedkoopst is.

Alle auto verhuur via dit bedrijf in spanje zijn daar altijd met afkoop eigen risico

Dus een CDW=afkoop eigen risico een SCDW is alles afgekocht.



Alleen moesten wij de verzekering voor banden,ramen en wielen afkopen.Een SCDW dus Het fijne is dat je niet vooruit hoeft te betalen zoals de meeste andere maatschappijen en als je niet kunt dan geef je het door aan car4hollidays en die regelen de rest.

Was erg fijn toen de vulkaan vorig uit barste en wij de auto niet konden huren. Gratis annuleren. Ook hoef je de auto pas na inlevering van de auto te betalen. Wel van tevoren worden je gegevens genoteerd,maar na afloop krijg je pas de rekening.

Zijn er problemen dan kun je altijd met car4holliday contact opnemen.

Wel altijd bij het verhuur bedrijf vemelden dat je een SCDW wil hebben als je de auto gaat huren. Niet alle maatschappijen geven dat automatisch aan.



En vraag na hoeveel er gerekend wordt voor de tank. Reken tegenwoordig op 60 a 70 euro. Ligt eraan of je diesel gaat nemen of niet.

Diesel zijn wel makkelijker in de bergen dan bezinemoters.



Kijk ook of je verzekerd bent als je naar portugal,frankrijk of gibraltar gaat of je dan verzekerd bent. Want sommige maatschappijen verzekeren dit niet mee.



Ga je echt rondrijden met koffers. Neem dan een wat grotere auto. Daar kun je al je spullen in de kofferbak doen. Je zal niet de eerste zijn waar een ruitje is ingetikt omdat de spullen zichtbaar waren en je niets vergoedt kreeg. Kijk dat ook altijd even na wie de boel dekt. Zeker rondom grote steden loop je gewoon risico.



Oja en haal de verhuursticker er altijd af. Laat het op een gewone spaanse auto lijken.



Spanje werken met afritten nummers. Dus rijd je op de A2 en 150 is de afrit, dan betekent dat dat de weg dus meer dan 150 km is. Want de afrit is dus 150 km. Er handig als je afrit 120 ziet dan weet je nog dat het 30km rijden is dat je de afrit moet nemen. Ook staan sommige adressen zo. Het wegnummer en afrit nummer. Is er handig als je een hotel moet zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ps leer ook de betekenis die je langs de weg ziet als je geen spaans spreekt.



Kijk even bij de anwb
Alle reacties Link kopieren
@ Izalinia, bedankt voor de uitgebreide reactie!



Spaans is geen probleem, ik heb een tijdje in Spanje gewoond. Vandaar dat ik het eigen risico heel graag wil afkopen, ik weet hoe ze rijden



Wij reizen eigenlijk altijd met weinig spullen, dus we nemen max.1 koffer mee dus dat past makkelijk in de kofferbak. Buitenland is een goeie, we zitten in Andalusië dus de kans zit er in dat we een dagje Portugal doen.
Alle reacties Link kopieren
Ach bij de steden kunnen ze raar rijden,maar als je buiten het centrum en in de dorpen rijdt. Dan vinden wij ze meestal relaxed.

Adalucia is prachtig. Daar willen wij ook naar toe naar Huelva en omgeving zoals Rocio. De rest van Andalucia hebben we al gezien



Misschien een tip kijk op internet naar casa rurales of casa rural. Kun je leuke kamers huren. Er bestaan verschillende sites



En Miek,ken je deze ook en de betekenis?

En voor de mensen die in spanje reizen en deze borden niet kennen. Het zijn volgens mij specifieke Spaanse borden







Hier kun je terug terugkeren naar de andere weg als je verkeerd bent gereden



==============





Noodstopzone



===============



ITV is waar je een APK kan doen



=================





Pitoresk uitzicht.
Alle reacties Link kopieren
www.iberrentacar.com



betalen hoeft pas bij het ophalen.
Alle reacties Link kopieren
De borden ken ik wel, op de ITV na maar ik was toch niet van plan een APK te laten doen.



Casa rural ziet er leuk uit maar volgens mij moet je die wel van te voren boeken of kun je er gewoon aankloppen? We willen overnachtingen niet van te voren vastleggen. We willen ons niet vastleggen op een vaststaand reisschema, geen schema's op vakantie
Wij hebben auto gehuurd bij hertz, hadden alles "afgekocht". We waren erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Miek, je kunt het vragen. Noteer wat adressen van te voren waar je in de buurt waarschijnlijk komt en wat leuk lijkt. Of telefoonnummer noteren,kun je ze bellen. als ze plaats hebben,hebben ze plaats. En anders pech. dan neem je ergens een hoteletje



Wij boeken altijd via booking. Maken een route en boeken vantevoren wat hotels.

Hoe je pas te betalen bij aankomst. En bij de meeste kun je ook nog eens 1 dag vantevoren gratis annuleren.

Op die manier weet je wat je kwijt bent per nacht. In januari hebben we geboekt voor juni in San Sebastian. (noord spanje)

Ben blij dat we dat gedaan hebben,want daar is een hotel over de 100 euro per nacht. Wij hebben toen een hotelletje gevonden voor 65 euro per nacht In Bilbao of Zaragoza heb je daar makkelijk een 4 sterren hotel voor.



Oja ik hoor ook goede verhalen bij www.sunnycars.nl daar is alles al inclusief eigen risico al in en afkoop banden en ramen.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval NIET HUREN bij DOYOUSPAIN!!!

Dit zijn echt oplichters, proberen je dure verzekeringen aan te smeren, je krijgt de auto niet waar je voor betaald hebt en als je contact met ze wilt, geven ze niet thuis! NIET DOEN!!!
Alle reacties Link kopieren
Het meeste is al gezegd.. Moet zeggen dat je in Spanje eigenlijk over elke maatschappij goede en slechte verhalen op internet vindt, ook over de bekende zoals Hertz. Dat maakt het moeilijk van tevoren kiezen. Wij hadden een super goede ervaring met een Spaanse maatschappij (centauro) maar het ligt er dus maar aan. Ze zullen iig nog steeds proberen om je een extra verzekering aan te smeren, ook als je alles via tussenpersoon al afgekocht hebt. Laat je dus ter plekke niet gek maken want extra verzekeringen zijn dan niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de rest van de antwoorden niet gelezen, maar whatever you do, boek nooit bij Goldcar! Dan weet je zeker dat je voor honderden euro's geflest wordt, die vinden altijd wel een of andere 'schade' die jij zogenaamd gemaakt hebt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dit is een topic uit 2011.... ik denk dat TO al geweest is
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Pfffff en met dank aan Kleijn voor het necroposten...
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven