Suggesties vakantie augustus met zieke moeder

21-06-2011 22:57 18 berichten
In augustus wil mijn moeder met mij en mijn dochter graag op vakantie. Misschien wordt dit wel de laatste buitenlandse vakantie samen, want mijn moeder heeft een hersentumor.



We willen graag vliegen, maar niet langer dan een uur of 4. Omdat mijn moeder nog wel eens last van hoofdpijn heeft en daardoor misselijk is, lijkt het me niet fijn als je ergens zit waar het 45 graden in de schaduw is. Griekenland en Turkije vallen daarom al af.



Hotel of apartement maakt niet veel uit, wel strand en/of zwembad. En een leuk plaatsje in de buurt. Waar kunnen we naartoe? Madeira, Mallorca? Noordwest Spanje/Baskische kust?



Wie oh wie heeft tips...
Alle reacties Link kopieren
Italie vind ik zelf een mooi land, maar kan ook best warm worden. Maar 45 graden in de schaduw kan ik me niet herinneren.

Frankrijk heeft ook hele mooie plekken met prachtige natuur en leuke plaatsjes om te bezoeken.



Maar waar zou je moeder graag naartoe gaan? Heeft zij wensen welke land ze graag nog eens een keer naartoe zou willen gaan?

Misschien een land waar ze nooit is geweest. Maar misschien ook juist wel een land waar ze fijne herinneringen aan heeft.

Hoop dat jullie een hele fijne vakantie zullen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geld voor een cruise? Misschien zijn die ook op minder voor de hand liggende rivieren (voor ons) zoals de Donau. Ik weet niet of je moeder in haar mobiliteit beperkt is (gauw moe) maar voor de laatste reis van je leven lijkt het me super om dan ook nog nieuwe dingen te zien.



Van de franse/spaanse kust heb ik nauwelijks verstand, maar ook die zijn bloedjeheet.

Italië is ook zo móóói.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zat even te denken: niet te warm en niet te ver, maar toch strand en wel écht weg en op vakantie: misschien de kanaaleilanden?
Even voor de beeldvorming: mijn moeder is begin 60 en dochter is 9. Cruise op de Donau gaat hem niet worden hoor.



Mijn moeder wilde in eerste instantie nog wel een keer naar Turkije, was haar goed bevallen. Maar dat moet je in augustus gewoon niet doen.



Ze is idd wel sneller moe en veel hoogteverschil/trappetjes is ook niet verstandig. Volgende week hebben we een gesprek met behandelend arts, zal eens vragen wat hij er van vindt.



Op zich lijkt een stacaravan ergens aan de westkust van Frankrijk me ook wel leuk, maar als je moet rijden, ben je zo lang onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag niet vliegen van mijn hoofdbehandelaar, zou dat dus ook nog eens navragen bij de behandelend arts.



Mijn tip, ga niet te hoog, zeker in de zomer wordt de druk mij dan al snel te veel. Maar goed, ik ben niet je moeder.



Tof dat jullie met z'n drieën gaan sterkte en ook veel plezier met wat jullie ook maar gaan ondernemen.
Waarom wil je perse vliegen? Is een luxe hotel op een van de waddeneilanden geen optie? Toch dichtbij en als het weer meezit een hele fijne vakantie.
We zitten de rest van het jaar al geregeld op een waddeneiland . Hebben daar nog roots liggen en zo.



Ze wil graag nog een keer wat verder.
Denemarken of Zweden is niet zo warm en een stuk rustiger?
Alle reacties Link kopieren
Dubrovnik in Kroatie?



Mooie plaats, lekker weer.
Groot Brittanië of Ierland. Hartstikke mooi en lang niet zo warm als meer zuidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een land kiezen waar de medische voorzieningen goed zijn. Ik heb ooit in Italië in een ziekenhuis gelegen en wil dat niemand aanraden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissBliss schreef op 21 juni 2011 @ 22:57:

Hotel of apartement maakt niet veel uit, wel strand en/of zwembad. En een leuk plaatsje in de buurt. Waar kunnen we naartoe? Madeira, Mallorca? Noordwest Spanje/Baskische kust?



Wie oh wie heeft tips...Noordwest Spanje lijkt mij een prima keuze; het is daar bij lange na niet zo heet als in de rest van Spanje. Een erg leuk plaatsje met een gezellige haven met terrasjes en een lange boulevard is Gijon. Hotels en appartementen in overvloed.

Het oude middeleeuwse centrum van Gijon met een mooi Plaza Mayor ligt op het schiereiland; op de kop van het schiereiland is een fort met een goed wandelpad met schitterend uitzicht over zee, links en rechts van het schiereiland. Ik kan je hotel Asturias aan het Plaza Mayor van harte aanbevelen; zeer ruime kamers en 's avonds een fantastisch driegangen keuzediner voor ¤ 11,00, waar vind je dat nog?
Noord Spanje heeft goede ziekenhuizen, dus wat dat betreft een optie en het is er niet te warm. Galicia of Asturias misschien? Vueling vliegt rechtstreeks naar La Coruna.



Je wil er niet aan denken, maar vraag je ook na bij je annulerings/reis/zorgverzekering hoe & wat als je moeders conditie (plotseling) verandert?
Bedankt voor al het meedenken.



Ik vond de Kanaaleilanden een leuke suggestie, maar zag dat dat bijna niet in een pakketreis wordt aangeboden en dan kom je met losse tickets en hotel wel erg duur uit.



Onze vakanties zijn overigens altijd voornamelijk zonvakanties: beetje luieren bij het zwembad, stapel boeken mee, kind hele dag in het zwembad met vriendjes.



Vooral die combi kind - zwembad/strand - vriendjes (verstaanbaar, dus nl. en. of du.) is wel prettig, want dan vermaakt ze zichzelf de hele dag. Meestal huren we een keer een auto om de buurt te verkennen en als er verder een leuk plaatsje in de buurt is met een boulevard om te slenteren, dan zijn wel al wel tevreden.



Zit nu te twijfelen of we niet naar een camping kunnen, maar zo'n stuk met de auto lijkt me niet wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissBliss schreef op 22 juni 2011 @ 11:37:

Bedankt voor al het meedenken.



Ik vond de Kanaaleilanden een leuke suggestie, maar zag dat dat bijna niet in een pakketreis wordt aangeboden en dan kom je met losse tickets en hotel wel erg duur uit.



En als je rustig aan doet met de auto. Eerst afzakken naar een

leuk plaatsje ergens aan de Noord Franse kust, Daar een nachtje in een klein hotelletje of B&B. Dan de volgende dag rustig in een uurtje of anderhalf van St Malo met de boot naar de eilanden. De overtocht kost je misschien 350 euro retour met 3 personen.
Karinthie in Oostenrijk. Mooie omgeving, frisse berglucht en 'n groot meer om in te zwemmen of 'n boottochtje op te maken. Zowel met de auto te doen als te vliegen (en ter plekke auto te huren)
Corsica? Schijnt echt fan-tas-tisch te zijn.

Vliegtijd is 2 uur.

Maar misschien wel iets te warm voor haar...



Anders misschien Ierland, Schotland of Noorwegen, Ook prachtig.



PS. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven