Gezondheid alle pijlers

Gek van de jeuk op mijn hoofdhuid

22-06-2011 23:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker, een topic openen net voor ik naar bed ga, maar goed:



Ik heb een zeer droge hoofdhuid en wordt sinds een paar dagen weer knettergek van de jeuk. Luizen heb ik niet (gecheckt!) en roos ook niet echt.

Voorheen mikte ik olijfolie in mijn haar om mijn huis wat te voeden, maar dat heeft ook geen effect meer en de huisarts bellen voor een droge hoofdhuid lijkt me een beetje gek.



Omaweetraad heeft ook geen verder tips en shampoo voor een droge hoofdhuid doet helemaal niets.



Ik was mijn haar 1 keer in de 2 dagen, soms 1x in de 3 dagen, laat het zoveel mogelijk natuurlijk opdrogen, maar bewerk het na het drogen wel met een stijltang, omdat ik er een stomme slag in heb. De stijltang staat niet bijster heet (170 graden) en ik gebruik er een deep repair spray van gliss kur bij.



Wat verder info die er misschien wat mee te maken heeft:

Ik heb een paar weken terug een darmonderzoek gehad, waarbij ze 2 ontstekingen hebben gevonden. Volgende week krijg ik daarvan de uitslag.

Ik weet niet of het kan, maar volgens mij is deze jeuk rond dezelfde tijd begonnen als mijn darmklachten, vandaar dat ik het erbij vertel.



Heeft iemand nog tips om die jeuk weg te krijgen? Ik werk met kinderen en vind het erg naar als ik in hun buurt (of die van hun ouders) moet krabben (niet krabben is echt een gekmakende optie). Daarnaast krijg ik ondertussen allemaal korstjes die ook niet helpen om de jeuk te verminderen.



Lang verhaal voor zo;n kriebelend probleem haha
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, ik herken het probleem! Zelf zat ik te denken aan een allergie voor stylingproducten, iets in die richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik verder geen stylingproducten, en die spray gebruik ik al heel erg lang. Dat zal het hem ook niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook al een tijdje en kom er ook niet vanaf.

Heb van huisarts een roze gel (dacht nizoral)en een soort van lotion gekregen destijds dat helpt vaak even en dan komt het weer terug.

Tot de dag van vandaag niets kunnen vinden en ook de oorzaak niet, Bij mij is het begonnen in een heel stressvolle periode, de huisarts noemt het eczeem maar ik ben er niet zo zeker van. Merk wel dat als ik bepaalde shampoo's gebruik het erger word maar heb nog steeds geen goed merk kunnen vinden. Heeeeel lastig inderdaad en je wordt er gek van met tijden. Heb ook heel het internet afgestruint naar informatie maar helaas een gebed zonder einde.

Misschien even lezen op haarweb en kom je daar tips tegen ?
Ellende!!

Ik heb/had precies hetzelfde, en ben er wel mee naar de huisarts geweest. Het lijkt op roos en er zaten korsten op mijn hoofdhuid die gingen bloeden en jeuken als ik eraan zat. Echt een drama. Vooral die kriebel en op een gegeven moment gewoon pijnlijk.

Overal witte schilfers, gewoon een beetje viezig. M'n collega's moesten 's ochtends de witte vlokken uit mijn haar halen, zo erg was het (en ik werk ook met kinderen, dus krabbend de klas inkomen was geen optie! Luis! iee! ).



Ik heb de problemen gekregen nadat ik luizen shampoo had gebruikt. Pfoe.



Naja, goed, het is flink eczeem op mijn hoofdhuid. T neigt zelfs een beetje bij mij naar de symptomen van psoriasis, maar dat is het gelukkig niet.

Ik heb een speciale shampoo gekregen van de dokter, en dat werkt goed. Wat een verademing. Vooral die jeuk.. Nu is het zo goed als weg. En als ik weer last krijg was ik het weet met de shampoo. Het is geen blijvende oplossing want ik merk wel dat als er iets is (stress, gebruik andere shampoo) dat het zo weer terug komt.



Goed, dus als je er last van blijft houden, echt even bellen hoor! Succes
Oh lot, die heb ik ook gekregen. Zo lang ik het gebruik en dezelfde shampoo erna gebruik gaat het goed. Maar als er dan iets is, stress of wat dan ook, komt het ook terug.
Alle reacties Link kopieren
http://www.hairreset.nl/jeuk-hoofdhuid/ ... fdhuid.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je misschien psoriasis? Ik heb dit ook pas sinds ik in de 20 ben en alleen op mijn hoofd. Heb veel jeuk en ook korstjes door de snellere celdeling. Ik zou toch even langs de huisarts gaan.
Ik gebruik trouwens guhl, gewoon voor lang haar (die gele). Dus eerst de shampoo van de dok, en dan de keren erna guhl. Dan gaat het redelijk. Drogen met de fohn, om de 4/5 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het psoriasis is, maar ik ben ook geen arts. Het schilfert niet erg, heb geen hele plakkaten die uit mijn haar getrokken moeten worden. Hooguit wat witte mini schilfertjes onder mijn nagels.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga slapen, morgen lees ik wel bij.



Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekblikje schreef op 22 juni 2011 @ 23:53:

Oh lot, die heb ik ook gekregen. Zo lang ik het gebruik en dezelfde shampoo erna gebruik gaat het goed. Maar als er dan iets is, stress of wat dan ook, komt het ook terug.



Ja en toch he, ik heb een hele relaxte periode gehad ( nee maar lol) waar geen stress te bespeuren was en kocht palmolive en daar begon het weer, het is voor mij nog steeds de vraag, is het stress. exzeem of toch een allergie voor bepaalde stoffen.

Ben nooit naar een dermatoloog geweest en de middelen die ik van de huisarts heb gekregen zijn enkel "lapmiddelen"maar ze helpen zeer zeker wel, echt een verademing ! De lotion stinkt echt als een otter , soort van alcohol achtige geur mja, beter dan die jeuk !
Hahaha. Tsja, zolang het je hoofdhuid maar een beetje rustig maakt. Dat scheelde al enorm. Ik heb ook heel erg last van hooikoorts, en heb vaak last van schimmels, maar of het daar mee te maken heeft, ik weet het niet.

Tsja, het blijft gewoon erg lastig en zoeken naar het juiste product. Iig geen head en sholders gebruiken oid. Ik ging door de grond toen ik dat op mijn hoofd smeerde. Zo pijnlijk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 juni 2011 @ 23:53:

http://www.hairreset.nl/jeuk-hoofdhuid/ ... uid.phpEen hele goede link en ken het verhaal ik ga dat zelf toch ook eens proberen Thx
Alle reacties Link kopieren
Ben je misschien overgestapt naar een ander merk shampoo of crèmespoeling?
Alle reacties Link kopieren
Ben je sinds dat onderzoek (of net iets ervoor) dingen gaan eten die je voorheen niet at?

Ik heb vaker gehoord dat als je iets eet waar je niet zo goed tegen kunt, het zich om kan zetten in huidproblemen zoals eczeem, droge huid, pukkels, wondjes, e.d. Bij mijn zus klopt het in ieder geval wel. Zou dat bij jou ook zo kunnen zijn?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Alle reacties Link kopieren
- Is je dieet veranderd?



- Dit werkt voor mij -is wel een beetje een oma tip:

Na het shampoo uitspoelen een bakje met koel water en een lepel azijn erdoor over je hoofdhuid gooien. Een minuut wachten en daarna nog even met de douche eroverheen (geur trekt snel weg).
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar! en goed nieuws... ik ben er namelijk vanaf.



ik heb een extreme eczeem huid en dus ook lekker op mn hoofdhuid. Verschrikkelijk hoe dat kan jeuken he.. uiteindelijk van hot naar her gestuurd, iedereen wist wel wat anders wat werkte.. Volgens een inval huisarts was t toch een soort vorm van schimmel, roos dus. Dus ik heb ook die roze shampoo gekregen, ben de naam even kwijt. Dat heeft opzich wel geholpen.



Maar wat bij mij echt hielp was shampoo gebruik zonder parfum. Die herbal essence dingen zijn echt niet goed voor je hoofdhuidje, uiteindelijk ben ik bij de apotheek gaan vragen en kwamen ze met een shampoo van vichy aan, speciaal voor een droge hoofdhuid en dermatologisch getest etc. Je hebt m voor vet haar en normaal haar, echt topspul! Ik ben nu sinds ik dat gebruik, zo'n 3 jaar, helemaal 'korstvrij'.



Dus misschien toch maar eens naar de apotheek?



Of, maar heb ik geen ervaring mee, van die producten van lush ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook aan eczeem, dit gaat vaak gepaard met darmklachten.
Alle reacties Link kopieren
Itchy scalp shampoo van head and shoulders.
Alle reacties Link kopieren
Head and shoulders wil ik iig echt nooit meer gebruiken. Ik ben ermee begonnen omdat ik van mijn zwarte haar af wilde en toen ik er 4 jaar geleden mee stopte begon mijn hoofdhuid ook raar te doen.



Ik ben niet aan een dieet begonnen, andere dingen op het menu gezet heb ik ook niet gedaan. Ik ben wel wat meer melkproducten gaan nemen, maar daar ben ik nooit allergisch voor geweest.

Ik mijd nu wel meer dingen omdat mijn darmen daar niet goed op reageren, denk dan aan koffie en pepers.



eczeem heb ik vroeger enorm veel gehad, dat is net een paar jaar rustig, maar dat zou het ook kunnen zijn, ook al voel ik geen eczeembultjes op mijn hoofd.



Behalve uitstapjes naar head and shoulders en guhl heb ik altijd nivea shampoo gebruikt.

De spullen van Lush vind ik goddelijk, maar ze drogen mijn huid enorm uit. Het lijkt me dan niet handig om dat ook nog eens op mijn droge hoofd te smeren.

ik kan de shampoo van Vichy evt nog wel eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, bij mij werd seborroisch eczeem vastgesteld (na 8 jaar dermatoloog in en uit). Ze dachten eerst dat ik dit niet kon hebben omdat ik geen grote (gele) plakkaten op mn hoofd had. Ik had alleen maar jeuk en haaruitval. Maar ook dan kun je dus seb.eczeem hebben.

Die roze shampoo en de anti-haaruitval shampoo van Vichy werken goed bij mij. Maar seb.eczeem gaat niet over, het is chronisch en kan ontstaan zijn / getriggered worden nadat je stress hebt gehad. Dus ALS je seb.eczeem zou hebben dan is het goed te behandelen, maar het gaat nooit over helaas. Hopelijk heb jij iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een eczeemhuid en ik heb een tijdlang Dercos gebruikt, dat hielp mij heel erg goed! En ook heb ik een tijd mijn haar niet gewassen, alleen met water uitgespoeld. De eerste drie weken ruikt het vies en vet maar daarna begint de hoofdhuid zichzelf te onderhouden. Schitterend dik, zacht haar had ik ...en geen roos of jeuk.



Helaas door een onhandige actie (wellnessdag waarbij ik gevraagd had om een hoofdhuidmassage maar waarbij ze mijn haar volledig en heel dik hadden ingesmeerd met olie...Dat kon mijn huid niet zelf opruimen ) Daarna was het hek weer van de dam, eczeem en jeuk, maar ik kon vanwege een nieuwe baan niet meer opnieuw beginnen met stoppen, haha. Dus nu was ik elke paar dagen mijn haar weer (afwisselend met shampoos om niet allergisch te worden) en gebruik ik soms een rozemarijnbadje voor mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Maar ben mij is het weggegaan.

Eerst door een anti-schimmelshampoo van de huisarts. Dat werkte heel goed. En later door de anti-roosshampoo van L'Oreal (Elvive), zo'n blauwe fles met oranje. Die houdt het onder controle.

Verder @stukje_cake: Nivea is volgens mij niet zo'n goede keuze. Daarin verwerken ze een stofje (quaternium-15) dat afbreekt tot formaldehyde. En daarvoor zijn veel mensen met een gevoelige huid allergisch. Bij mij is het meteen jeuk als ik per ongeluk een niveaproduct in mijn haar stop.

Lees meer hier

Misschien toch eens een allergietest laten doen? Succes in ieder geval allemaal, ik weet hier naar het is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook lange tijd gehad en sinds ik de shampoo van Vichy gebruik heb ik nergens meer last van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven