Gezondheid alle pijlers

Helse pijnen na trekken kies

24-06-2011 23:21 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Woe avond is bij de spoeddienst mijn kies getrokken omdat hij erg ontstoken was, ik had al een afspraak staan voor volgende week vrijdag om hem eruit te laten halen, nadat de tandarts het eerst geprobeerd had met een wortelkanaalbehandeling, maar woensdag hield ik het niet meer van de kiespijn dus maar naar de spoeddienst gegaan.

Het trekken ging goed, 3 verdovingsspuiten, maar toen de verdoving begon uit te werken kreeg ik verschrikkelijke pijn terwijl de tandarts zei dat ze nauwelijks napijn verwachte omdat de boosdoener nu eruit was.

Toen ibuprofen 400 ingenomen en later 2 paracetamol.

3x overgeven omdat ik helemaal onwel werd van de pijn en bijna van m'n stokje en eindelijk 's nachts werd het dragelijk en ben ik inslaap gevallen.

Gister ook nog veel pijn, niet kunnen werken en de scherpe kantjes eraf kunnen halen met ibuprofen 400.

Vanmorgen mijn eigen tandarts gebeld. En ze zeiden dat het normaal is dat je zoveel napijn kan hebben. Ik vroeg of het niet ontstoken kon zijn, maar dat kunnen ze nu nog niet zien..

Ze zei dat ze me wel een sterkere pijnstiller kon voorschrijven, dus m'n vriend die ophalen, lag er 500mg paracetamol met codeine klaar. Die heb ik dus vandaag ingenomen, werkt goddelijk, al na een kwartier, maar helaas na 2 uur alweer uitgewerkt en de helse pijn is weer terug.. Mag er maar 3 per dag nemen..

Net dus toch maar weer een ibuprofen 400 genomen.. maar die werkt nog niet.. kan niet slapen van de pijn, ik kruip tegen de muren op, weet niet waar ik het zoeken moet.. zit te janken uit wanhoop.. oh mijn god wat een pijn.

Is er iemand die dit bekend voorkomt?? Dit kan toch niet normaal zijn??

Morgenochtend maar weer de weekenddienst bellen? Of even aankijken?

Kan ik anders 3 pillen van 200mg ibuprofen innemen? Ik weet dat mensen vaak 600mg ibuprofen krijgen voorgeschreven bij kiespijn in van die zakjes, maar ja of je die pillen van het kruidvat ook 3x mag nemen ipv 2x...... Op een maagbloeding zit ik ook niet te wachten.....

Het is trouwens mijn achterste kies.. daarachter zit een verstandskies die nog niet is doorgekomen maar wel tegen die kies aan het drukken was en daardoor waarschijnlijk de ontsteking veroorzaakte.

Ik heb 1 hechting gekregen. En ik heb pijn vanaf mijn oogkas tot aan mijn nek. Ook de klier in mijn nek is enorm opgezet. Help!

Is dit normaal?

Totaal aantal stemmen: 14

Dit is normaal. Maak je niet druk. (14%)
Dit is echt niet normaal. (14%)
Dit kan wel eens voorkomen de eerste dagen na het trekken va (36%)
Dit is waarschijnlijk een vette ontsteking.... (29%)
Gaat vanzelf over. (7%)
Waaaah dit is ZO niet een goed topic voor mij om te lezen. Moet dinsdag naar de kaakchirurg en er moeten in totaal 3 kiezen uit!
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden je een AB kuur moeten meegeven om die ontsteking te remmen,
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
ha bellen
Gatsie wat naar! Als je er echt niet van kan slapen zou ik bellen, om het nog eens na te vragen, misscien toch een sterkere pijnstiller etc. Als je met pijnstiller wel in slaap komt kan je morgen weer kijken.



Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat de ontsteking er nog steeds zit. Heb ooit zo ongeveer hetzelfde gehad, kies onder uiteindelijk getrokken, bleek er boven ook nog een ontsteking te zitten, was dus als het ware rondgetrokken.



Ik zou morgen wel naar de noodtandarts gaan, opgezette klieren betekenen over het algemeen weinig goeds. Ook zou je kunnen overleggen of het nodig is om een antibiotica kuur te slikken.



Voor vanavond zou ik de HAP bellen en vragen of je je dosis codeïne mag verhogen en zo ja, met hoeveel. (Ik ga er even van uit dat je 5mg tabletten hebt, dit is een vrij lage, algemene, dosering.) Ook kunnen ze je eventueel verdere tips geven.



Veel sterke voor vannacht! Ik heb zelf altijd gedonder in mijn bekkie dus weet hoe ontzettend pijnlijk het kan zijn...
Alle reacties Link kopieren
TO ik heb na trekken van verstandskies ook helse pijn gehad. Paracetamol allemaal heel leuk maar hielp mij niet genoeg. Zelfs Brufen van die poeders wat heftig spul is; hielp niet voldoende. Probeer Aleeve eens, dat werkte bij mij wel. Heel veel sterkte, ik weet wat het is en hoe ontzettend klote het is om zo veel pijn te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje schreef op 24 juni 2011 @ 23:23:

Waaaah dit is ZO niet een goed topic voor mij om te lezen. Moet dinsdag naar de kaakchirurg en er moeten in totaal 3 kiezen uit!Ow jee. STOP ONMIDDELIJK MET LEZEN DAN! Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad morgen huisarts bellen en nu voor de nacht 2 tabletten paracetamol/codeine 500/10 (kan ècht geen kwaad!!) nemen met een brufen erbij! En spoelen met chloorhexidine!
Alle reacties Link kopieren
AB helpt niet goed bij ontstekingen in de mond. ik zou geen ibu en paraceta door elkaar gaan slikken
Heb je geen mondspuitje meegekregen om de wond te spoelen met chloorhexidine? Je kunt ook voorzichtig spoelen met lauw water met wat zout erin. Dat ontsmet ook.



Het kan ook zo zijn dat het bloedstolsel uit de wond is. Dan ligt je kaakbot bloot en dat is erg pijnlijk. Ik zou morgen naar de dienstdoende ta gaan, want zoveel pijn is echt niet gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Oh, meid toch.

Ja, komt me bekend voor.

Ik heb iets dergelijks ook gehad en ik weet precies over welke pijn je het hebt. Heb destijds letterlijk liggen gillen en huilen in de tandartsstoel.

Toen de verdoving uiteindelijk werkte, was het goddelijk.



Maar toen... toen kwam de napijn.

En dat was precies zoals jij het beschrijft.

Ik heb van alles door elkaar geslikt in enorme hoeveelheden, maar niets hielp.

Kijk alsjeblieft uit dat je geen medicijnvergiftiging oploopt omdat je van alles door elkaar gaat slikken (is mij gebeurd).

Uiteindelijk heb ik een erg sterke pijnstiller voorgeschreven gekregen (weet niet meer precies of dat Diclofenac was of iets anders, sorry) en deze hielpen de scherpte ervan af te halen. Daarnaast maagtabletten.

Verder hielp bij mij een superwarme waterzak (weet je wel, zo'n rubberkruik) ertegenaan te houden.

Het heeft een dag of 3 geduurd, maar uiteindelijk werd het minder. Het duurt gewoon een tijdje voordat die ontsteking je lijf uit is.

Je hebt nu EN de pijn van de ontsteking EN de pijn van het kies trekken. Het zal een diepe, verschrikkelijke botpijn zijn.



Laat je niet afschepen met een te zwakke pijnstiller! Bel weer op, jank gewoon aan de lijn, vraag om een sterk middel en vraag er gelijk een maagbeschermer bij.

Heel, heel veel sterkte!
Een breedspectrum AB helpt wel hoor. Clamoxyl of Amoxicilline



Brufen en paracetamol kunnen heel goed samen.
anoniem_34060 wijzigde dit bericht op 24-06-2011 23:47
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kijk inderdaad wel uit met je maag! Ibuprofen is killing voor je maag, zeker als je al een gevoelige maag hebt.



Overigens was het enige wat bij mij hielp Diclofinac en Zaldiar, heerlijk spul allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden 2 x 2 verstandskiezen moeten laten verwijderen.......en heb daar beide keren ongeveer 2 weken goed last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 24 juni 2011 @ 23:43:

AB helpt niet goed bij ontstekingen in de mond. ik zou geen ibu en paraceta door elkaar gaan slikkenKan echt hoor. In het ziekenhuis geven we dit soort coctails regelmatig en vorig jaar had ik hetzelfde probleem en deze cocktail nam wel de scherpe randjes van de pijn weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde eigenlijk of ik 3 tabletten van 200mg ibuprofen mag nemen...? Maar dat zal wel niet zo goed zijn voor mijn maagje en ik heb nu al steeds steken in m'n maag..
quote:elastiekje schreef op 24 juni 2011 @ 23:23:

Waaaah dit is ZO niet een goed topic voor mij om te lezen. Moet dinsdag naar de kaakchirurg en er moeten in totaal 3 kiezen uit!

Ik ben een ontzettend watje wat tandartsen betreft, maar de na het trekken van 3 verstandskiezen heb ik geen centje pijn gehad. Succes in elk geval



En TO Hier ook een ontsteking en een tandartsbezoek vandaag en ik wordt er niet vrolijk van..
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg/krijg wel met enige regelmaat een AB voorgeschreven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend dus de weekend tandartsendienst maar bellen?

Dan krijg je eerst zo'n stomme centrale aan de telefoon, had ik woe avond ook, ze luisterde helemaal niet goed naar me..
Alle reacties Link kopieren
Pantozol, losec of zantac voor je maag. Als je dat niet in huis hebt, kan je voor nu wel een glas melk nemen.

Succes
Alle reacties Link kopieren
@ mispunt, ik heb nu 20 mg codeine dus dat is best pittig, maar ja na 2 uur zijn ze uitgewerkt..



Aaargh zelfs slikken doet pijn..

Ben echt wanhopig..

Ibuprofen begint nu gelukkig een beetje te werken weer. Maar vanmorgen werd ik ook om 5.30 wakker van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Owh melk heb ik wel en drink ik ook altijd heel veel. Dat is dus goed voor mijn maag?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is een flinke dosis! Alsnog zou ik je aanraden de HAP te bellen om advies te vragen voor pijnstilling voor de nacht... Nachtenlang wakker liggen is ook niet goed voor je.
Alle reacties Link kopieren
Gaat mijn maag daat niet naar de klote van als ik die paracetamol/codeine tabletten afwissel met ibuprofen?

Wat is precies een medicijn vergiftiging dan? Daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten, maar met deze pijn weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven