Gezondheid alle pijlers

Wat kost een implantaat?

27-06-2011 13:50 27 berichten
Vrijdagavond én zaterdagavond is er een stuk van mijn kies afgebroken. Het deed geen zeer dus vanochtend de tandarts gebeld en kon al vroeg terecht gelukkig.



Al met al, de kies moest er uit. Dat is ook gelijk gedaan. Nu moet ik als alles geheeld is over een maand of 2, 3 terugkomen voor een implantaat.

Maar wat kost zoiets nou? Mijn verzekering vergoed 900 euro per jaar. Ik heb helaas al wat behandelingen er op zitten dus ik weet niet hoeveel ik 'over' heb. Als zo'n ding bijvoorbeeld 800 euro kost weet ik nog niet of ik het wel laat doen.



Iemand misschien ook ervaring met implantaten? Daar zou ik dan ook wel je verhaal over willen horen/lezen. Pijnlijk? Hoe lang duurt het plaatsen? Nu al bijna een uur met mijn mond open daar gelegen en nu voelt mijn kaak aardig bont en blauw (is het gelukkig niet maar prettig is anders)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een implantaat op de plek waar 1 van mijn snijtanden hoort te zitten.

Ik denk dat het al met al zo'n 1000-1200 euro heeft gekost, waarvan ik zo'n 400/500 euro zelf moest betalen (hoogste pakket).



Het zetten van het implantaat was vervelend, maar niet vreselijk. Een uur van tevoren moest ik een pijnstiller slikken, en mijn mond spoelen met desinfecterend spoelmiddel.

Het zetten van het implantaat zelf viel me achteraf erg mee, het is met name een lange zit (lig), ik was denk ik een uur verder voor dat alles goed vast zat. Daarna een half jaar een plaatje gehad, omdat het implantaat eerst vast moet groeien. Na dat half jaar een tijdelijke kroon, en in de tussentijd werd de kroon die er definitief op zou komen gemaakt. Die is er 2 maanden later op gezet, dat was verder pijnloos.



Ben zelf erg tevreden, de behandeling is me wat zowel betreft kosten als pijnlijkheid meegevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso contact opnemen met je verzekeraar, ik heb bewust een half jaar gewacht, zodat ik mijn verzekeringspakket op kon schroeven.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen is geschikt voor een implantaat, laat dat eerst eens uitzoeken. Bovendien moet je kaak eerst helen en slinken en dat duurt minimaal een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Om en nabij de duizend euro.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:groenoogje1962 schreef op 27 juni 2011 @ 14:02:

Niet iedereen is geschikt voor een implantaat, laat dat eerst eens uitzoeken. Bovendien moet je kaak eerst helen en slinken en dat duurt minimaal een half jaar.

Het is idd ook nog niet helemaal zeker. Mijn bovenkaakbot was aan de lage kant en hij heeft in het gat een soort poeder gedaan zodat mijn bot zou groeien. Over 2, 3 maanden gaat ie opnieuw kijken of het goed gegaan is of niet. Aan de hand daarvan gaat hij kijken of er een implantaat in kan.



Hmmm, misschien is dit topic iets te voorbarig geweest Ik ben niet helemaal helder geloof ik.



Maar toch fijn om te weten dat het rond de 1000 euro kost.



Bellen met verzekeraar is ook een goede tip. Daar was ik zelf op dit moment niet op gekomen. Heb een beetje zeer hoofd.
Alle reacties Link kopieren
weet ook dat je kosten die je verzekeraar niet vergoed, af kan trekken bij je belastingaangifte
Alle reacties Link kopieren
mjn vader heeft mplantaten laten zetten in een bovenhoek (3-4 kiezen?) en was daar al met al een jaartje zoet mee en kostte hem ¤10.000. hij heeft dus ook een lange tijd met een flink gat rondgelopen...
quote:Ratteke schreef op 27 juni 2011 @ 14:10:

[...]



Mijn bovenkaakbot was aan de lage kant en hij heeft in het gat een soort poeder gedaan zodat mijn bot zou groeien. Interessant, kan je daar wat meer over vertellen?
quote:SeptemberGirl schreef op 27 juni 2011 @ 14:14:

[...]





Interessant, kan je daar wat meer over vertellen?

Ik moet het goed vertalen en herinneren. Ik heb een Italiaanse tandarts en hij heeft het me allemaal in het Engels uitgelegd toen hij net klaar was met behandelen. Was toen niet op mijn helderst zeg maar...



De kies (kroon eigenlijk) zat wat los (kon het ook zien bewegen) Hij vertelde dat mijn kaakbot te laag zit voor mijn kiezen. De achterste kies zit ook los, ook een kroon. Daar gaat dit hele verhaal ook nog voor gelden. Omdat mijn kaak te 'laag' is onder het tandvlees heeft de kies weinig grip in de kaak en gaat dus los zitten.



Nu heeft hij er poeder in gestopt. Dit woord gebruikte hij. Dat zou er voor moeten zorgen dat op die plek bot begint te groeien zodat er meer houvast is straks voor de implantaat. Gezien de hoeveelheid tijd die dit allemaal gekost heeft, heeft hij dat in alle 4 de wortels gestopt.

Ik vermoed dat dit een soort botcement is. Iets anders kan ik niet verzinnen. Ik heb iig nog nooit gehoord van een poeder wat er voor zorgt dat je bot aangroeit.



Heb je ook tand/kiesproblemen SG?
Alle reacties Link kopieren
quote:_jessie_ schreef op 27 juni 2011 @ 14:12:

weet ook dat je kosten die je verzekeraar niet vergoed, af kan trekken bij je belastingaangifteDat is wel erg kort door de bocht, en heeft te maken met allerlei voorwaarden en een drempel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Ratteke schreef op 27 juni 2011 @ 14:30:

[...]



Heb je ook tand/kiesproblemen SG?



Ja joh, echt rampzalig. Ik klem heel erg 's nachts, en daardoor raken mijn wortelpunten telkens ontstoken, met elke keer weer een WKB als gevolg. Ik heb nu een bitje voor 's nachts maar ook dat helpt niet voor het klemmen (want ik blijf het doen). Wel heb ik nu een afspraak met een logopediste om te kijken of we het klemmen kunnen verminderen. Ik weet ook echt niet waarom ik klem, ik heb echt geen stress op het moment (of de afgelopen maanden).



Anyhow, volgens mijn laatste tandarts (ben nu verhuisd, moet er nu nog 1 zoeken hier), moet ik de komende jaren minstens 3, misschien 4 implantaten. Nu handelt zijn collega-tandarts in implantaten en bruggen, dus ik denk (en hoop) dat hij het lichtelijk heeft overdreven. Maar ik heb 1 kies, een rare, die is al diverse malen afgebroken, de laatste keer zei de TA: dit is echt de laatste keer dat ik 'm heb kunnen maken (met composiet), volgende keer gaat ie eruit en moet je een implantaat. Probleem is wel, dat inderdaad na het trekken je tandvlees / bot gaat slinken, en de TA vroeg zich af of er wel genoeg 'bot' was om de implantaat in vast te zetten. Anders moest ie nog verder, en moest er in mijn neusbot worden geboord..... en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een implantaat sinds kort (kroon wordt er binnenkort op geplaatst) bij mij komt de totale begroting voor 1 implantaat op ruim 2200 euro.



Als je te weinig bot hebt om het implantaat goed te kunnen laten vastgroeien dan worden er wel eens korrels gebruikt (dat is de poeder die jij bedoelt waarschijnlijk).



Globale stappen;

1) Kies trekken. Dit moet 3 maanden helen en het bot moet zich herstellen.

2) Plaatsen implantaat en evt. korrels toevoegen voor botopbouw is ook mogelijk. (duur behandeling ongeveer 1 uur) Dit implantaat moet zich ook minstens 3 maanden zetten en vastgroeien in het bot.

3) Plaatsen kroon.
Neusbot.... Dat klinkt héél erg pijnlijk. Dan doet écht je hele gezicht zeer lijkt me. Ik voel me nu al niet al te prettig maar dán... brrr.



Als het kan zou ik je aanraden om een jonge tandarts te nemen. De mijne is een paar jaar geleden afgestudeerd en weet de allernieuwste technieken. Hij doet de behandelingen iig anders dan de tandarts in mijn oude woonplaats. En die zal heus wel cursussen gedaan hebben maar ik vond het een verademing om bij mijn Italiaan in de stoel te liggen.

Niet in de laatste plaats omdat het ook nog eens een lekker ding is



Je probleem klinkt me héél vervelend in de oren. Meerdere wkb's moeten ondergaan is ook niet leuk. Ik heb er nu 1 gehad (jawel, in de nu verwijderde kies) en ik zit niet te springen om nog eentje.

Ik hoop voor je dat de logopedist je kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Als je te weinig kaakbot heb zou ik er sowieso niet aan beginnen. Bij mij destijds foto's gemaakt om te kijken of het een mogelijk was, maar inderdaad te weinig kaakbot. En eh poeder om het kaakpot te laten groeien?



Kan je niet kiezen voor een brug om de lege plek op te vullen? Heb ik ook, bevalt prima. Kosten 600 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:_jessie_ schreef op 27 juni 2011 @ 14:12:

weet ook dat je kosten die je verzekeraar niet vergoed, af kan trekken bij je belastingaangifte



??

Dan moet je wel praten over enorme bedragen die je hebt uitgegeven, en niet vergoed hebt gekregen. Als het alleen gaat om dit implantaat kan je echt vergeten dat de BD daar een voordeel op biedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juf_achterbak schreef op 27 juni 2011 @ 14:58:

Als je te weinig kaakbot heb zou ik er sowieso niet aan beginnen. Bij mij destijds foto's gemaakt om te kijken of het een mogelijk was, maar inderdaad te weinig kaakbot. En eh poeder om het kaakpot te laten groeien?



Kan je niet kiezen voor een brug om de lege plek op te vullen? Heb ik ook, bevalt prima. Kosten 600 euro.Komt vrij vaak voor, dat er te weinig kaakbot is, volgens mijn tandarts, en zijn tegenwoordig prima technieken voor om dat te herstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 27 juni 2011 @ 15:02:

[...]





Komt vrij vaak voor, dat er te weinig kaakbot is, volgens mijn tandarts, en zijn tegenwoordig prima technieken voor om dat te herstellen.Oké nog geen ervaring mee, begin ik maar vast met sparen
quote:lizettetje schreef op 27 juni 2011 @ 14:48:

Ik heb een implantaat sinds kort (kroon wordt er binnenkort op geplaatst) bij mij komt de totale begroting voor 1 implantaat op ruim 2200 euro.



Als je te weinig bot hebt om het implantaat goed te kunnen laten vastgroeien dan worden er wel eens korrels gebruikt (dat is de poeder die jij bedoelt waarschijnlijk).



Globale stappen;

1) Kies trekken. Dit moet 3 maanden helen en het bot moet zich herstellen.

2) Plaatsen implantaat en evt. korrels toevoegen voor botopbouw is ook mogelijk. (duur behandeling ongeveer 1 uur) Dit implantaat moet zich ook minstens 3 maanden zetten en vastgroeien in het bot.

3) Plaatsen kroon.Mijn man heeft iets soortgelijks gehad en heeft net het hele traject doorlopen. Kosten ongeveer 2400 euro.
quote:Juf_achterbak schreef op 27 juni 2011 @ 14:58:

Als je te weinig kaakbot heb zou ik er sowieso niet aan beginnen. Bij mij destijds foto's gemaakt om te kijken of het een mogelijk was, maar inderdaad te weinig kaakbot. En eh poeder om het kaakpot te laten groeien?



Kan je niet kiezen voor een brug om de lege plek op te vullen? Heb ik ook, bevalt prima. Kosten 600 euro.Een brug was geen optie omdat de achterste kies, waar de brug aan vast gemaakt moet worden, er eigenlijk net zo aan toe is als die kies er nu uit is.
Alle reacties Link kopieren
Wij plaatsen de hele dag door implantaten en daarop de kronen.



Reken maar op 2100 op zijn laagst hoor.



En even een kleine tip,als je het dit jaar nog kan doen doe het dan dit jaar maar want volgend jaar worden zeer waarschijnlijk de tandheelkundige tarieven vrijgegeven.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh ja, dat is ook zo. Ik heb daar over gelezen in de krant.

Dan is tandheelkundige zorg helemaal niet meer te betalen vrees ik.



Dan vrees ik dat veel kindjes tóch geen beugeltje krijgen die ze wel nodig hebben omdat pap en mam het niet kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Das niet waar Ratteke, je kan je er nog steeds voor bijverzekeren hoor.



En de tarieven zullen echt niet heel veel hoger gaan liggen dan dat ze nu liggen, maar altijd wel een tikkie hoger dan nu

Maar ook dat is elk jaar...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 27 juni 2011 @ 17:18:

Wij plaatsen de hele dag door implantaten en daarop de kronen.



Reken maar op 2100 op zijn laagst hoor.



En even een kleine tip,als je het dit jaar nog kan doen doe het dan dit jaar maar want volgend jaar worden zeer waarschijnlijk de tandheelkundige tarieven vrijgegeven.

Werk jij dan bij zo'n dure tandarts of ligt dat aan mij?



Ik was bij lange na geen 2100 euro kwijt voor het implantaat, en de kroon (+techniekkosten etc. etc.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 27 juni 2011 @ 13:50:

Vrijdagavond én zaterdagavond is er een stuk van mijn kies afgebroken. Het deed geen zeer dus vanochtend de tandarts gebeld en kon al vroeg terecht gelukkig.



Al met al, de kies moest er uit. Dat is ook gelijk gedaan. Nu moet ik als alles geheeld is over een maand of 2, 3 terugkomen voor een implantaat.Maar wat kost zoiets nou? Mijn verzekering vergoed 900 euro per jaar. Ik heb helaas al wat behandelingen er op zitten dus ik weet niet hoeveel ik 'over' heb. Als zo'n ding bijvoorbeeld 800 euro kost weet ik nog niet of ik het wel laat doen.



Iemand misschien ook ervaring met implantaten? Daar zou ik dan ook wel je verhaal over willen horen/lezen. Pijnlijk? Hoe lang duurt het plaatsen? Nu al bijna een uur met mijn mond open daar gelegen en nu voelt mijn kaak aardig bont en blauw (is het gelukkig niet maar prettig is anders)





Van wie moet dat?

Is een plaatje geen optie?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven