Gezondheid alle pijlers

Teunisbloemolie

25-01-2010 13:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



zijn er hier vrouwen die teunisbloemolie gebruiken?

Dat spul schijnt te helpen bij PMS en allerhande vrouwenkwaaltjes...

Wie gebruikt dit en heeft hier goede ervaringen mee (of juist niet)

Vertel..
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt het wel! Niet dat de klachten helemaal weg zijn, maar wel minder prominent aanwezig. Wel 'braaf' iedere dag innemen

Ik gebruik PMP Omega 6 van Efamol.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gebruikt en het hielp wel degelijk. Wat Quinty ook zegt, je moet het wel iedere dag en voor langere periode slikken. Deze maand had ik geen geld en het niet gebruikt. Nou mn pms was best hevig..
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties!

Fijn om te horen dat het wel degelijk helpt. Ik hoorde er laatst ook iemand over vertellen, en die had er veel baat bij. Normaal slaan bij mij die plantaardige middeltjes enzo niet zo aan, maar nu ga ik het toch ook maar eens proberen. Na hoeveel tijd merkten jullie dat het begon te werken?
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook pms en slik nu ook zins kort teunisbloem.o capsules.



Maar ik heb al 2 dagen koppijn zins ik die dingen slik



heeft iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjuh1981 schreef op 06 februari 2010 @ 20:30:

ik heb ook pms en slik nu ook zins kort teunisbloem.o capsules.

Maar ik heb al 2 dagen koppijn zins ik die dingen slik

heeft iemand dit ook?

Volgens mij is je hoofdpijn heel hevig....Ik neem aan dat je sinds bedoelt?

Nee, nooit last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het helpt zeker! Ik heb ze gewoon van Kruidvat en slik vanaf twee weken voor mijn menstruatie tot dat het begint en de klachten zijn stukken minder geworden. Echt proberen!
Alle reacties Link kopieren
Gebruikt iemand het ook tegen puistjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 07 februari 2010 @ 10:27:

Gebruikt iemand het ook tegen puistjes?De PMP van Efamol claimt dat het wel zou kunnen helpen:

http://www.efamol.nl/producten/pmp-menstruatie



Ik merk het wel iets aan mijn huid. Laatste tijd beetje veel stress gehad, dus het effect is niet optimaal op dit moment. Kan nog komen!
Alle reacties Link kopieren
@ Weelassie1984: tegen huidproblemen (puistjes) zou je GLA capsules kunnen slikken, bijv. van Solgar of Source Naturals. In de PMP van Efamol zit inderdaad GLA, maar in een vrij lage dosering las ik in de bijsluiter (60 mg). Solgar en Source Naturals hebben capsules die 300 mg GLA bevatten.
Alle reacties Link kopieren
Antoinette, heb je zelf ervaring met GLA-capsules? Helpt het tegen puistjes? Of heeft iemand anders er ervaring mee? En waar kun je het kopen?
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden slik ik visolie capsules waar ook Teunisbloemolie in zit. (die van Lucovitaal).

Ik slik echter maar 1 capsule per dag (ipv de aanbevolen 2) en of het toeval is of niet: ik heb afgelopen maand minder last van mijn PMS gehad, ik zit/zat gewoon beter in mijn vel dan een tijdje geleden. Ook heb ik minder last van acne. Nouja..het is nog te vroeg om te juichen..het kan ook door wat anders komen, maar ik ga er mee door! Krijg er een mooie, zachte huid van!
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt! Ik ga het ook eens proberen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Antoinette, heb je zelf ervaring met GLA tegen acne? Of iemand anders misschien?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Weelassie, ik ben nu een tijdje teunisbloemolie (2000mg=2x daags 2 tabletten van de kruidvat) aan het slikken. En ben er ook zink bij gaan slikken (2 tabletten/dag=adh). Deze combi, omdat ik een positief artikel erover had gevond op internet. En ik moet zeggen dat mijn huid er een stuk beter uit ziet. Het zal niet voor iedereen werken, maar misschien had ik gewoon een zink-tekort? Misschien helpt het jou ook, succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Catw, ik slik inderdaad ook zink (zink/selenium van de Hema). Inderdaad ook veel positiefs over gelezen. Ik heb nu One a day GLA van Solgar aangeschaft maar ben er nog niet mee begonnen. Het schijnt dat je hiernaast ook vitamine E moet slikken om oxidatie van de vetzuren tegen te gaan. Wat inhoudt dat ik iets van 700% van de ADH vitamine E moet slikken en dat vind ik niet zo fijn...



Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met GLA/Teunisbloemolie tegen acne?
Alle reacties Link kopieren
Heeft één van jullie ervaring met teunisbloemolie bij pijnlijke borsten? En dan bedoel ik niet gewoon gevoelige borsten, maar echt felle pijn die je soms zelfs naar de pijnstillers doet grijpen? Het enige andere dat ik kan bedenken wat misschien helpt, is evt. stoppen met de pil of een andere pil proberen. Daar heb ik echt helemaal geen zin in, want daaraan rommelen geeft waarschijnlijk alleen maar meer ellende. Ik overweeg nu om een tijdje teunisbloemolie uit te proberen. Heeft iemand dat voor deze klacht geslikt?



En even de aanvullende informatie: de meeste pijn heb ik op een plek waar ik ooit (paar jaar geleden) een bindweefselknobbeltje heb laten verwijderen uit die borst, de pijn die ik had door dat knobbeltje is gewoon nooit weggegaan. Een paar maanden na de operatie heb ik dat wel eens besproken met m'n huisarts, maar die kan er gewoon niets mee. Laatste maanden wordt het weer erger, en de pijn is echt behoorlijk fel soms.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al vele jaren (op en af) Teunisbloemolie, 2000 mg ( weet zo even niet uit m'n hoofd hoeveel GLA er in die hoeveelheid zit).

Ik slik het met name voor de pijn in m'n borsten in de twee weken (soms meer) voor de menstruatie. Na al die jaren van experimenteren ermee (met de dosis, ander merk, aantal dagen slikken) durf ik nog steeds niet met zekerheid te zeggen of het goed werkt. Soms heb ik een half jaar of zo helemaal geen last van m'n borsten, en lijkt de Teunisbloem goed te werken, soms (nu bv. ) heb ik al maanden veel last van m'n borsten ondanks de Teunisbloem. En natuurlijk ben ik ook regelmatig voor langere tijd ermee gestopt, en soms leek dit wel effect te hebben en soms niet.

Mijn conclusie : Hormonen zijn erg krachtig en soms kan een plantaardig middel wel wat positieve invloed hebben, maar soms ook helemaal niet.



Qua huid heb ik eigenlijk nooit gemerkt dat ik er minder puistjes door kreeg ( ik ben 43 en heb nog steeds regelmatig last van onderhuidse ontstekinkjes, langs de kaak (hormonen he!) . Wel heb ik nooit een droge huid, misschien dat dat door de Teunisbloem komt ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 04 mei 2010 @ 20:56:

Hoi Catw, ik slik inderdaad ook zink (zink/selenium van de Hema). Inderdaad ook veel positiefs over gelezen. Ik heb nu One a day GLA van Solgar aangeschaft maar ben er nog niet mee begonnen. Het schijnt dat je hiernaast ook vitamine E moet slikken om oxidatie van de vetzuren tegen te gaan. Wat inhoudt dat ik iets van 700% van de ADH vitamine E moet slikken en dat vind ik niet zo fijn...



Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met GLA/Teunisbloemolie tegen acne?



Weelassie: GLA helpt bij mij wel tegen acne. Het is geen wondermiddel, maar m'n huid is wel egaler geworden.



m.b.t. Vitamine E: 700% adh komt neer op capsules van 200 IU. Voor zover ik het weet is dat niet schadelijk voor je gezondheid. Als je informatie op internet zoekt over vitamine E kun je zien dat wordt afgeraden om meer dan 400 IU er dag te slikken, omdat dat mogelijk negatieve effecten voor je gezondheid kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoinette1980 schreef op 08 mei 2010 @ 12:33:

Weelassie: GLA helpt bij mij wel tegen acne. Het is geen wondermiddel, maar m'n huid is wel egaler geworden.



Hoe lang duurde het ongeveer voordat je effect merkte?



Zijn er nog meer mensen die teunisbloemolie- of borageoliecapsules gebruiken voor hun huid of menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi dit topic nog even omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Verder niemand ervaring hiermee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven