moeder word 60: tips voor onvergetelijke verjaardag

16-01-2008 22:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Volgende week dinsdag, 22 januari, viert mijn moeder haar 60ste verjaardag.

Mijn moeder is echt waanzinnig lief en zorgzaam en staat altijd voor mij klaar. In de afgelopen maanden heeft ze me door de hel die ontslag heet heen geholpen en de afgelopen jaren zijn voor haar zelf ook heel zwaar geweest, omdat ze oi een heup operatie heeft gehad, haar beste vriendin heeft verloren, die meer dan 10 jaar jonger dan zij is, en het gezin draaiende heeft moeten houden, terwijl mijn vader enorm depressief en zwaar overspannen is geweest. De lieve schat heeft nooit opgegeven en ondanks alle ongemakken was ze er toch altijd, zowel voor mij als voor anderen.

:worship:

Ik ben haar zo dankbaar voor alle goede zorgen en alle adviesen.

Op haar 60ste verjaardag zou ik haar dan ook graag de dag van haar leven willen bezorgen.



Zelf heeft ze aangegeven niets speciaals te willen doen die dag, maar zo'n speciaal iets wil ik toch niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Toen ze 50 werd riep ze ook dat ze niks wilde doen, en toen heb ik stiekem een sara pop in de tuin laten plaatsen (wat door de stomme bezorgen verkeerd liep, waardoor de pop in eerste instantie in een verkeerde tuin stond bij een mevrouw die net een baby had gekregen!!! :rolling: . Ze vond het eigenlijk toen toch wel heel gaaf dat ik dit had geregeld.

Zelf zit ik er aan te denken om 's ochtends vroeg naar mijn ouderlijk huis te rijden en daar de voordeur te versieren en een bordje op te plakken om zo aan te geven dat ze 60 word, en de woonkamer te versieren. Ook ben ik van plan om een heerlijk uitgebreid ontbijt voor haar te gaan maken.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om deze verjaardag zo onvergetelijk mogelijk te maken voor haar? Natuurlijk zal ik die dag de hapjes en drankjes verzorgen en haar helpen waar ik kan.

Wat cadeau betreft word het ook moeilijk om wat leuks voor haar te vinden. Met een beauty arrangement doe ik haar beslist geen plezier, daar gruwt ze van. Mijn tante en haar vriendin bieden mijn ouders al een reisje aan, dus daar kan ik niet echt mee aankomen.Voor de rest heeft ze in feite alles al. Hobbies heeft ze niet echt, op vakantie gaan vind ze wel helemaal geweldig.

Haar levensmotto is "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" maar ze houd er wel van om zelf zo nu en dan gek te doen en uit de band te springen ( ze is eens als ma flodder verkleed om een verkleedfeestje op de basisschool waar ze werkt verschenen :rolling: )

Wat zouden jullie kopen ?



Kortom, al jullie tips zijn welkom.



alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Hang de tuin vol met opblaasbare 60 's.

Te koop bij Xenos voor 1,95 in allerlei kleuren.

Kun je iets moois/praktisch geven voor op reis, mooie koffer, fototoestel,

mp3 tje met haar lievelingsmuziek, verrassingspakket afhankelijk waar ze heen gaat met lekkere spulletjes voor douche etc, boek/tijdschrift, info over waar ze heen gaat etc.



Op de verjaardag zelf ontvoeren en ergens gaan ontbijten.

Mooi fotoboek (laten) maken met mooie foto's van vroeger tot nu. Evt. zelf inscannen en mooi inplakken gezien de tijd die je hebt.

Mensen die ze lief heeft een persoonlijk stukje laten schrijven en erbij doen.

Hopelijk heb je er wat aan.

Vaak gaat het bij dit soort verjaardagen vooral om het persoonlijke tintje.
Alle reacties Link kopieren
Je zou een leuk memory spel kunnen maken a.d.h.v. oude foto's.

Als kado, leuke voorstelling bezoeken voor jou en je moeder, denk aan een musical of de andre van duin revue (aangezien ze zo van lachen houdt).

Boek een weekendje breda, tis binnenkort carnaval en dus tijd om het ma flodder tenue weer eens uit de kast te toveren.



's avonds een etentje, met wat oude vriendinnen en vrienden (misschien wat aan de late kant om dit nog te regelen.

Laat een leuke taart maken met haar foto er op.

Schiet veel foto's die dag en maak na afloop een leuk foto album.

Stuur haar 60 kaarten, heeft ze meteen wat te doen die dag.

Download het verjaardagslied van Jody Pijper genaamd dit is je verjaardag.

Je hebt versies met een voornaam, dus als je moeder een gangbare naam heeft dan is die misschien wel te vinden en anders heb je de versie met LIEVE SCHAT DIT IS JE VERJAARDAG, erg leuk en opzwepend verjaardagslied, succes verzekerd.



Hoop dat ik je wat tips aan de hand heb gedaan.

Alvast gefeliciteerd en ik wens je een hele leuke dag toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief bericht, blokkie. Jij hebt het getroffen met zo'n lieve mams, je moeder ook met zo'n lieve dochter..



Toen mijn vriend een tijdje geleden 40 werd, heb ik een feestje georganiseerd voor hem. Het 'surprise'-gedeelte ging helaas een beetje mis, dus hij wist wel dat er iets stond te gebeuren.. Op de dag zelf toen hij thuiskwam i.e.g. zoals boven al bschreven het huis versierd met allerhande '40'-slingers-balonnen-vlaggetjes etcetc..



Bij een bedrijf in Halfweg heb ik champagne besteld met een custom-made etiket erop. (zijn foto met "Né ... Maturisé ... en zijn naam erboven)



En wat eigenlijk het leukst was: ik heb iedereen gevraagd een wens, herinnering of gewoon een persoonlijke felicitatie in te sturen op een bep. formaat papier. Dat heb ik laten in binden en daar was hij echt door ontroerd. Is ook heel lief geworden, met foto's, tekeningen en een lach en een traan..



Misschien heb je er iets aan, i.e.g. heel veel plezier gewenst vast!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en dat liedje van Jodi pijper is geweldig!!

Echt camp!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ooit op zo'n dag een "dagje terug" geregeld. Van het huidige huis, naar de vorige woonplaats voor lunch, die daarvoor voor borrel enzo enzo. Was heel groot succes en echt iets voor zo'n mijlpaaldag. Is overigens nog wel veel werk om even te regelen, maar kan natuurlijk best en vereiste is wel dat je moeder niet nog steeds woont in haar geboortehuis en de plaatsen een beetje bereisbaar zijn. Een leuke dag in elk geval!
Wat een leuke andere ideeen! Summer, mijn man wordt dit jaar 40 en ik vind een boekje met bijdrage van iedereen altijd een succes. Doen we ook vaak op mijn werk bij afscheid. Nooit eraan gedacht dat dat voor mijn man ook leuk is.....

Trouwens, zo'n taart met foto vind ik ook leuk. Mijn ouders hadden hun trouwfoto gedaan op hun zoveelste trouwdag, zo schattig die jonge koppies.

Of iedereen een t-shirt aan laten doen met een toepasselijke tekst erop laten drukken. Of een babyfoto van haar?

Horen we nog wat je gedaan hebt??
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



heel erg bedankt voor jullie leuke tips en adviesen.

Ik heb alles genoteerd en ben nu druk bezig met de voorbereidingen.

Vandaag ga ik de stad in om balonnen etc te kopen en een DVD van haar favoriete artiest (Andre Rieu).

Kaartjes voor het concert in de Arena zijn ook nog een mogelijkheid, maar zijn behoorlijk duur (EUR 70 per stuk).

Ook ga ik proberen om een taart met foto te regelen en de cd van Jody Pijper ergens te vinden.

Aangezien mijn moeder nogal een control freak is en zo'n beetje ogen in haar achterhoofd heeft, word het een hele klus om stiekem de voortuin en woonkamer te versieren zonder dat zij iets door heeft. Een suprise feestje organiseren zal dan ook heel moeilijk gaan worden (ze heeft altijd alles in de gaten, om gek van te worden).

Ik zal wel dit weekend nog een aantal mensen opbellen over haar verjaardag, om zeker te stellen dat ze er aan denken komende dinsdag.

Het foto toestel zal ik komende dinsdag ook zeker inzetten, dit is zowel voor haar als voor de rest van de familie leuk voor later.

Wat ik voor de rest ga doen, moet ik nog even verzinnen.

Ik zal jullie in ieder geval nog even laten weten hoe de dag uiteindelijk is geweest.
Alle reacties Link kopieren
regel een stripper, wordt t zeker een onvergetelijke verjaardag voor d'r ... ;-)
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



Zoals eerder belooft even een verslag van DE dag voor mijn moeder

Gister ochtend liep mijn wekker om 05.45 af, en om 7 uur 's ochtends was ik al met 2 boodschappentassen vol versiersels en ontbijt spullen onderweg naar mijn ouderlijk huis.

Vanaf half 8 heb ik in het stikke donker een groot huldeschild en balonnen op de voordeur staan plakken en vlaggetjes met 60 in de voortuin lopen ophangen.

Mijn paps kwam heel sneaky even naar beneden om het licht in de hal aan te doen, zodat ik wat beter kon zien waar ik mee bezig was. Daarna glipte hij weer naar boven, om mijn uiterst ongeduldige en nieuwschierige moeder toch vooral maar boven te houden tot ik klaar was met de voorbereidingen.

Normaal is ze altijd al rond 7 uur 's ochtends beneden, dus het was wel vreemd voor haar om nu boven te moeten blijven .

Na de voortuin moest de woonkamer aan mijn versierseldrift geloven. Overal heb ik serpetines gehangen en slingers, en ballonnen met 60 er op en een "gefeliciteerd" slinger.

Daarna was het tijd om de oven aan te zetten en de luxe ontbijt tafel te gaan opbouwen. Ik had allerlei luxe beleg en verschillende soorten brood ingekocht en verse Jus gemaakt. Onderstussen stonden de croissaints en warme broodjes in de oven. Paps heeft uiteindelijk thee gezet en eieren gekookt.

Als finishing touches had ik een mooi boeket tulpen op de tafel gezet, met een op A4 formaat afgedrukte gekke foto van mijn moeder, en op elk bord een servet met 60 er op.

Uiteindelijk stond alles paraat, en kon ik mijn broer wakker gaan maken .

Toen was het dus "showtime" en riep mijn vader dat mijn moeder naar beneden kon komen. Ik heb toen ook mijn stem laten horen, wat meteen al voor gegil zorgde, omdat ze klaarblijkelijk niet door had gehad, dat ik er al was !

Eenmaal onder aan de trap hebben we mams toegezongen, en kwamen bij haar al de eerste tranen.

Eenmaal beneden merkte ze op dat de lichtinval in het halletje toch wel minder was dan normaal>>> VERRASSING, de voordeur en tuin zijn versierd ma!! Mam was echt helemaal door het dolle heen en vond het geweldig.

Daarna mocht ze doorlopen naar de woonkamer, waar ze naar binnen werd geleid met haar ogen dicht. Eenmaal binnen mocht ze kijken, en volgde totale verbasing over de mega luxe ontbijt tafel en de versiering van de woonkamer.

Geweldig om haar zo perplex te zien staan !

Aan tafel zijn alle cadeaus uitgepakt, wederom met een pak zakdoeken in de aanslag. Ik heb mijn mam 2 kaartjes gegeven voor het concert van Andre Rieu in de Arena. Dit viel enorm in de smaak.

Na uitgebreid te hebben ontbeten, gingen mijn pa en broer weer hun eigen weg.

Ma en ik hebben taart gehaald en koffie gedronken.

Daarna ben ik weer even terug naar mijn eigen huisje gegaan.

Gister avond ben ik weer terug gegaan naar het ouderlijk huis en heb de hele avond de hapjes en drankjes verzorgt en foto's genomen.

De visite vond het ook geweldig leuk al die versiering etc.

Als laatste verrassing had ik kaarsjes gekocht met een 6 en 0, en die aangestoken op een taart de kamer binnen gebracht. Alle visite heeft voor mam gezongen en natuurlijk heeft ma de kaarsjes uit moeten blaasen.

Aan het eind van de avond kon mijn mam terugkijken op een enorm geslaagde 60ste verjaardag.

Kortom: missie geslaagd !



Het was een enorm lange, zware dag, maar ik ben enorm blij dat ik dit voor mijn moeder heb kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Samen een weekeinde naar ardennen gaan. en truth or dare spelen.



Altijd lachen
Alle reacties Link kopieren
Spammert. Op een 3 jaar oud topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven