Bij welke serie zit jij op het puntje van je stoel??
zondag 3 juli 2011 om 14:53
Ik zoek een spannende serie! En dan dus spannend in de zin van: misdaad / crime. Niet spannend in de zin van... nou ja, die andere zin.
En ja, ik weet dat er heel wat topics zijn over series, heb ze allemaal doorgenomen, maar ik kom er nog niet uit. Vandaar dat ik mn eigen topic start...
Wij volgen maar weinig Amerikaanse series. Zijn in oktober begonnen met Grey's, omdat ik er zoveel mensen over hoorde. Hebben alle seizoenen in een paar maanden uitgekeken, vonden het verrassend leuk. Ja, leuk inderdaad, maar de échte spanning miste ik. Dat gevoel van: ik wil nu meteen weten hoe het afloopt.... wat we wél vonden bij de serie Dexter! Hebben nu seizoen 1 t/m 4 gekeken, helemaal geweldig, superspannend! Nog één seizoen te gaan... en dan gaan we weer beginnen met een nieuwe marathon
Maar welke?
En ja, ik weet dat er heel wat topics zijn over series, heb ze allemaal doorgenomen, maar ik kom er nog niet uit. Vandaar dat ik mn eigen topic start...
Wij volgen maar weinig Amerikaanse series. Zijn in oktober begonnen met Grey's, omdat ik er zoveel mensen over hoorde. Hebben alle seizoenen in een paar maanden uitgekeken, vonden het verrassend leuk. Ja, leuk inderdaad, maar de échte spanning miste ik. Dat gevoel van: ik wil nu meteen weten hoe het afloopt.... wat we wél vonden bij de serie Dexter! Hebben nu seizoen 1 t/m 4 gekeken, helemaal geweldig, superspannend! Nog één seizoen te gaan... en dan gaan we weer beginnen met een nieuwe marathon
Maar welke?
zondag 3 juli 2011 om 15:06
Meestal gaat het over seriemoordenaars die ergens in het land actief zijn. Dan wordt er een speciale afdeling van de FBI (geloof ik) opgezet om de moorden te stoppen. Om dat te doen gaan ze de dader "profilen".
Het spannende is dat de moordenaar gedurende een aflevering steeds bezig met jagen (om het zomaar even te zeggen). Zijn ze op tijd of niet... dat is niet altijd hetzelfde namelijk.
Het klinkt wel erg dom als ik het zo opschrijf.
Belangrijk detail: Er speelt zo'n lekker ding in!! google maar 's op shemar moore
Het spannende is dat de moordenaar gedurende een aflevering steeds bezig met jagen (om het zomaar even te zeggen). Zijn ze op tijd of niet... dat is niet altijd hetzelfde namelijk.
Het klinkt wel erg dom als ik het zo opschrijf.
Belangrijk detail: Er speelt zo'n lekker ding in!! google maar 's op shemar moore
zondag 3 juli 2011 om 15:13
Ik had dat bij Prison Break (vooral de eerste serie). Bij iedere aflevering besloot ik vantevoren nu ''echt, echt, echt naar bed te gaan''... Om er uiteindelijk nog eeeeeeentje te kijken
De eerste serie heb ik ook op televisie gevolgd... Daar keek ik de aflevering, de herhaling en dan nog kon ik niet wachten op de volgende.
Criminal minds vind ik ook tof inderdaad...
De eerste serie heb ik ook op televisie gevolgd... Daar keek ik de aflevering, de herhaling en dan nog kon ik niet wachten op de volgende.
Criminal minds vind ik ook tof inderdaad...
zondag 3 juli 2011 om 15:22
zondag 3 juli 2011 om 15:28
Ah kijk, dat klinkt goed allemaal!
Ik heb van vrienden gehoord dat Lost saai is, dus die valt af. (misschien een stom argument, maar ik moet toch een keuze maken )
Prison Break spreekt mij wel aan.
Van The Killing en Law and Order heb ik nog nooit gehoord Teig, dat is ook spannend?
Die andere series ga ik ook even opzoeken, en kijken of ik die op marktplaats kan kopen.
Ik heb van vrienden gehoord dat Lost saai is, dus die valt af. (misschien een stom argument, maar ik moet toch een keuze maken )
Prison Break spreekt mij wel aan.
Van The Killing en Law and Order heb ik nog nooit gehoord Teig, dat is ook spannend?
Die andere series ga ik ook even opzoeken, en kijken of ik die op marktplaats kan kopen.
zondag 3 juli 2011 om 15:31
Oh, echt gaan kijken dan, the Killing! Superspannend, heel goed gemaakt, knap geacteerd. Ik vind het zeer meeslepend. Een van de weinige series waarbij ik genoeg getriggerd wordt om twee afleveringen achter elkaar te kijken (en ik heb niet zoveel geduld, vind t meestal na een aflevering wel prima).
Het is van origine een Deense serie, daar zijn nu twee seizoenen van uit. Er is ook een Amerikaanse versie, daar is een seizoen van uit. Ik heb de Amerikaanse gezien maar de Deense zou ook zeer goed moeten zijn (maar ja, zelfde verhaal, niet zo zinnig om nu ook nog de andere versie te gaan kijken).
Het is van origine een Deense serie, daar zijn nu twee seizoenen van uit. Er is ook een Amerikaanse versie, daar is een seizoen van uit. Ik heb de Amerikaanse gezien maar de Deense zou ook zeer goed moeten zijn (maar ja, zelfde verhaal, niet zo zinnig om nu ook nog de andere versie te gaan kijken).
zondag 3 juli 2011 om 15:44
The Killing gaat over twee politierechercheurs die geconfronteerd worden met een meisje van een jaar of 16 die dood gevonden wordt in de kofferbak van een auto, die in het water ligt. Het gaat deels ook over de nabestaanden van dit meisje, maar ook over politieke ontwikkelingen in de stad (racisme, achterdocht, politieke spelletjes mbt een burgemeester-verkiezing) en natuurlijk over de vraag hoe het meisje aan haar einde is gekomen en door wie. Je wordt voortdurend op het verkeerde been gezet en dat maakt het superspannend.