Entertainment alle pijlers

Bij welke serie zit jij op het puntje van je stoel??

03-07-2011 14:53 140 berichten
Ik zoek een spannende serie! En dan dus spannend in de zin van: misdaad / crime. Niet spannend in de zin van... nou ja, die andere zin.

En ja, ik weet dat er heel wat topics zijn over series, heb ze allemaal doorgenomen, maar ik kom er nog niet uit. Vandaar dat ik mn eigen topic start...

Wij volgen maar weinig Amerikaanse series. Zijn in oktober begonnen met Grey's, omdat ik er zoveel mensen over hoorde. Hebben alle seizoenen in een paar maanden uitgekeken, vonden het verrassend leuk. Ja, leuk inderdaad, maar de échte spanning miste ik. Dat gevoel van: ik wil nu meteen weten hoe het afloopt.... wat we wél vonden bij de serie Dexter! Hebben nu seizoen 1 t/m 4 gekeken, helemaal geweldig, superspannend! Nog één seizoen te gaan... en dan gaan we weer beginnen met een nieuwe marathon

Maar welke?

Bij welke serie zit jij op het puntje van je stoel??
Bij Dexter Maar die heb jij dus al gezien.

Ik heb Lost gevolgd. Maar daar moet je van houden. Verder vind ik het lastig. Ben een grote Grey's fan. Kijk ook graag naar Game of Thrones en True Blood.
Alle reacties Link kopieren
Criminal Minds op de woensdagavond bij Veronica.
Kan je dan ook even in het kort vertellen waar het over gaat? En waarom het dan zo spannend is? Als ik erop ga googlen stuit ik namelijk direct op allerlei spoilers.
Meestal gaat het over seriemoordenaars die ergens in het land actief zijn. Dan wordt er een speciale afdeling van de FBI (geloof ik) opgezet om de moorden te stoppen. Om dat te doen gaan ze de dader "profilen".

Het spannende is dat de moordenaar gedurende een aflevering steeds bezig met jagen (om het zomaar even te zeggen). Zijn ze op tijd of niet... dat is niet altijd hetzelfde namelijk.

Het klinkt wel erg dom als ik het zo opschrijf.

Belangrijk detail: Er speelt zo'n lekker ding in!! google maar 's op shemar moore
Je kunt eens op de site van KRO Detectives kijken. Persoonlijk vind ik de Zweedse serie Wallander erg goed.
@maris: The Killing had jij al gezien? En Law & Order, wat vind je daarvan?

Verder heb ik goede verhalen gehoord over The Wire.
Ik had dat bij Prison Break (vooral de eerste serie). Bij iedere aflevering besloot ik vantevoren nu ''echt, echt, echt naar bed te gaan''... Om er uiteindelijk nog eeeeeeentje te kijken

De eerste serie heb ik ook op televisie gevolgd... Daar keek ik de aflevering, de herhaling en dan nog kon ik niet wachten op de volgende.

Criminal minds vind ik ook tof inderdaad...
Wallander, is ook op Canvas te zien, dus nu twee keer in de week!
Sherlock Holmes van de BBC. Vorig jaar juli zijn er drie proefafleveringen uitgezonden en dat was zo'n succes dat er dit najaar een serie van 11 komt. Ik ben fan!
Ik hou ook van spannende series!

- the event

- true blood

- Fringe(!!)

- Lost

- Prison Break

Fringe was de laatste, een 3 seizoenen marathon!

Deze series zijn echt slecht voor mijn nachtrust hahah!
Als je Dexter leuk vindt, is Breaking Bad misschien wat voor je? Over een chemie-leraar die het thuis moeilijk heeft en besluit amfetamine te gaan maken en verkopen. Ik heb hem al wel gedownload maar nog niet gekeken. Een vriend van mij, enorme Dexterfan, was ook wild van deze serie.
.
Heb je trouwens op BNN The Boardwalk Empire gekeken?

Zo nee, echt unieke serie. Goed verhaal, levensechte personages, prachtig gefilmd en nog spannend ook.

Van de makers van de Sopranos en winnaar van Golden Globe voor series 2011.
.
Ah kijk, dat klinkt goed allemaal!

Ik heb van vrienden gehoord dat Lost saai is, dus die valt af. (misschien een stom argument, maar ik moet toch een keuze maken )

Prison Break spreekt mij wel aan.

Van The Killing en Law and Order heb ik nog nooit gehoord Teig, dat is ook spannend?

Die andere series ga ik ook even opzoeken, en kijken of ik die op marktplaats kan kopen.
The Shield konden wij hier niet van los komen en Deadwood staat op het verlanglijstje.
Oh, echt gaan kijken dan, the Killing! Superspannend, heel goed gemaakt, knap geacteerd. Ik vind het zeer meeslepend. Een van de weinige series waarbij ik genoeg getriggerd wordt om twee afleveringen achter elkaar te kijken (en ik heb niet zoveel geduld, vind t meestal na een aflevering wel prima).

Het is van origine een Deense serie, daar zijn nu twee seizoenen van uit. Er is ook een Amerikaanse versie, daar is een seizoen van uit. Ik heb de Amerikaanse gezien maar de Deense zou ook zeer goed moeten zijn (maar ja, zelfde verhaal, niet zo zinnig om nu ook nog de andere versie te gaan kijken).
Lost begint spannend, maar wordt al snel compleet ongeloofwaardige onzin. Daardoor vond ik de tijd die ik aan de eerste afleveringen gespendeerd hebt achteraf verspild.
.
Kun je een beetje vertellen wat de verhaallijn is van The Killing Teig?
Moonlight en True Blood als je van series over vampiers houdt.

En anders: Lost, Heroes of Jericho. Vooral Jericho is niet zo bekend, maar wel echt enorm goede serie. Is helaas maar 1 seizoen van gemaakt, maar echt steengoed!
Oh en Haven is ook een gave serie. Gebasseerd op de verhalen van Stephen King.
Hmm, de beschrijving van Fringe spreekt mij niet erg aan. Wetenschap, verwarde proffessor.... nee, die streep ik ook door.
Vampiers vind ik ook niet zo leuk Cici, maar bedankt

Het moet sowieso wel realistisch zijn. Zodra ik denk: jaaaa hoor, dat bestááát helemaal niet! Dan haak ik af
Serie 24. We balen er nog van dat er geen seizoenen meer bijgemaakt worden!!
The Killing gaat over twee politierechercheurs die geconfronteerd worden met een meisje van een jaar of 16 die dood gevonden wordt in de kofferbak van een auto, die in het water ligt. Het gaat deels ook over de nabestaanden van dit meisje, maar ook over politieke ontwikkelingen in de stad (racisme, achterdocht, politieke spelletjes mbt een burgemeester-verkiezing) en natuurlijk over de vraag hoe het meisje aan haar einde is gekomen en door wie. Je wordt voortdurend op het verkeerde been gezet en dat maakt het superspannend.
Als het realistisch moet beveel ik nogmaals The Boardwalk empire aan. Is ook gebaseerd op echte personages. Soort maffia serie maar dan met de focus op de menselijke aspecten.

En vergeet Lost, daar is niks realistisch aan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven