Geld & Recht alle pijlers

Na uitkering weer een baan, maar bevalt niet

05-07-2011 20:20 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Begin mei werd ik werkloos doordat mijn tijdelijke baan (inval voor ziekte) afliep en kreeg ik een ww-uitkering. Half juni vond ik weer een baan waarvan ik dacht dat deze erg goed bij me zou passen. Inmiddels werk ik er voor de derde week en ik vind het vreselijk! Het is totaal niet wat ik ervan had verwacht en ik ga nu al met enorme tegenzin heen.. Heb er een klomp van in mijn maag.. Het is gewoon niet wat ik zoek en ik zie er al helemaal geen toekomst voor mezelf, ook omdat er nog een reorganisatie op poten staat..



Als ik nu hiermee stop, kan ik dan terugvallen op mijn ww? In de brief staat wel dat ik binnen een half jaar mijn ww voort kan zetten, maar niet of dat zo is als ik zelf besluit te stoppen..
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt nooit WW als je zelf besluit er mee te stoppen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zou je er niet gewoon blijven werken en ondertussen verder solliciteren? Het is altijd makkelijker solliciteren vanuit een baan dan werkloos.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Heel veel mensen zien altijd op tegen een reorganisatie maar ik denk zeker als je nieuw bent in de organisatie dat je je niet door datgene moet laten leiden wat je op de werkvloer hoort, maar dat je er als de kippen bij moet zijn om nieuwe kansen aan te grijpen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je krijgt geen WW als je zelf de handdoek in de ring gooit. Dat zou een mooie worden zeg



Gewoon doorzetten en als een razende opzoek naar een andere baan.
quote:Juniper_ schreef op 05 juli 2011 @ 20:23:

Zou je er niet gewoon blijven werken en ondertussen verder solliciteren? Het is altijd makkelijker solliciteren vanuit een baan dan werkloos.Bedankt voor het typen.
Alle reacties Link kopieren
TO had je nog WW over toen je deze baan kreeg? Ik heb namelijk gehad dat ik een baan kreeg, het vreselijk vond en het met de leidinggevende heb opgenomen. Samen besloten dat we als ik er niet gelukkig van werd het moesten stoppen. Als reden hebben we aangegeven dat de functie inhoud uiteindelijk toch niet goed bij me pastte. Ik had toen ik die baan kreeg nog iets van een paar maanden WW "over". Heb gelijk mijn consulent gebeld van het UWV en de uitkering is weer geactiveerd. Moet er wel bij zeggen dat ik er heeeel kort heb gewerkt, iets meer dan een week. Nu heb ik trouwens wel een leuke baan.
Je krijgt géén ww als je zelf ontslag neemt ( = verwijtbaar werkeloos) dus blijven werken, leuk of niet, en ondertussen door solliciteren naar een andere baan. Succes!
dat zou nog eens lekker zijn dat als een baan je niet bevalt je gewoon kan opzeggen en WW vangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de reacties maar zo simpel ligt het imo niet... Ik heb 2 opties;

1) Ik blijf idd werken, zoek ander werk (wat heel lang kan duren want voorheen ging het ook erg moeizaam) en kap er dan mee. Probleem daarbij vind ik alleen dat zij ontzettend veel tijd in mij steken nu, ze schuiven me veel werk toe, en bouwen echt al op me. Ik vind niet dat ik het dan kan maken om niet eerlijk te zijn in hoe ik er nu tegenaan kijk..

2) Ik ga een gesprek aan, geef aan hoe ik erover denk en kijk dan wat zij zeggen.. Dat is voor mijn gevoel de eerlijkste oplossing.. Ga er dan vanuit dat zij ook niet meer tijd in me willen steken.. (daar zou ik dan zeker op aanpraten ook als ik eerlijk ben)



1e geval is dus een verstandkeuze en 2e een gevoelskwestie..



Ik hoop dus eigenlijk dat het zo loopt als Maryssa zegt.



Wat ik wel vreemd zou vinden. UWV dramt gigantisch dat je werk moet zoeken. Ik vind iets en neem dit aan, het bevalt niet en ik stop en ik word dus vervolgens gestraft voor het feit dat ik toch werk heb aangenomen..
Alle reacties Link kopieren
Hoezo gestraft voor het feit dat je werk aanneemt?



1) Vind je het wel eerlijk om nodeloos een WW te trekken terwijl je eigenlijk ook een baan had kunnen hebben op dat moment?

2) Zit je nog in je proeftijd of ben je er al uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:chickk schreef op 05 juli 2011 @ 21:14:

Wat ik wel vreemd zou vinden. UWV dramt gigantisch dat je werk moet zoeken. Ik vind iets en neem dit aan, het bevalt niet en ik stop en ik word dus vervolgens gestraft voor het feit dat ik toch werk heb aangenomen..



En hoe dacht je dat he zou gaan voor iemand anders die ene baan opzegt voor een andere baan, wat niet de juiste keuze blijkt. Die moet dan ook maar WW krijgen? Of de mogelijkheid hebben om terug te gaan naar zijn oude baan?



Of had je liever de mogelijkheid gehad om te baanhoppen, eens kijken waar het jou het beste bevalt? Daar hebben ze zoiets als een uitzendburo voor uitgevonden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu via een uitzendbureau, dus kan meteen opzeggen..



Nodeloos een ww? Ik zal er nog steeds alles aan doen om asap werk te vinden, maar voor deze baan viel dat ook enorm tegen.. Ik vind het oneerlijker (nodelozer) om een bedrijf ontzettend veel tijd en kosten in mij te laten steken en vervolgens weer te gaan omdat het me vanaf het begin al niet bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nodeloos. Je hebt immers NU een baan waar je gewoon kan blijven. Dat je het niet leuk vindt is gewoon dikke pech.



Tsjah, dat is het bedrijfsrisico wat er nou eenmaal bij hoort.



Weet je.....een WW-uitkering is een vangnet voor als je echt geen werk hebt. Jij hebt nu werk, dus geen vangnet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet wat je zoekt, maar je kan de werkzaamheden wel aan? Houden die baan, van daaruit naar iets anders zoeken. Reorganisatie of niet.

Als je het toch al niks vind, probeer te relativeren en verwijder zo die steen uit je maag. Ik mag toch hopelijk wel verwachten dat je als je een uitkering hebt ook een behoorlijke steen in je maag hebt!!
Alle reacties Link kopieren
quote:chickk schreef op 05 juli 2011 @ 21:21:

Nodeloos een ww? Ik zal er nog steeds alles aan doen om asap werk te vinden, maar voor deze baan viel dat ook enorm tegen.. Ik vind het oneerlijker (nodelozer) om een bedrijf ontzettend veel tijd en kosten in mij te laten steken en vervolgens weer te gaan omdat het me vanaf het begin al niet bevalt.



Hoe nobel van je!



Ik heb ook ooit een baan gekozen die niks bleek te zijn. Erg vervelend, vooral voor mijzelf. Ontslag genomen en in tijdelijk in de tuinbouw gaan werken, zodat er brood op de plank kwam. En daar vandaan verder gaan zoeken.



Sometimes you win, sometimes you loose.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En wie heeft jou beloofd dat je werk leuk moest zijn? Soms is het gewoon werk, dat je doet om de rekeningen te betalen. Deal with it.
Alle reacties Link kopieren
waarom vraag je het uitzendbureau niet naar wat nieuws voor je uit te kijken? Waarom zou je dat beter vanuit een ww situatie kunnen doen denk je?
quote:chickk schreef op 05 juli 2011 @ 20:20:

Als ik nu hiermee stop, kan ik dan terugvallen op mijn ww? In de brief staat wel dat ik binnen een half jaar mijn ww voort kan zetten, maar niet of dat zo is als ik zelf besluit te stoppen..



Gelukkig, en zeer terecht, is het zo dat je geen WW krijgt als je zelf besluit te stoppen met werken. WW is als vangnet bedoeld, niet als vrije keus.



En zoals iemand al zei hier, wie zegt dat werken leuk moet zijn?

Je werkt omdat je geld moet verdienen, moet wonen, moet eten en nog wat leuke dingen wilt doen. Tenzij je een rijk suikeroompje hebt of de lotto wint, maar de meesten hebben die mazzel niet.



Als je baan niet bevalt ga je solliciteren naar een andere baan, en als dat niet gelijk lukt heb je even pech, dan werk je maar even alleen om geld te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt ivm de tijd die ze in je steken. Bij sommige afdelingen op mijn werk hoort ook een flink inwerktraject en het gebeurt helaas regelmatig dat nieuwe collega's alweer vertrekken als ze net goed ingewerkt zijn, omdat ze dan een leukere functie zijn tegengekomen. Erg frustrerend voor de collega's en het bedrijf kan weer overnieuw beginnen met een kostbare werving en selectietraject en weer een inwerktraject. Een werkgever zal blij zijn als je het zsm aangeeft en waarschijnlijk kun je het dan zo regelen zoals Maryssa omschrijft. Het is toch ook niet je bedoeling om zolang mogelijk van de ww en bijstand gebruik te maken? Je wil toch gewoon een leuke baan waar je lang plezierig kan werken. Ik vind die negatieve reacties over de WW erg kortzichtig.
Je hebt een enigzins vertekent beeld van hoe de wereld werkt. Je hebt gewoon te werken voor je geld, net als ieder ander. En als het niet bevalt, dan zoek je iets anders. Niemand van ons mag dat rustig uitzoeken op kosten van de gemeenschap, dus waarom jij wel? De WW is niet bedoeld om op je gemakkie je droombaan te vinden, het is een vangnet waar je zo kort mogelijk op terugvalt als er echt even geen enkele andere optie is om aan je geld te komen.
Alle reacties Link kopieren
Duup, de reacties over de WW zijn niet negatief en kortzichtig. Het is een prima voorziening. De manier waarop TO de WW wil gebruiken klopt gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
@ nummerzoveel, helemaal eens!!!

Van dit topic gaan mijn nekharen overeind staan.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
@duup

De reacties op de WW zijn idd niet kortzichtig, ze sluiten gewoon aan bij de wet- en regelgeving.
Alle reacties Link kopieren
Wat weten jullie nu eigenlijk echt van hoe een WW uitkering werkt? Uit ervaring?



Met een WW uitkering krijg je helemaal niet de tijd om op je gemak je droombaan te zoeken. Er is een flinke sollicitatieplicht en als je daar niet aan voldoet dan wordt je gekort. Bovendien duurt de WW maar het aantal maanden wat je als arbeidsjaren gewerkt hebt, dus als je jong bent vaak nog maar weinig. Daarna wordt het bijstand, waar je echt niet voor je lol in gaat zitten. TO wil volgens mij gewoon werken, maar haar huidige werkgever ook niet duperen, door hem inhaar te laten investeren. Maar dat aspect willen jullie geloof ik niet zien...



En nee ik zit niet in de WW, heb er nooit gebruik van gemaakt en hoop dit ook nooit te hoeven doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven