Gezondheid alle pijlers

Eerste menstruatie na zwangerschap extreem hevig?

24-01-2008 10:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik (13 weken na mijn bevalling, 2e kind) voor het eerst weer ongesteld geworden. Maar dan nu wel 10x zo hevig als normaal. Ik verlies zoveel bloed dat ik om het half uur het allergrootste maandverband dat er is, moet verschonen....

Ik voel me er helemaal ziek en slap van. Wie weet of dit 'normaal' is....komt dat vaker voor na een bevalling, zo hevig?
Ja. Bij mij is het ook gebleven. Veel meer bloedverlies dan voor mijn zwangerschappen.
Alle reacties Link kopieren
Ow....dus er is ook nog kans dat dit zo blijft?

Duurde de menstruatie ook langer dan normaal? of alleen heviger?
Niet langer wel heviger. Bij mij is het gebleven ja en mijn jongste is al ruim 2. Maar.. andere kwaaltjes zoals buikpijn heb ik dan weer niet meer.
Alle reacties Link kopieren
misschien een rare vraag, maar het is toch bijna niet op te vangen, zo veel bloed? Wist gewoon niet hoe ik dat vannacht moet doen....

Tampons en maandverband zijn binnen 2 uur aan vervangen toe....Lastig hoor!

En ik voel me er helemaal slap van. Komt je dat ook bekend voor?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier: niet langer maar wel heviger. En ondanks dat ik borstvoeding geef en ons kindje nog maar 16 weken is, ben ik al drie keer weer ongi geweest volgens mijn oude cyclus.
Als je je er slap van voelt, dan zou het wel kunnen dat je wat ijzer tekort komt door al dat bloedverlies.
Alle reacties Link kopieren
Als je je slap voelt, is het misschien een idee om een tijdje Roosvicee Ferro te drinken? Het kan namelijk best een ijzertekort zijn waardoor je je zo slap voelt!
Alle reacties Link kopieren
Maar het rare is dat vorige week mijn ijzer (HB) 8,6 was...

Zou het dan door twee dagen zo'n heftige menstruatie al veel kunnen zakken dan?
Wyfke schreef op 24 januari 2008 @ 11:28:

Als je je slap voelt, is het misschien een idee om een tijdje Roosvicee Ferro te drinken? Het kan namelijk best een ijzertekort zijn waardoor je je zo slap voelt!




Of pleegzuster bloedwijn. :) En volgens mij zit in de kruidenbloedwijn van Zonnatura ook extra ijzer.

En (rood) vlees, vis, broccoli, spinazie natuurlijk (al bevat dat minder ijzer dan altijd wordt gedacht).
Mako schreef op 24 januari 2008 @ 11:29:

Maar het rare is dat vorige week mijn ijzer (HB) 8,6 was...

Zou het dan door twee dagen zo'n heftige menstruatie al veel kunnen zakken dan?
Geen idee. :) Maar als je borstvoeding geeft dan heb je ook meer behoefte aan ijzer, eigenlijk net zo als bij kinderen in de groei. Dus de combinatie van zware menstruatie en borstvoeding geven, zou je ijzergehalte een knauw kunnen geven. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef geen borstvoeding....

Bedankt voor de tips trouwens!
Hier ook hoor :) Voor bevalling 3-5 dagen zeer gelijkmatig ongesteld (normaal bloedverlies). Na de bevalling 5-7 hevig, helaas. Ik schrok me dood de eerste keer X-D
Alle reacties Link kopieren
maar tussen hevig ongesteld of ieder half uur het dikste maandverband moeten wisselen zit nog wel een verschil lijkt me. Ik ben ook heftiger ongesteld na de bevalling, maar lang niet zo heftig als jij beschrijft.
Ik wel hoor, heb de eerste drie keer ofzo ook met kraamverband gelopen....*schaam*
Alle reacties Link kopieren
Die kraamverbanden zijn niet iets waar je je voor hoeft te schamen hoor!

Als ik jou was zou ik die gebruiken ipv gewoon maandverband.

Ik had het ook na mijn derde bevalling, ik schrok me echt kapot zoveel bloedverlies bij mijn eerste menstruatie (na ongeveer een week of 12, 13 na de bevalling) Het was inderdaad erg heftig, maar niet langer en ik heb gewoon kraamverband gebruikt en dat ging goed.

De keer erop was het alweer wat normaler en minder heftig als de allereerste keer!

sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook niet zo heftig als jou gehad, maar de eerste 3 menstruaties na de zwangerschap wel veel heftiger, en ook veel buikkrampen. Daarna was het wel minder, maar toch een stuk heftiger dan voor de zwangerschap. Misschien kan het geen kwaad hiervoor de huisarts te bellen, want het is wel een enorm bloedverlies. Ik denk wel dat het mogelijk is dat hierdoor het hB sterk daalt.



Sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden.

Wel 'fijn' te horen dat ik niet de enige ben....

Ik heb idd ff de HA gebeld. Ik moet zo ff langs om mijn HB te laten prikken. We hebben een goede uitgangswaarde, want vorige week is ie toevallig geprikt en was ie 8,6.

Morgenochtend moet het vloeien beduidend minder zijn en anders wil ze het stoppen met hormonen. Dat wil ik zelf liever niet dus ik hoop echt dat het minder wordt.

Ik was er ZO moe van dat ik net tegelijk met de kids 2,5 uur geslapen heb...heeeel vast!
Alle reacties Link kopieren
Mijn HB is nog steeds prima, 8.2.....

Morgenochtend moet ik met de HA bellen.....het vloeien is momenteel nog even erg....ben benieuwd.....
Ik ook, ben benieuwd wat hij heeft gezegd? (Ik zelf heb het eigenlijk voor "normaal" aangenomen destijds, maarik ga binnenkort weer bevallen, dus wil het wel weten :) )
Alle reacties Link kopieren
Mako, vervelend dat het zo heftig is !

Ik had het de 1e keer na de bevalling ook (begin december, toen mijn dochter 6 mnd was). Ik heb toen ook 7 dagen lang kraamverband gedragen, omdat ik helemaal leegliep. Ik hoop dat het snel afneemt bij jou !



Mag ik een andere, gerelateerde vraag stellen aan meelezers?

Ik ben nu 2x ongesteld geweest waar 6 weken tussen heeft gezeten. Vóór mijn zwangerschap had ik altijd een cyclus van ca. 31 dagen. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je cyclus weer regelmatig werd?
What matters most is how you see yourself
Alle reacties Link kopieren
@Jane, bij mij was de cyclus weer direct regelmatig, zoals voor de zwangerschap, 27-29 dagen. Alleen 1 x keer een uitschieter gehad waarbij het een week later kwam, ik dacht toen dat dat kwam van de laatste hormonen, die zich aan het regelen waren, ben toen ook 3 weken heel moe en misselijk geweest.

Even afwachten dus wat de volgende keer is, het kan nog wat met die hormonen te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Beer. Ik zal het inderdaad even aankijken.



Het is alleen een klein beetje lastig, omdat we al een tijdje voor een 2e willen gaan, maar verkeerd timen (en onze sexfrequentie met zo'n kleintje helaas niet erg hoog is). Maar goed, we keep on going ! We hebben geen dringende haast en ovulatietesten kunnen altijd nog.
What matters most is how you see yourself
Ik werd, op de dag af, negen maanden na de bevalling weer ongesteld en eigenlijk is het exact hetzelfde als voor de zwangerschap.
Ik heb na mijn ks 12 (tsja) weken gevloeid, toen een week niks en daarna direct weer regelmatig ongesteld, zelfde als voor de zwangerschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven