Afknappers bezichtiging koophuis.

06-07-2011 23:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
zelf heb ik al een aantal huizen bekeken en soms ben ik om de meest idiote dingen totaal afgeknapt op een huis...



*foto's van een tokkiegezin (slaat nergens op i know!)

klusjes die niet zijn afgemaakt zoals een keuken waar nog geen plinten waren gelegd, een deurtje ontbrak

kit die vies was in keuken/badkamer



A.s. maandag hebben we de eerste bezichtiging van ons appartement(staat sinds afgelopen vrijdag te koop) en tweede bezichtiging in de planning...we hebben al een allround makelaar en er is al een woningstyliste geweest om ons huis goed in te richten...(vooral veel weggegooid/naar garage gebracht)



Zijn er nog kleine dingen waar je zelf (deels) op afgeknapt bent die ik wellicht nog kan doen? DANK!
Alle reacties Link kopieren
Kennis kon er wel om lachen(heeft huis uiteindelijk ook gekocht) puber, vriendinnetje en moeder vonden het wat minder grappig
Humor! Maar lijkt me best erg dat 'n makelaar blijkbaar gewoon zo'n huis waarin mensen nog wonen in en uit kan lopen as he pleases.



Zelf heb ik alleen huizen gekeken waar niemand meer woonde, dus niet afgeleid door de persoonlijke negatieve dan wel positieve sfeer van de voorgaande bewoners.
Alle reacties Link kopieren
Nou, die mensen wisten wel dat hij langs zou komen maar blijkbaar had puberzoon dat of gemist, of hij werd zo verblindt door zn hormonen...
Alle reacties Link kopieren
@ratteke

Ik begreep later dat er een afspraak was gemaakt met de bewoners om het over te schilderen. Kennelijk wad dat nog niet gecheckt door de makelaar.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Mijn makelaar mocht echt niet zomaar mijn huis binnen komen hoor. Alles ging op afspraak. Ik denk dat puberT niet wist dat er een bezichtiging zou zijn. Had mams toch beter moeten communiceren...
of puberT dacht dat ze best ff snel voordat de makelaar kwam konden ketsen
Alle reacties Link kopieren
Huizen zat bekeken.



Afknappers:

- totaal verspochte nieuwe aanbouw aan een huis

- woonoppervlak uit brochure bleek niet te kloppen (na eigen berekening. max 66 ipv 100m2

- 'met een recent geplaatst dakraam op zolder' Raam was prima, jammer dat je er zo langs keek en eigenlijk het hele dak nog vervangen moest worden.

- alle deurposten in huis beschadigt

- huisdieren / rookgeur

- zoveel troep in de berging dat je er niet eens in kan

- niet werkende verlichting in donkere kamers

- betegelt balkon waarvan min50% van de tegels gebroken was en de boel leek verzakt. (dak moest wel rot zijn)

- schuur aan de binnenkant 'geïsoleerd'met asbest platen. Da's niet zo erg als ze allemaal heel zouden zijn maar hiervan was een grootdeel gebroken = heel gevaarlijk. Volgens de makelaar maakte dat echt niets uit. Wij weten wel beter (werk)
quote:Maja82 schreef op 07 juli 2011 @ 08:01:

Huizen zat bekeken.



Afknappers:

- totaal verspochte nieuwe aanbouw aan een huis

- woonoppervlak uit brochure bleek niet te kloppen (na eigen berekening. max 66 ipv 100m2

- 'met een recent geplaatst dakraam op zolder' Raam was prima, jammer dat je er zo langs keek en eigenlijk het hele dak nog vervangen moest worden.

- alle deurposten in huis beschadigt

- huisdieren / rookgeur

- zoveel troep in de berging dat je er niet eens in kan

- niet werkende verlichting in donkere kamers

- betegelt balkon waarvan min50% van de tegels gebroken was en de boel leek verzakt. (dak moest wel rot zijn)

- schuur aan de binnenkant 'geïsoleerd'met asbest platen. Da's niet zo erg als ze allemaal heel zouden zijn maar hiervan was een grootdeel gebroken = heel gevaarlijk. Volgens de makelaar maakte dat echt niets uit. Wij weten wel beter (werk)wat erg, de leek zou het zo geloven en dan in een levensgevaarlijk huis wonen
Alle reacties Link kopieren
Het is dat mijn vriend het zelf als asbest herkende anders had ze het waarschijnlijk niet eens gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 07 juli 2011 @ 07:45:

Niet zelf meegemaakt maar een kennis van me liep met makelaar en al een kamer in waar puberzoon des huizes bezig was met zijn vriendinnetje Bij bezichtigingen belden de verkoopmakelaars steevast even aan de deurbel voordat we naar binnen gingen.
Alle reacties Link kopieren
Afknappen op een huis omdat de vorige bewoners er een troep van hebben gemaakt, lampen niet werken of de tegeltjes vies zijn is een beetje suf..... het gaat er toch om of je het huis mooi vindt?



Ons huis was een afgeleefd huurhuis dat er echt niet uitzag, veel van de vraagprijs af kunnen krijgen en helemaal laten opknappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 07 juli 2011 @ 08:22:

Ons huis was een afgeleefd huurhuis dat er echt niet uitzag, veel van de vraagprijs af kunnen krijgen en helemaal laten opknappen.Daar moet je dan wel de tijd voor hebben.
En toch telt de presentatie van een huis ontzettend veel mee voor de verkoop en de prijs. Niet voor niks dat je woonstylistes etc in kan huren.

Een huis met achterhaalde tegeltjes, dat vies is en stinkt naar sigaretten zal echt minder goed verkopen dan een huis met neutraal tegelwerk, dat opgeruimd is en lekker fris ruikt.



Vooral nu er zoveel te koop staat dat kopers het voor het uitzoeken hebben. Bruine plavuizen? Ja, dat moet ik eruit halen, en dus wil ik zoveel duizend euro van de vraagprijs af. Deurposten beschadigt, verrotte kozijnen? Idem dito.

Zo werkt het gewoon.



edit: en jij hebt het laten opknappen Spectral, ik denk niet dat iedereen daar de centen voor heeft (ook al krijg je de vraagprijs omlaag) of, als je het zelf doet, de tijd en kennis.

Als ik een huis koop, wil ik best een vloer leggen, wat schilderen en behangen, maar tegels breken en daken vervangen doe ik liever niet, dus daar zou ik op afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen maandag kijkers gehad en die moesten hun eigen appartement nog te koop zetten. Das ook een aardige afknapper kan ik je melden.



Toen wij dit appartement kochten zag het er ook niet uit, maar het gevoel toen we binnen liepen was zo goed dat we ervoor gegaan zijn. En nu gaan we voor nieuwbouw en hoop ik dat er snel iemand net zo gek is op ons huisje als wij zijn



Zag dat iemand het over de beschadigde deurposten had. Die heb ik ook, maar met een peuter van bijna 2 in een appartement zijn die niet te voorkomen helaas :(
Alle reacties Link kopieren
Bij een keurig onderhouden appartement uit 1955 op een goede locatie heel dicht bij het centrum met mooi uitzicht viel mij op dat de bewoners in elke kamer een Ambi Pur luchtverfrisser in het stopcontact hadden. Verder was alles schoon, netjes en er werd niet gerookt in het pand. Kreeg het idee dat de bewoners een muffe geur van de woning wilden verbergen.

De 'verborgen' geur van het appartement was een afknapper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 07 juli 2011 @ 08:25:

[...]



Daar moet je dan wel de tijd voor hebben.En geld en tijd is geld.
En je moet niet alleen de tijd en geld hebben voor het opknappen, je moet ook nog maar eens zin hebben in alle gedoe. Ik zou zelf nooit meer voor een 'opknapper' gaan.
Toen ik een huis wilde kopen had ik niet eens zoveel eisen, maar ben bij een aantal bezichtigingen toch wel echt afgeknapt:

- superslechte afwerking (slordig geverfd, kabels die dwars over muren en plafond lopen)

- lelijke badkamer/keuken, en dan bedoel ik ouderwets, spuuglelijk etc. (had geen zin/tijd/geld om er iets nieuws in te plaatsen)

- volgens de makelaar ''praaaachtig uitzicht'', ja, op een bedrijf waar ze grind verwerkten, dus bergen met grind en grote machines....prachtig (NOT)

- schimmel/vochtplekken op de galerij, er hing een enorm oranje zeil, maar volgens de makelaar was er ''niks aan de hand''



Huidige huis was gewoon perfect, nieuwe keuken + badkamer en toilet, allemaal in mijn smaak, nieuwe vloeren, plafonds mooi afgewerkt met sierlijsten, gewoon helemaal goed. Heb er weinig aan hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis hadden we te koop staan in 2002, het was van binnen net een kroeg, alleen de geur niet.er werd niet gerookt dus dat viel mee.

Maar aan alle muren hingen bordjes e.d. de keuken was zeker 30 jaar oud. Maarja wij hadden wel alles zo goed en zo kwaad opgeknat of opgeleukt. Het huis was binnen 3 mnd verkocht tegen de vraagprijs, huh> dat hadden we niet verwacht, heerlijk maar niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwimmie schreef op 07 juli 2011 @ 08:28:

Zag dat iemand het over de beschadigde deurposten had. Die heb ik ook, maar met een peuter van bijna 2 in een appartement zijn die niet te voorkomen helaas :(



Je hebt beschadigde deurposten en beschadigde deurposten.

Ik denk niet dat bij jou de houtplinters uit de gebarste deurposten steken. (zo sterk zijn kleintjes toch niet )
quote:Ruza schreef op 07 juli 2011 @ 07:45:

Niet zelf meegemaakt maar een kennis van me liep met makelaar en al een kamer in waar puberzoon des huizes bezig was met zijn vriendinnetje



Een heel hardnekkig broodje-aap verhaal! Afhankelijk van waar je woont, is het de zoon des huizes, de jongste dochter, de buurvrouw of de tennisleraar die net ligt te wippen op het moment dat er een bezichtiging is. Niet waar dus.



Elninjoo, natuurlijk banjert een makelaar niet zomaar een huis in zonder aankondiging, een bezichtiging wordt altijd een dag van tevoren aangekondigd, zodat de bewoners de woning kunnen opruimen en fatsoeneren. Zij willen ten slotte de woning verkopen!



Voor wat betreft plotselinge wietplantages, lijken in de kast, dronken buurmannen, kortom, verrassingen die net een kwartier voor een bezichtiging zijn ontstaan: broodje aap. Bovendien, een beetje makelaar is wat vroeger voor de bezichtiging, en gaat alvast naar binnen om deuren open te maken, lampen aan te doen, gordijnen en eventueel ramen te openen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik pas een goed alternatief gevonden voor de 'doorzichtige' appeltaart geur of de te synthetische luchtverfrisser geuren; Ik had een emmer gevuld met water en een scheut vloeibare marseille zeep om eens flink te gaan poetsen toen ik onverwacht weg moest. Kwamen we 's avonds thuis zegt mijn man 'nou, jij bent hier druk geweest vandaag' Inderdaad rook het huis heerlijk schoon en fris, een goede 'binnenkomer' !
Alle reacties Link kopieren
Afknapper: leuke ruime gezinswoning met grote tuin. Alleen bij de buren met 2 zoontjes (duidelijk te horen) stond zo'n speeltoren in de tuin tegen de grens van het perceel.



Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je verliefd op een huis wordt, dat niks je kan tegenhouden. Dat had ik in ieder geval bij m'n eerste huis. Vriendin die mee ging kijken, verklaarde me voor gek, want:

- huis was helemaal uitgewoond en verschrikkelijk smerig

- badkamer had afgrijselijke bruine tegels

- in 1 van de slaapkamers zat een keukenblok dat eruit moest

- er zaten 300 lagen verf op de trap en de deurposten



Het maakte mij allemaal niet uit, want het huis had alles wat ik wilde en de ligging was perfect.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie? Wij hebben een oud huis in de randstad. Rond 1920 gebouwd. Keuken en badkamer (bruin)stammen volgens mij nog uit die tijd. Verschrikkelijk lelijk en ouderwets. Maar daar is de vraagprijs ook wel naar. Kijkers hebben we genoeg,alleen de koper hebben we nog niet gevonden. Moeten we een nieuwe keuken plaatsen/verven? Badkamer en keuken staaty wel zo op internet,dus mensen weten wat ze kunnen verwachten?!





Haha die puberzoon. Je zal ze maar aantreffen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven