Afknappers bezichtiging koophuis.

06-07-2011 23:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
zelf heb ik al een aantal huizen bekeken en soms ben ik om de meest idiote dingen totaal afgeknapt op een huis...



*foto's van een tokkiegezin (slaat nergens op i know!)

klusjes die niet zijn afgemaakt zoals een keuken waar nog geen plinten waren gelegd, een deurtje ontbrak

kit die vies was in keuken/badkamer



A.s. maandag hebben we de eerste bezichtiging van ons appartement(staat sinds afgelopen vrijdag te koop) en tweede bezichtiging in de planning...we hebben al een allround makelaar en er is al een woningstyliste geweest om ons huis goed in te richten...(vooral veel weggegooid/naar garage gebracht)



Zijn er nog kleine dingen waar je zelf (deels) op afgeknapt bent die ik wellicht nog kan doen? DANK!
Nou dat laatste klopt sowieso niet, 9 van de 10 keer moest ik gewoon op de verkopend makelaar wachten en gingen we tegelijk naar binnen. Heel soms zat ie idd al binnen, maar dat was meestal als ie al voor mij nog een bezichtiging had gehad..



En over dat broodje aap: het kan toch gewoon, ik vind het niet extreem ongeloofwaardig hoor..

Pubers onthouden vast niet wanneer hen verteld wordt dat er morgen een bezichtiging is..



OT: afknappers voor mij:

-Vooraf: als mensen een internetmakelaar hadden ingeschakeld en zelf de rondleiding deden, je alleen afspraak kon maken door je gegevens achter te laten etc.. Zwaar irritant!!

-Stank, zowel kattenbakkengeur of rook.. Kunstmatige geuren, zoals appeltaart en van die geurstokjes kan ik juist heel positief vinden..



Voor de rest kon ik er wel doorheen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Is je huis wel licht, smirnof?
Slaapkamer met een onopgemaakt bed en een overvolle asbak ernaast.



Moet zeggen dat dit overigens geen dealbreaker zou zijn geweest. Als ik het een goed huis had gevonden had ik het toch gekocht. Neem aan dat de bewoner het bed en de asbak dan wel meeneemt. De slechte fundering en het feit dat je zeeziek werd omdat de vloer zo scheef liep waren de echte afknapper.
Wij hebben pas een huis gekocht waar het onkruid twee meter hoog in de voortuin stond en dat was nog maar de entree. Maar het huis had wel veel tuin erbij en de ligging was heerlijk rustig, ik kon er wel doorheen kijken. Je moet er dan wel zin in hebben, om alles op te knappen. Inmiddels zitten we hier heerlijk te wonen maar zijn wel al maanden aan het klussen. Ons eigen huis hebben we in vijf weken verkocht en ik heb zelf de foto's voor funda en de makelaarssite gemaakt, zodat die goed naar mijn zin waren. Ik heb gezorgd dat het huis rustig oogde, dus niet te veel tierelantijnen en ik heb persoonlijke spullen weggehaald. Als er kijkers kwamen zorgde ik voor een kaarsje op tafel (was nog winter) en brandde de sfeerhaard. En de mensen die binnen kwamen gingen ook meteen bij de haard staan: Oh wat gezellig! Ik zorgde ook dat er een fris bosje bloemen op tafel stond. Appeltaart gaat me dan weer te ver.

Ons huis was verder wel instapklaar maar de ligging was aan een doorgaande weg. Ik denk wel dat mede door de details van het kaarsje en door de goede rustige foto's, de verkoop is bevorderd.



Mijn grootste afknapper tijdens een bezichtiging is dat de eigenaresse met de makelaar en ons meeliep en heel erg aanwezig was (zenuwen waarschijnlijk). Daardoor konden wij niet rustig en kritisch kijken en stonden we zo weer buiten.
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf bij bezichtiging maar zat tijdje geleden te kijken naar een woning op funda, was foto van slaapkamer en er hing een foto van achterwerk van een (zijn) vrouw, wat iedereen aan zijn muur hangt moet hij/zij zelf weten maar als je huis op funda staat dan zou ik zoiets toch even snel verwisselen met een wat degelijker plaatje
Smirnoff, ik kan je niet quoten, gaat iets mis.





Ik zou het doen, als er weinig belangstelling voor het huis is. Het is een dagje werken maar helpt misschien wel. Ik zou dan matte verf nemen voor de keuken, dat geeft het mooiste resultaat. En dan een neutrale lichte kleur. Misschien ook eens kijken naar kleine details, leuk kussentje op de bank, ander theedoekje enz..
quote:Aubrey schreef op 07 juli 2011 @ 08:33:

En je moet niet alleen de tijd en geld hebben voor het opknappen, je moet ook nog maar eens zin hebben in alle gedoe. Ik zou zelf nooit meer voor een 'opknapper' gaan.



pfff precies. Ik kan heus wel door een afgeleefd huis heenkijken, ik heb er gewoon geen zin in. MIjn ouders hebben vroeger twee keer een enorme verbouwing gedaan in zo'n huis en ik vond het verschrikkelijk. Letterlijk jaren leven tussen blikken verf, gereedschap en bouwmateriaal. Schaamde me op puberleeftijd ook dood daarvoor, ik kon nooit eens iemand normaal ontvangen omdat het altijd troep was.

Heb er echt een soort allergie door opgelopen. Binnenkort vervangen we onze keuken en daar heb ik al slapeloze nachten van.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle reacties!!



@roken doen we niet (en niemand die hier over de vloer komt!!)



@huisdieren hebben we wel..geen kattenbakken binnen..maar geloof ook niet dat het ruikt, maar wat zou ik als maskeerder het beste kunnen gebruiken? Zal die emmer met mareillezeep eens proberen (is marseillezeep hetzelfde als groene zeep?)



@inrichting we hebben een zeer neutrale inrichting. veel licht hout (voornamelijk berken) een witte bank en vooral weinig spullen in huis. Witte gordijnen, wit houtwerk, lichtbruine cappuccino en witte muren.



@foto's zal ik foto's van zoon weghalen? zijn een paar kleine lijstjes



@bloemen zal sowieso even verse bloemen kopen op de verkoopdag zodat ze heerlijk vers zijn en ruiken.



@schilderwerk

on huis is 80 jaar oud dus ja, er zitten wel tig lagen verf op de muren en houtwerk. We hebben het allemaal in hoogglans wit geverfd (afgelopen maand)



De muren is iets dat ik (als ik het zou kopen) helemaal aan zou laten pakken. Even al het behang eraf en muren laten stucken.

Net als de kozijnen. Die zou ik laten vervangen voor nieuwe kozijnen met dubbelglas (kan niet in de huidige kozijnen)



De badkamer en keuken zijn in goede staat (2008-2011 geplaatst)



Het huis is 'direct te bewonen' als je niet teveel eisen stelt (de prijs is er ook naar, zo'n 10% lager dan de twee andere appartementen waarvan ik de staat niet ken en eentje boven een voormalig drugspand zit)



Ja, ik weet absoluut dat het stom is om af te knappen op de huidige inrichting..maar ik geloof idd dat het wel van invloed is...
zoals je het omschrijft ziet het er prima uit.

Marseillezeep is volgens mij inderdaad groene zeep. Je kunt het als blok kopen maar ook vloeibaar (en het is is geel gek genoeg )

Ik gebruik altijd die vloeibare om mee schoon te maken. Vind het een lekker fris geurtje hebben itt die zoete synthetische geuren van andere allesreinigers. (hoewel ik witte reus allesreiniger ook lekker vind)







deze dus
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 07 juli 2011 @ 07:41:

[...]





sprayen...met ambi-pur ofzo bedoel je??

Tsja, het is heel persoonlijk, maar de meeste van die sprays vind ik ook vies ruiken (vooral in combinatie met sigarettenrook).

Als je je huis te koop hebt staan denk ik dat je gewoon helemaal niet meer binnen moet roken en heel goed luchten moet voordat er kijkers komen.

Of dan toch maar een cliché appeltaart bakken, maskeert een hoop geurtjes en ruikt wel lekker.Haha, nee Starshine...er schijnen zelfs appeltaart sprays te zijn! En volgens mij ook koffie en kaneel enzo.
appeltaartspray? goh...

nee nooit geweten
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 07 juli 2011 @ 08:27:

En toch telt de presentatie van een huis ontzettend veel mee voor de verkoop en de prijs. Niet voor niks dat je woonstylistes etc in kan huren.

Een huis met achterhaalde tegeltjes, dat vies is en stinkt naar sigaretten zal echt minder goed verkopen dan een huis met neutraal tegelwerk, dat opgeruimd is en lekker fris ruikt.



Vooral nu er zoveel te koop staat dat kopers het voor het uitzoeken hebben. Bruine plavuizen? Ja, dat moet ik eruit halen, en dus wil ik zoveel duizend euro van de vraagprijs af. Deurposten beschadigt, verrotte kozijnen? Idem dito.

Zo werkt het gewoon.



edit: en jij hebt het laten opknappen Spectral, ik denk niet dat iedereen daar de centen voor heeft (ook al krijg je de vraagprijs omlaag) of, als je het zelf doet, de tijd en kennis.

Als ik een huis koop, wil ik best een vloer leggen, wat schilderen en behangen, maar tegels breken en daken vervangen doe ik liever niet, dus daar zou ik op afknappen.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar.... een huis heeft een bepaalde marktwaarde. Als het afgeleeft is ligt die waarde een stuk lager. Koop je het dan en heb je geen geld voor verbouwing leef je eigenlijk boven je stand.



Wij kopen dus liever een afgeleefd huis tegen een lage prijs en knappen dat op. Zo maken we over het algemeen ook nog een aardig rendement (waardevermeerdering). En niet onbelangerijk, we leven niet in een huis dat is ingericht (keuken/badkamer) met de smaak van iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Die vloeibare groene zeep is niet degene die ik bedoelde. Ik forum nu mobiel dus kan even geen plaatje plakken maar het is vloeibare allesreiniger marseille van ajax; melkachtig wit in een doorzichtige fles met rode dop. Ruikt echt heerlijk, zoektocht waard! ( ga denk ik maar provisie vragen
Alle reacties Link kopieren
Grootste afknapper allertijden en denk het nooit meer mee te maken:



Vriend en ik gingen voor de zoektocht naar ons eerste huis voor een bezichtiging een appartement op de 4e verdieping bezoeken in hartje Rotterdam.

We zochten een appartement wat in de basis goed was, maar waar we wel zoveel aan op konden knappen dat er een 'winst' te behalen viel.



Alles goed en aardig, appartement was heeeuuul jaren 60 ingericht, maar groot en had veel potentie. Onze handen jeukten eigenlijk al om te gaan beginnen...Ik liep voor vriend en makelaar uit naar het (enorme!) balkon aan de achterzijde, stap met één voet het balkon op, hoor de makelaar 'Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!' roepen en word met een enorme ruk aan m'n capuchon naar binnen getrokken.... In the split second, terwijl ik me al liggend nog aan het bedenken was of ik de makelaar nu moest slaan of niet, vertelde hij dat het balkon aan 'twee zijden draadjes' hing en dat ik zéker naar beneden was gestort als ik met voet 2 ook op het balkon was gaan staan...



Vriend flipte zo'n beetje en heeft al scheldend op de makelaar een hamer en spijkers bij het naastgelegen appartement geleend en de deur vastgezet, wilden niet op ons geweten hebben dat deze lakse makelaar bij volgende kijkers het wéér zou zijn vergeten te vermelden.



Huis werd 'm niet en we hebben melding gemaakt bij de NVM.
life ain't a perfect story, write it while you live it
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tegenwoordig de siciliaanse citroen van Ajax, dat rukt ook zo heerlijk. (heet erg Offtopic, ik weet het)
Alle reacties Link kopieren
quote:designed schreef op 07 juli 2011 @ 10:18:

Grootste afknapper allertijden en denk het nooit meer mee te maken:



Alles goed en aardig, appartement was heeeuuul jaren 60 ingericht, maar groot en had veel potentie. Onze handen jeukten eigenlijk al om te gaan beginnen...Ik liep voor vriend en makelaar uit naar het (enorme!) balkon aan de achterzijde, stap met één voet het balkon op, hoor de makelaar 'Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!' roepen en word met een enorme ruk aan m'n capuchon naar binnen getrokken.... In the split second, terwijl ik me al liggend nog aan het bedenken was of ik de makelaar nu moest slaan of niet, vertelde hij dat het balkon aan 'twee zijden draadjes' hing en dat ik zéker naar beneden was gestort als ik met voet 2 ook op het balkon was gaan staan...



Vriend flipte zo'n beetje en heeft al scheldend op de makelaar een hamer en spijkers bij het naastgelegen appartement geleend en de deur vastgezet, wilden niet op ons geweten hebben dat deze lakse makelaar bij volgende kijkers het wéér zou zijn vergeten te vermelden.



Huis werd 'm niet en we hebben melding gemaakt bij de NVM.O my god
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 07 juli 2011 @ 07:38:

Ik knap alleen maar af op slechte ligging, te kleine tuin etc.



Mijn huis was nog helemaal in de 70-er jaren stijl met groene tegeltjes en oranje details. Ook zat er geen fatsoenlijke keuken en badkamer in. Maar dat zijn allemaal dingen die je tijdens de verbouwing aan kunt pakken.

Foto's aan de muur die je niet aanstaan, vind ik dus al helemaal ridicuul om over te vallen.

Hier idem,ik kijk alleen naar de locatie en het perceeloppervlak.Mooi meegenomen als het huis helemaal mijn smaak is van binnen maar wanneer tref je dat,bij huizen vanaf een miljoen misschien:-))

Ons vrijstaande jaren 30 huis had de perfecte locatie en veel grond maar verder,oranje/bruine tegels (retro is niet mijn smaak)alleen een standaard keukenblok,overal vloerbedekking en behang,en ga zomaar door,niets was mijn smaak,alleen de mooie trappenpartij,de erker en het glas in lood beviel me.Maar daar kijk je doorheen en daar is de prijs ook naar.We hebben het voor een koopje gekocht en verbouwd naar onze smaak en nu wil iedereen die het ziet het wel kopen

Dus kijk door de inrichting en smeer heen,liever een bouwval in de villawijk dan een paleis in een afbraakbuurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 07 juli 2011 @ 08:44:

[...]





Je hebt beschadigde deurposten en beschadigde deurposten.

Ik denk niet dat bij jou de houtplinters uit de gebarste deurposten steken. (zo sterk zijn kleintjes toch niet )Het zou je nog verbazen , maar nee het gaat idd om stootbeschadigingen, die je toch niet kunt voorkomen ook zonder kinderen niet. Het is tenslotte een huis waar in geleefd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk naar de ligging, de ruimte, de grond, de kwaliteit van onderhoud (liever een nette bruine badkamer zonder schimmel, dan een lekkende en gespikkelde witte). Schilderen moet je 9 van de 10 keer toch, dus liever netjes bruin, dan slecht geschilderd wit.

Als ik veel broddelwerk zie (missende plinten, plakband om de kraan) zegt dat vaak ook alarmerend veel over de staat van het dak, de kozijnen en de verwarmingsinstallatie.

Dure keuken en supergoedkope ketel geeft ook aan dat je goed moet kijken naar de staat van de echt belangrijke dingen.
...
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat we uiteindelijk gevallen zijn voor nieuwbouw. Ook niet ideaal maar beter dan sommige dingen hier.
Designed, ik zou als verkoper toch niet blij zijn als een gegadigde mijn deur ging dichtspijkeren, hoe dan ook!
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden eens wezen kijken bij een huis wat te koop was. Kwam er aan en er zat me toch een gat in de voordeur ( die ook niet meer dicht ging). Toen ik binnen vroeg waar de 3 de kamer was aangezien ik er maar 2 zag en het een 3 kamer zou zijn, zei de makelaar dat ik meer fantasie moest hebben en maar gewoon een muur neer moest zetten. Voor de rest was het hele huis in rare kleuren geverfd was net een regenboog. Daarnaast waren er overal gaten van 30-60 cm zelfs in de vloer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lonkaa schreef op 07 juli 2011 @ 10:27:

[...]





O my god jep....... Nu ik het weer opgeschreven heb, wordt ik weer echt kwaad dat die makelaar het 1: niet heeft vermeldt, en 2: niet de moeite had genomen om iig een lintje te spannen zodat duidelijk was dat het balkon levensgevaarlijk was en niet betreden mocht worden...
life ain't a perfect story, write it while you live it
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 07 juli 2011 @ 10:48:

Designed, ik zou als verkoper toch niet blij zijn als een gegadigde mijn deur ging dichtspijkeren, hoe dan ook!



je maakt een grapje zeker? Ik zou het als verkoper 1000x erger vinden als een kijker door mijn laksheid naar beneden stort.



Al had ik de deur dicht moeten purren, sue me.
life ain't a perfect story, write it while you live it
Ik heb een soortgelijk iets gehad als Designed. Toen we het huis gingen kijken waar we nu wonen was ik erg onder de indruk van de woonkamer. Gróót! En een open haard! En een mooie keuken mét vaatwasser. helemaal goed dus. Wij naar boven, ik als eerste.



Ik gebruik altijd de trapleuning en in deze trap zit een bochtje. Er zitten dus 2 leuningen aan. Ik ben in het bochtje, pak de andere leuning en ik donder bijna naar beneden! Zit de leuning helemaal niet vast in de muur!



Reactie van de makelaar ''oh ja, is ook zo, die zit los..."



Ben me wezenloos geschrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven