Corfu

09-02-2007 13:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend om informatie te verkrijgen over Sardinie en Sicilie.We wisten nog niet waar heen te gaan. :(



Nu hebben we met zijn vieren democratisch gekozen voor...Corfu. Wel iets anders, maar het is natuurlijk een compromis. :D

Ik zou jullie nog laten weten wat het ging worden, dus bij deze. We hebben inmiddels geboekt!

Kent iemand het eiland, en heb je leuke tips voor ons? Wij logeren in Kontokali..*;
Alle reacties Link kopieren
Goede keus !  het is zo'n beetje het allergroenste eiland van Griekenland dussss.  Aanrader is Paleokastritsa: zachtgeel strand, palmen en torenhoge rotsen heel erg mooi.

Wij zaten in Gouvia , klein maar gezellig, geen echte uitgaansgelegenheden (behalve restaurants en kroegjes en wat winkeltjes) en kiezelstrand.

Vlakbij ligt Dassia: veel uitgaan en shoppen.



Als je wilt en kunt huur een scooter of brommer en trek er op uit en ga onderweg picknicken.
Hoe lang kan een mens het uithouden op Corfu, want mijn vriend wil graag drie weken naar Acharavi, en ik herinner me maar al te goed dat we na 10 dagen -inclusief trektocht- al strontflauw waren van Kreta.



Ik weet dat de vraagstelling misschien lullig overkomt, maar zo is het niet bedoeld. Ik ben gewoon bang dat we elkaar twee weken gaan lopen etteren als we alles in één week gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ga ook naar Griekenland, maar dan naar Samos. Dat heb ik trouwens zeer ondemocratisch besloten maar ik was zo enthousiast dat hij geen nee meer zei.;)



Naar Sardinië ben ik trouwens wel geweest, ook heel mooi. Moet je zeker een keer doen!



ps: hij is nou ook enthousiast hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat vind ik wel ietwat verwend overkomen Moppetoet...:)

Ik waardeer elke andere plek op aarde, omdat ik weet dat er ook mensen zijn die nooit op vakantie kunnen...

Trouwens, hoe kun je Kreta vergelijken met Corfu...van insiders heb ik vernomen dat Corfu heel anders is. Waar ligt Acha..nogwat trouwens? Is dat ook ergens in Griekenland? En als je het eiland zat bent, ga je toch ieder je eigen gang? Ipv te etteren...dat kun je nl het hele jaar nog doen...:D

Minny, ik ken Samos niet. Heb wel gehoord dat het lieflijk en groen is, en nog stukken zonder massatoerisme..
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar geleden ben ik naar Corfu geweest. Wij zaten toen ook in Gouvia. We hebben een aantal excursies gedaan, zoals de jeepsafari, Corfustad en naar het vaste land. De riviersafari schijnt heel leuk te zijn, maar heb ik helaas niet kunnen doen. Daarnaast hebben we een dag fietsen gehuurd en achteraf hadden we dat veel eerder in de vakantie moeten doen. Het is een supermooi eiland om te fietsen, als je tegen de bergen op kan komen ;-)



Ik heb me de twee weken prima vermaakt, maar als je je snel verveeld dan denk ik dat je beter naar een groter eiland of ander land kan gaan. Het is maar net wat je van je vakantie verwacht en maakt.
Natuurlijk waardeer ik het dat ik in de luxe positie verkeer dat ik me überhaupt kán afvragen waar ik mijn vakantie door zal brengen.



Kijk, die tip over fietsen huren vind ik een goede. Dat bedoel ik dus eigenlijk met mijn vraagstelling, wat kun je er doen e.d.



Acharavi ligt in het noorden van Corfu, één van de weinige plekken waarvan de reisgidsen zeggen dat er zandstranden zijn.



Als we heengaan dan wordt het vliegen + autohuur.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook gaan eilandhoppen, dat verveelt volgens mij niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
O, wat enig, Moppetoet!! Dan moeten we wel een meeting organiseren!! Gaan er nog meer forummers naar Corfu???:D



Ik heb me laten vertellen, dat juist in Kontokali (wat een naam) ook zandstranden zijn, vandaar de keus voor dat dorp.

Wij gaan 14 juli. Wie nog meer?;)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een meeting op Corfu? Leuk!:D

Maar hoe krijg je al die mensen daar?
Met het vliegtuig ???? ;).



Zwemmen kan natuurlijk ook, maar dat duurt zo lang vanaf de Waddenzee.
Alle reacties Link kopieren
Het Viva Vliegtuig, klinkt goed. Kunnen we ze niet overhalen deze meeting te sponsoren met een eigen vliegtuig met logo? Best aardige reclame haha.:D
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen oktober twee weken gaan fietsen op Corfu. Echt prima! We hadden van te voren fietsen geregeld via Cycletours gezien we een kidcar erachter wilden zodat onze twee meiden "achterop" konden! Prefect! We hebben 1 week in en appartement in het binnenland (Agios Ioannis) gezeten en fietsen in 20 minuten naar Gouvia. Vlakbij was een groot Aquapark,...leuk voor 1 dagje,...) Hebben verder elke dag een ander deel van het eiland bekeken op de fiets ( yes,...ook heuveltje op naar Pelekas,...Pfffff,......maar het uitzicht maakt het helemaal goed! )   



De tweede week (zijn van Agios Ioannis naar Acharavi gefietst) en dus in het noorden gezeten aan het zand strand in een appartement. Nog steeds hadden we de fietsen maar rond Acharavi waren de heuvels wat steiler en hebben we ook een paar dagen een auto gehuurd. De fietsen waren toen meer voor de boodschappen gezien we 2 kilometer uit het dorp zaten. Nog wel naar een heel leuk havenplaatsje gefietst,...( en een lekke band gekregen,...)



Corfu is een heerlijk eiland om te fietsen. Kijk voor info eens op:



www.cycletours.nl

www.corfu-thegoodlife.com
Alle reacties Link kopieren
Ben ook in Gouvia geweest, heb ook de safari trip gedaan met de 4-wheel drive, waren geen echte 4-drives, maar toch veel gezien en lol gehad. Wij hebben ook nog een boottocht gedaan vanaf Corfu zelf naar 2 eilandjes, weet niet meer zo goed hoe ze heten, Paxos was er 1 van, ook zeer de moeite waard. Paleotrastritksa of zoiets, was wel de mooiste baai, daar kun je ook snorkelen. We zijn er vanuit Gouvia gewoon met de lijnbus heen gegaan (lekker goedkoop).

Wij waren er 10 dagen, en heb het gevoel dat ik dan ook wel Corfu zo'n beetje gezien heb, zo groot is dat eiland nou ook weer niet. Maar Griekenland blijft trekken he, volgend keer wil ik graag naar Samos.
Alle reacties Link kopieren
Heeey Mop!!

Gaat het nog door, Acharavi???:D



Mensne bedankt voor al de tips.

Naar Paleon...kris oid gaan we zeker...hoor van iedereen dat het beslist de moeite waard is.

Hoeveel km2 is het eigenlijk, weet iemand dat? ( het eiland in zijn totaliteit bedoel ik dan, hè...)
Nog helemaal geen idee............................

De bedoeling is dat wij twee weken zónder kleuter op vakantie gaan, mijn ouders passen dan op hem en op ons huis. Eigenlijk vind ik het dan te ver weg, als er iets gebeurd, moeten we naar huis zien te komen.

Oh, jezus, dat wordt voor het eerst van ons leven een reisverzekering ???



Als we gaan, dan is het in juni, jij ging geloof ik in het hoogseizoen ?
Alle reacties Link kopieren
Ja, we gaan 14 juli...

jammer, helaas, geen FM...:(
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Vorig jaar juni ben ik 2 weken naar corfu geweest, we zaten in Gouvia.

Het plaatsje zelf vondt ik niet zoveel aan maar wel leuk voor een avondje.

We hebben dan ook een scooter en een auto gehuurd.Ik raad je aan om dat gewoon plaatselijk te doen en niet via je reisorganisatie, er valt goed over de prijs te onderhandelen.

Je kunt het eiland prima verkennen op deze manier er zijn overal prachtige strandjes!

We hebben de bbq boot excursie gedaan, paxon antipaxos (lang varen maar wel de moeite waard) bij George op gouvia beach een motor bootje gehuurd voor een dagje was ook super. Corfu stad is ook prachtig (kun je ook met de boot doen vanaf gouvia beach) heel leuk de zonsondergang zien vanaf de boot), we zijn naar het paleis van sissi geweest dit vond ik wel tegenvallen we mochten alleen de tuin en begane grond bekijken ach het was wel leuk om een keer gezien te hebben!

We zaten in een appartement en deden onze boodschappen gewoon bij de lidle haha.

We zijn er 15 dagen geweest vondt ik persoonlijk iets te lang ik denk dat 12 dagen ook voldoende is.

Als je nog vragen hebt laat het me gerust weten!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Mmm..goeie tips!

Ja, ik zat ook al te denken, om ter plekke een auto of wat ook te huren.

Wij gaan trouwens 14 dagen...maar dat is lang dus, begrijp ik...:o
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zamirah,



Ja ik denk dat dat ook persoonlijk is, ik kan moeilijk stil zitten of de hele dag bij het zwembad blijven hangen, ga me dan snel vervelen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zamirah, wij zijn er afgelopen zomer 2 weken geweest en hebben een heerlijke vakantie gehad! Wij hadden een week een auto gehuurd en hebben in die week wel bijna alles wat we wilden zien gezien.

Ook het openbaar vervoer is er makkelijk. Als je bijvoorbeeld een dagje naar Corfu stad gaan zou ik ervoor kiezen om met de bus te gaan, wnat zelf met de auto is echt een chaos!

Paleokastritsa is erg mooi! Maar vooral net voor paleo een weggtej schuin rechts naar boven, dan heb je prachtig uitzicht over de baai! Bij het klooster bij paleokastritsa heb je ook een erg mooi uitzicht!

De pantokrator is de hoogtse berg, ook wel een bijzondere ervaring! Er waren mensen die het op de fiets deden, maar dat doe ik ze niet na!

rondrit langs t noorden is erg mooi. Wat ook leuk is is ook in t noorden, weet ff de naam niet meer, maar als je daar in zwemt hoor je altijd bij elkaar (romantisch he!). Het zuiden vonden wij minder mooi. Al waren er in het zuidwesten wel mooie stranden! Bij Gouvia had je namelijk alleen kiezelstrand. Paleis van Sissy was ook leuk om te zien en de tuinen waren erg mooi!

Verder hebben wij nog een dag een speedbootje gehuurd en daar de hele dag mee labngs de kust gevaren. Dit was ook erg leuk en je komt bij verlaten strandjes!

Ohja en als je nog in Gouvia uit eten gaat, dan is als je Gouvia binnekomt, dan meteen het eerste restaurant aan je rechterhand. Op de hoek tegenover bank, is erg lekker eten en hele aardige mensen!

Dat was wat me nu even te binnen schoot. Als je vragen hebt hoor ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, je uitgebreide verhaal, bedankt!



Ik krijg er steeds meer zin in!!!!  :D
Alle reacties Link kopieren
Nou, we gaan dus over 10 weken al....nog steeds niemand??
Alle reacties Link kopieren
O, sorry wat een domme  actie. Ik dacht ik haal het topic even op en zag de reacties niet....



Maar nieuwe ideeen mogen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven