Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe behandeling tegen cellulitis

29-05-2008 09:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIJMEGEN - Plastisch chirurgen van het Nijmeegse Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) starten in juni met een voor Nederland nieuwe methode om cellulitis te bestrijden.

Het gaat om de in de Verenigde Staten ontwikkelde VelaShape-techniek, die de gehate sinaasappelhuid op drie manieren tegelijk aanpakt.



Meer dan tachtig procent van de vrouwen heeft last van cellulitis. De bobbels en putjes komen vooral voor op billen, dijen en bovenbenen. Cellulitis heeft niets te maken met (over)gewicht en wordt met de jaren erger.



De VelaShape-methode wordt niet door zorgverzekeraars vergoed. Een complete behandeling kost 750 euro volgens een woordvoerder van het ziekenhuis.



Vetopslag



Cellulitis ontstaat door vetopslag net onder de opperhuid. De vetopslag drukt op het omliggende weefsel en stagneert de doorbloeding van de huid met als gevolg een onregelmatig oppervlak.



VelaShape combineert hoogfrequente stroomstootjes met mechanische massage en infraroodlicht. Het licht verhoogt de elasticiteit van de huid en pakt de vetdeeltjes aan. De stroom activeert de stofwisseling en de massage brengt een betere lymfedrainage op gang.



Binnen dertig dagen en na vier behandelingen van ongeveer een half uur is de huid aanzienlijk gladder en strakker, aldus de plastisch chirurgen. Ze voeren de behandeling uit in de aan het ziekenhuis gelieerde kliniek Esthetiek Nijmegen.



Bron: nu.nl



Dit klinkt wel heel erg goed en qua prijs valt het allemaal wel erg mee. Ben benieuwd wat de ervaringen zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen maar hopen dat het echt werkt. Echt geloven doe ik het niet maar het zou geweldig zijn als er iets wordt verzonnen wat wel effectief is.



Ik wacht het eens rustig af tot de eerste ervaringen bekend zijn
Alle reacties Link kopieren
Nou, als het blijkt te werken heb ik daar dus echt wel 750 euro voor over!!! Ben ook benieuwd of die behandeling als die werkt, ook blijvend werkt...
Alle reacties Link kopieren
kost het 750,-? Hoe weet je dat..?

Op hun website kon ik niks over prijzen etc vinden....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met Velashape, heb net mijn laatste behandeling gehad en ik ben super tevreden met het resultaat! Mijn cellulite was best erg en nu heb ik toch een mooi glad en strak huidje gekregen, ik kan het echt iedereen aanraden want het is het geld dubbel en dwars waard! Het is wel een hele investering maar ik ben echt blij dat ik het heb gedaan. Ik heb eerst ook honderden euros over de balk gesmeten aan smeerseltjes en pillen die geen van allen hebben gewerkt. Velashape daarentegen heeft bij mij echt geholpen! :-)
Alle reacties Link kopieren
krokoo schreef op 13 oktober 2008 @ 23:01:

Ik heb ervaring met Velashape, heb net mijn laatste behandeling gehad en ik ben super tevreden met het resultaat! Mijn cellulite was best erg en nu heb ik toch een mooi glad en strak huidje gekregen, ik kan het echt iedereen aanraden want het is het geld dubbel en dwars waard! Het is wel een hele investering maar ik ben echt blij dat ik het heb gedaan. Ik heb eerst ook honderden euros over de balk gesmeten aan smeerseltjes en pillen die geen van allen hebben gewerkt. Velashape daarentegen heeft bij mij echt geholpen! :-)
Ik moet nu toch een beetje denken aan de radar-uitzending van gisteren over verborgen reclame op fora 8-P
Alle reacties Link kopieren
@LindaPinda: Als je dat wil denken, prima. Ik zag alleen dat mensen hier benieuwd waren naar de ervaringen, vandaar mijn berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook interessant als t goed werkt, maar t blijft erg veel geld (geld dat ik voorlopig niet over heb)...
If you don\'t believe in yourself, no one else will
Alle reacties Link kopieren
Zijn er inmiddels al meer mensen die deze behandeling hebben gehad ?



Alvast bedankt !
Ik heb geen ervaring met deze behandeling, maar ik ben wel net begonnen met afslankmassages. Hierdoor moet de cellutis verdwijnen en je verliest ook centimeters. De onderhuidse vetophopingen worden kapot gemasseerd...nou ja eerder kapot geknuppeld, het is vrij pijnlijk :( Na 10 keer moet het resultaat te zien zijn. Nou ben ik helaas nog maar 1 keer geweest. Maar over een aantal weken kan ik jullie vertellen of mijn benen bikini-proof zijn geworden!
Alle reacties Link kopieren
ok, interessant..



Even voor mijn beeldvorming: wat kosten deze behandeling en hoe erg is de cellulite bij jou te zien?



Graag hoor ik of het bevallen is!
Alle reacties Link kopieren
Het is cellulite en niet cellulitis. Cellulitis, is een ontsteking van de dieper gelegen delen van het onderhuidse bindweefsel. Het is een verkeerde benaming en dat wou ik uit de wereld helpen.
Je hebt helemaal gelijk La Vie, de masseur wees me er ook al op...zit er zo ingebakken om een sinaasappelhuid cellulites te noemen..



Maar Saralee, mijn cellulite dus, is echt erg, ik heb zo'n oude omakont! Het komt tot mn knieholtes :(

De 'massage' kost 18e per keer en er is ongeveer 10 keer nodig. Kleine 200e dus. Maar heb even gegoogled naar andere masseurs en zie ze ook veel duurder voorbijkomen. Lees dan wel weer dat het ongeveer te vergelijken is met een liposuctie, maar daarvan denk ik: eerst zien dan geloven...

Halverwege mei heb ik de 10 keer gehad dus fingers crossed dat mijn benen er dan stukken beter uit zien.

Keep you posted!
Alle reacties Link kopieren
nog steeds geen mensen met ervaring??
Alle reacties Link kopieren
Klinkt interessant! Ben ook benieuwd naar ervaringen.



Nivien, het is nu half mei, hoe is het resultaat na 10 behandelingen?
Waar kan ik intekenen voor Vela Shape?!?!
Oh, Blond, dit topic is uit 2010....
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zie het!



Niemand inmiddels ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Bijna 3 jaar later heb ik mijn cellulite weer terug, Na de Velashape had ik echt wel een strak velletje maar het was allemaal zo prijzig om bij te houden dat ik maar gestopt ben, nou mijn cellulite is dus weer terug helaas! Ik heb nu gelezen over de Body Shaper. Dat zou ook werken tegen o.a. cellulite maar dan stukken goedkoper. Morgen heb ik een intake en als ik wil meteen een behandeling. Ben zeer benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven