Gent tips?

30-04-2007 22:07 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Wij gaan 8 en 9 juni een weekend naar Gent met een vriendinnenclub. (30+)  Wie heeft leuke tips voor stappen, eten en  een activiteit of workshop  in of rondom Gent.

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je een juni gaat, een maandje later zit je midden in de Gentse Feesten. Het leukste evenement van het jaar! Maar Gent blijft een geweldige stad hoor. Een stad waar je behalve alle monumenten zoals de burcht natuurlijk een kroegentocht moet gaan houden. Ik zou beginnen met een ijskoud Kriek-biertje bij de Dulle Griet (of een Kwak-bier als je het aandurft maar dan moet je wel 1 schoen inleveren want breek je het glas; dan loop je op je sokken) en dan rustig slenteren richting het Patershol. Onderweg lekker overal naar binnen schieten voor een biertje en vermijd vooral de druppelkotten niet waar ze superlekkere jenever schenken in alle smaken. En dan eindigen in het Velooke in het Patershol. Het is letterlijk de woonkamer van een kunstenaar die vol staat en hangt met oude fietsen. En er staat 1 leunstoel bij de kachel en die is van hem, dus niet in zitten! Voor het uitkateren de volgende dag begin je met een kopje koffie bij de Gouden Draek (de lekkerste van Gent) en daarna is het misschien leuk om een bootje te huren en dan lekker de ringvaart rondom Gent op. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gentse Feesten zijn inderdaad meer dan geweldig. Speelt o.a. op de Groentenmark meerdere avonden een ronduit geweldige coverband. Ik denk zelf dat de sfeer tijdens de Gentse Feesten nergens overtroffen kan worden, maar  ben dan ook Belg van geboorte ;). Ook voor/na de feesten is het trouwens een fantastische stad, vol met gezellige cafés, winkels, restaurants en supervriendelijke mensen. Ik bof dat ik er op een half uur auto-afstand vandaan woon
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of de winkels in het centrum van Gent op Hemelvaartsdag (17/5) gewoon geopend zijn? En zoja, welke winkel mag ik absoluut niet missen...?
Yep, in Gent zijn net zoals Nederland winkels gesloten op hemelvaartdag. Mocht je toch binnenkort nog gaan shoppen daar...veldstraat, korte munt, shoppingscentrum gent zuid enz zijn leuke winkels om te bezoeken (zegt iemand die er dagelijks rondloopt:)).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven