Leuke strandvakantie in Portugal- welke plek??

05-05-2007 18:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus/september ben ik van plan om met mijn moeder een weekje strandvakantie te doen in Portugal. Maar naar welke plek? We willen het liefst naar een plaatsje dichtbij een mooi strand en waar het ook 's avonds nog gezellig is qua terrasjes en restaurantjes. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Praia da Rocha is leuk. Portimao (volgens mij heet dat plaatsje zo als ik het me goed herinner) ligt om de hoek bij Praia, is een oud visserdorpje met allemaal restaurantjes aan de rivier waar je vis niet ouder dan een uur eet, erg leuke winkelstraatjes. Aanrader. Maar het hotel zelf zou ik in Praia doen, aan de boulevard.
Alle reacties Link kopieren
Albufeira. Veel winkeltjes en restaurantjes. En strand. Ga in geen geval naar Quatreira. Dat is een aartslelijke betonnen plaats!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je Lagos aanbevelen. Als je wel van toeristisch houdt, maar niet TE. Het is een plaats waar Portugezen zelf ook graag naar toe gaan.

Er is genoeg te beleven, en van daar uit kun je ook allerlei leuke strandjes op zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh jen moet in Carvoewiro zijn hoor.

Daar is het heel erg mooi. ;)



Maar wel hele mooie stranbden daar!



CARVOEIRO  BEACH





Midden in het centrum en zo begaan baar zonder klimmen en dalen.





Of:CENTIANES BEACH





Deze kun je een heel eind met de auto inrijden en dan is het maar een heel klein stukje lopen!









Of kijk op: http://www.carvoeiro.com/Beaches/

 

En: http://www.carvoeiro.com/
Alle reacties Link kopieren
Albufeira. Veel winkeltjes en restaurantjes. En strand. Ga in geen geval naar Quatreira. Dat is een aartslelijke betonnen plaats!
Daar ben ik begin jaren 90 eens geweest ik vond het toen een hele leuke plaats.

Maar een aantal jaren geleden zijn we er eens door gereden.......en idd iuk kende het niet meer terug.

Heel erg jammer!!!



 

Dat het zo snel zo mis kan gaan ;(!!
Alle reacties Link kopieren
In de Algarve heb je inderdaad mooie stranden, maar ook de Costa de Lisboa en de Costa de Caparica zijn de moeite waard. Het plaatsje Cascais is bijvoorbeeld ook leuk. Daar heb je ook goed strand en cafeetjes enzo. Of Estoril of Peniche...
Alle reacties Link kopieren
In de Algarve heb je inderdaad mooie stranden, maar ook de Costa de Lisboa en de Costa de Caparica zijn de moeite waard. Het plaatsje Cascais is bijvoorbeeld ook leuk. Daar heb je ook goed strand en cafeetjes enzo. Of Estoril of Peniche...
over cascais kan ik meepraten!daar ben ik vorig jaar geweest en we hebben daar echt een heerlijke vakantie gehad!!!

wat albufeira betreft:ook helemaal goed maar dan wel in het oude gedeelte!!
Alle reacties Link kopieren
Albufeira is schitterend!! :) De mensen zijn erg vriendelijk, het is betaalbaar, prachtig strand, leuke winkeltjes, goede restaurantjes, helemaal top! 

Op Vakantiereiswijzer kan je trouwens ook veel beoordelingen van landen/plaatsen/hotels/etc lezen!
Alle reacties Link kopieren
Albufeira is super! Ben er nu 3x geweest. Gezellig plaatsje, kunt er winkelen, naar het strand, uiteten, kroegjes. Veel mensen denken dat het heel druk en erg toeristisch is, maar dat valt reuze mee. Zo groot is Albufeira niet. De omgeving is ook geweldig! Er is genoeg te doen en te zien. Excursies doen via de reisleiding of een auto huren is een aanrader. Wij hebben er 2x een auto gehuurd, is makkelijk te doen daar. Rustige wegen, alles staat goed aangeven. Wou dat ik mee kon! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden naar Albufeira geweest. Leuk!!!! Mooi stand, winkeltjes e.d

Ik ga dit jaar weer (over 2 weken al) en heb er zin in!

Vorig jaar zaten we in het oude gedeelte (van het nieuwe gedeelte heb ik niks gezien) en nu hebben we een appartement tussen het oude en nieuwe gedeelte in. Ben benieuwd!!



Groetjes van Marloes
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige zomer met mijn vriend naar Albufeira geweest.

We hebben het er heerlijk gehad.

Een paar kleine strandjes en leuke restaurantjes.



We hebben genoten!

Inderdaad een TIP:  www.vakantiereiswijzer.nl



Groetjes Mullie
Alle reacties Link kopieren
Leuk en lief dat jullie allemaal met goede tips komen! Ben al druk aan het zoeken in de steden die jullie adviseren. Hebben jullie misschien ook nog tips voor leuke hotels in die steden? Heb er na de plaatjes en verhalen over Portugal helemaal zin in gekregen!!
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten over 15 dagen hier:





Appartementen Pérola do Algarve.



Is er iemand van jullie wel eens bij slide & splash geweest, dat waterpark?
Alle reacties Link kopieren
Monte Gordo aan de oostkant van de algarve ben hier vorig jaar geweest

prachtige lange zandstranden ,leuke accomodaties die echt op het strand zitten. Appartementen Dunemar ligt echt top en ook echt super het iberotel.

Vanaf de luchthaven Faro een uurtje rijden met de bus. En mocht je nog zin hebben om te gaan shoppen dan ligt Sevilla  om de hoek .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in Topazio gezeten.

We hadden een appartement.Met z n tweeen.

Er was een zwembad en een terras en grasveld met ligstoelen.

Een eethuisje met tosti's ijs chips en drinken.Je kan daar ook eten dat maar dat ziet er niet echt gezellig uit.

Wij hebben gewoon op de strip gegeten.Restaurantjes genoeg.



Het appartement was prima,schoon,elke dag schoonmaakster en een lekker balkonnetje.

Een goedkoop appartemen.Geboekt via Neckerman.



Succes met je keuze!



Groetjes Mullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven