Annuleringsverzekering, waarom????

10-05-2007 09:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb afgelopen maandag een enkeltje Miami geboekt, voor mijn werk.

Ik heb er ook een annuleringsverzekering bij afgesloten.

NU hoor ik gisteren van mijn werkgever dat ik niet naar Miami, maar een andere inzet krijg.

Mijn werkgever heeft mij ook netjes een brief gestuurd, met daarin de uitleg, voor de annuleringsverzekering.

Maar dit wordt dus niet geaccepteerd. Ik ben mijn geld kwijt!

Ik weet dat een annuleringsverzekering niet is voor het annuleren van een reis als je gewoon geen zin meer hebt. Maar dit lijkt mij een geldige reden en ik heb het dus van mijn werkgever netjes op papier. Maar nee, dit wordt niet geaccepteerd, ook krijg geen 50% terug.

Ik werk zelf in de reiswereld, maar over verzekeringen ed weet ik weinig. Mag dit? Is er nog een andere oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Dit mag inderdaad. Daarom is het ook raadzaam om van tevoren te kijken waartegen je allemaal verzekerd bent. Niet alle verzekeringen zijn hetzelfde. De één vergoed meer dan de ander. Het zou dus inderdaad kunnen dat jij alleen verzekerd was tegen overlijden of ziekte, maar daarvoor moet je in de polis kijken.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in!

In de polis ( unigarant ) staat idd bij overlijden en ziekte, maar ook als je ontslag krijgt of een andere baan vind. Nou vind ik mijn situatie daar best ondervallen. Ik zou in Miami gaan werken, dit wordt nu Noord Europa.

Dat ik dan niet meer 100% van het ticket terug krijg, snap ik, maar toch wel 50% had ik verwacht.

Ik vind het gewoon allemaal afzetterij, net als bij de gewone ziektekosten verzekering, valt ook niks meer onder, je kunt je net zo goed niet verzekeren. Maar dat is weer een hele andere discussie en ik wil ook niet als een zeur over komen, ik hoopte alleen dat iemand misschien een geheime tip en ik zo toch nog iets van geld terug zou krijgen.

iig bedankt voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Vergoed je werkgever de gemaakte kosten niet? Ik zou toch echt zelf niet voor de kosten willen opdraaien!
Alle reacties Link kopieren
Met mijn werkgever heb ik de overeenkomst dat ik mijn eerste ticket voor mijn eerste inzet zelf betaal, dat is de afspraak. Dus dit ticket moest ik zelf betalen. Zij betalen nu wel het andere vliegticket voor mij, naar mijn nieuwe bestemming. Dat mag ook wel vind ik! Maar de afspraak was dus dat ik mijn eerste ticket zelf zou betalen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook de brief van je werkgever opgestuurd naar de verzekering?



Ik vind dit eerlijk gezegd ook een beetje vreemd mijn inziens komt het ook over als zijnde een geldige reden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezegd dat ik in bezit ben van deze brief, maar ook daarop reageerde de verzekeraar negatief, en ik krijg dus niks terug.

Ik wil niet als een zuinige Hollander over komen hoor! Maar ik vind het gewoon niet helemaal kloppen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou als ik jou was een brief sturen en een kopie van de brief van je werkgever erbij doen,en kijken hoe of wat ze reageren, het is iig het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het iig proberen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Kijk ook eens of iemand die juridische achtergrond heeft bijvoorbeeld op www.rechtennieuws.nl en dan forum of advocaten.startpagina.nl

Heb je geen rechtsbijstandverzekering of lid van consumentenbond? Kun je misschien ook navragen. Wie weet kan iemand nog iets in de polis vinden wat toch niet helemaal juridisch is afgedekt. Staat het er ook in (in de polis) of niet dat je voor dit soort ongemakken niet verzekerd bent. Verder is de ticket te verkopen waarbij naamwijziging plaats mag vinden. Zet dan een paar advertentie's op internet.



Kun je trouwens geen juridisch advies krijgen van de organisatie waar je werkt. Of is die te klein



veel sterkte in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch niet helemaal fair van je werkgever. Prima dat jij het eerste vliegticket zou betalen, maar zij beslissen om je last minute naar een andere bestemming te sturen. In mijn beleving dus moet de werkgever dan ook de annuleringskosten maar dragen.



Leuk dat ze je nieuwe ticket betalen hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat een ticket binnen Europa ietsiepietsie goedkoper is dan een ticket Miami. Kortweg vind ik dus dat je door je werkgever besodemieterd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Reisverzekering heeft mijns inziens inderdaad gelijk. Dat zijn nu eenmaal de voorwaarden en die had je kunnen weten. Nieuwe baan of ontslag is iets anders dan dit. Maar goed, dat weet je zelf ook wel allemaal. (Heb de polisvoorwaarden even doorgelezen en kan ook niks vinden)



Daarentegen vind ik het, net als pinksterbloem, van je werkgever ongelofelijk onredelijk. Sowieso al wat vreemd dat je je eerste ticket zelf moet betalen (is dat gebruikelijk in die branche?). Nog vreemder dat zij het heel normaal vinden dat jij nu zoveel geld hebt weggegooid omdat zij op een laat moment beslissen dat je ergens anders heen moet. Ik zou het dus bij je werkgever zoeken, niet bij de reisverzekering.



Wat je eventueel toch zou kunnen doen. De brief van je werkgever naar je verzekering sturen (dat had je toch nog niet gedaan?) met een brief van jou erbij, als het kan aangetekend. Je weet nooit...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk ook dat dit de schuld van de werkgever is.



Annuleringsverzekering is voor dit soort situaties niet bedoeld voor zover ik weet, dus daar heb je uiteraard niets aan. Maar je werkgever laat je wel eerst een ticket boeken en zet je dan op een andere bestemming ineens.... het is sowieso al een rare regeling dat jij de kosten van het ticket überhaupt al de eerste keer zou betalen, maar als het door hen dan ook nog eens geannuleerd wordt... mogen ze er ook wel voor opdraaien.



Of in ieder geval het verschil tussen ticket Europa en ticket Miami minimaal aan je terugbetalen, tenslotte is je eerste bestemming die je zelf had moeten betalen nu die bestemming in Europa geworden, dus alle meerkosten van het ticket van Miami vind ik dan ook minimaal voor hun rekening.
Alle reacties Link kopieren


Hallo

Ik heb afgelopen maandag een enkeltje Miami geboekt, voor mijn werk.

Ik heb er ook een annuleringsverzekering bij afgesloten.

NU hoor ik gisteren van mijn werkgever dat ik niet naar Miami, maar een andere inzet krijg.

Mijn werkgever heeft mij ook netjes een brief gestuurd, met daarin de uitleg, voor de annuleringsverzekering.

Maar dit wordt dus niet geaccepteerd. Ik ben mijn geld kwijt!

Ik weet dat een annuleringsverzekering niet is voor het annuleren van een reis als je gewoon geen zin meer hebt. Maar dit lijkt mij een geldige reden en ik heb het dus van mijn werkgever netjes op papier. Maar nee, dit wordt niet geaccepteerd, ook krijg geen 50% terug.

Ik werk zelf in de reiswereld, maar over verzekeringen ed weet ik weinig. Mag dit? Is er nog een andere oplossing?
Hoi Vivagirl,



Wat eeen vreemde regeling. Wilde jij op een ander tijdstip dan voor je werk naar Miami dat de afspraak is dat je je ticket zelf betaald? Ik vind het toch een beetje raar dat als je ergens voor je werk heenmoet je werkgever dan niet de kosten van je vliegticket betaald. Mits je er eerder heen wilde of via een duurdere route wilde vliegen waardoor je de meerkosten moest betalen,...daar kan ik dan wel weer inkomen.



Heb je dit ticket dan niet bij je eigen werkgever geboekt? Dan zullen ze misschien wat soepeler met de regels kunnen omgaan en kun je het misschien wijzigen. En hoe komt het dat als iets nog niet vaststaat dat je erheen gaat voor werk je al wel een ticket koopt,...is dat ook je eigen risico geweest?



Nog even iets over een annuleringsverzkering. Natuurlijk zitten daar bepaalde voorwaarden aan maar meestal zijn reizen met een zakelijke karakter (net als een reisverzekering is dit in de meeste gevallen voor vakanties is en niet voor zakelijke trips of je moet dat bijverzekeren,...) uitgesloten. Kan dat niet de reden zijn dat ze dit afwijzen? Is deze verzekering ook via je wergever geregeld?



Het blijft raar maar daar schiet jij niets mee op natuurlijk. Vorig seizoen Turkije toch?,....wat gaat het nu worden in Europa?
Alle reacties Link kopieren
Annuleringsverzekeringen kunnen er niet aan beginnen om van gedachten veranderende werkgevers te verzekeren. Dan zou bij elke zakenreis die niet doorgaat een beroep op de verzekeraar gedaan kunnen worden. Dat is niet meer te betalen.

Ik vind in dit geval ook dat de werkgever aansprakelijk is. Op zich een aardige geste dat ze nu je tweede ticket betalen, maar misschien is dat wel veel goedkoper dan het ticket naar Miami. Als ze je verzekerd hadden dat je naar Miami zou gaan en zij wijzigen de boel, dan zou ik zeggen dat ze ook voor die kosten opdraaien, op zijn minst het eventuele verschil in prijs tussen het nieuwe ticket en het ticket naar Miami indien dat voor jou een verlies oplevert (want het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een aanbieding naar Miami had en het ticket naar het Noorden juist duurder is).



xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
In principe is je werkgever niet aansprakelijk. Het ligt er aan wat hierover is afgesproken en wat er eventueel in je contract staat. Begrijp ik goed dat je vaker in het buitenland werkt? Via dezelfde werkgever? Hoe is het de vorige keer geregeld dan? Ik vind het inderdaad wel heel raar dat je je ticket niet vergoed krijgt als je naar het buitenland 'gestuurd' wordt. Maar als er verder niets over is geregeld kun je weinig doen, behalve nog een keer met je werkgever praten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle antwoorden en adviezen.

Ik heb tot voor kort als reisleidster gewerkt in het middellandse zee gebied en ik werk nu sinds kort voor Royal Caribbean, ik ga dus lekker cruisen ( maar wel 7 dagen per week werken ).

De afspraak met mijn werkgever was/is dat ik het eerste ticket zelf zou betalen, dat doet iedereen voor dit bedrijf. Er zijn namelijk best veel mensen die een baan bij hun aannemen, dan zorgen dat ze het visum voor Amerika hebben en komen dan nooit op de boot opdagen. Door jezelf het ticket laten betalen, hopen ze alleen serieuze mensen aan te trekken.

Ik zou dus naar Miami gaan, heb ticket via www.worldticketcenter.nl geboekt. Die raad ik trouwens wel aan, want waren goedkoop. Ik heb €314 betaald voor enkeltje Miami met Martinair. Heb ik maandag geboekt en ook gelijk betaald, en dinsdag hoor ik dat wegen ziekte ik naar een ander schip ga. En nu betalen ze dus wel mijn ticket naar Hamburg.

Ja, misschien moet ik het ook proberen te verhalen op mijn werkgever, ik vind ook wel dat zij hier schuld aan hebben, maar ja, een annuleringsverzekering heb ik ook, maar die geld gewoon in zo weinig gevallen! Je kunt net zo goed geen afsluiten. Want gebeurd iets ergs, zoals het overlijden van een familielid, dan kan mij dat geld ook niks meer schelen. Maar goed, ik kan denk ik naar mijn geld fluiten.

Jammer dan. Ik heb geen zin om me er zorgen om te maken.

Ik vertrek volgende week dus naar Hamburg en daar stap ik op het schip en ik vaar dan op Scandinavie ( vooral de Fjorden ), Rusland en Estonia. Later in het seizoen richting Ierland en einde van het seizoen als nog de oversteek naar Miami.

Iemand nog leuke tips voor Noordelijk Europa?
Alle reacties Link kopieren
Nog één tip: waarschijnlijk kun je het niet gebruikte ticket wel aftrekken bij de belasting als beroepsonkosten. Krijg je toch nog een deel terug (afhankelijk van je belastingtarief)...
Alle reacties Link kopieren
Hey Vivagirl! Dus toch het cruiseschip! Leuk, heel veel plezier een succes! En ik hoop dat het goed komt met dat ticket. Ik vind eigenlijk ook dat als de annuleringsverzekering niet wilt betalen dat de werkgever dat moet doen. Die veranderd toch op het laatste moment?! Een een ticket hamburg staat ook niet in verhouding tot een ticket miami.
Alle reacties Link kopieren
Als je later alsnog richting Miami moet kun je dan niet het ticket wijzigen ( kost bij MP geloof ik € 91,00 ) en dan de datum aanpassen voorwanneer je wel wil? Lijkt me de goedkoopste oplossing,...
Alle reacties Link kopieren
Of het ticket proberen te verkopen (Marktplaats?)
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven