Australie

22-03-2007 08:20 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,ik heb als bestemming Australië gekozen en niet Nieuw-Zeeland.Wij zouden rond 20/12/07 tot 20/01/08 willen reizen. Ik heb gelezen dat het dan hoogseizoen is. Is het dan best dat je overnachtingsplaatsen van tervoren boekt of heb je nog genoeg keuze?Iemand ervaring mt kerst- en oudejaarsavond in Australië?CiaokesAngelineTitel is aangepastbewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Orbit, even offtopic, maar ik wil jou wat vragen: is het moeilijk om

een baan te vinden in Australie, als je zeg maar mbo opgeleid

bent?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Angeline 2, sorry, dat ik je naam verkeerd heb getypt.  Een goeie reis gewenst dus   :$.



Noa, je kunt hier allerlei banen krijgen maar je hebt wel een werkvergunning nodig. Je hebt als werknemer weinig rechten en zal gewoon moeten doen wat je baas per moment van je verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,wij zijn volop bezig met ons reisroute aan het uitstippelen:de route van Adelaide naar Alice Springs, valt daar wat te bezien zodat we afstand met eigen vervoer afleggen of beter met de trein of binnenlandse vlucht?Alvast al bedankt voor de vorige reacties.CiaoAngeline
Alle reacties Link kopieren
Ook hier nog ff een reactie op het perth verhaal van roosvrouw.Ik woon sinds 2 ½ jaar in Perth…Zoals orbit al zegt – tolerantie is er voor de opgeleide blanke man – behoor je niet tot deze groep dan kun je het inderdaad wel shaken.Verder:* Recyling (afval) – nooit van gehoord!* Energiebesparing – is toch onzin? “ik wil best energie besparen als dat maar niet betekent dat ik de aircon niet dag en nacht aan kan hebben”* Waterbesparing – in een stad met een van de droogste klimaten ter wereld en grote water tekorten wil toch iedereen zijn ‘english cottage garden’ behouden – dus minimaal 2x per week water geven (is volgens de wet toegestaan), maar als je ermee wegkomt toch liever elke dag* Openbaar vervoer – een treinlijn van noord naar zuid door de stad en eentje van oost naar west. Om van mijn huis naar het treinstation te komen (om naar de stad te gaan) neem ik maar liefst 3 bussen terwijl de rit-afstand ongeveer 7 km is. Verder is het in het weekend na 18.30 uur onmogelijk om nog ergens met de bus te komen – de gemiddelde wachttijd voor een taxi vanuit de stad op een avond in het weekend is 2 uur.* Zomertijd/klok verzetten – al dertig jaar in debat hier, ‘gordijnen vervagen, koeien raken van slag, kinderen slapen niet meer’ – sinds afgelopen zomer is er eindelijk een proefperiode van 3 jaar ingesteld met daarna een referendum maar intussen heeft elk nieuws- of actualiteitenprogramma minstens één onderdeel per week om ons te overtuigen ‘NEE’ te stemmen.* Als je houdt van de nederlandse openheid, heb je hier ook niks te zoeken – de woorden f*ck, sh*t, cr*p etc worden hier steevast uit liedjes gebliept, een blote borst heb ik op tv nog niet gezien, en de homofobie viert hier nog hoogtij (de ergste belediging voor een 'true blue aussie bloke' is hem een 'poof' of 'fairy' noemen. Kinderen mogen niks horen en niks zien, wel ff wat anders als de nederlandse openheid.* Nieuws – vier ‘free to air’ tv-zenders, het gemiddelde nieuwsbulletin ziet er als volgt uit: 1 regionale football ster opgepakt voor drank/drugsmisbruik2 team van zelfbenoemde psychologen en gedragsdeskundigen geeft uitleg over ‘hoe het zover heeft kunnen komen’3 de kat van mevrouw jones is op het nippertje uit een boom gered4 de moeder van drugsverslaafde footballspeler vertelt ‘her story’5 madonna adopteert nog een kind6 het weerWereldnieuws is een ongekend fenomeen hier, mensen worden hier vaak nog ‘onschuldig’ genoemd – na twee jaar is er geen andere conclusie mogelijk dan gewoon ‘ignorant’ – een totale desinteresse in alles wat er buiten de deur gebeurt.Begrijp me niet verkeerd - als ik hier niet wilde wonen woonde ik er niet - geniet elke dag van de natuur om me heen en het feit dat ik hier naar het strand kan gaan of kan gaan kamperen met nog wat ruimte om me heen, het weer is fantastisch en mijn 'lifestyle' is hier toch wat relaxter dan in nederland...maar paradijs...tsja, dat moet je toch echt ergens anders zoeken :)
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor mij typisch Nederlands. Geen kans voorbij laten gaan zonder het benadrukken van de nadelen van de eigen stek.  Misschien moet je nog even teruglezen, SSU. Ik heb nergens gezegd dat er een plek op deze aardbol is zonder nadelen. Er werd mij hier gevraagd wat ik persoonlijk als positief bestempel en dan benoem ik dat. Het is maar net hoe iemands eigen balans uitslaat.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er bij mij een kans in zit dat ik naar Australie ga

emigreren, vind ik het juist interessant om ook de nadelen te lezen. Ik

heb ook allang gezien dat het geen paradijs is en dat het zeker

voordelen heeft en nadelen, maar ik lees dat dus graag van mensen die

er wonen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Noa, zolang je rijk, gezond en goed opgeleid bent heb je hier een heerlijk leven. Pluspunten zijn....

Geen krapte op de huizenmarkt, je kunt wonen zoals je wilt. In een flat in de stad of op op een paar km2.in de outback  Onder E 250,- is het allemaal mogelijjk.



Een rijbewijs halen is niet moeilijk en zeer betaalbaar.



Je kunt kiezen wat voor weer je graag wilt, tussen Tasmanie en Darwin vindt je elk klimaat..



De vrije natuur en ruimte zijn makkelijk te vinden.



Overal zijn openbare toileten en openbare Barbeques. Kamperen is goedkoop. Een sociaal leven is makkelijk te vinden, nodig gewoon veel mensen uit voor een BBQ in een park,







Vergeet Nederland..dan is het leven echtr mooi;)
Alle reacties Link kopieren
Interessant om te lezen allemaal. Ik herken - na het plaatsen van mijn berichtje - toch ook wel veel van wat Roosvrouw en Orbit vertellen, ook uit verhalen van mijn zus en van wat ik zelf heb gezien.



Ik weet niet of het kwam door de vakantiesfeer, maar als ik terugdenk aan onze tijd in Oz krijg ik een warm gevoel. Vooral de relaxte - no worries - levenstijl is erg blijven hangen en wij proberen die hier in NL een beetje vast te houden. Natuurlijk gaat dat niet altijd, maar als je dan denkt : maak je niet zo druk, lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen wel, dan voelt dat vaak erg goed!

De ruimte, de natuur, het weer, geen files, ruime huizen, vriendelijke mensen, we zouden er wel kunnen wonen.

Wat houdt ons tegen : het zo ongelofelijk ver weg! Wij willen niet "breken" met onze familie en sociale contacten. Want be honest, ze komen niet zomaar even langs en je gaat ook niet zomaar even terug...
Alle reacties Link kopieren


Interessant om te lezen allemaal. Ik herken - na het plaatsen van mijn berichtje - toch ook wel veel van wat Roosvrouw en Orbit vertellen, ook uit verhalen van mijn zus en van wat ik zelf heb gezien.



Ik weet niet of het kwam door de vakantiesfeer, maar als ik terugdenk aan onze tijd in Oz krijg ik een warm gevoel. Vooral de relaxte - no worries - levenstijl is erg blijven hangen en wij proberen die hier in NL een beetje vast te houden. Natuurlijk gaat dat niet altijd, maar als je dan denkt : maak je niet zo druk, lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen wel, dan voelt dat vaak erg goed!

De ruimte, de natuur, het weer, geen files, ruime huizen, vriendelijke mensen, we zouden er wel kunnen wonen.

Wat houdt ons tegen : het zo ongelofelijk ver weg! Wij willen niet "breken" met onze familie en sociale contacten. Want be honest, ze komen niet zomaar even langs en je gaat ook niet zomaar even terug...
Tely, ik probeer nog steeds de 'No Worries' mentaliteit te vatten net als

 ' The outdoor lifestyle'; waarvoor wij hierheen zijn gekomen.



Als vakantieganger is het overal 'No worries', geld genoeg en tijd zat om je te vermaken.. Nederland is ook te gek wanneer je op vakantie komt!:D



De gemiddelde Aussie leeft met anti depressieven, het zelfmoord gehalte onder mannen schijnt het hoogst ter wereld te zijn, er is daarom ook een wereld wijde bestseller door een Australier geschreven 'Jongens, hoe voed je ze op?' en Aussies zijn extreem bang van the outdoor; de zon, de zee, slangen etc.



Ik kreeg zelf 2 jaar geleden een burn out en kan met plezier lezen hoe daar in Nederland mee wordt omgegaan ( Zie pijler gezondheid;)). Hier had ik genoeg opgespaarde ziekte dagen voor   1 weekje vrij en met de schoolvakantie erbij waren dat 3 weken rust. Langer had me mijn baan gekost, en mijn hypotheek en de school van mijn kinderen.  Dat had me echt over the edge gedreven. De dokter die moest aangeven dat ik rust nodig had lachtte me gewoon uit en schreef me zonder ook maar een enkele vraag 10 mg. Prozac voor ( no thanks)  plus  dat ene weekje rust.



Collega's werken gewoon door met zware rugklachten, psychische problemen, arthritis en ga zo maar door..



Bij regen heeft mijn man geen werk (NO worries??) de kosten gaan WEL door. Daarom buffel ik ook door, net als mijn collega's, wij hebben nog iets van rechten op ons werk..



Verder gaan wij graag naar het strand, in bikini.. very European ;) want de Ausie mentaliteit lijkt veel op die van Moslims. We zwemmen veel in zee en zijn niet bang van slangen en spinnen. De burnout is bestreden met Yoga ter ontspanning, hardlopen voor de stress, beter plannen en minder perfectionistisch zijn. Valeriaan om te slapen, Janskruid tegen anxiety, en na werktijd veel leuke dingen doen ter compensatie. Ozzie Ozzie Ozzie!!





Alle reacties Link kopieren




quote: Tely reageerde



Interessant om te lezen allemaal. Ik herken - na het plaatsen van mijn berichtje - toch ook wel veel van wat Roosvrouw en Orbit vertellen, ook uit verhalen van mijn zus en van wat ik zelf heb gezien.



Ik weet niet of het kwam door de vakantiesfeer, maar als ik terugdenk aan onze tijd in Oz krijg ik een warm gevoel. Vooral de relaxte - no worries - levenstijl is erg blijven hangen en wij proberen die hier in NL een beetje vast te houden. Natuurlijk gaat dat niet altijd, maar als je dan denkt : maak je niet zo druk, lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen wel, dan voelt dat vaak erg goed!

De ruimte, de natuur, het weer, geen files, ruime huizen, vriendelijke mensen, we zouden er wel kunnen wonen.

Wat houdt ons tegen : het zo ongelofelijk ver weg! Wij willen niet "breken" met onze familie en sociale contacten. Want be honest, ze komen niet zomaar even langs en je gaat ook niet zomaar even terug... Tely, ik probeer nog steeds de 'No Worries' mentaliteit te vatten net als

 ' The outdoor lifestyle'; waarvoor wij hierheen zijn gekomen.



Als vakantieganger is het overal 'No worries', geld genoeg en tijd zat om je te vermaken.. Nederland is ook te gek wanneer je op vakantie komt!:D



De gemiddelde Aussie leeft met anti depressieven, het zelfmoord gehalte onder mannen schijnt het hoogst ter wereld te zijn, er is daarom ook een wereld wijde bestseller door een Australier geschreven 'Jongens, hoe voed je ze op?' en Aussies zijn extreem bang van the outdoor; de zon, de zee, slangen etc.



Ik kreeg zelf 2 jaar geleden een burn out en kan met plezier lezen hoe daar in Nederland mee wordt omgegaan ( Zie pijler gezondheid;)). Hier had ik genoeg opgespaarde ziekte dagen voor   1 weekje vrij en met de schoolvakantie erbij waren dat 3 weken rust. Langer had me mijn baan gekost, en mijn hypotheek en de school van mijn kinderen.  Dat had me echt over the edge gedreven. De dokter die moest aangeven dat ik rust nodig had lachtte me gewoon uit en schreef me zonder ook maar een enkele vraag 10 mg. Prozac voor ( no thanks)  plus  dat ene weekje rust.



Collega's werken gewoon door met zware rugklachten, psychische problemen, arthritis en ga zo maar door..



Bij regen heeft mijn man geen werk (NO worries??) de kosten gaan WEL door. Daarom buffel ik ook door, net als mijn collega's, wij hebben nog iets van rechten op ons werk..



Verder gaan wij graag naar het strand, in bikini.. very European ;) want de Ausie mentaliteit lijkt veel op die van Moslims. We zwemmen veel in zee en zijn niet bang van slangen en spinnen. De burnout is bestreden met Yoga ter ontspanning, hardlopen voor de stress, beter plannen en minder perfectionistisch zijn. Valeriaan om te slapen, Janskruid tegen anxiety, en na werktijd veel leuke dingen doen ter compensatie. Ozzie Ozzie Ozzie!!





Jeetje Orbit, da's wel heftig allemaal. Ik besefte al wel - na het lezen van oa jouw stukje - dat het allemaal niet rooskleurig is, maar poeh... Dat is ook het grote voordeel van NL, dat dat soort dingen veel beter, en veiliger, geregeld zijn en dat waardeer ik ook zeker! Scheelt een hoop stress en dat maakt het cirkeltje weer rond. Ik moet het ook niet op een voetstuk plaatsen, dat snap ik wel. Laten we het er op houden dat het als vakantieland super is ;).. En dat mijn zus er met alle plezier woont, en haar geluk is me ook wat waard.

Bij de weg, mijn zwager is een echte bushman, heeft slangen thuis, dus dat is een Australier die niet bang is voor de outback en al haar gevaren, haha!

Woonde jij niet in Townsville? Ik dacht dat ik dat eerder eens gelezen had hier ergens op het forum. Zijn we niet echt geweest dit jaar, alleen voorbij gereden, Leek me erg industrieel, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik woon in Townsville, Er zijn hier wel wat industrietjes maar niet te vergelijken met de Hoogovens in Nederland, waar ik cvlak onder woonde. Het is juist wel een leuke stad voor families.  Met The Strand... en Magnetisch eiland in de verte..





De jachthaven..





Regenwoud in de buurt.. en prachtige natuur.. (Jourama falls)





 



en de rivier, vlak bij mijn huis. Hier loop / ren ik elke dag met mijn hond.





Hihi, voor dit soort plaatjes doe je het allemaal, als emigrant en het hier genieten we ook heel bewust van. Alleen wanneer ik hoor dat hier alles beter zou zijn dan moet ik wel een kanttekening plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik woon in Townsville, Er zijn hier wel wat industrietjes maar niet te vergelijken met de Hoogovens in Nederland, waar ik cvlak onder woonde. Het is juist wel een leuke stad voor families.  Met The Strand... en Magnetisch eiland in de verte..





De jachthaven..





Regenwoud in de buurt.. en prachtige natuur.. (Jourama falls)

 



en de rivier, vlak bij mijn huis. Hier loop / ren ik elke dag met mijn hond.





Hihi, voor dit soort plaatjes doe je het allemaal, als emigrant en het hier genieten we ook heel bewust van. Alleen wanneer ik hoor dat hier alles beter zou zijn dan moet ik wel een kanttekening plaatsen.  
Hmm, ik geloof dat we Townsville toch even in hadden moeten rijden..! Wij zijn die dag - geloof ik - uiteindelijk in Ayr beland, tussen de mangobomen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Angeline,



Ik ben vorig jaar in dezelfde periode in Australië geweest. Erg gaaf, je gaat er een geweldige tijd hebben. Wij hebben Oud en Nieuw in Sydney gevierd en daar moet je absoluut van tevoren boeken als je niet op een belachelijk dure kamer terecht wilt komen. Wij hebben hostels aangeschreven die in de Lonely Planet stonden en zo een kamer gereserveerd aan Victoria Street (vond ik een prima plek). Voor de rest hebben wij niks gereserveerd, maar we konden na Kerst idd wel merken dat het lastiger werd om op de bonnefooi een kamer te vinden. Je kunt overwegen om in het hostel steeds te bellen voor de komende nacht, dat deden meer mensen daar. Ik wens je in elk geval een geweldige reis!

Groet Vivet
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik kwam per toeval op deze topic terecht.

En ben maar wat blij.

Ik wil dus over 1,5 jaar ook naar Australie, en vond het doodeng.

Totdat ik deze topic dus had gelezen.

Ik heb hier een heleboel informatie uit gehaald.

Alleen over het duiken in de Great barrier reaf daar heb ik nog niemand over gehoord....dat is toch ook iets wat je moet hebben gedaan in Australie?

Tenminste daarvoor wilden wij eigenlijk naar Australie gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven