Whatsapp-internet hoe uit zetten?

13-07-2011 10:06 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een telefoon, gewone suffe Nokia, maar wel een waarmee ik fervent kan Whatsapp-en de hele dag (en 's nachts )



Maar sinds ik deze app gebruik is mijn telefoon ongeveer non-stop met internet verbonden. Ik kan de verbinding verbreken, maar het gaat automatisch weer aan. Dit is nu niet erg, maar als ik binnenkort naar het buitenland ga, wordt dat natuurlijk beetje prijzig.



Wie weet er hoe ik whatsapp of het internet permanent kan uitzetten?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Als je naar het buitenland gaat, bij instellingen het volgende uitzetten:



-nieuwe gegevens push (dus handmatig)

-mobiele data

- dataroaming
Alle reacties Link kopieren
ff googlen met je type nummer en 'internet uitzetten'
Alle reacties Link kopieren
Ik zet Gegevensservices altijd op: Uit tijdens roaming.

Dat stel je 1 keer in en gaat ie altijd automatisch uit. Ik weet niet of dat op de Nokia hetzelfde heet, maar ik ga er van uit dat er zo'n soort optie ook op moet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Eén van je instellingen tijdelijk verkeerd zetten (wel onthouden wat het moet zijn om ongedaan te maken) zodat je geen verbinding kùnt maken. Gebeurd het ook niet per ongeluk...
En bij de iphone ga ik naar instellingen -> berichtgeving -> daar kan ik alles van whatsapp verder uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat whatsapp in het buitenland ook gratis was.

Hoe dom kan ik zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Damaris schreef op 13 juli 2011 @ 10:16:

Ik dacht dat whatsapp in het buitenland ook gratis was.

Hoe dom kan ik zijn.



Náár het buitenland whatsappen is wel gratis en als je een wifi-plek kunt vinden in het buitenland dan is het ook gewoon gratis - maar internet in het buitenland via je telefoonnetwerk is niet gratis, dus daar betaal je dan voor.

(mmm volgens mij maak ik het nu juist verwarrender )
Alle reacties Link kopieren
Whatsap gaat via internet, en internet is in het buitenland niet gratis. Erg slim dus om dit voor die tijd uit te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:_rae_ schreef op 13 juli 2011 @ 10:19:

[...]





Náár het buitenland whatsappen is wel gratis en als je een wifi-plek kunt vinden in het buitenland dan is het ook gewoon gratis - maar internet in het buitenland via je telefoonnetwerk is niet gratis, dus daar betaal je dan voor.

(mmm volgens mij maak ik het nu juist verwarrender )Ja precies, als ik wifi heb is het natuurlijk geen probleem, maar ik internet standaard gewoon op het mobiele netwerk, dus dat wordt een dure grap.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
En bedankt voor de reacties alvast! Jullie zijn super en supersnel!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je of je op wifi zit of op een mobiel netwerk?

Ik ben een nitwit
Alle reacties Link kopieren
Wifi moet je echt apart aanzetten (onder je instellingen). Bij mijn iPhone heeft het ook een apart symbooltje. Bij een vliegveld bijvoorbeeld, heb je vaak gratis wifi-points (waar je dus geen wachtwoord nodig hebt). En dan kun je je wifi aanzetten op je telefoon en dan naar dat vliegveld-punt zoeken en op die manier op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk ook een vraagje in het verlengde hiervan: ik zit nu in het buitenland en mijn geliefde Samsung Galaxy S was gestolen, maar mijn verzekering was erg genereus en ik heb weer een nieuwe! Maar in al mijn enthousiasme heb ik een aantal apps gedownload (whatsapp, facebook etc.) Nu heb ik roaming uitgezet en ook de automatische verbinding, ik heb me met de onbeveiligde wifi vebinding van mijn buren verbonden , maar ik heb gekeken hoeveel ik heb gedownload en dat zou toch voor zo een ¤ 300 zijn, Als ik kijk op de rekening van mijn provider heb ik geen extra kosten, maar ik ben toch bang dat ze me de kosten in rekening gaan brengen....



Mijn vraag in concreto is: als ik in het buitenland roaming en de automatische verbinding uitzet en verbonden ben met een lokaal wifi netwerk is het dan echt gratis om apps te downloaden en te gebruiken???



Thanks Okkie
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 13 juli 2011 @ 10:22:

[...]





Ja precies, als ik wifi heb is het natuurlijk geen probleem, maar ik internet standaard gewoon op het mobiele netwerk, dus dat wordt een dure grap.Bij de iPhone wordt het internet standaard uitgezet als je in het buitenland bent - je moet het echt handmatig aanzetten (en dan nog krijg je een waarschuwing) - misschien werkt het bij de Nokia wel net zo?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt voor ¤300 aan apps gedownload? Huh?

Geen idee Okkie, met een iPhone krijg ik de rekening via iTunes (en credit card), niet via m'n telefoonrekening, dus weet niet hoe dat met andere telefoons gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:_rae_ schreef op 13 juli 2011 @ 10:31:

[...]





Bij de iPhone wordt het internet standaard uitgezet als je in het buitenland bent - je moet het echt handmatig aanzetten (en dan nog krijg je een waarschuwing) - misschien werkt het bij de Nokia wel net zo?Das wel heel handig dan. Ik heb dus een Iphone.
Alle reacties Link kopieren
Oh dan is het geen punt Damaris.

En als je onder settings kijkt, dan zie je Wi-Fi bovenaan staan. Die aanzetten en dan zoekt ie automatisch naar verbindingen. Je krijgt dan een lijstje waaruit je moet kiezen, maar over het algemeen zullen ze beveiligd zijn (slotje-symbooltje) - de gratis verbindingen vind je bv bij vliegvelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blackberry en toen ik een paar weken geleden landde op barcelona en mijn telefoon weer aanzette, kreeg ik automatisch een waarschuwing en de optie internet uit te zetten.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:_rae_ schreef op 13 juli 2011 @ 10:31:

[...]





Bij de iPhone wordt het internet standaard uitgezet als je in het buitenland bent - je moet het echt handmatig aanzetten (en dan nog krijg je een waarschuwing) - misschien werkt het bij de Nokia wel net zo?niet bij de mijne hoor,moet toch echt dataroaming uitzetten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond nog maar eens proberen dan alvast om het internet uit te krijgen. Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een nokia en internet gaat niet vanzelf uit en je wordt ook niet gewaarschuwd. Wat ik doe is de toegangspunten voor internet en wap verwijderen. Als dat niet kan omdat het beveiligd is (is bij mij zo), dan wijzig ik de naam van het toegangspunt. Dan doet ie het niet meer. Bij thuiskomst wijzig ik weer naar de goede naam.

De toegangspunten staan bij mij onder: Instellingen - connectiviteit - bestemmingen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:_rae_ schreef op 13 juli 2011 @ 10:35:

Je hebt voor ¤300 aan apps gedownload? Huh?

Geen idee Okkie, met een iPhone krijg ik de rekening via iTunes (en credit card), niet via m'n telefoonrekening, dus weet niet hoe dat met andere telefoons gaat.Uhhh, ja was in mijn enthousiasme zo dom om ook skype te downloaden en die is dus al 16 mb. En het was net op de laatste dag van mijn rekening dus of het er nu bij zit of niet dat weet ik niet zo goed. Als ik inlog bij mijn provider zie ik het bij mijn huidige verbruik ook niet staan, dus op hoop van zege dan maar....
Alle reacties Link kopieren
Let op als je een iphone hebt! Ook al heb je dataroaming en 3G uit staan dan nog lijkt whatsapp contact met internet te blijven zoeken als je probeert een smsje (via het mobiele netwerk) te versturen. Wij zijn net terug van italie en er is voor 28MB (!!) aan kosten in rekening gebracht voor het gebruik van internet. Wij hebben hier achteraan gebeld en de tijdstippen waarop de kosten in rekening zijn gebracht blijken wel heel erg overeen te komen met de minuten nadat we we geprobeerd hebben een smsje te sturen. Beide keren dat we probeerde het smsje te sturen kregen we de melding dat het niet lukte. Dan wordt whatsApp opeens heel duur, zeker als je het dus niet intentioneel aan het gebruiken bent. Dat vind ik dus wel vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven