vakantie in vendee??

05-07-2011 10:59 21 berichten
hallo dames..,



ik heb een vraagje..

Ik ga voor het eerst met mijn gezinnetje naar frankrijk op vakantie, terwijl ik niet zo van franse vakanties houd hahahah



Maar gaat er heel toevallig nog ieamdn naar La Guyonnière, Saint-Julien-des-Landes??? in zon vakantie huisje of zal ik de enige nederlander daar zijn??



groetjes patries
Alle reacties Link kopieren
Want? Wil je bij elkaar gaan koffiedrinken?
Alle reacties Link kopieren
Je bent bang de enige Nederlander te zijn? Mijn god zeg, waarom ga je dan naar het buitenland? Je gaat naar Frankrijk. Tja, wie weet kom je daar wel buitenlanders tegen. Oh wat gruwelijk eng!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop altijd dat ik geen Nederlanders tegenkom op vakantie. Anders kan ik net zo goed thuis blijven, als ik met de buuf koffie ga drinken.
Alle reacties Link kopieren
In de Vendee komen Britten, Britten en Britten.

Waarschijnlijk omdat ze er hetzelfde weer hebben als thuis.

Áls ze het al halen, want met hun duffe kop komen ze van de ferry af, en rijden zich aan de verkeerde kant van de weg te pletter.





Ik heb er drie maanden gewerkt (Eurocamp), en ik wil er nóóit meer naartoe.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij heerlijk de enige Nederlander te zijn, maar dan zit je in Vendee op de verkeerde plek denk ik. Reken maar dat er meer Nederlanders zitten.



Afgelopen dagen was de tour de france daar. wat de Franse regie liet zien, zag ermooi uit.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Nederlanders kom je overal tegen, waar je ook naartoe gaat, dat is het noodlot. Helaas zijn er in Frankrijk maar weinig plaatsen waar je ze niet tegenkomt, daarom verklap ik mijn verblijfplaats aldaar niet.
verba volant, scripta manent.
quote:bommi schreef op 05 juli 2011 @ 11:09:

Je bent bang de enige Nederlander te zijn? Mijn god zeg, waarom ga je dan naar het buitenland? Je gaat naar Frankrijk. Tja, wie weet kom je daar wel buitenlanders tegen. Oh wat gruwelijk eng!hmm jou hoef ik blijkbaar niet tegen te komen
Alle reacties Link kopieren
Joh, dacht ikff dat je naar de V&D ging.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je doen met die Nederlanders die je tegenkomt?

Als ik Nederlanders zie, duik ik altijd weg achter een stokbrood en brie
Alle reacties Link kopieren
Dat is het voordeel van alleen op vakantie gaan....ik spreek dan dus Engels, Spaans, Frans (ligt er aan waar ik ben) en dan denken ze: Hé, een buitenlander...



Zo kun je ook de leukste gesprekken (van Nederlanders) volgen...over het eten (Turkije, heerlijk eten): Het zag er vreemd uit, dus namen ze alleen patat en een stukje vlees. En ja hoor, daar kwam de pot Zaanse mayonaise uit de handtas van mevrouw..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze met andere Nederlanders wil praten over de meegebrachte pindakaas, hagelslag, maggi kruiden, het weer en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erwt schreef op 05 juli 2011 @ 12:12:

Wat wil je doen met die Nederlanders die je tegenkomt?

Als ik Nederlanders zie, duik ik altijd weg achter een stokbrood en brie Vergeet niet een lekker Frans wijntje
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
En wat dacht je van een lekkere champagne?

Of macarons uit Parijs?

Er is zoveel lekkers, daar kan de hele Nederlandse familie zich achter verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Dacht dat je ervaringen met de Vendee wilde. Iig, het is daar precies zoals de naam al zegt: vent, oftewel wind. Het was er toen winderig en regenachtig. Geef mij de Middellandse zeezijde van France maar. En Nederlanders? Als er toevallig vrienden mee gaan, leuk. Verder heb ik geen Nederlanders nodig op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
NOu das toevallig, wij gaan ook naar die camping toe en ik heb er heel veel zin in. Wij gaan hoe burgerlijk met de caravan.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk als je talenkennis onbekend is bij de omgeving.



Inderdaad ook om gesprekken af te luisteren, wij leggen expres buitenlandse tijdschriften op onze handdoek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:patries31 schreef op 05 juli 2011 @ 10:59:

hallo dames..,



ik heb een vraagje..

Ik ga voor het eerst met mijn gezinnetje naar frankrijk op vakantie, terwijl ik niet zo van franse vakanties houd hahahah



Maar gaat er heel toevallig nog ieamdn naar La Guyonnière, Saint-Julien-des-Landes??? in zon vakantie huisje of zal ik de enige nederlander daar zijn??



groetjes patries



O nee hoor is echt een NLse camping, althans 10 jaar terug toen wij er waren. Heeft ook een NLse eigenaar uit Brabant met als gevolg dat (toen) half Brabant er zat.



We zijn er een keer geweest en juist vanwege het NLse karakter daarna nooit meer. Was wel een leuke camping verder, maar alleen wat ver van zee (en alle andere zaken, zoals stadjes en supermarches).
[quote]Varia schreef op 05 juli 2011 @ 16:14:

NOu das toevallig, wij gaan ook naar die camping toe en ik heb er heel veel zin in. Wij gaan hoe burgerlijk met de caravan.[/quote





haha das leuk, wanneer gaan jullie??
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al jaren naar de Vendéé en het fijne van de plek waar ik heen ga, is dat er weinig Nederlanders zijn. Wel wat Britten, wat Ieren en soms een Duitser en ja vooruit, ook wel eens een Nederlands gezin, maar: zwaar in de minderheid. Het zijn vooral veel Fransen. Ik heb er erg veel zin in.



Ik vind het wel echt suf dat je bang bent om de enige Nederlander te zijn. Ga dan lekker naar een All Inclusive in Turkijke of blijf lekker thuis. En vergeet je pindakaas niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:patries31 schreef op 07 juli 2011 @ 17:23:

[quote]Varia schreef op 05 juli 2011 @ 16:14:

NOu das toevallig, wij gaan ook naar die camping toe en ik heb er heel veel zin in. Wij gaan hoe burgerlijk met de caravan.[/quote





haha das leuk, wanneer gaan jullie?? Wij gaan er vrijdag naartoe. En jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven