Suggesties voor uitstapjes buiten Boedapest?

17-07-2011 12:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 5 augustus verblijven wij 3 weken in Boedapest. Wij rijden ernaartoe met eigen auto en hebben een appartement gehuurd. Wij zijn van plan om ook buiten de stad wat uitstapjes te maken. Nu is er op internet genoeg te vinden om ons in Boedapest te vermaken maar wij willen ook de omgeving verkennen want daar hebben wij in 3 weken genoeg tijd voor.
Ik ben destijds naar warmwaterbronnen geweest, was heerlIjk! Dobberen in het warme water tussen de waterlelies. En een tocht over de poesta, met bijbehorend onweersbui......
Wat dacht je van een dagje naar het sziget festival? wel midden in boedapest.
Bronnen waren in Heviz, geen idee hoe ver dat is van Boedapest..... En als je van porselein houdt, zou je naar de fabrieken van Herend kunnen gaan.
Ik ben twee keer op vakantie geweest in Hongarije. Maar ik kan me niet herinneren dat er daadwerkelijk iets bijzonders te doen was. Je hebt daar toch de Toendra? Je kunt naar het Balatonmeer gaan. Is er rond die tijd een Formule 1 wedstrijd? Was er toen wel.
Balatonmeer vond ik echt verschrikkelijk. Zou daar nog een week blijven na een rondreis, maar zijn na 1 of 2 nachten weggegaan ivm rothotel, rotweer en niets te beleven.....
in godello ( weet niet meer precies hoe je het schrijft) staat het paleis van Sissi. Is geloof ik een half uurtje rijden van boedapest af. In het aangrenzende plaatsje daaraan heb je het berenbos, hier 'wonen' geredde beren die eerst straatartiest of circusbeer waren.

Beide zijn leuke activiteiten!

Leuke bijkomer, in het paleis van Sissi kun je in de klederdracht van die tijd op de foto!

Trouwens, in de citadel op het hoogste punt van Boedapest zit een leuk restaurant, was geloof ik niet heel duur (vorig jaar!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven