Kos!! Wat is er te zien te doen?

15-05-2007 09:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ! Ik ga 24 mei naar Kos met mijn lief. We hebben een appartement geboekt in Kosstad. Wat is leuk om te doen, waar kan je goed eten, mooise strand, waar moeten we NIET heen. Is het goed te doen om met een scooter het eiland rond te gaan? Ik ben benieuwd naar jullie recaties. Groetjes Toby
Oei, is al were een paar jaar geleden, maar ik vond Kos erg leuk! Ik zat ook in Kosstad, vond het wel leuk, oude straatjes, winkeltjes, niet al te groot. Er is ook zo'n Bar-street met alleen maar kroegen als je daar van houdt.

Qua bezienswaardigheden: In de stad zelf een haventje, een terrein met opgravingen, de boom waaronder Hippocrates les gaf. Buiten de stad: natuurlijke bronnen met zwavel (wel grappig, maar het stinkt echt heel erg....), het heiligdom van Hippocrates (vond ik erg leuk, mooi uitzicht). Wij zijn ook met de bus naar een dorpje in de bergen geweest waar je omhoog kon wandelen. Ik vind scooters in dat soort landen altijd een beetje eng, de wegen zijn niet altijd even goed en zo, en je kunt ook een heel eind komen met de bus, maar ik weet wel dat heel veel anderen met scooters gingen.

Oh, en je kunt ook een dag-tripje maken naar Bodrum (Turkije, is recht aan de overkant). Wij hebben het niet gedaan (geen geld....), maar dat vond ik wel jammer.

Fijne vakantie!
Ik sluit me helemaal aan bij Nausicaa. Kos stad is een erg leuk, oud stadje waar je iedere dag gezellig kunt ronddwalen. Restaurantjes in overvloed. Stranden te over, links en rechts van Kosstad. Naar het voormalige ziekenhuis Asklepion kun je fietsen (behoorlijk klimmen) maar ook met een 'treintje' vanaf de haven; het is een echte aanrader, je hebt vandaar een geweldig uitzicht over Kos. Kos is een echt fietseiland; overal kun je voor een prikkie fietsen huren en iedereen tuft op die fietsen rond.

Wij waren daar in oktober 2006; wij hebben toen één dag zo'n eilandexcursie gedaan met een bus en kwamen toen ook in zo'n bergdorpje. Die dagexcursie is niet echt heel spectaculair want echt heel bijzondere dingen zijn er niet op Kos, maar wel een leuke onderbreking. Er wonen twee Nederlandse dames op Kos die met een Griek getrouwd zijn en die allebei al jaren op Kos wonen; zij gidsen bij deze excursies en zij vertellen heel boeiend, ook heel veel over het leven op Kos, over hoe de mensen daar vroeger leefden bijvoorbeeld, over de winter op Kos.
En ook ik sluit me hierbij aan! Kos is echt ontzettend leuk! Knus, gezellig en overzichtelijk! Qua uitgaan ging ik het liefst naar de duitse discotheken, daar kun je voor een vast bedrag naar binnen en dan hoef je niet meer voor drankjes te betalen (ik heb nooit zin om geld mee te nemen en dat gedoe met rondjes geven is ook altijd lastig!) daarnaast waren daar ook altijd mooie shows met dansers en danseressen, niet ordinair, gewoon mooi!

Als je het eiland wilt verkennen dan zou ik dat met een quad doen. Wij hebben dat toen ook gedaan en dat was ontzettend leuk. Het is bovendien veel veiliger dan een scooter!

Ook een goede tip: vaar over naar Kreta of Bodrum voor een dagje, erg gezellig!

Een leuke strandtent is Filarakia (Griekse eigenaar, Nederlandse bediening) geweldige strandbarbeques voor weinig geld en met niet te veel mensen!

Geniet ervan!
Hallo

Hartstikke leuk joh Kos, hoelang ga je?

Ben er twee jaar geleden geweest en was voor mij de tweede keer dat ik op het eiland was dus ik heb het nu wel gezien daar. De stranden in Kosstad zijn wel bezaait met kiezelstenen wil je mooie zandstranden zien ga dan naar

Tigaki,openbaar vervoer rijd daar regelmatig. Het asklepion is ook leuk om naar toe te gaan, met de fiets zou ik niet doen want dat is een hele klim.

Een boottochtje naar Kalymnos en Patmos is ook schitterend en als je geluk hebt zie je de dolfijnen voor de boot zwemmen.Zia een leuk bergdorpje gaan

ze trouwens ook naar toe voor de griekseavonden erg gezellig. Met een scooter rondrijden moet je erg oppassen daar want er kunnen behoorlijke gaten in het wegdek zitten. Veel plezier
We hebben geboekt!!!

We gaan lekker 8 dagen naar Zakynthos, half pension.

Heb er nu al zin in!

Bedankt voor jullie tips!
Sorry! Op verkeerde topic gepost!!! :$
Bedankt voor jullie reacties! Over drie dagen gaan we heb er zo'n zin in!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven