Geld & Recht alle pijlers

Verzekeringsvraag ivm lekkage

18-07-2011 10:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag toen het zo hard geregend heeft is er regenwater onder de dakpannen gekomen waardoor er lekkage in ontstaan in een van onze slaapkamers en in de woonkamer. In de plafonds zitten nu grote gele natte vlekken en het begint te schimmelen.

Helaas moeten we wachten tot het droog wordt voordat het opnieuw gestucd kan worden.

Kan ik het opnieuw laten stucen/verven declareren op de opstalverzering?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om dan de verzekering te bellen of je polis na te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hebbes schreef op 18 juli 2011 @ 10:08:

Afgelopen donderdag toen het zo hard geregend heeft is er regenwater onder de dakpannen gekomen waardoor er lekkage in ontstaan in een van onze slaapkamers en in de woonkamer. In de plafonds zitten nu grote gele natte vlekken en het begint te schimmelen.

Helaas moeten we wachten tot het droog wordt voordat het opnieuw gestucd kan worden.

Kan ik het opnieuw laten stucen/verven declareren op de opstalverzering?

Alvast bedankt!



Dat ligt echt aan de dekking die je hebt. Er zijn (opstal)verzekeringen die dit dekken. Lees je polisvoorwaarden nog eens kritisch door.

En weeg ook af of je door het op te geven aan de verzekering beter af bent, ivm eigen risico, premieverhoging etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn verzekeraar ook bellen maar wilde het gewoon eventjes peilen hier.

Eigen risico had ik afgekocht en van premieverhoging bij een woonhuisverzekering heb ik nog nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
ik heb pas ook lekkage gehad, en mijn verzekering vergoedde het wel. je hebt alleen wel vaak een bedrag eigen risico, ligt er dus aan hoe veel het is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hebbes schreef op 18 juli 2011 @ 10:19:

Ik ga mijn verzekeraar ook bellen maar wilde het gewoon eventjes peilen hier.

Eigen risico had ik afgekocht en van premieverhoging bij een woonhuisverzekering heb ik nog nooit gehoord.Stel dat de boedel is 2x zoveel waard als waar jij voor verzekerd bent, dan gaat je premie omhoog. En krijg je niet het hele bedrag vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Opstal is het huis zelf,bij brand staat in je polis vermeld wat je voor het huis vergoed krijgt,bij inbraak krijg je sloten,deuren ed vergoed,bij storm de lekkages dak ed

Ik zou de opstal aanspreken voor de daklekkage,kijken wat je daaraan kunt doen om het waterdicht te krijgen.Waarschijnlijk kon ook het regenwater zo snel niet afgevoerd worden waardoor het gaat lekken langs de muren dus verstopping afvoer of afvoerverschuiving daar zou ik ook naar laten kijken voor de verzekering.

Voor stucwerk ed moet je in je polis kijken of dat erbij zit in jouw polis
Ik heb ook lekkage en heb eerst maar eens de verzekering gebeld. Die sturen me een schadeformulier en ik kan nu een prijsopgave vragen voor reparatie. (raamkozijn en vochtige muur)

Daar ben ik nu al de hele ochtend mee bezig. Bouwvak you know...
Alle reacties Link kopieren
quote:jaimee21 schreef op 18 juli 2011 @ 10:26:

[...]





Stel dat de boedel is 2x zoveel waard als waar jij voor verzekerd bent, dan gaat je premie omhoog. En krijg je niet het hele bedrag vergoed.Ja maar dat is iets anders dan waarover je het eerst leek te hebben, namelijk dat je premie omhoog gaat omdat je schade hebt (de no claim korting bij autoverzekeringen). Waar jij het over hebt is dat als blijkt dat je onderverzekerd bent, je premie dan aangepast wordt aan de nieuwe situatie. Hoewel meer betalen nooit leuk is, is dat in dit geval wel nodig want anders blijf je onderverzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Een premie verhoging ivm 1 schade mag niet eens, anders is de verzekering voor niets.(soms krijg je wel achteraf korting als je geen schade hebt gehad)



De reparatie van de lekkage zelf is niet gedekt. In de meeste gevallen de gevolgschade wel ( dus de lekkage plekken). Laat een schilder/stucadoor komen om een offerte te maken en stuur de offerte samen met het schadeformulier naar je verzekering.

Je krijgt dan van hen een akkoord of afwijzing of je het kan laten maken. Afhankelijk van de hoogte van de offerte willen ze misschien nog een expert laten langskomen. Nooit laten maken voor akkoord van de verzekering dus!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Ik heb net de verzekeraar gebeld en deze week komt er nog een expert langs. Even afwachten nogmaar!
Alle reacties Link kopieren
De meeste verzekeraars vergoeden dit gewoon, maar een paar enkelingen blijven zich vastpinnen op "extreme natuurverschijnselen" die niet vergoed worden.

Overigens wordt er wel gekeken naar achterstallig onderhoud. Als blijkt dat het dak al 10 jaar geleden vernieuwd had moeten worden en je dit naliet, kan het zijn dat ze weigeren.

Vooralsnog zou ik er gewoon vanuit gaan dat je de plafonds opnieuw mag laten schilderen, het overgrote merendeel wordt gewoon toegekend, dus no worries.
Alle reacties Link kopieren
Het zal erg fijn zijn!! Ik laat de uitkomst nog horen
Alle reacties Link kopieren
Nou de schade expert is vanochtend geweest en wat krijgen de schade vergoed en zelfs meer als ik gehoopt had. Ben helemaal blij!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven