Ervaring met reiki?
dinsdag 19 juli 2011 om 16:25
iemand ervaring met reiki en/of Energetische massage?
Ik had vanochtend een gewone rugmassage ingepland bij een vrouw die ook aan reiki doet. Ze eindige met een hoofdmassage en later volgde ze haar gevoel en begin dus met reiki/Energetische massage
Toen voelde ik me alsof ik opeens heel hard ging huilen maar ik hield me stil en op dat moment zei die vrouw: ja dat dacht ik al meisje, gooi het er maar uit.
Begon me toch een partij te brullen. Voelde heel veel stress wegtrekken en emoties los komen.
Echt heel heftig en bizar. daarna nog een half uur met haar gepraat en ze vertelde zoveel dingen over mezelf die ze niet kon weten.
Ik wil eigenlijk gelijk nog een afspraak met haar maken maar ze zei laat dit eerst maar even bezinken.
Ik had vanochtend een gewone rugmassage ingepland bij een vrouw die ook aan reiki doet. Ze eindige met een hoofdmassage en later volgde ze haar gevoel en begin dus met reiki/Energetische massage
Toen voelde ik me alsof ik opeens heel hard ging huilen maar ik hield me stil en op dat moment zei die vrouw: ja dat dacht ik al meisje, gooi het er maar uit.
Begon me toch een partij te brullen. Voelde heel veel stress wegtrekken en emoties los komen.
Echt heel heftig en bizar. daarna nog een half uur met haar gepraat en ze vertelde zoveel dingen over mezelf die ze niet kon weten.
Ik wil eigenlijk gelijk nog een afspraak met haar maken maar ze zei laat dit eerst maar even bezinken.
dinsdag 19 juli 2011 om 16:30
Verstandig van die vrouw. Je kunt er nog de hele week "last"van hebben. Positief of negatief.
Ik heb zelf reiki gehaald, en doe wel eens mee aan oefenavonden. Ik voel zelf nooit iets, maar er zijn mensen die net als jij beginnen te huilen of te schoken.
Hoeft niet iedere keer te gebeuren dat huilen.
Ik heb zelf reiki gehaald, en doe wel eens mee aan oefenavonden. Ik voel zelf nooit iets, maar er zijn mensen die net als jij beginnen te huilen of te schoken.
Hoeft niet iedere keer te gebeuren dat huilen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 19 juli 2011 om 16:34
Ik heb wel eens uit nieuwsgierigheid Reiki ondergaan in een New Age centrum, maar ondanks dat mijn omgeving allerlei reacties begon te geven voelde ik zelf helemaal niets.
Wellicht stel ik me er niet voor open omdat ik er niet in geloof, maar voor mezelf was het een bevestiging dat het zweverige onzin is.
Wellicht stel ik me er niet voor open omdat ik er niet in geloof, maar voor mezelf was het een bevestiging dat het zweverige onzin is.

dinsdag 19 juli 2011 om 17:09
Een collega heeft bij mij eens Reiki gedaan op afstand. Dat was tijdens mijn zwangerschap. Ik was zo ziek als iets (misselijk) en kon helemaal niets meer. Ik wist niet wanneer ze de behandeling zou doen maar heb die nacht voor het eerst in tijden heerlijk geslapen. Was ook erg (overdreven) geirriteerd toen mijn moeder me 's avonds kwam storen. De volgende dag vroeg mijn collega of ik iets gemerkt had. Ik had zelf dus het idee van wel.
Het is niet zo dat ik in behandeling ga of weet ik veel wat. Vond het vooral heel lief van haar dat ze het aan bood omdat ik zo ziek was.
Het is niet zo dat ik in behandeling ga of weet ik veel wat. Vond het vooral heel lief van haar dat ze het aan bood omdat ik zo ziek was.
dinsdag 19 juli 2011 om 17:12
quote:istar_ schreef op 19 juli 2011 @ 16:30:
Je gaat afgefakkeld worden hier. Succes!
Wat een nare opmerking.
Zelf heb ik Reiki1 gehaald en gebruik het alleen om in slaap te vallen. Hier voel ik me goed bij en kan ik ontspannen.
Ofdat het zweverige onzin is of niet is voor mij niet belangrijk.
Ik kan erdoor in slaap vallen en dat is fijn.
Je gaat afgefakkeld worden hier. Succes!
Wat een nare opmerking.
Zelf heb ik Reiki1 gehaald en gebruik het alleen om in slaap te vallen. Hier voel ik me goed bij en kan ik ontspannen.
Ik kan erdoor in slaap vallen en dat is fijn.

dinsdag 19 juli 2011 om 17:16
quote:Snoet80 schreef op 19 juli 2011 @ 17:12:
[...]
Wat een nare opmerking.
Ik kan erdoor in slaap vallen en dat is fijn.Hoezo een nare opmerking? De ervaring leert hier, dat alles wat buiten het reguliere valt afgefakkeld wordt.
[...]
Wat een nare opmerking.
Ik kan erdoor in slaap vallen en dat is fijn.Hoezo een nare opmerking? De ervaring leert hier, dat alles wat buiten het reguliere valt afgefakkeld wordt.

dinsdag 19 juli 2011 om 17:19
Ik heb niets met reiki maar een hele goede vriendin van mij is reiki master en hoewel ze het een paar keer zonder resultaat bij me gedaan heeft, legde ze een keer onverwacht haar hand in mijn nek en de tintelingen schoten door mijn hele lijf!
Ik riep; wat doe je nou????
Ze zei dat ze me even reiki gaf omdat we aan het verhuizen waren en ze me energie wilde geven.
Als ik er bij nadenk gebeurt er (blijkbaar) niks bij mij maar zo niet dan merk ik het wel degelijk!
Vond ik leuk en ook bijzonder.
Als je het fijn vindt gewoon doen.
Ik riep; wat doe je nou????
Ze zei dat ze me even reiki gaf omdat we aan het verhuizen waren en ze me energie wilde geven.
Als ik er bij nadenk gebeurt er (blijkbaar) niks bij mij maar zo niet dan merk ik het wel degelijk!
Vond ik leuk en ook bijzonder.
Als je het fijn vindt gewoon doen.
dinsdag 19 juli 2011 om 17:28
Mijn broer doet nu reiki op afstand. Alweer een paar jaar.
Daarvoor deed hij vaak iets bij mij, maar ik voelde nooit iets ,
Hij wel hij wist zomaar de plekjes te vinden waar ik problemen mee had.
.Ik geloofde het toen wel, want hij had het immers zelf meegmaakt en gevoeld enzo.
Anderen voelen het wel bij hem.
Maar ik snap niet waarom ik dus niet.
Hij deed het een keer op afstand ,om mij te laten slapen.
Nou nee....daar kan ik echt niet mee meegaan. Te Jomanda-achtig.
Had trouwens een k#tnacht.
Kan er geen brood van bakken.
Daarvoor deed hij vaak iets bij mij, maar ik voelde nooit iets ,
Hij wel hij wist zomaar de plekjes te vinden waar ik problemen mee had.
.Ik geloofde het toen wel, want hij had het immers zelf meegmaakt en gevoeld enzo.
Anderen voelen het wel bij hem.
Maar ik snap niet waarom ik dus niet.
Hij deed het een keer op afstand ,om mij te laten slapen.
Nou nee....daar kan ik echt niet mee meegaan. Te Jomanda-achtig.
Had trouwens een k#tnacht.
Kan er geen brood van bakken.

dinsdag 19 juli 2011 om 18:09
dinsdag 19 juli 2011 om 19:08
Ik ben ook niet van de Reiki.
Echter ik heb ooit wel eens op mijn werk iemand gezien die dat bij een patient deed. Op de recovery waar ik toen werkte.
De patient had al aangegeven erg in paniek te kunnen raken ivm eerdere slechte ervaring met narcose.
En inderdaad, hij steigerde zo ongeveer zijn bed uit.. Echter, nog te ver weg om mee te kunnen praten..
Maar gezien infuzen en operatiedingen was dat zeer onwenselijk op dat moment.
Ik stond net met met de telefoon in de hand om de anesthesist te vragen om even te komen, want dit ging helemaal niet goed zo.
En terwijl ik dat deed zag ik hoe zij achter het bed ging staan en de patient bij zijn beide enkels vastpakte.
Zo stond ze even, en die man werd ineens helemaal rustig. Niks meer mee aan de hand.
Hij werd later ook normaal en rustig wakker...
Ik was totaal flabbergasted...
"Wat deed je nou dan?"
Nou en toen vertelde ze dat ze aan Reiki deed etc etc...
Als ik het niet gezien had had ik het niet geloofd.. Ik zou net regelen dat hij platgespoten zou worden...
Wat het ook was, het hielp.
Echter ik heb ooit wel eens op mijn werk iemand gezien die dat bij een patient deed. Op de recovery waar ik toen werkte.
De patient had al aangegeven erg in paniek te kunnen raken ivm eerdere slechte ervaring met narcose.
En inderdaad, hij steigerde zo ongeveer zijn bed uit.. Echter, nog te ver weg om mee te kunnen praten..
Maar gezien infuzen en operatiedingen was dat zeer onwenselijk op dat moment.
Ik stond net met met de telefoon in de hand om de anesthesist te vragen om even te komen, want dit ging helemaal niet goed zo.
En terwijl ik dat deed zag ik hoe zij achter het bed ging staan en de patient bij zijn beide enkels vastpakte.
Zo stond ze even, en die man werd ineens helemaal rustig. Niks meer mee aan de hand.
Hij werd later ook normaal en rustig wakker...
Ik was totaal flabbergasted...
"Wat deed je nou dan?"
Nou en toen vertelde ze dat ze aan Reiki deed etc etc...
Als ik het niet gezien had had ik het niet geloofd.. Ik zou net regelen dat hij platgespoten zou worden...
Wat het ook was, het hielp.

woensdag 20 juli 2011 om 07:47
woensdag 20 juli 2011 om 07:58
Het werkt met energiestromen in je lichaam en als die goed zijn dan kan het zijn dat je er niets van voelt. Als er dan door bijvoorbeeld stress wat veranderd in je lichaam kun je ineens het verschil wel voelen.
Ik heb reiki 1 gedaan en gebruik het om te ontspannen of om in slaap te vallen.
Ik heb reiki 1 gedaan en gebruik het om te ontspannen of om in slaap te vallen.
Erger u niet, verwonder u slechts!

woensdag 20 juli 2011 om 12:09
Ik wil op zich wel geloven dat mensen energiebanen hebben die andere mensen dan met hun handen openzetten (al blijf ik sceptisch), maar Reiki op afstand is me echt te Jomanda.
Ik geloof echt niet dat je energie door de lucht naar een ander toe kunt sturen en ik ben verbaasd dan andere mensen dit wel geloven.
Ik geloof echt niet dat je energie door de lucht naar een ander toe kunt sturen en ik ben verbaasd dan andere mensen dit wel geloven.