zomervakantie met baby

18-05-2007 11:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

wij willen eind augustus met ons kindje (dan 7 maanden) op vakantie. Nu gaan we normaal altijd kamperen, maar daar vind ik hem nog een beetje te klein voor. Ook zijn we altijd vrij actieve vakanties gewend en hoewel ik weetd at dat ziet meer zal kunnen zoeken we een vakantiebestemming waar wel wat te zien/doen valt.

we zijn dus erg zoekende naar een leuke bestemming, maar ook een leuk logeeradres. Iemand ervaring/tips/leuke logeertip voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Floep, waarom niet kamperen? Wij hebben met onze kinderen altijd gekampeerd. Onze oudste was 8 maanden toen we voor het eerst gingen kamperen met haar en dat is uitstekend bevallen. Zo'n jonge baby slaapt nog veel, 's morgens én 's middags een slaapje, en juist op een camping zit je dan niet zo afgesloten van de wereld ...... je hebt gewoon gezellig contact met de buren. Wassen deden we haar óf onder de douche (partner buiten de deur even laten wachten om baby aan te pakken en af te drogen) óf in een teiltje in de afwasruimtes, onder 'toezicht' van alle buurkinderen die dat reuze interessant vonden, een baby in bad. En dochter had het dan prima naar haar zin, met al die aandacht.

Wij waren in Frankrijk, konden daar meteen 'avontuurlijke' potjes babyvoeding kopen, met vis, en artisjokken en zo. In Nederland is het allemaal hetzelfde, worteltjes en spinazie en doperwtjes.

Ook 's avonds is het prettig om op een camping te staan, vanwege de gezelligheid en de sociale contacten die je zéker met een baby op een camping opdoet. We maakten zelfs wel eens een wandeling over de camping, de buurvrouw zou wel luisteren en ach, een babyfoon is niet nodig als er alleen maar tentdoek tussen baby en buurvrouw is.

Als je in een hotel of huisje zit, zit je 's avonds daar maar te zitten ......

Overdag kiepte ik het matrasje etc. uit het campingbedje, speeltjes erin en dat werd dan haar box. De buggy gebruikten we als kinderstoel, af en toe een homp stokbrood in haar handje en ze was zielstevreden.



Het werd pas lastig het jaar daarop, toen ze kon lopen. Toen deden we haar een tuigje om en zetten haar met een waslijn vast aan een boom, want anders was ze zó verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook kamperen deze zomer, met ons dan 8 maanden oude zoontje. 2 Weken geleden zijn we naar Mallorca geweest. Op zich heel kindvriendelijk, goed te doen qua reisafstand, maar inderdaad, je zit wel heel veel op je kamer, vooral 's avonds.



Een paar jaar geleden zijn we met vrienden wezen kamperen, die hadden toen ook hun 8 maanden oude dochtertje mee en dat ging geweldig. De baby kon gewoon haar slaapjes houden, terwijl paps en mams lekker buiten zaten of gingen zwemmen in de rivier voor de deur. Ze namen haar mee onder de douchen of stopten haar in een emmer bij de tent. Ze hadden een hele handige opvouwbare kinderstoel bij zich en daar zat ze vaak in te spelen. Of anders in een opblaasbadje of op een kleed op de grond.



Ik hoop dat het bij ons ook zo goed gaat, maar denk het wel, want we hebben nogal een makkelijk kind. Die vrienden waren trouwens met een vouwwagen, wij gaan met een heel klein caravannetje. Moet lukken.
..
Alle reacties Link kopieren
Spanje of Mallorca, je hebt daar betaalbare accomodaties en het is niet ver vliegen.

Ik zou alleen maar gaan kamperen als je zeker weet dat je baby doorslaapt 's nachts. Ik zou het ontzettend vervelend vinden als mijn baby de rest van de camping wakkerschreeuwt.
Alle reacties Link kopieren
Wij namen onze kinderen 's avonds trouwens gewoon mee, ze vielen vanzelf in slaap in de buggy.
Alle reacties Link kopieren
als je toch wilt camperen en geen zin om alle babyspullen enz mee te slepen. Kijk dan even op de site van eurocamp daar hebben ze "petit paradis". Campings voor ook de allerkleinsten met tenten die volledig ingericht zijn, babybedje is er aanwezig, je kan een babypakket huren. Hoef je bijna niets zelf mee te nemen.

Wij gaan volgende week, mijn dochtertje is dan 7 maanden. Het lijkt ons ideaal.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf geen ervaring met kleine kindjes maar ik zou gewoon camperen.Waarom niet ?? ik denk zelf dat mensen om je heen het meer wardeeren dat een baby huilt,Dan een aantal pubers die met drank op vakantie aan het vieren zijn.Maar dat is mijn mening. en zie de andere reacties gewoon creatief zijn .In die leeftijd zijn ze nog met alles tevreden en vinden ze het volgens mij allemaal goed. Ik zou zeggen gewoon doen !!!!!!



Of een hotel nou alles is ?



Maar je kindje vast binden aan een tuig  via waslijn ???Het staat er pittig maar ik begrijp haar wel .hoef alleen maar even naar mijn buurmeisje te kijken .:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven