kamperen in frankrijk ( ardeche ?? )

15-04-2007 15:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal



Ik wil deze zomer gaan kamperen met mijn zoon ( 11 jaar ). In Frankrijk dus. Heeft iemand van jullie een camping die je kunt aan bevelen ? Heb al wel gekeken op de site van campings in frankrijk, maar zie door de bomen de camping niet meer....

Wil eigenlijk een camping met een zwembad, leuke dorpjes in de buurt...

Heeft er iemand een leuke camping op het oog ?



Groet, Keli
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ken Frankrijk op mijn duimpje.



In de Ardeche, evenals de Dordogne,  stikt het van de Nederlanders. Ik hou daar zelf niet van, maar ik weet natuurlijk niet of jij dat een probleem vindt.

Persoonlijk vind ik de Drome en de Provence een heel erg mooie streek. Mooi glooiend landschap en altijd mooi weer. Kan je van het Westen niet altijd zeggen.

Ga je iets bespreken?

Kijk eens op de site van Vacansoleil. Zij verhuren (ingerichte) tenten en caravans op allerlei soorten campings, met en zonder zwembad.
Alle reacties Link kopieren
hoi

Bedankt voor je reactie.

Ik ga met mijn eigen tent en auto, dus Vacansoleil is niets voor mij.

En die Nederlanders.....kun je bijna niet om heen denk ik op vakantie. Het hoeft er wat mij betreft niet van te stikken, maar een aantal lijkt me wel handig. Dit omdat ik ook met mijn zoon ga, die nog maar 11 is. En de taal nog niet geweldig spreekt.

En ik dacht, dat de Ardeche net boven de Provence ligt. Ik hou ontzettend van die mooie lavendel velden, die vind ik ook in de Ardeche toch ?

Maar goed, ik reis alleen met mijn zoon. Nu denk ik, Ardeche is ver genoeg, maar misschien kunnen die 'paar'  kilometers naar de Provence er nog wel bij. Heb 3 weken vakantie genomen.

Heb je steden of dorpjes waar ik heen zou 'moeten' ? En heb je dan ook ideeen voor campings ?

Alvast bedankt weer...

Keli
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens kunnen kijken op Camping Frankijk.nl



Vergeet niet dat HEEL Frankrijk stikt van de nederlanders.

Ik vind het persoonlijk niet zo erg...

De Ardeche vond ik een beetje tegenvallen, mooie rivier maar vond de dorpjes niet zo leuk en had het wel gezien na 3 / 4 dagen.

De laatste vakantie stond ik in Camping de L'Arche, heb het daar erg naar mijn zin gehad en is ook leuk voor kinderen. (L'arche ligt iets ten zuiden van de Ardeche, in de Cevennen, is dan ook weer wat dichter bij de kust, kun je daar ook naar toe voor uitstapjes (Camargue etc.)
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nou dat je al op campingfr.nl hebt gekeken.



Had niet goed gelezen:P



Waar het ook heel leuk is , is Hyeres, er zijn daar een paar campings aan het strand, en Hyeres heeft niet die drukte van Saint Tropez.

Het heeft ook nog een heel leuk centrum, met straatjes met trappetjes enzo en je kunt toch heel goed uitstapjes maken in de rest van de provence.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Keli71,

De Ardeche ligt niet ten noorden van de Provence, maar ten westen. Aan de andere kant van de Rhone. Het is net zo ver rijden, plm 1000 km. Ik zou voor de Drome kiezen, dit is een deelgebied van de Provence, iets noordelijker. De dichtsbijzijnde stad is Orange.

Ik ben eens vlak bij Avignon geweest, het stadje Carpentras. Heel mooi met lavendelvelden inderdaad. De Mont Ventoux was in de verte te zien...er zijn genoeg leuke campings daar. Ga je op de bonnefooi, dan kun je ook altijd wel ergens terecht.
Alle reacties Link kopieren
De Vendée...absoluut de heerlijkste plaats in Frankrijk....altijd zon....prachtige stranden....Camping Pong in Landevieille, daar heb ik mijn hele jeugd doorgebracht...een heerlijke camping met zwembad, niet direct aan het strand, maar met de auto goed te bereiken...altijd heel veel jeugd..Verder in Les Sables d'Olonne, St. Gilles Croix de Vie....St. Jean de Monts...allemaal perfect!
Alle reacties Link kopieren
Nona, Is het echt waar dat je in de Vendee altijd mooi weer hebt? Ik ben na de laatste paar keren in Bretagne bang dat we weer in de regen zullen zitten als we naar de westkust gaan...

Ik weet wel dat de Vendee wat meer naar het zuiden ligt, maar toch niet echt superzuidelijk. Hebben jullie geluk gehad met het weer of is het daar altijd goed in de zomer?Het lijkt me wel een hele mooie streek.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Was mijn item helemaal kwijt hier op het forum.

Gelukkig was ie door iemand anders gevonden !!

Ik heb wat van de campings bekeken, die werden genoemd. Maar nog niet echt een gevonden die ik leuk vind.

De Vendee is de andere kant op, van waar ik eigenlijk heen wil.

En Toetyfroety, jouw camping vond ik vrij prijzig. En als ik kijk  bij tarieven, staat dat je apart moet betalen voor het zwembad. Enne, daar heb ik als zunige nederlander natuurlijk geen zin in he !! Hahaha.

Maar goed, iemand nog meer ideeen ?? Please..

Keli
Via de ANWB site kan je zoeken op allerlei kenmerken. Bijvoorbeeld de grote van de camping, voorzieningen, locatie, ligging etc. Misschien kan je daar eens kijken. Meestal staat er wel een site van de camping bij.



Ik ben zelf op zoek naar een goedkope camping in Frankrijk, liefst aan zee en met zwembad. De goedkoopste tot nu toe die ik heb gevonden is in Bretagne, zonder zwembad maar wel aan zee, 350 euro voor drie weken in het hoogseizoen met twee personen. (geen kinderen) Misschien heeft iemand hier nog goede tips? We willen graag naar Bretagne maar ergens anders is ook wel goed, liefst aan de zee of anders aan een rivier. Als er 's morgens brood te koop is op de camping dan is dat heel fijn. Verder maakt het ons niet veel uit, we willen graaaaaaag mooi weer en af en toe (maar niet iedere dag!) wat zien. Kasteel, dorpje, stadje, markt, dat soort dingen. Kleine of grote camping maakt ons niet uit. Iemand nog iedeeen voor onder die 350 euro?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven