Turkije: favoriete badplaats?

24-04-2007 12:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!Ik ben drie jaar geleden naar Bodrum & Kusadasi geweest. Was echt een top vakantie, heb het heel leuk gehad.Dit jaar wil ik weer naar Turkije, eind augustus voor twee weken. Ik ga met mijn vriend - we willen beiden dan voor veel rust gaan, maar ook heerlijk slenteren aan een mooi (en lang) boulevard, leuke restaurantjes, mooi resort (all in), en savonds in een leuk tentje drinken.. maar de vraag: waar moeten we naar toe? We zoeken namelijk niet een ' salou' achtige badplaats.. ookal zal dat sowieso wel mee vallen omdat we eind augustus gaan (toch?).Ik zat zelf te denken aan Antalya of Alanya.. maar ik hoor dat Marmaris ook een goede optie is... Wat vinden jullie? wat zijn jullie ervaringen? (ook graag reacties van mensen die met hun vriend zijn geweest). En weet iemand op welke site je de goekoopste 5* all in resorts kan boeken?Ben heeel benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in Turgutreis geweest: je vindt er wat jij beschrijft maar dus geen Salou.  We zaten zelf in kidsworld omdat we de kinderen mee hadden maar in Turgutreis zitten ook diverse all in resorts.
Alle reacties Link kopieren
Marmaris een een goeie optie denk ik! Ben er zelf twee keer 2 weken op vakantie geweest en het was heerlijk. Er is genoeg entertainment, maar dat vliegt je niet om de oren zoals in Salou. Een héél lange boulevard om te slenteren is er ook, echt kilometers lang. Kemer is veel minder toeristisch, weet niet hoe het zit met de boulevard daar.
Alle reacties Link kopieren
Side is erg leukHip en gezellig maar toch geen massa's dronken jongeren of iets dergelijks.Marmaris en Bodrum hebben dit welIk vond Side een erg leuk stadje met een paar leuke discotheken ook maar zoals ik al zei: geen hordes 'Salou-volk'Best of both worlds dus
Alle reacties Link kopieren
Side ligt op een uurtje van Antalya trouwens, wat ook een leuke stad schijnt te zijn...maar wel wat groter en massaler
Alle reacties Link kopieren
Ben 2x in Marmaris geweest, erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Side ben ik vorig jaar geweest en eerder in Kusadasi en kemer en vind Side het leukst en meest gezellig en het mooiste strand ook..
Alle reacties Link kopieren
Antalya is een leuke stad maar erg groot en onoverzichtelijk doordat het gewoon een enorme stad is. Als uitvalspunt voor vele culturele excursies is het een prima basis, maar als je wilt relaxen zoals jij beschrijft, kan ik Alanya ook aanbevelen.



Alanya is geen Salou, hoewel in de zomervakantie ook populair bij jongeren. Maar als jullie zelf niet iedere avond tot diep in de nacht in de haven (discogebied) van Alanya rondhangen zul je weinig hossende pubers tegenkomen.

Daarentegen een gezellig centrum, schitterende haven (overdag is het een gewone, 'echte' haven) mooie brede boulevards, winkeltjes, restaurantjes en cafeetjes in overvloed en mooie natuur op korte afstand.



Ben benieuwd wat jullie kiezen. Kijk op vakantiereiswijzer.nl en als je Alanya overweegt kun je het ook aan mij vragen: ik woon sinds 2003 in Alanya en heb o.a. als reisleidster gewerkt (daarom ken ik erg veel hotels).

 

Groetjes en veel vakantie-voorpret gewenst!



Let

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven