zelf reis naar portugal vormgeven maar hoe?

08-05-2007 11:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik willen dit jaar graag naar portugal. Eigenlijk zijn we echte kampeerders maar dat gaat daar niet lukken dus zijn ew vanaf gestapt.

we willen eigenlijk gewoon een ticket boeken naar faro en terug naar lissabon bv en dan een auto huren ... kunnen we hotelletjes op bonnefooi doen of is dat niet handig in hoogseizoen. En we willen twee weken is dat te doen als je bovenstaande leest? en is portugal duur? en waar kunnen we het beste een auto huren? we hebben dus nog helemaal niks dus alle hulp is welkom! bedankt!
Alle reacties Link kopieren
1. koop een kaart van Portugal

2. bepaal welke plekjes, steden, parken etc. je graagt wilt bezoeken

3. maak een route/schema en bepaal hoeveel dagen je wilt verblijven

4. zoek m.b.v. google naar hotels in de regio's waar jullie willen verblijven en vraag de beschikbaarheid op

5. Boek een fly drive



In het hoogseizoen op de bonnefooi reizen lijkt me een beetje riskant maar ik ben geen echte Portugal kenner dus ik weet niet hoe druk het er wordt.



Ik zou zelf volgens bovenstaande plan mijn reis regelen.

Je kunt b.v. ook een reis van een touroperator uitzoeken, eentje die je mooi lijkt en dan zelf een vergelijkbare reis samenstellen.
Alle reacties Link kopieren
Tip: koop een reisgids (Lonely Planet o.i.d). Daarin worden al dit soort vragen beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Het regelen van de losse vluchten moet geen probleem zijn, als je het vroegtijdig regelt. Een auto zou ik van tevoren huren, zeker in het hoogseizoen. Je zou maar op het vliegveld staan en ze hebben geen auto meer voor je (is mij dus een keer overkomen :$; wel creatief opgelost, maar toch...). Huur altijd bij een goed bekend staand bedrijf: b.v. Hertz, Avis, AutoCerro.



Ook hotels kunnen in het hoogseizoen een probleem zijn. Ik zou inderdaad alles via internet vooraf gaan regelen, dan zit je in ieder geval niet zonder overnachtingsadressen. Of vraag tips aan het Portugees verkeersbureau. Misschien hebben ze voor de Portugal wel een vouchersysteem, waarmee je dan nog weer een tikje vrijer bent waar je overnacht
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit toevallig in maart gedaan. Gewoon een ticket Faro gekocht en via internet een auto gehuurd. We hadden ook de Lonely Planet. Zo zijn we van Faro richting Cabo Verde gereden en vanaf daar door naar Lissabon, van Lissabon richting het oosten en van daar weer naar beneden richting Faro. En dit alles in een week, was prima te doen. Als we meer tijd hadden gehad waren we nog naar Porto gegaan. Wij zaten in het laagseizoen, dus qua accommodatie was het heel makkelijk. Maar goed, als je een auto hebt, dan kun je makkelijk een beetje rondrijden om een slaapplaats te vinden. Misschien kun je ook je tent meenemen, voor het geval je wel ergens op een camping een plekje kunt vinden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Oh en Portugal is niet duur, in ieder geval een stuk goedkoper dan Nederland.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij vorig jaar gedaan, niet echt in het hoogseizoen (september) heen naar lissabon en terug vanaf faro. Alles zelf bij elkaar gezocht (wel van te voren geboekt, want uk van 1,5 jaar bij ons) maar is super bevallen. Mooi land, vriendelijke mensen (algarve beetje uitgezonderd, want heel erg toeristisch en dat merk je meteen in de houding)



Heb thuis nog wel een lijst met overnachtingsadressen, wil hem je wel mailen ofzo? En er is ook nog een portugalforum, google maar even, daar vind je ook een schat aan info!



veel plezier!

meis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven