ticino (zwitserland)

18-05-2007 11:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
kent iemand deze streek?

Is het leuk? Is er wat te beleven? Is het egschikt om met een kindje (baby) naar toe te gaan? Weet iemand een leuk logeeradres?
Alle reacties Link kopieren
blijkbaar niet...helaas!
Alle reacties Link kopieren
check gewoon ff vakantiereiswijzer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Floep,



Mijn vriend en ik zijn vorig jaar tijdens onze kampeervakantie in Zwitserland een paar dagen in Ticino geweest. Fijn klimaat daar ten zuiden van de bergen en heel erg Italiaans eigenlijk (qua eten en sfeer).

Wat wij een absolute aanrader vonden is de stad Bellinzona. Ze hebben daar drie forten die je allemaal kunt bezichtigen. Tis wel een behoorlijke klim naar de hoogstgelegen, maar je kunt het natuurlijk ook bij het laagstgelegen fort houden (ligt meteen in het stadje zelf). Die was ook al erg de moeite waard!

Voor de rest hebben wij veel gewandeld in de omgeving, maar da's misschien niet zo handig met een kleine erbij.



Succes met uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Ticino....schitterende natuur en ( meestal) lekker weer.

Is al wel weer de nodige jaartjes geleden maar heb er hele goed herinneringen aan.Lago Maggiore is super!
Alle reacties Link kopieren
Ken eigenlijk alleen het gebied rond het laggo maggiore en dat is heel mooi.  Vooral Logarno is een mooie stad, maar wel een beetje touristisch. Ik vond het verschil tussen de Zwitserse en de Italiaanse kant erg groot. Zwitserse kant is veel rustiger en 'schoner', maar wel gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven