vakantien in Zweden

28-05-2007 22:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Over drie weken gaan we 2 weken op vakantie naar zweden. We hebben een auto gehuurd en vliegen naar copenhagen. De eerste 2 dagen zitten we in copenhagen, 2 dagen erna in gotenborg maar verder hebben we nog niets geboekt. Ik wil eigenlijk een soort van rondje doen. Na gotenborg nog omhoog en dan naar het oosten naar stockhlm en dan weer naar beneden om uiteindelijk weer vanuit copenhagen terug te vliegen. We willen ook misschien een dagje kanoen, vissen en/of golfen...

Maar ik weet niet welke plaatsen leuk zijn om in te verblijven. De eerste 4 dagen zijn dus al geboekt en stockholm daar willen we ook heen maar daarvoor of erna, geen idee. Heeft er iemand tips wat leuke plaatsen zijn waar je kunt doen wat we willen doen. Wat is mooi? Wat moet je gezien hebben?



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.



groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk..



wat je eventueel kan doen na stockholm..

je kan de route naar beneden via het vattern meer doen..

is een groot meer waar je dus leuk watersport kan doen.. en het is fantastische mooi..

en dan kan je eventueel verder naar beneden (malmo) leuk stadje en dan bij malmo de brug naar kopenhagen nemen. is een snelle leuke route!
Alle reacties Link kopieren
Heej hoi,



Dank je wel!

Het vattern (ozo) meer willen we ook zeker naartoe, maar in welk plaatsje is het daar dan het leukst verblijven, het is namelijk nogal groot? Heb je een idee?



Wij gaan dus eerst van copenhagen via gotenborg omhoog. Na gotenborg nog wat meer naar het noorden (oslo ook doen of niet?) en dan oversteken naar stockholm. Dus ik denk dat we de meren doen voor we in stockholn aankomen en ik wil dus graag weten wat daar de leukste plaatsjes zijn om een paar nachten te verblijven. Waar kun je dus die leuke watersporten doen en bijvoorbeeld vissen (voor mijn man :)) ofzo?



Daarna dus via stockholm en de oostkust denk ik weer naar beneden en terug naar copenhagen. Malmo is dus ook een bezoek waard? 1 dag voldoende?



Ik hoop dat jullie nog meer tips hebben, voornamelijk dus in welke plaatsen het leuk vertoeven is, want we hebben nog maar erg weinig geboekt en we hoeven niet alles vol te boeken maar aangezien het in het hoogseizoen is denk ik dat het wel slim is om de hotels van te voren te boeken...



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoezeer je op luxe gesteld bent, maar in Zweden kun je op heel veel plaatsen van die kleine blokhutjes (stuga) huren. die hoef je meestal niet van te voren te reserveren en liggen vaak op mooie plekjes, bijvoorbeeld op een camping aan een meer of in een bos ofzo.

Ze zijn vaak wel simpel ingericht, dus als je daar niet zo van houdt, is het niks voor je.



Wat ook een heel mooi plaatsje is, is Ystad, in het zuiden aan de kust, vrij dichtbij Malmö. Oud, gezellig, klein en aan zee gelegen.



Veel plezier in elk geval, Zweden is een prachtig vakantieland.
..
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik zit een beetje met hetzelfde, al willen wij verder dooreizen naar het noorden, en ik kan je van harte de Lonely Planet van Scandinavië aanraden, er staat daar genoeg in om 2 weken in Zweden door te brengen.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ja die lonely planet heb ik al maar vind hem voor zweden niet zo goed moet ik zeggen. Het is mij niet zo duidelijk wat de leukere plaatsen zijn om in te verblijven.



Ok Ystad moeten we dus naartoe op de terugweg en het Vattern meer onderweg naar Stockholm.

Iemand idee welke plaats aan het vattern meer ?



Als ik ook wat bedenk zal ik het je laten weten madeliefje.



Veel voorpret alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hej!Wij zijn net terug van een pinksterweekend uit Malmo. Was errug leuk, dagje is genoeg. Een lief klein centrumpje met oude huizen met nog van die houten balken er doorheen, zoek even het het kleine plein op (het heet iets in de geest van lila torg oid). Veel terrasjes en lekker eten!De haven is ook leuk om heen te wandelen, een paar terrasjes aan het water en je hebt een mooi zicht op de brug en kopenhagen. Hier ligt een nieuwbouwwijk met heel veel verschillende huisjes in verschillende stijlen (zo kan het dus ook ;))Ook de bekende hoogste toren van Zweden staat hier met de gedraaide torso.Zoek even op waar je precies bent rond de 29e, als het goed is het dan midzomernachtfeest als jij er bent en wellicht is het de moeite waard om het zo te plannen dat je in een dorpje bent waar ze dat vieren.Stockholm kan je idd een dag of 4 blijven, erg leuk. Maar mijn grootste tip was die van het midzomernachtfeest. Er is nog een onderwerp over zweden, zal even kijken of ik dat og kan vinden...Have fun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven