Welke bounty-vakantie met baby?

07-04-2007 16:46 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind dit jaar (november/december) willen we op vakantie gaan met onze baby van dan ongeveer 11 maanden.

Ik wil graag een keer naar een echt witte stranden, palmbomen plekje. We willen het liefst niet langer dan 10 uur vliegen omdat je een baby meestal op schoot moet houden als je geen extra stoel betaald en dan is 10 uur al lang  genoeg. We houden ook van kleinschalige accomodaties dus geen grote all-inclusive hotels. Het liefst hebben we een rustig of huisje. Ook willen we naar een plek waar geen inentgingen voor nodig zijn omdat we ons kleintje nog niet zo jong al willen laten enten.



Best veel eisen dus maar er moet toch op de aardbol wel een plekje te vinden zijn die daaraan voldoet.

Graag zou ik tips/ervaringen van jullie willen hebben.



Groetjes Pebbles (moeder van Floor, 3mnd)
Alle reacties Link kopieren


En ik vind pittige reacties dan weer niet erg:P

Overigens had ik het toch niet over erg egoïstisch, maar over een beetje egoïstisch.





Van mij kreeg je een pittige reactie en daar kreeg ik toch echt comentaar van je op.



Wat mij betreft mag je  helemaal tegen verre reizen met kinderen zijn maar mijn punt is; waarom meld je dat hier?

TO vraagt tips over een bestemming. Als haar vraag was: moet ik wel met een kind een verre reis maken? was je helemaal op het juiste adres geweest maar daar gaat het hier niet over.



Wat zon en verbranden betreft:

Zelf ben ik als kind vreselijk verbrand op Terschelling!

Heeft dus niet per definitie met een verre bestemming te maken.

Verder smeer je je kind zowel in nederland als op je verre bestemming in met een hoge beschermingsfactor, heeft het een zonnehoed op en zorg je dat je niet in de volle zon gaat zitten maar in de schaduw.



Ik begrijp dat hitte en verbranding je enige bezwaren zijn?

Hitte kan in Portugal ook heel erg zijn (heb ik proefondervindelijk bevonden) en er zijn genoeg verre bestemmingen met een heerlijk constant klimaat.



Wij zijn net op reis geweest (11 uur vliegen) en mijn kind genoot van de 26 graden en de lauwe zee.....



Volgens mij zijn alle bezwaren dan nu uit de lucht?
Alle reacties Link kopieren
ik kom nog effe melden..............:)



Maar als je voor de cultuur gaat, dan ga je toch niet naar een willekeurig bounty-eiland? En dan maakt het toch ook niet uit of het een bounty-eiland is of een andere plek met veel cultuur? Voor mij is een bounty-eilandvakantie toch een verhaal van snorkelen, witte stranden en relaxen, voor cultuur ga ik wel naar andere plekken.



nee, niet een willekeurig bounty-eiland!!

:D daarvoor ga je naar sweet JAMAICA mon!!!



HELEMAAL FANTASTISCH!!! Bounty eiland MET cultuur!!!



Ik was er met m'n zoon toen ie 20 maanden was. (heb ook meer dan een jaar borstvoeding gegeven, inderdaad, zo makkelijk!! milk on tap )



maar het was geweldig. mijn kind heeft genoten!! en inderdaad gewoon niet in de zon zitten tijdens de lange lunchtijd.

veel meer gedaan dan snorkelen - kan sowieso niet met 2-jarige - witte stranden en relaxen.

een leuk uitje is Nine Miles, Bob Marley Mausoleum. het is een prachtig eiland met heel veel mooie natuur, watervallen (b.v. Dunn's River Falls in Ocho Rios, kan je klimmen), witten stranden!, heerlijke en vriendelijke mensen, allerlei soorten mensen (chinees, indiaas, blank, zwart en alles tussenin), leuke, gekke en mystieke rastas, lekker reggae overal (concerten in de open lucht!!, b.v. Frankie Paul, lekker swingen met de locals...............), mooie mannen :P



zucht.............



het leuke van kleine kids mee naar verre bestemmingen, is dat de mensen daar helemaal weg zijn van kids en je heel veel aanspraak hebt, knuffels (hij dan!!) etc.

en het leuke is, we zijn 2 jaar geleden teruggeweest. en mensen opgezocht die we toen ontmoet hadden. Zó leuk was dat!! voor hun zo leuk om hem te zien als tiener na hem als pakweg 2-jarige te zien.



tijd om weer s die kant op te gaan..............:D
Alle reacties Link kopieren
Dus Maria en Wen jullie denken dat een bounty eiland niets meer is dan witte stranden, blauwe zee en wuifende palmen ?? Dan heb je het mis......er is zoveel te zien en te doen daar, de natuur is prachtig (ook de witte stranden, blauwe zee en palmen dat ook) maar het binnenland is net zo prachtig, de mooiste jungle, etc etc. En er IS veel cultuur op de eilanden, Fiji en Samoa hebben echt mooie oude cultuur !! Als je veel met de mensen praat, dingen met ze doet, wordt je uitgenodigd in dorpjes, je eet met ze, het zijn nog stammenculturen ! Chiefs etc., eten wordt bereid in de grond (feestmaal). Dat is zo geweldig daar. Je gaat way back in time. Maar dit zijn de grotere eilandengroepen in de Pacific.



Gecombineerd met af en toe even snorkelen en genieten van de witte stranden en blauwe zee is dit een geweldige vakantie !! Het is de combinatie van dit alles wat het daar prachtig maakt.



Dit doen ook de meeste mensen die daar naar toe gaan.



Als je alleen met je reet op het strand wilt liggen (wat toch niemand echt doet op die bounty eilanden, je ligt dan praktisch alleen !!) kan je inderdaad net zo goed naar Spanje gaan ! Nee ik ga geen duur ticket betalen en bijna 36 uur reizen achterelkaar om naar de Pacific eilanden te gaan om alleen op het strand te liggen ! Het is de combi van op een droombestemming zijn met geweldige natuur, cultuur en strand, island hoppen etc.



Hawaii bv. ......de dingen die je op die eilanden kan zien en doen in het binnenland zijn zoveel malen mooier dan de stranden van Hawaii bv.

De stranden daar zijn juist geen moer aan, lijken gewoon op stranden in Spanje....nee het binnenland daar gaat het daar om op Hawaii.



De Malediven bv is wel weer het plaatje wat jullie schetsen. Een eiland waar je met 20 min. omheen loopt een resort erop en verder niets.



Nee de Pacific eilanden zijn echt mooi maar eigenlijk meestal niet eens wat je op de plaatjes ziet hoor ! Dat is juist helemaal niet zo daar meestal!
Alle reacties Link kopieren
Neele, mensen 'zuurpruimen' noemen valt bij mij niet onder pittige reacties, maar onder schelden. Heel wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Dames, veel plezier met jullie bounty-eilanden!
Alle reacties Link kopieren
Eenelfje, lees je eigenlijk wel wat er staat voordat je reageert?
Alle reacties Link kopieren
Dus Maria en Wen jullie denken dat een bounty eiland niets meer is dan witte stranden, blauwe zee en wuifende palmen ??



Maar als je voor de cultuur gaat, dan ga je toch niet naar een willekeurig bounty-eiland? En dan maakt het toch ook niet uit of het een bounty-eiland is of een andere plek met veel cultuur? Voor mij is een bounty-eilandvakantie toch een verhaal van snorkelen, witte stranden en relaxen, voor cultuur ga ik wel naar andere plekken.




"nee, niet een willekeurig bounty-eiland!!

:D daarvoor ga je naar sweet JAMAICA mon!!!



HELEMAAL FANTASTISCH!!! Bounty eiland MET cultuur!!!



Ik was er met m'n zoon toen ie 20 maanden was. (heb ook meer dan een jaar borstvoeding gegeven, inderdaad, zo makkelijk!! milk on tap )



maar het was geweldig. mijn kind heeft genoten!! en inderdaad gewoon niet in de zon zitten tijdens de lange lunchtijd.

veel meer gedaan dan snorkelen - kan sowieso niet met 2-jarige - witte stranden en relaxen.

een leuk uitje is Nine Miles, Bob Marley Mausoleum. het is een prachtig eiland met heel veel mooie natuur, watervallen (b.v. Dunn's River Falls in Ocho Rios, kan je klimmen), witten stranden!, heerlijke en vriendelijke mensen, allerlei soorten mensen (chinees, indiaas, blank, zwart en alles tussenin), leuke, gekke en mystieke rastas, lekker reggae overal (concerten in de open lucht!!, b.v. Frankie Paul, lekker swingen met de locals...............), mooie mannen :P"

Alle reacties Link kopieren
Sorry Maria ik zag later pas dat ik jou helemaal niet bedoelde. Excuses.
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Hier nog een Curacoa fan, ken de andere eilanden ook goed en ik zou als toerist toch liever naar Sint Maarten gaan. Mooie stranden waarvoor je niet te ver voor hoeft te rijden en niet voor hoeft te dokken - op Cura moet dat tegenwoordig wel nl - , vriendelijke mensen, m.i. veiliger, leuke boardwalk waar je met kinderwagen en al kan struinen en andere ouders tegenkomt, goeie mix van touristen en lokals die het met elkaar gezellig maken, leuke Franse kant van het eiland waar je ook lekker kunt struinen in Marigot, goed ziekenhuis in geval van problemen met kleintje....have fun!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pebbles10, 



Weet je het inmiddels al? Of ben je nog steeds aan het orienteren?



Pips
Alle reacties Link kopieren
Sorry Maria ik zag later pas dat ik jou helemaal niet bedoelde. Excuses.
*;
Alle reacties Link kopieren
Echt helemaal fantastisch is het eiland Antiqua met daarnaast het kleine eiland Barbuda. Het eiland heeft 365 witte stranden, met wuivende palmen en een blauwe zee. Helemaal fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Let op: baby's die jonger zijn dan 1 jaar, krijgen geen inentingen voor verre bestemmingen, dit omdat ze genoeg antistoffen aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat heb ik een discussie losgemaakt met mijn topic zeg.

Ik had al een tijdje niet meer gekeken omdat ik dacht dat alle tips wel zo'n beetje langsgekomen waren maar daarna is er nog heel veel bijgekomen.



Allemaal heel erg bedankt voor de tips en meningen, ook de negatieve. Het zou toch saai zijn als iedereen dezelfde mening had.



Om alvast iets recht te zetten: ik houd er absoluut niet van om de hele dag te liggen bakken op het strand. Langer dan een uurtje per dag en dan nog het liefst onder een parasol houd ik het niet vol.

Wel houd ik van het warme weer, het lekkere water, de witte stranden en de mooie palmbomen. Ook cultuur en natuur heb ik graag in de buurt. Het idee van een week in een all in resort in Turkije benauwt me flink.



Over huilende baby's in vliegtuigen: ook buiten het vliegtuig huilen baby's  af en toe, dit hoeft dus niet te betekenen dat ze het verschikkelijk vinden om in het vliegtuig te vinden. Uit de ervaringen die ik hier heb gehoord is er niemand die het vond tegenvallen om met zijn in baby in een vliegtuig te zitten.



Ik vind het persoonlijk ook niet egoistisch om een baby mee te nemen op vakantie. Zolang je je aanpast aan het eet en slaapritme van het kind denk ik dat het voor de baby niet uitmaakt waar hij is. Ook hoop ik dan nog borstvoeding te geven en dan kan ik niet zomaar een week weggaan en de baby ergens laten logeren.

Het lijkt me ook heel gezellig om een weekje echt met z'n drieen te zijn maar dat kan natuurlijk overal.



We zijn nog niet helemaal uit de locatie maar er zaten nog goede tips bij. Mauritius en st. Maarten klonken heel goed. Ook de Pacific lijkt me geweldig maar wel wat verder weg.



Die baby basket ga ik zeker onthouden. Mijn dochter is dan 11 maanden maar dat paste dus nog net begreep ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu ook de tip voor Antiqua staan. Klinkt goed! Ik ga meteen even kijken wat daarover te vinden is.
Alle reacties Link kopieren
Babybedje bij KLM is tot 9 kilo en tot 9 maanden begreep ik.

Overigens vond ik het Nederlandse deel van St. Maarten tegenvallen. Voor de lunch veel restaurants open maar niet voor diner, slechts vier of zo. Dat was in november. Mocht je wel gaan, heerlijk gegeten in Holland House Beach hotel, aan de boulevard, uitzicht op strand en zee!
Alle reacties Link kopieren
franse kant van st maarten is iid leuker, maar het is m.i. het leukste eiland vd antillen. Leuk huisje bij Orient beach, Porte de Plaisance, Oisterpond....mmm. Zie ook. st-maarten.startpagina  nl



In ieder geval niet boeken in het Maho/airport gebied. Veel schreewende en dronken amerikanen. Wel leuk stappen in die hoek.
Alle reacties Link kopieren
En Pebbels ,.weten jullie al wat het wordt? Op de site van expeditie kroos en co vond ik toch wel leuke ips voor de seychellen:





Wie op zoek is naar een bijzondere en exotische strandvakantie, is op de Seychellen op de juiste plek. Verlaten strandjes, wit poederzand, kristalhelder water en schaduw onder een palmboom... Terwijl je kinderen genieten van strand en water, geniet jij van de mooiste stranden van de wereld. En als je eens een dagje iets anders wilt, zijn er volop watersportmogelijkheden, kun je snorkelen of duiken, een boottocht maken naar andere eilandjes, op zoek gaan naar reuzenschildpadden of een wandeling maken door het groene binnenland. En dat alles in een veilige en kindvriendelijke omgeving!
Alle reacties Link kopieren
@la india: de seychellen lijkt me geweldig maar is volgens mij best prijzig. Ik heb naar aanleiding van een tip hier naar Mauritius gekeken (volgens mij is dat in de buurt van de seychellen) en dat zag er ook errug mooi uit. Prijzen heb ik nog niet kunnen vinden maar volgens mij is het iets betaalbaarder dan de seychellen.

Ik hoorde wel van een collega dat er de laatste jaren veel plagen zijn geweest (sprinkhanenplaag enzo) dus die raadde mij aan om niet te lang van te voren te boeken en dan nakijken of er een plaag verwacht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken vertrek ik naar Mauritius, vertel dan wel of het eiland goed te doen is met kids.



Mauritius schijnt trouwens de "goedkoopste" bestemming te zijn van de drie in de Indische Oceaan (Mauritius, Reunion en Seychelles).



Wat ik tot nu toe van Mauritius heb gelezen is dat het veel voordeliger is om je eigen ticket te boeken en ter plaatse een villa of appartement te huren. Met een familie ben je dan veel voordeliger uit, appartement voor een familie kost soms maar EUR 40 per nacht per appartement ! Dat maakt het een flink stuk betaalbaarder als een dure reis via het reisbureau en door de vluchten die je zelf boekt kan je ook zelf bepalen hoe lang je er blijft.



Ik heb bv een studio geboekt (zelf gebeld) voor maar EUR 9,50 per nacht.



Zal over mijn budgettrip naar Mauritius berichten als ik terug ben ....(ben zelf ook benieuwd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven