Santiago de Compostela

24-05-2007 17:35 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een kleine 2 weken ga ik lekker een midweekje naar Santiago de Compostela.

Ik had de behoefte om even lekker ergens heen te gaan, had vakantiedagen over en bedacht me geen moment toen ik een zeer goedkope vlucht naar Santiago vond. Vlucht geboekt, hostel geboekt en nu maar afwachten.



Het is de eerste keer dat ik in mijn eentje ergens op vakantie ga. Ik kijk er erg naar uit alhoewel het ook spannend is natuurlijk. Hopelijk ontmoet ik veel leuke mensen om mijn tijd mee door te brengen.



Nu nog tips wat te doen in Santiago. Ik weet dat er genoeg cultuur in de stad zelf is, en natuurlijk kan er volop gewandeld worden in de omgeving. Maar heeft iemand nog tips wat ik absoluut niet mag missen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kaan je niet echt helpen, herinner me van 2 jaar geleden wel een mooie lunch/tearoom. Geen restaurant iig. mooie lambrizeringen,en plafonds, banken om lekker in te zitten , piano op de achtergrond, En je ziet er allerlei mensen van jonge studenten tot oudere dames.

maar helaas geen idee meer hoe het heet, maar als je een paar keer door het centrum bent gewandeld moet je het kunnen vinden, Niet bang zijn dat t te chique is gewoon binnengaan.

En of je nu wel of niet katholiek bent, laat de sfeer van de kerk op je inwerken, er zijn altijd momenten dat het er minder druk is,

veel plezier daat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik was in september jl. in Santiago de Compostela tijdens een groepsrondreis. Met een groepje hebben we nog de laatste 12 km van de pelgrimstocht gedaan. Ik weet niet of je katholiek bent, maar er is dagelijks een pelgrimsmis in de kathedraal. Dat vond ik erg indrukwekkend. Vooral aan het eind toen een enorme wierookkan door de kerk geslingerd werd. De kathedraal is erg mooi, maar verder vond ik de stad niet heel bijzonder. Maar dat komt wellicht ook omdat het die dag slecht weer was. Het schijnt daar ook veel te regenen. Wel leuk is om het pelgrimsmuseum te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
dat klopt wel ja,dat het veel regent in dat deel van soanje, het wordt niet voor niets het groene spanje genoemd.

Ik was er ook met een rondreis, dus gingen daarna een stuk verder, geen idee welke plaatsen in de buurt bereisbaar zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel voor de reacties. Ik ben van plan om er een relaxed weekje van te maken, lekker wat boeken mee en gewoon genieten. Ik zal wel zien wat het weer wordt, maar ik zal er voor zorgen dat ik mijn regenkleding meeneem :)
Alle reacties Link kopieren
Voor het echte relaxen zou je eigenlijk een dagje naar "het einde van de wereld" moeten gaan. Finisterra ligt in het uiterste puntje van Spanje. Ik heb daar de mooiste zonsondergang van mijn leven gezien, zitten op de rotsen voorbij de vuurtoren. De stranden zijn er klein maar heerlijk rustig en bezaaid met schelpen. Als het mooi weer is kan je er op het strand slapen, maar anders zijn er heel veel schattige hotelletjes. Je kan ook in 1 dag heen en weer. Mooie bustocht...  

De pelgrimsmis is idd heel bijzonder, niet te missen!



Heel veel plezier daar!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de finisterra tip. Daar ga ik zeker naar toe!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven